Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Magnusone

Forumowicz
  • Content Count

    36
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Magnusone

  • Rank
    Nowy

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Kraków

Dodatkowe pola

  • Województwo
    małopolskie
  • Auto
    Vectra C kombi 1,8 122KM

Recent Profile Visitors

203 profile views
  1. Wgrał nowe mapy czy zresetował aktualne? Żeby pomogło to poprzedni właściciel musiałby wgrać złe mapy - co jest mało prawdopodobne. Skoro miałeś szarpanie to najprawdopodobniej masz źle ustawiony gaz, który zmienił korekty długoterminowe i rano na benzynie samochód ma problem. Co z tego, że teraz skasowałeś korekty, jeżeli będziesz jeździł na gazie to znowu doprowadzisz do tej samej sytuacji, którą opisałeś na początku. Jeżeli po skasowaniu korekt na początku jest ok, to jak dla mnie - instalacja gazowa do ustawki.
  2. Jak masz od kogo, to podmień cewkę. U mnie przy przyspieszaniu na niskich obrotach szarpało.
  3. Jesteś pewien tego max? Z tego co czytałem to nawet nowe z fabryki tyle nie mają.
  4. Hm.. jeżdżę do nich od 3 lat i powiem tak: obsługa super, fajni goście do pogadania, ale .. no właśnie. Może samochód mam pechowy, ale ostatnie dwa ustawienia zrobili w moim przypadku do bani - niby robili na AFR co to ponoć najlepsza metoda. Po ostatnim ich ustawieniu i przejechaniu 400 km sondy zaczęły mi świrować, waliło błędami. Może to czysty przypadek, że coś w samochodzie się zmieniło, trudno powiedzieć. Natomiast fakt jest taki, że mają najlepszą opinię w Krakowie. Mają dużo roboty i ciągły niedoczas.Sprzętowo będę jak najbardziej z ich usług korzystał, natomiast jeżeli chodzi o ustawienia to niestety już nie.
  5. Znawcą nie jestem, ale napiszę jak było u mnie. Każdorazowo gdy mam tego typu problemy co Ty, a miałem ich już kilka, jeżdżę tylko na benzynie aby wyprostować mapy (nie udało mi się ich wykasować) - raz nawet wyprostowało mi je dopiero po przejechaniu 300 km :(. Jak wszystko jest ok i zero błędów to dopiero wtedy do gaziarza i ustawka. Z tego co mi tłumaczono to nie ma sensu robić LPG jak masz rozwalone mapy i z du... korekty.
  6. I jak rozwiązana sprawa? Pytam, bo u mnie też zaczęła bardzo cichutko piszczeć.
  7. Korekta długoterminowym (ELM) równe 5,5% Rozumiem, że komputer zwiększa czas wtrysków, aby dostosować mieszankę do optymalnej. Wymieniłem dziś profilaktycznie świece (40 tys nalotu) i mechanik stwierdził, że stan świec wskazuje podawanie większej dawki paliwa (przelewanie). Na opcomie przepływomierz oscyluje na jałowym od 0,29 do 0,61V przy przepływie ok. 8kg/h (dzisiaj pogodny dzień, wczoraj na rozgrzanym miałem tylko 6kg/h) Po wciśnięciu gazu do dechy maks 4,2V i 292kg/h. Czy z tych informacji coś wynika? Dalej szukam powodu zwiększonego zużycia paliwa, choć przyznam, że w dobrze nagrzanym silniku, przy dodatnich temperaturach chwilowo potrafiło spaść na jałowym do magicznych 0,7. Jeszcze 0,1 i będę zadowolony A tak na poważnie to zależy mi na doprowadzeniu do w miarę idealnego stanu pracy silnika na PB, aby móc dostroić LPG. Nie chciałbym po raz kolejny wymieniać połowy silnika.
  8. Hm.. czyli lepsza opona 215/50 r17 czy chodzi Ci o rozmiar felgi?
  9. Zdecydowałem się na felgi 7Jx17 ET41 (13183227). Zastanawiam się nad oponami, zależy mi aby były przede wszystkim ciche (moje letnie Pirelli są tak głośne, że na autostradzie muszę zwalniać do 110, bo inaczej łeb chce urwać). Po wstępnych oględzinach przymierzam się do: GOODYEAR Eagle F1 Asymmetric 3 225/45R17 94Y (cena ok. 1300-1370 zł). Czy w tym budżecie ta opona jest ok? Czy rozmiar 225/45 r17 do felgi 7jx17 jest optymalny?
