Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

nelro

Forumowicz
  • Content Count

    100
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About nelro

  • Rank
    Średnio obeznany
  • Birthday 05/08/1984

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    okolice Płocka

Dodatkowe pola

  • Województwo
    mazowieckie
  • Auto
    Vectra C 2004 r. 1.8 Z18XE LPG

Kontakt

  • GG
    1221401

Recent Profile Visitors

421 profile views
  1. Nie wnikalem ale polecil mi go kolega ktory pracuje w utrzymaniu flot w ic i dodal ze na bosche jak i varty maja duzo reklamacji tak na te nie pamietal kiedy mial taki przypadek. Bynajmniej problem (ten) został u mnie rozwiązany, a ja nie załuje wydanej kasy na ten aku:)
  2. Jako że udało mi się rozwiązać problem ze znikającym prądem w aucie pozwolę sobie pochwalić się sposobem w jaki sobie z tym niezwykle irytującym problemem poradziłem. Zabrzmi to zabawnie, ale pewnego dnia, wracając z pracy babcia zaprosiła mnie na pączki (nie odmówiłem, w końcu babcine pączki nie mają sobie równych). Samochód zamknąłem od strony pasażera zapomiając o światłach... Pół godziny później nawet nie jęknął. Wkurzony tym faktem, poszedłem po drugi akumulator (de facto też gówniany jak się okazało), który mimo napięcia na aku ok 12.35V nie dał rady odpalić silnika. Doładowałem go no i jakoś się udało. Następnego dnia problem z odpaleniem (temperatura ok 5C). Zirytowany tym faktem postanowiłem kupić nowy. Po małym rekonesansie wśród dostępnych akumulatorów kupiłem nowy firmy exide z serii premium, godząc się już z tym, że ten prąd gdzieś ucieka. Po odebraniu aku, zainstalowaniu go, następnego dnia o poranku kompletne zdz***o... zero światełek na desce podczas odpalania, kręci jak wściekły... Myślę, świeżo naładowany... ale po paru dniach takich temperatur, a nawet tygodniu stania samochodu przy temperaturach 0-5C odpalił bez najmniejszego zająknięcia. Reasumując winny u mnie był kiepski aku, a miałem najpierw varte blue dynamic, a potem kagera... Zanim zaczniecie szukać dziury w całym, albo kupcie albo pożyczcie od kogoś dobry aku na pare dni.
  3. @bemus a możesz napisać jaki efekt? jaka cena? części markowe czy chińczyki?
  4. Garaż nie jest potrzebny ale jesli mieszkasz w bloku to jednak utrudnienie. Zabieg jest prosty i na pewno sam sobie z tym poradzisz jesli chcesz miec zrobione dobrze. Jedyne co bedziesz potrzebowal to imbus 7 do zdjecia zacisku, klucz 13 do odkrexenia przewodu hamulcowego i mocne szczypce do wyciagniecia linki od recznego bo lekko nie idzie. Mozna bez odkrecania przewodu ale wtedy jest troche niewygodnie. Wczesniej wcisnij pedal hamulca do oporu i czyms zablokuj to Ci plyn nie zleci ze zbiorniczka. Jedyne co tam musisz zrobic to wycisnac tloczek np naciskajac dzwignie od recznego i na mokro wyczyscic mieksce gdzie pracuje tloczek. Jesli jest jakis nalot to przetrzec tylko bardzo drobnym papierem. Tloczek tez moze wymagac oczyszczenia. Warto zaopatrzec sie w zestaw naprawczy czyli komplet uszczelnien. Wazne tez zeby wyczyscic miejsce pod gumkwa uszczelka i mieksca gdzie sa swoznie od prowadnicy zacisku. Tam potrafi mocno sie utlenic i moze blokowac ruch wsteczny zacisku. To tak w skrocie:)) a i mozesz sie przygotowac na to ze sie pobrudzis:) na koniec skladanie na paste do tloczkow tylko zadna antypiskowa bo ma duza lepkosc i wcale nie pomoga.
  5. Temat do zamkniecia. Silnik odpala. Przyczyna byl bezpiecznik f13 przy aku. A wlasciwie jego brak. W miedzy czasie szukalem co mi prad kradnie i widocznie wetknalem go w miejsce f14 ktore w mojej wersji powinno byc puste ☺ Dzieki za wszelkie podpowiedzi:)
  6. na forum elektrody wyczytalem ze ktos mial problem bo pompa od wspomagania nie puszczala dalej sygnalu i auto nie palilo. zaraz biore się za czyszczenie kostek tam, bo mozliwe ze troche plynu chlodzacego moglo sie wylac na pompę...
  7. Tylko od czego, bo nic mi nie zaiskrzyło, nic nie wyrwałem, obmacałem wszystko co tam mogłem i żadnego urwanego kabelka nie znalazłem, a samego ECU nawet nie dotykałem? Jedyne cięcia jakie robiłem to przy przewodach gazowych rozcinałem spinki, ale one są całe. Wyjmowałem tez przekaźniki z puszki przy aku i żaden nie pstryknął przy wkładaniu czy wyjmowaniu, a napięcie na 2 pinach jest w każdym. Masa na ECU też jest. Zostaje mi poczekać do wieczora na kolegę, który ma różne złącza i bawi się tez w modyfikacje softów, wiec liczę że jemu uda się jakoś podłączyć do auta. Ostatecznie odepnę kostki od ECU i będę sprawdzał czy jest napięcie na pinach, a w między czasie będę szukał gdzie coś może nie łączyć. Kupię kontakt i wypryskam wszystko co sie da.
  8. Teoria z aku niestety sie nie sprawdzila. Przekazniki przy aku podmienione i dalej nic...
  9. Ok. Jutro podlacze. Ale na sterowniku przy pompie ABS jest napisane Electronical Control Unit... Sprawdze jeszcze przekaźniki od silnika...
  10. Cześć,

