Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Filak

Forumowicz
  • Content Count

    19
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Filak

  • Rank
    Nowy

Dodatkowe pola

  • Województwo
    małopolskie
  • Auto
    Opel Signum

Recent Profile Visitors

239 profile views
  1. To ciekawe co piszesz, może tak być, ale nie wiem skąd wziąć ten drugi przegub. Tzn - zakupiłem przegub wewnętrzny, który wypluwały wszystkie konfiguratory części i faktycznie pasował -prawy, pasażera, ta półoś dzielona, z podporą. Ale konfiguratory pokazywały mi tylko jeden przegub, wydaje mi się, że pisało, ze pasuje na obie strony.
  2. Cześć, pozwolę sobie trochę odkopać. Problem mam jak właściciel tematu - muszę wymienić półoś prawą w Signum 2.0 DTI, natomiast u mnie występuje wersja krótka, z podporą i przedłużką (jak na zdjęciu) a wszystkie używki są w wersji długiej, bez podpory (jak przykładowy link z alle) Czy to było stosowane zamiennie i można wywalić podporę i zastąpić to półosią długą ? Przykładowy link z alle z wersją półosi długiej, bez podpory: http://allegro.pl/opel-vectra-c-2-0-dti-04r-prawa-polos-i7360439976.html A tutaj taka jak ja mam, chyba jedyna na alle i w chorej cenie: http://allegro.pl/polos-prawa-opel-vectra-c-2-0-dti-i7181524572.html
  3. Dzięki za informację. W większości aukcji piszą, że przegub do auta z tą skrzynią, ale piszą, też że na stronę prawą i lewą... No nic, może ktoś miał z tym doświadczenie i da znać.
  4. Cześć Panowie, Proszę o informację czy ktoś się orientuje jakie przeguby wewnętrzne powinienem kupić do Signum 2.0 DTI (VIN: W0L0ZCF4831121658). PS: jak sprawdzić jaką mam skrzynię ? Przeważnie na aukcjach piszą o przegubach do skrzyni F23. Allegro i wszystkie inne strony podpowiadają, że albo prawy i lewy są takie same (nie są), albo do 2.0 pasują z 2.2 (podobno nie pasują) itp. Kiedyś nawet kupiłem takie które miały pasować i oczywiście nie pasowały. Przegub prawy (pasażera) jest wizualnie inny i jakby na półosi. I ten interesuje mnie najbardziej - przy poruszaniu nim w każdą stronę są wyczuwalne mocne luzy. Auto szarpie przy ruszaniu i przy każdej zmianie biegu jest mocne walnięcie. Myślałem, że to poduszka silnika, ale wygląda na całą i miękką, a tu mamy spore luzy. Natomiast lewy (kierowcy) wchodzi bezpośrednio do skrzyni: Także jak widać - raczej takie same nie są. Ktoś się orientuje, czy trzeba wyciągać i liczyć zęby ? Pozdrawiam
  5. Cześć Panowie, Od jakiegoś czasu mam problem z dziwnym zachowaniem Signuma 2.0 DTI. Konkretnie - po odpaleniu auto chodzi sobie normalnie, cicho (jak na diesla) ale przy podnoszeniu obrotów nagle, dość agresywnie następuje delikatne szarpnięcie i silnik zaczyna pracować dużo głośniej, po odpuszczeniu gazu znów się ucisza. Ciężko to opisać, więc nagrałem 2 filmiki - jeden podczas jazdy i przyspieszania, a drugi na postoju, na luzie. Oczywiście nie oddaje tego idealnie, ale chyba co nieco słychać. https://photos.google.com/share/AF1QipMNu1Eea6fz1pHJLljP8qP0jdRKPUH56SZBSbFXEYhjJsCtaum30qsTRK_TQmFZfA?key=eUZxVklEMWlmWUFGbUVwR3BHMnA2dVppNVluQkpR Najmocniej to czuć rano, w chłodne dni jak silnik jest faktycznie zimny. Wtedy to szarpnięcie jest większe i ma wrażenie, ze następuje przy wyższych obrotach. Jakkolwiek śmieszne to brzmi - efekt