Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

titanus77

Forumowicz
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About titanus77

  • Rank
    Nowy

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna

Dodatkowe pola

  • Województwo
    lubelskie
  • Auto
    Vectra C, 2.2 Direct benz, 155KM/114KW, 2004
  1. Różnie bywało - lato to wiadomo - niemal od razu - 2-3 km góra i już zaczyna się ok 65-70 stopni. Teraz i zima generalnie to już jakieś 4-6 km lub 3-4 min na luzie. Płyny wymienione na nowe zeszłej jesieni. Oleum: Mobil Long Live 0W40 + kleen-flo zageszczacz (ok 300 ml) Płyn hamulcowy + płukanie i odpowietrzanie (DOT4) Płyn do wspomagania: Febi (zielony minerał - zmiana z syntetyka) Co niestety mnie martwi do pobieranie oleum: ok 450 ml na 11 tys. Martwi dlatego że w starej VC-A praktycznie nie muszę w ogóle dolewać... a ma już 25 lat )) Wybieram się więc z tej okazji na bardziej dogłębne badania silnika nowej Vicki: kompresja, spalanie, hamownia....itp. Reszta okaże się na miejscu...
  2. Z komputera pokładowego i średnich cen benzyny. Wariant pierwszy zakłada bardzo spokojną i oszczędną jazdę (zdarza mi się tak jeździć), przy założeniu, ze dobijam przez 70% czasu jazdy do 110/h (lokalne trasy-40-50 km w jedną stronę). Wariant drugi: dalsze trasy (kraków, katowice, lublin) z 60-70% czasu na tempomacie przy 120-140/h. W/g komputera ostatnio to nawet do 6,9 zszedłem ) lokalne trasy tylko były. Nie mieszkam w dużym mieście i w zasadzie jak wyjeżdzam to mam po drodze 3-4 x światła do miejsca docelowego No i widzisz: sam piszesz, że liczysz na 7,2 l/100 LPG. Mam VC-A 1,8 wolnossacza i tam SPOKOJNIE łyka 8-9/100, więc Direct niemal na bank wźmie swoje - szczególnie 2,2. Co do dotrysku benzyny - wszystko zależy od ustawienia sterownika i stylu jazdy. Na zimnym silniku, i max bucie też swoje weźmie, stąd 4 literki/100km realnie jest jak najbardziej możliwe. Sebastian twierdzi rózwnież że u jednego z klientów będzie schodził z dostryskiem do bardzo małych wartości, ale realnie to się dopiero okaże. Sądzę ża zakładane przez niego 1,5l/100 niekoniecznie wyjdzie. Przynajmniej nie na zdrowie wtryskiwaczom. Co do metod liczenia - to oczywiście na razie teoria i poczekam jeszcze na informacje z pierwszych wizyt serwisowych/kontrolnych u ssarre - wtedy się zobaczy. ;-)
  3. 1. Dlaczego sknerą ? Nie bardzo rozumiem. Kupiłem samochód używany, z dobrą historią serwisową, zadbany i ogólnie bardzo sprawny technicznie. Jak chyba większość kierowców i posiadaczy auta w Polsce chciałbym (co oczywiście nie zawsze jest możliwe) jak najmniej wkładać w remonty auta, bo w końcu służy ono do poruszania się, a nie remontowania. 2. Czy sam fakt, że najpierw chcę włożyć kasę, żeby później się to zrekompensowało stawia mnie w szeregu ze sknerami ? Mam jeszcze - i z powodzeniem używam - Vectrę A z 1990 roku ! Zagazowana była praktycznie zaraz po kupnie. I przyznam, że dzięki temu mam na inne - bieżące remonty. Czy to oznacza, że jestem sknerą ?? 3. A już "wyjeżdżanie" ze zmianami prawa w czasie to dałeś popis....popatrz choćby na osoby które zaciągnęły kredydty we frankach...Popatrz na zmiany w podatkach CIT, czy VAT...takich przykładów jest masa. I to w tej dyskusji nie jest ŻADEN argument. 4. Ostatnim zdaniem to w ogóle popłynąłeś....czyli zamiant usprawniać to co jest (o ile się da! - a do końca tego jeszcze nie wiem) mam wydawać kasę na coś innego - co przyjmując Twoją nomenklaturę - nie wiem czy nie będzie się psuło bardziej od tego co mam ? Nieźle...
