Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Magnusone

Forumowicz
  • Zawartość

    31
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O Magnusone

  • Ranga
    Nowicjusz

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Kraków

Dodatkowe pola

  • Województwo
    małopolskie
  • Auto
    Vectra C kombi 1,8 122KM

Ostatnio na profilu byli

136 wyświetleń profilu
  1. I jak rozwiązana sprawa? Pytam, bo u mnie też zaczęła bardzo cichutko piszczeć.
  2. Korekta długoterminowym (ELM) równe 5,5% Rozumiem, że komputer zwiększa czas wtrysków, aby dostosować mieszankę do optymalnej. Wymieniłem dziś profilaktycznie świece (40 tys nalotu) i mechanik stwierdził, że stan świec wskazuje podawanie większej dawki paliwa (przelewanie). Na opcomie przepływomierz oscyluje na jałowym od 0,29 do 0,61V przy przepływie ok. 8kg/h (dzisiaj pogodny dzień, wczoraj na rozgrzanym miałem tylko 6kg/h) Po wciśnięciu gazu do dechy maks 4,2V i 292kg/h. Czy z tych informacji coś wynika? Dalej szukam powodu zwiększonego zużycia paliwa, choć przyznam, że w dobrze nagrzanym silniku, przy dodatnich temperaturach chwilowo potrafiło spaść na jałowym do magicznych 0,7. Jeszcze 0,1 i będę zadowolony A tak na poważnie to zależy mi na doprowadzeniu do w miarę idealnego stanu pracy silnika na PB, aby móc dostroić LPG. Nie chciałbym po raz kolejny wymieniać połowy silnika.
  3. Hm.. czyli lepsza opona 215/50 r17 czy chodzi Ci o rozmiar felgi?
  4. Zdecydowałem się na felgi 7Jx17 ET41 (13183227). Zastanawiam się nad oponami, zależy mi aby były przede wszystkim ciche (moje letnie Pirelli są tak głośne, że na autostradzie muszę zwalniać do 110, bo inaczej łeb chce urwać). Po wstępnych oględzinach przymierzam się do: GOODYEAR Eagle F1 Asymmetric 3 225/45R17 94Y (cena ok. 1300-1370 zł). Czy w tym budżecie ta opona jest ok? Czy rozmiar 225/45 r17 do felgi 7jx17 jest optymalny?
  5. Po pewnym czasie pojawił się błąd P0170 - Za bogaty system adaptacji paliwa, sondy przestały oscylować - wysokie wartości rzędu 850mV. Przełączyłem tylko na PB i błąd wystąpił jeszcze kilka razy. Po przejechaniu jakiś 400-500 km sondy zaczęły oscylować i błąd P0170 już się nie pojawia. Wszystko wróciło do "normy" tej po naprawie silnika. Z tego co się domyślam to mapy korekt długookresowych ustawiły się na akceptowalne i sondy ładnie oscylują. Spalanie na jałowym dalej wysokie, no i teraz: Gdzie to dziadostwo sprawdzę? W opcomie mam tylko korekty krótkookresowe. Szukać innej wersji, innego oprogramowania? To samo z wartościami ciśnienia? Jak i gdzie to sprawdzić?
  6. Tłoki z pierścieniami, natomiast przy regeneracji głowicy coś tam powymieniali. Mam mechanika, który przy jakiejkolwiek robocie wszystko czyści, a co trzeba to smaruje, także jeżeli jest jakaś część, która się "zapchała" lub "zasyfiła" to na pewno ją wyczyścił. Olej wymieniłem po przejechaniu 1000 km od naprawy silnika (mechanik uczulał, że nie był to remont tylko duża naprawa ). W takim razie liczę, że będzie jak u Ciebie i może z czasem się ułoży. Samochód mam od 3 lat i jeździłem w dużo gorszych warunkach pogodowych i na krótkich odcinkach i nigdy nie miałem takiego brania paliwa. Jeżeli byłby to tylko termostat to na długich odcinkach nie powinno być specjalnej różnicy w spalaniu, a różnica jest znacząca. Jeszcze zastanawiam się nad sondą lambda?
  7. VC 1,8 122km - kombi Robiony miałem silnik, m in. nowe tłoki oraz regeneracja głowicy. Mechanik fajnie złożył, gdyż chodzi równiutko i cichutko, ale, no właśnie SPALANIE. Na jałowym biegu było 0,6 teraz mam 0,9. Na trasie miałem 7-8, teraz mam 8,5-9,5. A w mieście to już tragedia bo ok. 15 l/100 km. Jednocześnie temperatura pokazywana była równo 90, teraz mam 86 i dużej do niej dochodzi. Opisuję tu jazdę na benzynie. Spalanie potwierdzone przy dystrybutorze. Przejechałem już ze 3 tys. I spalanie wyraźnie wyższe. Co może być nie tak? Na benzynie zero błędów.
  8. Mam ułamane tworzywo z metalową nakrętką w pokrywie silnika (tam gdzie wchodzi śrubka). Czym to mogę przykleić aby po przykręceniu śruby, pokrywa trzymała się solidnie? Możecie polecić jakiś klej?
  9. Magnusone