    mam problem z vectra, opisałem go w dziale elektryka.

    ale mam pytanie, gdyby przyszło mi wymienić ecu to w co muszę się wyposażyć? Czy dam rade to ogarnąć samemu?

    Pozdrawiam

    Wojtek

  11. Mysle ze inne aku nic nie da skoro na tym mam dobre ponad 12V. Mowa o ECU przy pompie abs czy tym przy silniku? Bo tylko ten przy abs odpinalem... Juz wszystkie mozliwe polaczenia obmacalem i sa popodlaczane. Wdniu odlaczaniela wszystko dzialalo jak trzeba... I zauwazylem ze nie moge sparowac kluczyka. Szyby kluczykiem otworze ale juz nie zamkne.... Najgorsze to nawet to ze nawet komputera nie podlacze.
  12. Piny nie uszkodzone. Wszystkie polaczenia przy aku wyczyszczone. Jakvy nie bylo komunikacji gdzies... Nawet nie mam koncepcji gdzie szukac i czego... Elm ktorego mam nie moze polaczyc sie z samochodem. Wyskakuje komunikat zeby sptawdzic polaczenie ze zlaczem i czy zaplon jest na on...
  13. Nie mam techa ani nic podobnego. Mam jedynie elma z allegro. A jako ze check sie nie swieci w ogole to nie moge na pedal sprawdzic bledow. Tak jak by gdzies prad nie dochodzil... Jeszcze raz wyjalem aku i sprawdzam wszystkie kable dookola i do wtyczek tez zajrze.
  14. Cześć, mam problem z moja vectra c, a zaczęło się od wymiany przewodów hamulcowych. Tydzień temu przed przystąpieniem do prac auto paliło normalnie, nic dziwnego się nie działo. Przygotowując sobie "grunt" odłączyłem aku i go wyjąłem. Samochód stał tydzień bez aku. W między czasie odłączyłem 3 kostki: jedna na przewodzie paliwowym, druga przy zbiorniczku płynu chłodzącego i trzecia od ECU żeby podokręcać przewody do pompy ABS (wszystko na odłączonym aku). Wczoraj podłączyułem wszystko żeby odpowietrzyć układ, wkładam aku, przekręcam kluczyk i cisza... Nawet pompka paliwowa się nie włączyła, ale zauważyłem że światełka jakieś takie nie wyraźne, więc sprawdziłem napięcie na aku. Okazało się za niskie. Aku naładowany, podłączyłem dziś do auta i objawy takie same jak wczoraj. Do tego wszystkiego świeci się kontrolka od trakcji i kierowniczka z wykrzyknikiem i co ciekawe check engine sie nie świeci, wskaźnik paliwa nawet nie drgnie, a komputer pokazuje 0 zasięg, a paliwa w baku dobrze ponad polowa.Wszystkie bezpieczniki sprawdziłem, całe. Przekaźnik przy przekręcaniu kluczyka pstryka ale rozrusznik nawet nie drgnie... Co może być przyczyna? Wszystko było robione delikatnie, więc nie możliwe żebym coś urwał czy przerwał...
  15. czy przekładając zawartość tłoczka trzeba dać smar do tłoczków w jego górnej części? w moim tłoczku po rozebraniu było coś o konsystencji smaru ale koloru rdzawego....
×
×
  • Create New...