  4. Seastian S vel ssarre. Już mu na elektrodzie udowodnili lanie wody w temacie "druciarstwa gazowego". O historii montażu przez niego dosłownie do góry nogami reduktora - "bo tak ma być" - nie wspomnę. Gazowanie wolnossaczy to teraz nawet pan Józek z naprzeciwka opanował. TFSI, FSI a w ogóle DIRECT i ten typ silnika to sobie można gazować IV lub V -tą generacją, ale wytrzymałość wtryskiwaczy oryginalnych jest w tej sytuacji więcej niż PROBLEMATYCZNA. Zagazowanie Z22YH 6-tą generacją (liqidgas) i zrobienie choćby PEŁNEJ mapy to nie przejażdżka z kompem i logowanie opm-em. Na to trzeba czasu. Rozmawiałem na ten temat z wieloma serwisantami i właścicielami serwisów w kraju montujących instalacje gazowe. W KAŻDYM - jak do tej pory - przypadku nikt się nie podejmuje zrobienia tego motoru w płynnym gazie. Podobno problemem jest sam gaz płynny i jego stany nieustalone na styku przewodu i wtryskiwacza - podobno w chwili zamykania częściowo odparowuje i pozostając w przewodzie zmniejsza ciśnienie wtrysku. Tak to opisał mi serwisant - zagazowali "płynnie" insignie z silnikiem Z20 TFSI i od dwu blisko lat cały czas coś poprawiają. Innymi słowy nie dla każdego jest płynny gaz.
  5. Jedyna sensowna opcja "gazowania" tego motoru jaka wchodzi w grę to wtrysk w fazie ciekłej, wtedy rzeczywiste oszczędności i stopa zwrotu inwestycji powinny zamknąć się w okolicach 1500 zł /rok i 4-5 latach. W innym przypadku nie ma to żadnego ekonomicznego sensu. Jeżeli koszt instalacji gazu w fazie ciekłej w DE nie będzie wyższy jak 2000 Euro to jeszcze się będzie opłacać - powyżej już nie bardzo. Chyba, że "dla sportu". ;-) -- Pozdrawiam - titanus77
  6. Właśnie nie bardzo...z moich pobieżnych i bardzo ogólnych wyliczeń wynika, że: średnio rocznie zrobię 15-20 tys km Wariant a) 15000 rocznie, średnie spalanie 3 litry benz/100 i 8 litrów gazu/100 daje: 3x(15000/100) + 8x(15000/100)=3x150+8x150=450 litrów benz i 1300 litrów gazu Przy obecnych u mnie cenach: 5,65 za litr PB95 i 2,69 za litr gazu daje rocznie: 2542 zł za benz i 3497 zł za gaz / ROK. Przy średnim spalaniu benz 7,2/100 daje w normalnym użytkowaniu 1080x5,65=6102 zł/rok Czyli mamy ROCZNE oszczędności na poziomie: 6102-(2542+3497)=63 zł !!! Wariat 20000 rocznie, średnio 4,5 litra benz i 9,5 litra gazu /100 km. Średnio 9,3 l/100 samej benz (jeżdże "ostrzej"). Czyli 10509-(5085+5111)=340 zł /ROK jak widać przy koszcie instalacji na poziomie 6000 zł jej zwrot potrwa dłuuuuugo ....
  7. hmmm...no to sam już nie wiem, a w DE to był samochód na niemieckich blaszkach ? Polski oddział "holenderskielpg" twierdzi, że nie zrobi bo nie ma mapy. ...a do tego jeszcze serwisant stwierdził, że nie zakładają do samochodów, "które mają przejechane powyżej 5000 km, bo zawsze jest z takimi problem" :-( Prins się odezwał, że chętnie zrobi na VSI-DI w werji I (IV generacja ze stałym dotryskiem benzyny) za 6 kafelków. Szukam dalej... -- Pozdrawiam - titanus77
