Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

arturbo

Forumowicz
  • Zawartość

    23
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O arturbo

  • Urodziny 1978.12.17

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    okolice Piaseczna

Dodatkowe pola

  • Województwo
    mazowieckie
  • Auto
    Signum 1,9 cdti Z19DT

Ostatnio na profilu byli

237 wyświetleń profilu
  1. SPREZYNY

    Dziękuje, sprężyny już zamontowane. Wydaje mi się ze jest odrobine wyżej niż na starych. Ale to mi nie przeszkadza
  2. sprężyny tył Signum 330mm

    dziękuję, wrzuciłem tam prośbę. Do zamknięcia.
  3. SPREZYNY

    Podłączę się pod temat. Signum tył, stare sprężyny miały 330 mm i tył stał według mnie prawidłowo. KYB RJ6653 sprawdzą się?
  4. sprężyny tył Signum 330mm

    Chyba po temacie KYB RJ 6653. Mechanik nie umiał znaleźć, mi się udało.
  5. Cześć, nie znalazłem podobnego wątku, a na szybko potrzeba mi informacji. W Signum ze zwykłym zawieszeniem pękła mi lewa tylna sprężyna. Mechanik ma problem z zamówieniem nowej. Mówi że pęknięta ma wysokość 330mm i jest jakaś wzmacniana. Te które przywożą mu hurtownie są dużo krótsze. Spotkaliście się z takim problemem? Czy tu należy po prostu zamówić tylne z kombi? Z góry dziękuję. Artur
  6. Wymiana filtra paliwa

    I do tego się stosuje i też odpalanie idealne, kończę OT. Pozdrawiam
  7. Wymiana filtra paliwa

    Podczas jazdy cisza, chodzi mi o pracę uruchomieniem rozrusznika. Ostatnio właśnie udało mi się z różnych powodów doczekać do wyłączenia pompy i silnik nie odpalil. Jeśli uruchamiam w trakcie jej pracy zero problemów. Ale przyznaje, nie zagłębiem zasad jej działania, może tak właśnie ma być.
  8. Wymiana filtra paliwa

    Trochę obok tematu, jak długo przed pierwszym odpaleniem w konkretnym dniu u Was słychać pompę wstępną?
  9. Zaufanie mam, koło wymienione, teraz tylko kasy brak ;-) komplet zmieniony. Pierwsze spostrzeżenie takie, że spalanie na wolnych obrotach spadło z 0,7 na 0,5 l/h. I temperatura na wskaźniku po rozgrzniu jest stabilna.
  10. W temacie rozrządu - spotkała mnie niemiła niespodzianka. W zeszłą sobotę usłyszałem dziwne metaliczne chrobotanie z okolic koła pasowego lub rozrządu. Po zdjęciu paska wielorowkowego dźwięk nie ustawal to wiadomo, coś w rozrządzie. Po wyjęciu okazało się że pompa wody w stanie agonii, ledwo się kręci i strasznie hałasuje. Cały rozrząd był wymieniony 40kkm temu, dokładnie 3 lata podziałał. Decyzja na wymianę całosci może trochę przedwczesna, ale chce mieć spokój. Przy składaniu mechanik mówi że koło pasowe rozwulkanizowane i żeby wymienić. Hałasu i wibracje jeszcze nie ma. Wymieniać? Co myślicie?
  11. Egr czyscilem w czerwcu. Sadzy było niewiele bo egr byl wymieniony na początku 2012r. O tego czasu jakieś 32kkm przejechał. Dużej zmiany nie zauważyłem dlatego w kolejnym kroku pogrzebalem przy sprezynie i przy zaworku vgt. Ten drugi z tego co wiem raczej ciężko uszkodzić. Egr tylko przetarlem i rozciagnalem sprezyne, od czerwca praktycznie nic sadzy się nie uzbierało. Po tym wszystkim poczułem ogromną zmianę na minus. Powrót do normalności dało dopiero ścisniecie sprężyny. Więc wiosek nasuwa się sam.Co do działania sprężyny w części mechanicznej - przy długości 32mm otwarcie zaworu palcem to całkiem spory wysiłek. Może to kwestia jakości sprezyn, liczby zwojow etc. i dlatego u jednych rozciaganie pomaga u innych wręcz przeciwnie. Dam znać po kolejnym scisnieciu.
  12. Tam nie ma nakretki. Sprezyne wykrecasz podważając jej początek. Jak chcesz rozciągać to ostrzegam, u mnie to przyniosło efekt odwrotny do zamierzonego. Mój raport po 500 km - przez ten czas czknięcie poczułem może z 5 razy. W piątek rozkrece egr, mierze sprezyne i pewnie ją trochę scisnę. Dam znać jaki efekt.
  13. W pełni potwierdzam. U mnie rozciągnięcie sprężyny w części mechanicznej z 32 na 40mm zmieniło czkawkę w szarpanie. Powrót do poprzedniego stanu zajęło trochę czasu, już nie mojego. Poprawa oczywista, dziękuję Zbigos74. Wieczorem wstawiłem zaślepkę z trzema otworami. Po weekendzie i planowanych 500km, mam nadzieję się pochwalić dalszym brakiem czkawki . Informacja dla sceptyków - EGR nie został wyprogramowany. Otwiera się i zamyka i oby tak pozostało!
  14. No właśnie mój egr wyczyscilem tak, że wygląda jak nowy. Zresztą wymieniony był w 2011r. Widzę nr telefonu w podpisie, zadzwonie w tygodniu, profesjonalista pewnie przywróciprzyjemność z jazdy cdti.
  15. Niestety nie mam opcom, nie chce bledu na desce. Dziś niestety zauważyłem jakieś ślady oleju w okolicy zaworu przy którym grzebalem. Nie wiem co mnie pokusilo żeby to rozbierać Wczoraj rozciagnalem sprezyne w czesci mechanicznej. Początkowo miała 32mm, po zabiegu 40. Niestety objawy znów się nasiliły. Dodatkowo pojawił się hałas slyszalny podczas szarpania, chodzi takie chrobotanie z okolic egr. Dziś rano zamowilem zaslepke z 3 otworami. Zamontuje ją na początku tygodnia, a w międzyczasie chciałbym zamówić opcom. Ale nie bardzo mam pojęcie gdzie najlepiej kupić. Może ktoś mający świeże doświadczenie coś poradzi?
×