Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

megagames

Forumowicz
  • Zawartość

    25
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna

Dodatkowe pola

  • Województwo
    mazowieckie
  • Auto
    Vectra C Z19DTH

Ostatnio na profilu byli

215 wyświetleń profilu
  1. Pompa CR do wyjęcia owszem, bez tego się nie da a poza tym tyle. Egr i przepustnice i tak musisz zdjąć do czyszczenia ale to jest żadna robota. Dla sprawnego mechanika 1h - 1.5h i masz zdjęty kolektor
  2. Jakby ktoś potrzebował do porównania to tak to u mnie wygląda po założeniu E10-65-011-02-22 dane ze słupka 1100/1100
  3. Jestem właśnie po wywaleniu klap i powiem szczerze że nie spodziewałem się aż takiej poprawy, gorąco polecam zabieg tym którym spadła listwa lub widać nawet niewielkie wycieki przy klapkach. U mnie właśnie tak było, najgorzej przy 3 klapie sterującej ale też nie wyglądało to na jaką tragedie a jednak... Listwa spadła jakiś rok temu (wyrobiły się gniazda) próbowałem to jakoś "lepić" i niby listwa pracowała ale wiadomo jak prędzej czy później to się kończy. Robiłem dokładnie tak jak autor z użyciem dokładnie tych samych materiałów, jednie śrubki zaślepiającej M10x1.0 nigdzie nie mogłem dostać więc zamówiłem tutaj. Jest ok ale jednak gwint zaczyna się dopiero jakieś 2mm od łba a w miejscu gdzie gwintujemy otwór dla klapy sterującej od dołu kolektora jest dość cienko amelinium i ta śruba z linka łapie tak na styk, tzn większość gwintu wchodzi do kolektora, warto zwrócić uwagę aby ta śróba miał gwint od samego łba. Dla osób które pytały w temacie o konkretne wrażenia przed i po: Przed zaślepieniem: - Telepki silnika, nierówna praca niezależna od warunków (zimny, ciepły), w zeszłym roku wymieniałem w związku z tym wtryskiwacze bo lały i myślałem że to jest przyczyną nierównej pracy jednak to był kolektor. - Brak mocy z dołu, wyrywanie w okolicach 2000rpm - Ogólnie brak mocy, kiepska elastyczność przy wyprzedzaniu itd itp - Smród spalin w kabinie Po: - Silnik pracuje nareszcie równo, brak jakichkolwiek telepek falowania itd, bajka. - Teraz ciągnie równiutko od samego dołu, brak szarpnięcia przy 2k rpm - Moc powróciła i furka zapier.... jak oszalała. - Cichsza praca silnika. To tak na szybko powiedzmy, pewnie jeszcze czegoś bym się doszukał ale ogólnie jest malina Oczywiście przy okazji zabiegu wyczyszczona została przepustnica, egr i boost sensor, pod egr poleciałą narazie zaślepka z dziurkami aby nie sypało błędem ale w niedalekiej przyszłości pełna zaślepka i wylogowanie egr. Auto posiada jeszcze dpf ale ładnie się wypala wiec jeszcze się go nie pozbyłem. Myśle że przy okazji wylogowania egr wywalę też dpf no i może chip. Autorowi przy okazji dziękuje za poradnik, dzięki temu sam się zabrałem do roboty zaoszczędziłem trochę grosza no i wiem jak to zostało zrobione. Pozdrawiam
  4. Ok a jeśli chodzi o właściwości jezdne i trwałość ? różnica w cenie 100zł na komplecie na oś nie robi mi różnicy a zależy bardziej na tym żeby było możliwie jak najlepiej.
  5. Panowie jakie amory ostatecznie zastosować w przypadku eibacha -30 ? sachsy 065 czy 067 ? W0L0ZCF3551041664 Czy różnica w długości tych amortyzatorów ma wpływ na wysokość tyłu ? Na przód wybrałem 312 609/10 z vinu do obniżonego sportowego bo tam też oczywiście idą eibachy tylko został dylemat z tyłem, może to nie ma związku z tematem ale chce uniknąć sytuacji kiedy przód będzie stał wyżej niż tył. (na przód amory poliftowe a więc talerzyk amora i tak wyżej o 1cm, biorę to pod uwagę)
  6. Panowie wymieniając fabryczny zawias standard na obniżony jakie sprężyny zastosować KYB 3528 czy LS4063508 ? (może jakieś inne aby osiągnąć efekt, proszę o podpowiedz) Z tymi kayabami podobno różnie bywa a o tych ls nie mogę znaleść żadnego info na forum aby ktoś to montował, w specyfikacji mają że są dedykowane do obniżonego zawieszenia sportowego. I jeszcze jakie amorki ostatecznie zastosować przy okazji takiej operacji ? chodzi mi o to czy jak już springi obniżane (gts/sportowe) to koniecznie iść w amory sportowe/z wyposażeniem na trudne warunki drogowe (poszły by sachsy wtedy) ? Mam rozumieć że mają one twardszą charakterystykę pracy czy chodzi o ich wytrzymałość. Naczytałem się o springach obniżających i zostawianiu przy tym standardowych amortyzatorów i stąd moje pytanie jak zrobić najlepiej ?
  7. Obniżenie VC