  10. Po pewnym czasie pojawił się błąd P0170 - Za bogaty system adaptacji paliwa, sondy przestały oscylować - wysokie wartości rzędu 850mV. Przełączyłem tylko na PB i błąd wystąpił jeszcze kilka razy. Po przejechaniu jakiś 400-500 km sondy zaczęły oscylować i błąd P0170 już się nie pojawia. Wszystko wróciło do "normy" tej po naprawie silnika. Z tego co się domyślam to mapy korekt długookresowych ustawiły się na akceptowalne i sondy ładnie oscylują. Spalanie na jałowym dalej wysokie, no i teraz: Gdzie to dziadostwo sprawdzę? W opcomie mam tylko korekty krótkookresowe. Szukać innej wersji, innego oprogramowania? To samo z wartościami ciśnienia? Jak i gdzie to sprawdzić?
  11. Tłoki z pierścieniami, natomiast przy regeneracji głowicy coś tam powymieniali. Mam mechanika, który przy jakiejkolwiek robocie wszystko czyści, a co trzeba to smaruje, także jeżeli jest jakaś część, która się "zapchała" lub "zasyfiła" to na pewno ją wyczyścił. Olej wymieniłem po przejechaniu 1000 km od naprawy silnika (mechanik uczulał, że nie był to remont tylko duża naprawa ). W takim razie liczę, że będzie jak u Ciebie i może z czasem się ułoży. Samochód mam od 3 lat i jeździłem w dużo gorszych warunkach pogodowych i na krótkich odcinkach i nigdy nie miałem takiego brania paliwa. Jeżeli byłby to tylko termostat to na długich odcinkach nie powinno być specjalnej różnicy w spalaniu, a różnica jest znacząca. Jeszcze zastanawiam się nad sondą lambda?
  12. VC 1,8 122km - kombi Robiony miałem silnik, m in. nowe tłoki oraz regeneracja głowicy. Mechanik fajnie złożył, gdyż chodzi równiutko i cichutko, ale, no właśnie SPALANIE. Na jałowym biegu było 0,6 teraz mam 0,9. Na trasie miałem 7-8, teraz mam 8,5-9,5. A w mieście to już tragedia bo ok. 15 l/100 km. Jednocześnie temperatura pokazywana była równo 90, teraz mam 86 i dużej do niej dochodzi. Opisuję tu jazdę na benzynie. Spalanie potwierdzone przy dystrybutorze. Przejechałem już ze 3 tys. I spalanie wyraźnie wyższe. Co może być nie tak? Na benzynie zero błędów.
  13. Mam ułamane tworzywo z metalową nakrętką w pokrywie silnika (tam gdzie wchodzi śrubka). Czym to mogę przykleić aby po przykręceniu śruby, pokrywa trzymała się solidnie? Możecie polecić jakiś klej?
  14. Co było nie tak? Zadziałała zamiana?
  15. Przyczyny nie znalazłem. Co znawca to inna teoria: jedni, że to wina gazu, inny, że kwestia wydechu i była "cofka", jeszcze inni, że po prostu miałem pecha bo silnik się kończył. Obecnie silnik jest poskładany (Mechanik dostawał szału bo silnik był w kilku kartonach. W jednym śrubki, w drugim głowica, w trzecim jakieś przewody i uszczelki itd. no i pod maską dziesiątki wtyczek :)) Nowe tłoki, panewki, remont głowicy. Na chwilę obecną silnik odpalił, chodzi cichutko i na wydechu cisza, natomiast zapaliły się dwie kontrolki i wyskoczyły następujące błędy: Czujnik pozycji wału korbowego "A" przerwany obwód Za ubogi system adaptacji paliwa Nieprawidłowe dane z modułu sterowania silnikiem Według mechanika należy wymienić czujnik położenia wału, zatem zaczynam szukać. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------- I znalazłem po dwóch godzinach na forum Pomieszane wtyczki czujnik oleju z czujnikiem wał. Efekt: odpala od strzała i kontrola trakcji zniknęła. Jeszcze świeci obwódka silnika. Jutro wykasuje błędy i zobaczę co dalej.
×
×
  • Create New...