  8. "Na bank" - to chyba rosyjski ;-) w spisie samochodów "gazowalnych" ICom'em są 3 Ople, ale o zupełnie innych kodach silnika. Z22YH w spisie nie występuje. Jakkolwiek widzę, że jako firma poszli w kierunku maksymalnego uproszczenia wtrysku gazu ciekłego - i to mi się podoba. ;-) Dzisiaj wysłałem do nich zapytanie, a jutro zadzwonię i się dopytam szczegółowo. Dziękuję za linka :-) -- Pozdrawiam - titanus77 Holenderskie - na bank nie dało rady :-) nie mają mapy i nic nie mogą. Serwis lubelski podpowiedział uderzyć jeszcze do Józefowa pod Wa-wą do Zavoli i ew do Białgegostoku do AC-STAG. Obdzwonię i zobaczę - tracę nadzieję, że to jednak w ogóle jest gazowalny motor. :-( -- Pozdrawiam - titanus77
  9. Oczywiście, że nie ! Chodzi mi o to, że za kwotę nawet 6-7 tysi chciałbym instalację z wtryskiem w fazie ciekłej, a nie z dotryskiem benzyny. Nie mam jedynie informacji o tym czy ktoś w Polsce lub Niemczech taką instalację do tego silnika zakłada. Nie interesuje mnie za bardzo wydawanie podobnych rzędowo kwot na instalację która zwraca się w okresie 10-15 lat ! Ponadto na zimnym silniku i/lub wysokich obrotach/przyspieszeniach i tak instalacje IV i V generacji biorą 90-100% paliwa zamiast gazu. Stąd pytanie w rootpoście. -- Pozdrawiam - titanus77
  10. Witam. Temat jak widzę nie nowy, ale od ostatniej dyskusji może się coś zmieniło ? Posiadam obecnie od ponad roku Viki C z silnikiem jak w temacie. Zrobione raptem 17 tysi (trochę ją oszczędzałem :-) ) i mimo, że spalanie benzynki nie jest jakieś szczególnie duże jak na ten silnik, (dłuższe trasy to Zamość-Kraków-Katowice i z powrotem - parę już razy: 6,8-8,9 przy spokojnej jeździe 120-140, miasto 10,3-11,7) to chodzi mi po głowie próba gazowania go. Wiem, że to dość karkołomny i trudny temat, ale przeglądając oferty warsztatów w Polsce widzę, że jest kilka co oferują montaż instalacji LPG do tego silnika. Niestety, praktycznie wszyscy oferują instalację generacji IV lub V - czyli z parownikiem/reduktorem i dotryskiem benzyny. Po wynikach na hamowniach - średnio widzę opłacalność inwestycji 4,5-6,8 tysiąca zł za coś takiego. Prins niby ma instalację w fazie ciekłej, ale montuja to w Niemczech ( prawda to ? - mógłby ktoś potwierdzić ? ), Vialle natomiast w ogóle odpuścił sobie Opla i leci na masówkę... Czy jest ewentualnie ktoś w Polsce, kto zrobił/robi do tego silnika instalacje LPG za rozsądne pieniądze i rozsądnie działajace ? Obdzwoniłem ostatnio parę firm w kraju, ale większość robi w poprzedniej generacji LPG. Wie może ktoś, czy do tego motoru naprawdę się nie da LPG ? -- Pozdrawiam - titanus77
  11. Witajcie. Mam to samo - przyszła zima i zaczęło niemiłośiernie skrzypieć na "śpiochach". Kontroler na "szarpakach" stwierdził gumy na drążku do wymiany, mechanik "dołożył" końcówki i z robocizną wyszło 200 Na razie jeszcze stoi rozebrany, ale z tego co czytam to zdecydowana większść radzi dodatkowo przesmarować - czym ? Smarem silikonowym, grafitowym, ŁT-43 a może bentorem czy innym ? Pozdrawiam - Piotr.
×
×
  • Create New...