    Planuje obniżyć przód mojej vc kombi bo na obecną chwile jest 39,5 cm z przodu i 38cm z tyłu, mierzone od środka koła do nadkola, zawieszenie standard, amory sachs. Czytając temat skłaniam się ku zaproponowanemu rozwiązaniu aby założyć springi od sportowej wersji/gts (nie wiem czy to oznacza to samo w przypadku sprzężyn) Trafiają mi się akurat używane KYBRH3528 i w ich specyfikacji jest że są do zawieszenia sportowego. Pytanie oczywiście czy będą dobre no i na jakie obniżenie mogę liczyć w takim przypadku. Jeszcze jedna kwestia jaka mnie nurtuje mianowicie 39.5 cm które u mnie jest z przodu hmmm nie wiem czy to jest normalna wartość w przypadku standardu czy to przez źle dobrane sprężyny przy wymianie przez poprzedniego właściciela, auto wyło jak je kupiłem no i wyje dalej tylko teraz postanowiłem zrobić z tym porządek, chodzi o to jak mam na to spojrzeć bo jeśli pójdzie 20mm w dół (załóżmy w przypadku tych kyb) to będę miał ok 37,5 cm z przodu ale co jeśli te springi co teraz są to jakaś pomyłka i "nominalna" wartość powinna być inna ? Zakładając że powinno być równo a więc również 38 z przodu no to po wymianie będzie 36/38, dla mnie raczej ok tylko chodzi o to czy ktoś jest w stanie określić jak to będzie w moim przypadku. Trochę pogmatwałem i kombinuje ale mam nadzieje że wiecie o co mi chodzi. Dzięki z góry za pomoc.
  8. Wymiana Koła Dwumasowego

    Jestem właśnie po wymianie kompletnego zestawu sprzęgła (Luk 624 3171 33) z dwumasą Sachs 2294 000 296 do tego wymieniona pompka, sprężynka pedału i płyn. Problem polega na tym że zaczęły ciężko wchodzić biegi, 1 najgorzej a reszta też słabo, najgorzej jest przy redukcjach praktycznie w każdej sytuacjach, sprzęgło zachowuje się tak jakby nie wysprzęglało do końca i przy zapinaniu biegu słychać zgrzyty i żeby wbić bieg trzeba użyć stosunkowo sporej siły. Panowie poradźcie co może być tego przyczyną bo auto wróciło do mechanika na poprawienie/znalezienie problemu ale jednak wolałbym się tutaj skonsultować aby ew coś podpowiedzieć. Pedał zachowuje się normalnie, nie wpada, odbija itd. Przed wymianą biegi nie chodziły co prawda jak masełko ale było ok, nie było na pewno takiej tragedii jak jest teraz. Aha najpierw zostało wymienione wszystko oprócz pompy sprzęgła dopiero na końcu okazało się że mechanik nie mógł odpowietrzyć układu bo pompa przeciekała i została wymieniona. Upierać się aby wałczył z poprawnym odpowietrzeniem (w tej chwili obstawiam nie do końca odpowietrzony układ) czy raczej to coś innego ? Olej w skrzyni nie był wymieniany przy tej okazji.
  9. Szerokość i Wielkosc felg !!! VC :)