podobny do VTEC w Hondzie, jakby się załączał jakiś drugi wałek rozrządu. Dzieje się tak cały czas, czuć najbardziej przy ruszaniu, potem już jakby tego nie słychać. Nie wiem, mam wrażenie jakby to był jakiś zawór od turbiny, który powinien się jakoś płynnie otwierać, a on działa bardziej agresywnie. Spotkałem się z opisami podobnych problemów, ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi - problem raczej nie jest nowy. Dodam, ze auto też czasem, ale to raczej jak sie rozgrzeje lubi zacząć klekotać, w senie słychać taką twardą pracę silnika, takie bardziej metaliczne stuki. Dodatkowo: - Ostatnio zmieniony soft ECU, wyrzucony wadliwy Elobau - Kontrolka kierownicy świeci się od dobrych 2 lat, po wymianie pompy wspomagania - Mam Op-coma i w ECU nie ma żadnych błędów Będę wdzięczny za jakieś sugestie. Pozdrawiam
  6. kolego, mówisz o tym zaworku oznaczonym E1 na powyższym schemacie, zaznaczonym też na zdjęciu stronę wcześniej ? Rozwiniesz proszę jak to konkretnie mierzyć ? rezystancje pomiędzy 2 stykami i po prostu ma być mała, czy jeszcze inaczej ? Czy skoro raz działa, a raz nei to jest szansa wykryć tak jego usterkę ? Objawy u siebie miałeś podobne jak u mnie ? Z góry dzięki Edit: przypominam tylko, że ja mam 2.0 DTI, tu jest chyba prostsza turbina niż w 2.2 i nie wiem jak z resztą instalacji.
  7. Kolego Dziadek vec, Trochę odkopię ten temat, ale problem chyba podobny i liczę, że poratujesz jakąs radą Pacjent: Signum 2.0 DTI, błąd P1590-04 - Obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia, obwód otwarty Objawy: podczas jazdy włącza się check engine i odcina turbo, po szybkim zgaszeniu i odpaleniu - kontrolka gaśnie, turbo śmiga, aż do następnego razu.. Szczerze mówiąc niewiele znalazłem na temat tego błędu, a raczej jego końcówki -04 (obwód otwarty) i nie wiem jak to interpretować. Czy podciśnienia szaleją, czy to coś z elektryką ? Dodam, że problem pojawił się dziś, po tym jak zmieniałem soft ECU w celu pozbycia się wadliwego Elobau. Objawy uszkodzonego Elobaua minęły, auto zaczęło fajnie jeździć ale wywaliło to co powyżej. Przypuszczam, ze zmiana softu nie miała na to wpływu, a bardziej.. no cóż, ostre przedmuchanie auta w celu sprawdzenia czy wszystko ok. Kilka razy dałem mu nieźle po garach i zgasła turbina, wywalił bład itd. Na szybko posprawdzałem rureczki z podciśnieniem, nawet jedną zmieniłem bo była delikatnie sparciała, ale nic konkretnego nie znalazłem. Jakieś pomysły, kupować zawór, który ? Pozdrawiam
  8. To w sumie dziwne, że jest to tak popularny problem, a nikt dalej nie wie o co chodzi W każdym razie życzę Ci powodzenia kolego i daj proszę znać jak coś uda Ci sie ustalić.
  9. Dzięki za odpowiedź, ale szczerze mówiąc nie mam pojęcia gdzie znajdują się wężyki o których mówisz, dysponujesz może jakimś zdjęciem, bądź opisem gdzie ich szukać ? Z tego co napisałeś wynika, że jeden wężyk trzeba zamienić z drugim, a co z tym pierwszym ? Ma zostać "w powietrzu", czy nalezy po prostu 2 wężyki zamienić miejscami ? I pytanie co na to komputer, nie wywala błędów, kontrolek, nie wchodzi w jakiś tryb serwisowy itp ? Dodam jeszcze, że jeśli po dłuższym postoju (noc) odpalam auto an zimnym silniku to lubi sobie chwile popracować nierówno, troche potelepać budą, ale po chwili, po delikatnym rozgrzaniu problem mija. Na ciepłym silniku raczej to nie występuje w ogóle.
