Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

MrSoon

Forumowicz
  • Content Count

    141
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

MrSoon last won the day on July 22 2018

MrSoon had the most liked content!

Community Reputation

11 Neutral

1 Follower

About MrSoon

  • Rank
    Średnio obeznany
  • Birthday 03/11/1986

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    WOT
  • Zainteresowania
    Posiadacz Op-coma, dostępny w Otwocku, jak trzeba pisać, usługa darmowa!:)

Dodatkowe pola

  • Województwo
    mazowieckie
  • Auto
    VC Z18XER 2007 kombi +LPG

Recent Profile Visitors

522 profile views
  1. Ten spray to na zasadzie zmywacza do kostek? popsikałeś oczywiście kostkę elektryczną, nie sam czujnik?, bo byś sobie dorobił kolejny problem... Małe wyjaśnienie P0170 oraz ew. przyczyny. Błąd P0170 - Sonda lambda (czujnik O2), rząd 1 - korekta wtrysku paliwa - Nieszczelność w układzie dolotowym - Uszkodzona grzałka czujnika tlenu - Wypadanie zapłonów - Uszkodzone wtryskiwacze paliwa - Nieszczelność układu wydechowego - Niewłaściwe ciśnienie paliwa - Brak paliwa - Uszkodzony przepływomierz (czujnik MAF) - Zaśniedziałe styki połączeniowe dochodzące do odpowietrznika skrzyni korbowej (PCV) - Zabrudzony filtr powietrza, osłona filtru, przepływomierz (MAF) lub jego uszkodzenie są najczęstrzymi przyczynami wystąpienia kodu błędu P0170. - Układ wtryskowy - Nadmierne zużycie paliwa - Sonda lambda jest czujnikiem mierzącym zawartość tlenu w spalinach. Jej zastosowanie przed katalizatorem pozwala na dobór odpowiedniej mieszanki paliwowo-powietrznej.
  2. Ja regulowałem luz na wszystkich zaworach dając 2 setki poniżej górnej granicy(szlifując od dołu), obawiałem się że są utwardzane powierzchniowo ale na razie jest dobrze po 15tys bez zmian. Ja na Twoim miejscu robiłbym już luz, jeżeli jest coś poniżej dolnej granicy to trzeba się za to brać, a czekać to można już tylko na zdjęcie głowicy. Bardzo często bywa że wystarczy szklanki pozamieniać między sobą, byle było w tolerancji, lepiej wyżej jak niżej.
  3. nie, zawsze wymieniamy w komplecie to sterowanie załatwia koła, nie odwrotnie.
  4. I elektrozaworki sterowania tymi kołami też zostały wymienione?
  5. Oczywiście że się da, ale już dla ludzi z doświadczeniem. Chodzi o zieloną pastę uszczelniającą zalecaną w dokumentacji(TIS2000) która jest lepsza jak ta co była na fabrycznym montażu, jest ona całkowicie rozpuszczalna w oleju więc nie ma obawy że coś się przytka na sterowaniu zkfr. Niby piszą na opakowaniu że nie do sprzedaży dla osób prywatnych ale mi sprzedali bez problemu i to z rabatem(40zł). numer gm dam jak będę w domu.
  6. Witam, luz zaworowy również sam regulowałem, ja płaciłem u szlifierza 25pln za szklankę, jako że 16 szklanek miałem z poprzedniego silnika, to szlifowałem 4 sztuki. Regulacja jest dla średnio zaawansowanych, tyle że jak coś nie pyknie z rozrządem to może być problem. Tu są koła ze zmiennymi fazami i nie posiadają żadnych klinów ustalających na wałkach rozrządu więc przydaje się zestaw do blokowania rozrządu. Podstawą jest dokumentacja, klucz dynamometryczny, mikromierz, szczelinomierz, i ta magiczna zielona pasta uszczelniająca(która rozpuszcza się w oleju i nie wysycha) krzyżak sterowania kół zmiennych faz rozrządu... Do tego ja wałki rozrządu blokowałem, żeby odkręcić koła zmiennych faz, pod szlifowanym kluczem 23mm, ponieważ 24mm potrafił się omykać.
  7. Hehe ja bym powiedział że ciekawe, jest nad czym pomyśleć. Co do reduktora to bardzo wątpliwe żeby przy nieszczelnym po odpaleniu nie rzucał obrotami..., a już zupełnie wyklucza go przebieg instalacji, no chyba że pan czesio Ci gaz sprzedaje... Ta alternator zurzyty..., a wiesz kiedy całkowicie się zurzyje? prawo Mutphy'ego zwerfikuje na pewno ta usterkę. Tak jak kolega słusznie pisze, sprawdź ciś paliwa. Ew. kilku krotnie przed uruchomieniem silnika popompuj pompką (przekręcasz kluczyk i słuchasz, ma być buczenie i charakterystyczny klik przekaźnika z bagażnika kiedy się kończy buczenie, kiedy ustanie wyjmujesz kluczyk i czekasz z 3-5 sec po zgaśnięciu wyświetlacza przebiegu znów kluczyk do stacyjki przekręcasz, i to samo) Zmienili Ci przy montażu LPG świeczki? Jeszcze można przeczyścić przepustnice, nie zaszkodzi.