    Problem z Z18XE

    Co było nie tak? Zadziałała zamiana?
  10. Magnusone

    Wymiana silnika 1,8 Z18XE 122km

    Przyczyny nie znalazłem. Co znawca to inna teoria: jedni, że to wina gazu, inny, że kwestia wydechu i była "cofka", jeszcze inni, że po prostu miałem pecha bo silnik się kończył. Obecnie silnik jest poskładany (Mechanik dostawał szału bo silnik był w kilku kartonach. W jednym śrubki, w drugim głowica, w trzecim jakieś przewody i uszczelki itd. no i pod maską dziesiątki wtyczek :)) Nowe tłoki, panewki, remont głowicy. Na chwilę obecną silnik odpalił, chodzi cichutko i na wydechu cisza, natomiast zapaliły się dwie kontrolki i wyskoczyły następujące błędy: Czujnik pozycji wału korbowego "A" przerwany obwód Za ubogi system adaptacji paliwa Nieprawidłowe dane z modułu sterowania silnikiem Według mechanika należy wymienić czujnik położenia wału, zatem zaczynam szukać. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------- I znalazłem po dwóch godzinach na forum Pomieszane wtyczki czujnik oleju z czujnikiem wał. Efekt: odpala od strzała i kontrola trakcji zniknęła. Jeszcze świeci obwódka silnika. Jutro wykasuje błędy i zobaczę co dalej.
  11. Ja mam niezłą zagwózdkę 2012.12 - 94 tys. - przegląd rejestracyjny DEKRA (oryginał) 2013.11 - 102 tys - niemiecka faktura (ksero) Stłuczka - wystawiony w komisie (105 tys) - oferta dostępna w sieci 2014.05 - 105 tys. kupiłem i zarejestrowałem. 2017.08 - 138 tys. (nie serwisowałem w ASO) Po wpisaniu VIN - 172 tys - ??? Jeżeli dekoder jest ok, to przyznam, że jestem pod wrażeniem podróbki dokumentu przeglądu i narażania się Niemca na odkrycie przekrętu.Faktury i przegląd są na dane jednego gościa, Nazwisko i adres zgadza się z tym na internecie. No i ten region DE ???
  12. Magnusone

    Wymiana silnika 1,8 Z18XE 122km

    Wrócił mój mech z wakacji -- doradza remont. Zawiozłem głowice do regeneracji - nie zrobią, gdyż za duże ubytki. Oddałem do spawania. Po weekendzie odbieram. Dalej mam myślenice czy remontować. Mech odradza kupno silnika, że niby loteria. Goście od szlifu mówią, że miałem tzw. cofkę do silnika i dodatkowo wydech do sprawdzenia. Oprócz klimy, skrzyni może dojść jeszcze katalizator. Nie ukrywam, że równolegle przeglądam ogłoszenia - może tym razem diesel
  13. Magnusone

    Pilne - przerwa w zapłonie cylindra 4

    Nie płakał, bo samochód był ubity z przodu, co zaakceptowałem. Do wyboru miałem 105 i 215 u kolegi z forum. Różnice były widoczne gołym okiem. Mój mechanik też stwierdził, że podzespoły wskazują na niski przebieg. Do tego mam kilka dokumentów potwierdzających przebieg do 102 tyś. Ja przejechałem 30 tyś na gazie i jak do tej pory kilka otrzymanych opinii wskazuje, że to właśnie gaz przyczynił się do rozwalenia silnika. Jeżeli Niemiec zrobił wałek i oszukał polecanych dostawców z forum, podrobił faktury i przeglądy oraz wyrolował mojego mechanika i ustawił wszędzie gdzie się da w kompie przebieg no to dostałem nauczkę, że nie można już nikomu i w nic ufać.
  14. Magnusone

    Wymiana silnika 1,8 Z18XE 122km

    Wrzucam kilka zdjęć
  15. W wątku https://forum.vectraklub.pl/topic/213004-pilne-przerwa-w-zap%C5%82onie-cylindra-4/ opisałem w jakich okolicznościach silnik odmówił posłuszeństwa W udzielonych komentarzach otrzymałem dwie wskazówki: 1. Wymienić silnik gdyż naprawa nieopłacalna 2. Sprzedać samochód No i właśnie stoję przed takim dylematem. Przyzwyczaiłem się do mojego autka, które mam od 3 lat, założyłem nową instalację gazową, a całym atutem VIKI był mały przebieg silnika - 102 tyś, obecnie 138 tyś, który teraz jest w rozsypce. Dodatkowo ponoć skrzynia biegów się kończy (niby śmierdzi) i rzeczywiście od czasu do czasu na wstecznym słychać trzaski. Klimatyzacja chłodzi, ale skrzypi na postojach a po ściągnięciu zderzaka odkryłem całkiem niezły wyciek na chłodnicy (zielona maź). Podczas ostatniej jazdy coś strzeliło (chyba w katalizatorze). Poza tym ponoć jest całkiem nieźle Wariant 2 – mam ubogą wersję Vectry, zatem ze sprzedaży otrzymam niewielkie pieniądze Wariant 1 – z obserwacji aukcji na allegro zauważyłem, że całe silniki 1,8 122km można kupić w granicach 750-2000 zł. Pytanie pierwsze: Jaki będzie orientacyjny koszt przekładki? Pytanie drugie: Czy można podmienić na silniejszy silnik np. 1,8 140 KM? Pytanie trzecie: Co z instalacja LPG, którą posiadam, czy można ją jakimś stosunkowo niewielkim nakładem zaadoptować do wymienionego silnika? Pytanie czwarte: Wasze zdanie?
×