    No rzeczywiście na fotce z linku słabiutko to wygląda, widocznie to co ja znalazłem to już z obniżonym bo różnica znaczna. A przy okazji, różnica w komforcie między 215/50/17 a 225/45/18 będzie bardzo znacząca ? u mnie będzie albo to albo, cenowo na korzyść 18tek.
  10. Szerokość i Wielkosc felg !!! VC :)

    Panowie poradzi ktoś czy mas sens ładowanie się w felgi oryginalne 18" na 225/45 do kombi przy totalnie standardowym zawiasie ? Jak to ew będzie wyglądać a gdyby ktoś dysponował zdjęciem to było by super. Kolega Val w oddzielnym wątku pisał że wszystkie vc które wychodziły na 18 miały zawsze zawias -20mm i dlatego zastanawiam się jak to będzie wyglądać na standardzie. Jakieś zdjęcie znalazłem ale nie mam danych na jakim to zawiasie: http://img10.staticclassifieds.com/images_tablicapl/292594853_2_1000x700_opel-vectra-19-cdti-felgi-18-cali-dodaj-zdjecia_rev013.jpg Podstawowa koncepcja jest taka aby zakładać 17 z cosmo bo podobają mi się najbardziej (wcześniej szukałem opon na moje 16 ale jednak nie mogę już na nie patrzeć) 18 trafiają mi się w bardzo okazyjnej cenie i stąd pytanie.
  11. Ok jasna sprawa. Przy okazji zapytam jak wg ciebie będzie sprawowało się coś takiego np ? warte to zakupu ? : http://allegro.pl/4x-opony-letnie-achilles-atr-sport-215-55r16-97w-i5510803229.html w porównaniu do dunlop sp sport bluresponse albo uniroyal rainsport 3 ? tylko że te drugie były by tylko 205 o których wcześniej mówiłem.
  12. Zgadza się na 195/65/r15 też nie wyobrażam sobie vc, nad tymi 205 zastanawiam się tylko dlatego że jeżdżę w sezonie na takich zimowych i jest ok. Wiem że 17 lepsze i ładniejsze, myślałem nad zmianą czytając temat bo aż się prosi o takie ale niestety budżet nie pozwala. I widzę że od początku się nie zrozumieliśmy, chodzi mi właśnie o zakup letnich opon nie zimowych
  13. A co to ma z druciarstwem wspólnego powiedz mi ? skoro w katalogu, nie mówiąc już naklejce na wlewie mam taki rozmiar i producent dopuszcza. Czytałem temat i nie znalazłem konkretnej informacji która mogła by rozwiązać mój dylemat, dlatego pytam. Jeśli ktoś miał podobnie to podaj link do postu. Gdzie tu była mowa o 17 ? w pierwszym zdaniu pisałem że vectra stoi na 16 a pytanie dotyczyło tego czy upierać się przy 215 ale mieć jakościowo gorsze opony z powodu ograniczonego budżetu czy zejść na 205 i mieć premium. Nie widzę żadnego problemu w leżakach magazynowych i nie o to najbardziej chodzi ale wybór pomiędzy jakimiś achillesami czy dunlop czy uniroyal daje do myślenia a przed takim wyborem musiałbym stanąć upierając się przy 215 Nie łatwiej było tak od razu ?
  14. Panowie, potrzebuje porady co do zakupu opon letnich do kombiaczka. Felga standard 16. Chodzi o to czy koniecznie trzymać się obecnego rozmiaru na jakim kupiłem vectrę (215/55) czy mogę założyć 205/55 ? Kwestia ograniczonego budżetu (do 1000zł) i 205 dostane w tym przedziale np. uniroyale rs3, dunlopy br, itp, ew proszę o wasze sugestie co do modelu. A 215 to tylko klasa ekonomiczna i to też z allegro leżaki magazynowe (2013/14 rok). Najważniejsze pytanie to to czy lepsze będą opony premium z bieżącego rocznika (205/55) czy lepiej jednak będzie zakupić 215 ale w tym przypadku budżetówki. Dodam że zimówki mam właśnie 205 i nigdy nie było problemu, nie odczułem także jakiejś różnicy w użytkowaniu, pozostaje jedynie wygląd ale to dla mnie drugorzędna sprawa w przeciwieństwie do bezpieczeństwa .
  15. Dokładnie. Ok zamawiam OZ'tki ;-) a wracając do pytania i z ciekawości to te PD są warte grzechu czy bajer raczej ? i czy wiadomo kto robi tarcze i klocki dla GM ?
×