  8. Cześć, ukryte menu(na forum poszukaj szczegółów) i sprawdzić ładowanie, kontrolka aku na uruchomionym silniku oznacza brak ładowania (edit)- czyli problem oczywiście z alternatorem. Nie bardzo rozumiem zdania on odpowiada za uruchomienie silnika i on ma tylko kręcić, pompa- pompować po przekręceniu kluczyka na "+15" do wymaganego ciśnienia i przy starcie rozrusznika zacząć pompować ciągle, a reszta ma "tylko" myśleć. Pompkę wymieniłeś, słychać ją po przekręceniu kluczyka przez 2- 4 sec? przy pierwszym przekręceniu kluczyka po postoju? No ale raczej wątpię żeby zawsze się przycinał przekaźnik od niej po dłuższym postoju, coś innego musibyć na rzeczy... Układ zapłonowy raczej nie krzadzyłby tak schematycznie. będziemy dywagować jak się określisz, czyli jak za pierwszym razem kręcisz to ile byś sec nie kręcił silnik i tak nie zaskoczy? spróbuj go przytrzymać do 10 sec na uruchomionym rozruszniku. Ile masz to LPG, jaki silnik i jaki przebieg?
  9. Ja na starym silniku lałem 10W40 progres diesel(żarł mi trochę oleju, a taki miałem w firmie za free) stuki ustały, miałem z nimi spokuj nawet sitek nie zrzucałem. Ceramizer też lałem na słabą komprechę przed wymianą oleju na gęstrzy, ale koła jak waliły tak waliły. Co jeszcze trzeba pamiętać to poziom oleju lepiej utrzymywać pomiędzy poziomem średnim a max, u mnie zawsze jest przy max.
  10. Zależy jak jeździłeś, wiadomym jest że bardzo one nie tolerują "eko" jazdy. Razem z kołami wymieniałeś rzecz jasna elektrozaworki sterowania fazami? Zawsze walkę z klekotem rozpoczynamy od tak jak kolega pisał wyjęciem filterków(podobno są ważne tylko podczas docierania silnika, a po dotarciu można je usunąć) lub wymiany elektrozaworków. Ostatnio podmieniałem u siebie silnik, stary rozebrałem zobaczyć który zawór poszedł na dowidzenia(wydechowy delikatnie się ukruszył) to sprawdziłem jak wyglądają panewki główne i korbowodów. O ile główne były w miarę, to korbowodowe były zjechane, pamiętam jeszcze jak tutaj forumowicz pisał że robił generalkę(żarł dużo oleju) to u niego się okazało że korbowodowa panewka była grubości żyletki... on miał 230k na blacie, a ja 216k przy wymianie. Niby koła są zasilane z oddzielnej magistrali z pompy oleju, ale za całość odpowiada jedna pompa oleju... Ch wie czy koła tu nie robią roboty jak ciągle na starcie pompa musi zasilić koła olejem. Jakiś specjalista silnikowh najlepiej by zrobił dywagację na ten temat;) Jako że to nie za świerzy temat, będę musiał go trochę uzupełnić.
  11. Pamiętamy tylko zawsze o jednym kiedy czymś traktujemy styki zawsze je przedmuchajmy powietrzem z kompresora albo z puszki, albo dajmy mu odparować. Nawet najlepsze preparaty szczelnie zmiknięte we wtyczce zrobią nam kompletną zieleninę (utlenią się) i będzie gorszy syf niż był poprzednio. Zawsze przeczytaj instrukcje na kontakt spreju niby proste ale kto tego pilnuje?...
  12. hmm a już myślałem że to wyjście na potencjometr w maglu bo może u poprzednika nie było esp, w każdym bądź razie jak kalibuje czujnik kąta w CIM wszystko ładnie pięknie mówi że kalibracja pozytywna ale jakaś dziwna. Jak tylko klikne kalibrację od razu mi wyrzuca że przeszła pomyślnie, zawsze się spotykałem że najpierw ustawiałem wartość najczęściej wyrarzaną w V DC na wprost a dopiero później byłem proszony o skręt graniczny w prawo a później lewo... a tu pyk cyk myk przechodzi pozytwnie. Dziwna sprawa. Próbowałem jeszcze poprzez max skręt w prawo a później w lewo zaraz po odpaleniu silnika biorąc przykład np. z szyb ale na nic to się zdało. A co myślicie z wycieraczkami? pewno wychodzi na CIM, będę musiał gościa poprosić o wyjście z auta i rozbiórkę żeby przelutować trochę nóżek....
  13. Ale mnie coś ostatnio te usterki męczą, teraz problem jest w spryskiwaczach i wycieraczkach. Konkretnie przy pociągnięciu manetki do siebie cisza... nic ani wycieraczki ani silniczek płynu spryskiwaczy, pcham manetkę do tyłu i to samo cisza... Wchodzę do CIM żadnych błędów, odpinam aku na 1h- zero reakcji nadal. Wycieraczki czasówka-ok, po czujniku deszczu-ok. Dodatkowo ale raczej to nie związane z CIM, no może pośrednio to świecąca kontrolka kierownicy po odpaleniu auta po okolo 20 sec. Która pojawiła się po wymianie pompy wspomagania(poprzednia całkowicie się wykrzaczyła rzucając komunikacje CAN) pompa wyrzuca błędem C1532-05 Sygnał czujnika kąta obrotu kierownicy, przerwany obwód lub napięcie za wysokie. Różniła się właśnie od mojej tym że miała podpięty dodatkowy przewód(okolo 25 cm) na złącze 3pin gdzie u mnie on jest zaślepiony "ślepą wtyczką". Te wycieraczki mnie irytują, bo co mam latać z konewką lać na szybę a później do samochodzu włączać wycieraczki....
  14. Siema Panowie, problem i mnie dopadł. Komunikacja pompy padła całkowicie, wymieniona chodzi ładnie tylko... wywala mi błąd C1532-05 Sygnał czujnika kąta obrotu kierownicy, przerwany obwód lub napięcie za wysokie. miała dodatkowy przewód wychodzący ze złącz 3 pinowy, w mojej była na nim zaślepka. Co można z tym zrobić?? Mam ESP.
×
×
  • Create New...