  10. Panowie, Też mam efekt szarpania - przy jednostajnej jeździe, ok 2000obr auto co jakiś czas szarpie, coś jakbym odpuścił i dodał gaz. Po przeskanowaniu OP-COMem błąd, który jakoś mi do tego pasuje to P0638-5A ( Obwód przepustnicy, odchylenie ujemne), czyli pewnie odzywa potencjometr na przepustnicy, słynny ELOBAU. Nie wywala kontrolki samochodu z kluczykiem, auto nie gaśnie, nie zamula itp. Myślicie, że to szarpanie ma z tym ^ jakiś związek, czy już ktoś doszedł do tego skąd się bierze ? błędu z EGR żadnego nie mam, ale też go nigdy nei czyściłem i nie mam pojęcia jak się za to zabrać.
  11. Czyli wynikałoby z tego, że kupiłem pompę z auta, które miało ESP i to ESP jest zapisane w sterowniku pompy. Stąd problem i ja muszę tę opcję ESP w sterowniku pompy wyłączyć - dobrze rozumiem ?
  12. Cześć panowie, odgrzebuję trochę temat, bo najlepiej opisuje on mój problem. Konkretniej- padła mi pompa wspomagania, zakupiłem używkę (od tego samego modelu, ten sam silnik), mechanik wymienił pompę, wspomaganie zaczęło działać. Wszystko fajnie tylko niestety po chwili od odpalenia zaświeca się kontrolka kierownicy z wykrzyknikiem, a moduł EHPS wypluwa błąd C1532-05 (Sygnał czujnika kątu obrotu kierownicy, przerwany obwód lub napięcie za wysokie). Wyczytałem kilka postów wyżej, ze jeśli auto nie ma ESP (moje nie ma) to trzeba to wyłączyć w sterowniku pompy- i tu pojawia się pytanie. W EHPS w zakładce programowanie mam zaznaczone konfigurację taką jak na załączonym zdjęciu. Próbowałem zmienić tę opcję ABS/TS/ESP... na "Nie występuję" i zapisać, ale nic się nie zmieniło, błąd dalej jest. Co do zworek na pompie - nie wiem co mechanik zrobił, ale zakładam, że założył tak jak była założona poprzednia pompa. Czy ktoś może ma pomysł co jest powodem tego błędu, a co za tym idzie świecącej kontrolki ? Pytanie dodatkowe - Co to jest ten YRS, to ma być włączone jak nie mam ESP ? W innym module coś krzyczy, ze nie moze sie z tym YRS połączyć.
  13. Czy ktoś jeszcze zna może temat błędów powodowanych zabrudzonymi złączami ? Czy zaznaczyłem dobre złącza, może jakieś wskazówki co do odpięcia/czyszczenia ? Będę wdzięczny za każdą pomoc.
  14. Cześć, Mój Signum sypie mi błędami jak zły, najróżniejsze są, część od padającego CIMa, a część niewiadomego pochodzenia. Gdzieś wyczytałem, że podobno kostki na ścianie grodziowej lubią się brudzić i powodować problemy z elektryką. Tu pojawiają się pytania - czy to te które zaznaczyłem na zdjęciu ? Jak się do tego zabrać ? Domyślam się, że trzeba odłączyć akumulator, ale można je tak bezkarnie rozpiąć, nic tam sie nie rozkalibruje/wyloguje/cholera wie co zrobi ? Jak już rozbiorę (mile wskazana wskazówka jak to zrobić) to na co zwracać uwagę, jak będzie czyste to nie dotykać ? Jak brudne to psikać kontaktem ? Proszę o jakieś wskazówki od osób które to przerabiały, to stosunkowo prosta operacja, więc chyba najlepiej od tego zacząć.
  15. http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/kable/pilotyca.htm Jeśli jest tak jak w powyższym linku (przy - Opel) to jest tam faktycznie drabinka rezystancyjna, czyli bez problemu można to zmierzyć. No nic - przyjdzie to pomierzę i zobaczę.
×
×
  • Create New...