Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

funuman

Forumowicz
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About funuman

  • Rank
    Nowy

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Szczecin

Dodatkowe pola

  • Województwo
    zachodniopomorskie
  • Auto
    VC DTH
  1. Hej powiem tak nie polecam jeździć z błędem P1901 . Prawie dojechałem do celu, brakło mi 15km. Auto na lawecie powędrowało do serwisu DPF, po czym filtr został profesjonalnie usunięty i wyprogramowany. Wszystko kosztowało mnie 1000zł.Teraz już wiem jak naprawdę powinno te 150 koni chodzić :). Co do kolegi wyżej, nie baw się w żadne ratowanie DPF'a tylko go wytnij. Nie wypalaj go przez op-coma bo może być mega kabała. Pozdrawiam.
  2. Pacjent to 1.9DTH. DPF wypalany średnio co 1000 km, głównie trasa, przebieg auta 180 tyś. Robiłem dzisiaj trasę i 50 km od domu wywaliło błąd P1901 - Czujnik ciśn. filtra cząsteczek - za duża różnica ciśnień, wyświetliła się kontrolka z samochodem i kluczykiem oraz auto weszło w tryb awaryjny (straciło sporo mocy). Filtr nigdy nie robił problemów. Jego nasycenie to 84% więc już niedługo zbierało się na wypalanie. Dużo osób na forum miało już problem z P1901 i każdy radził sobie inaczej. Ja bym najchętniej wyciął w pień całego DPFa i mam zamiar to zrobić. Problem jest tego typu że jutro musze zrobić taką samą trasę ok 300km ale nie wiem czy powinienem jechać z tym błędem. Sprawa jest pilna i nawet częściowa utrata mocy mnie nie zraża. Widziałem, że pare osób miało te błąd i po wypaleniu dpfa wszystko wróciło do normy. przynajmniej na jakiś czas. Czy filtr zacznie się wypalać na trasie po mimo tego błędu? Nie chce rozpieprzyć auta i trochę się boje :). Wypożyczenie auta zastępczego będzie mnie kosztowało 120 euro. Czy mógłby się ktoś wypowiedzieć?
  3. Czy telepie czy nie to spalanie zawsze takie samo. Jak drga i dodam na jałowym gazu to na jakiś czas przestaje i po 5-10 sekundach powraca. Może to ten nieszczęsny egr..
  4. Też tak myślałem ale jest niebieska + wyniki z badania wtrysków wyglądają niemalże wzorcowo
  5. Witam. Od jakiegoś moja vectra dth ma problem z pracą silnika na wolnych obrotach. Mianowicie zazwyczaj na lekko rozgrzanym silniku (załóżmy od 20-70*C) samochód odczuwalnie drga/nierówno chodzi/szarpie/rzuca na biegu jałowym. Dodam, że gdy odpalam na zimny to problemu nie ma ale gdy chwilę pojeżdżę to problem jest aż do momentu osiągnięcia tych 75-80*C. Drgania przypominają sytuacje w które auto chodzi na trzy gary albo gubi obroty.. Dwumasa jest w porządku tak mi się wydaje. EGR czyszczony, DPF wypala się regularnie. Dodam, że problem stopniowo narasta. Na początku zimy tylko czasami występowały te drgania a teraz za każdym razem (wina temperatury?) OP-COM nie wywala żadnych błędów, nie ma również problemu z falowaniem obrotów. W innym aucie miałem podobny problem i winna była odma ale tu nie jestem tego pewien. Jest trochę zapocona ale podobno to normalne?
  6. Czy ktoś miał może podobny problem objawiający się lekkim szarpnięciem przy dodawaniu/odejmowaniu gazu? Głównie chodzi o biegi 3-6. Przykład: jadę stałą prędkością na 6 biegu 120km/h i wciskam mocniej gaz - auto szarpie. Taka sama sytuacja będzie, gdy jadę 90km/h i odejmę gaz. Mam wrażenie, że problem narasta i robi się wkurzający bo w trasie muszę jechać bardzo płynnie by nie szarpało. W dodatku, na niższym biegu (1-3) gdy przed zmianą biegu wciskam dynamicznie sprzęgło to autem jakby buja/szarpie - bardziej buja. Da się zrobić żeby nie szarpało przed/przy zmianie biegu - muszę idealnie zsynchronizować wciskanie sprzęgła z puszczaniem gazu wtedy problemu nie ma. Myślałem, że może EGR się zapchał ale wyczyściłem i zero poprawy. Czy taki problem może występować od zużytego sprzęgła? Nie powiem, łapie bardzo wysoko ale nie żabkuje i auto wkręca się na obroty tak jak powinno. Signum 2005 polift F40 1.9dth
  7. Czy mógłby ktoś podać mi nr katalogowy piasty do mojego auta? VIN W0L0ZCF4861002999
  8. Ok, powiedz mi czy bez zdejmowania tłumika idzie to sprawdzić? Rozumiem że chodzi o śruby które korodują tak?
  9. Witam wszystkich serdecznie. Od razu przejdę do sedna. Pacjent to Signum 1.9 150km po lifcie. Mój problem z wydechem zaczął się 2 tygodnie temu kiedy wracając z trasy wysiadłem z auta na odpalonym silniku by otworzyć bagażnik, usłyszałem wtedy charakterystyczny metaliczny dźwięk .. Taki jakby coś leciutko obijało się tuż pod zderzakiem, pomyślałem sobie że to wydech. Po jakiś 100km doszły lepsze rewelacje dźwiękowe - na dużych górkach wyraźnie tłumik uderzał o podłogę. Położyłem się pod autem i wszystko wyglądało dobrze [słabo się znam] ale postanowiłem wymienić te gumy od mocowania, takie: http://www.opel-shop.pl/product_info.php?products_id=2096&language=pl Wymieniłem je w ilości 2 sztuk (tam chyba są 4 ale do tych drugich już nie dosięgnąłem) i rzeczywiście były bardzo miękkie. Po tym zabiegu generalnie problem obijania się wydechu na górkach minął, na postoju też nic już się nie obijało. Ale żeby nie było tak fajnie, teraz przy odpalaniu słychać jakby ten tłumik wpadał w silne wibracje i mocno walił w podłogę. Dodam że przy gwałtownym wciskaniu sprzęgła podczas zmiany biegu (na jałowym nie) też jest podobny dźwięk. Za tydzień będę znowu to robił, czy macie jakieś pomysły co mogłem naprawić a co zepsuć ostatnio?
×
×
  • Create New...