Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

kriss_pl

Forumowicz
  • Content Count

    49
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About kriss_pl

  • Rank
    Nowy

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Zabrze

Dodatkowe pola

  • Województwo
    śląskie
  • Auto
    VC 1.9CDTI 120KM + (159KM, 359Nm)

Kontakt

  1. Też się zgadzam z matoslawem powyżej 3 tys w CDTI moment już leci w dół to nie będziesz czuł takiej mocy jak na niższych obrotach. Chyba że masz inny problem ale źle go opisujesz.
  2. Spadnie jak będziesz jeździł tak samo jak przed chipem
  3. Ja nie miałem blaszki z dziurkami i miałem szarpanie wcześniej na mniejszych obrotach i tak sobie sam wywnioskowałem że ma pewnie na to wpływ ciśnienie powietrza na dolocie w Twoim przypadku jest ograniczone to blaszką z dziurkami więc możesz mieć racje że to jest przyczyna ale jak masz czyszczony EGR to zacznij od odpięcia chyba że już nie masz tam wcale sprężynki która go pomaga domykać u mnie to wystarczyło żeby to potwierdzić. Z tego co pamiętam to podczas wypalania tego "eko czegoś" zwiększana jest dawka paliwa na jakiś cylinder - przez co później niektórym rośnie poziom oleju to może jakieś problemy z wtryskami ale niech podpowie Ci ktoś co ma ten wynalazek bo ja już nie mam mogę tylko powiedzieć że mój musiał być już całkiem zatkany bo nie potrafił się wypalić nawet w trasie i mogłem sobie nawet jechać 60km/h na 3 biegu a i tak włączał się tryb awaryjny i cisnąłem go max ile się dało a chyba wtedy max.osiągał 3,2 tys.obr. ale nie szarpało nic więc szukałbym przyczynę od strony zasilania czyli paliwo - powietrze.
  4. W takim razie nie blaszka tylko odłączyć go to będzie najlepsza próba czy to jest wina EGR.
  5. U mnie tak średnio po 250 km się zatykał i nie ważne czy trasa czy jeżdżenia na 3 biegu przy obrotach około 2,5 tys. jeśli to ten czujnik to wymień i będzie spokój ja akurat nie żebym zalecał ale u mnie się zamiast czujnika ciśnień cały DPF usunął i też jest spokój
  6. Jak ja walczyłem z EGR to chłopaki mi tu napisali że będzie auto z kluczykiem - ja nie miałem wcale błędów ale to inna historia
  7. Spróbować można zawsze bo to najprostszy sposób i najszybszy ale jak od razu wyskoczy Ci błąd to nie sprawdzisz nic bo Ci odłączy turbo i raczej szarpać nie będzie przy 3 tysiącach o ile pozwoli Ci tak wysokie obroty osiągnąć w trybie awaryjnym.
  8. Ja po chipie miałem takie spalanie niskie a dopiero później poszedł DPF do przetopienia a jeszcze później EGR i ani nie spadało spalanie ani nie wzrastało pisze to żeby się tego nie bali inni bo to nic strasznego ale oczywiście nikt za darmo tego nie zrobi a ja tak jeżdżę różnie wiadomo że czasami się przyciśnie ale staram się nie szaleć jak nie trzeba bo nie chce za chwile zakładać nowego wątku że coś mi się znowu popsuło ale czasami fajnie jak na drugim biegu przyciśniesz mocniej gaz i auto się wyrywa doi przodu i mieli kołami na asfalcie może pojadę w tym tygodniu na hamownie to będę wiedział ile teraz po tych wszystkich zabiegach ma te moje 120 fabrycznych koni Dzisiaj sobie zrobiłem pomiary na hamowni i wyszło 159 KM i 359 Nm, całkiem nieźle jak na 1.9DT... no i te spalanie
  9. Trasa Zabrze Kraków (ponad 110km) ok.90% autostrady - 4.5l Trasa Kraków Zabrze już troszkę spokojniejsza jazda - 4,1l DPF - out EGR - out Chip - in Chyba warto :-)
  10. Heh ktoś się musiał poświęcić przy okazji dużo innych szarpań i ich przyczyn odkryłem za to teraz inni może będą mieli mniej stresu i wydatków Spalanie opisze jak będę miał konkrety czyli tą samą trasą pojadę co zawsze w podobnych warunkach ale jeśli robisz nowy program to raczej nie robi nikt tylko wyłączenia EGR bo chyba nie opłaca się więc warto od razu sobie delikatnego chipa zrobić i nawet jak spalanie ma wzrosnąć z powodu braku EGR to się zniweluje tym że po chipie spalanie spada(ja już u siebie widziałem po trasie ponad 100km średnie spalanie 3,9 - takie to chyba ma Fiat Panda 1.3 ) . Więc nie ma się co bać tego spalania tym bardziej że jak się normalnie jeździ to nasze CDTI niezależnie czy DT czy DTH to naprawdę mało palą no chyba że coś im dolega i mają coś niesprawne. Jeśli chodzi o spalanie miejskie to w moim przypadku, a jeżdżę codziennie po kilkadziesiąt kilometrów po miastach Śląska, wartość oscyluje przy 5,7l to nie jest za dużo :-) pod koniec miesiąca opisze spalanie na typowej trasie. Oczywiście jak będziecie wciskać gaz tak jak w czasie działającego EGRa to będzie dużo większe spalanie ale zapewniam że nie ma takiej potrzeby bo auto na każdym biegu jest dynamiczne od samego dołu bez tego ustrojstwa :-) Dzisiaj przekonałem się ile auto pali na trasie po opisanych wcześniej "zabiegach chirurgicznych" pokonałem dzisiaj trasę z centrum Zabrza do centrum Krakowa (około 110 km) czyli około 90% autostrady A4 i po autostradzie jechałem tak między 120 -140 km/h czasami było to nawet więcej i spalanie wyniosło 4,5l a z powrotem jechałem trochę wolniej i wyszło 4,1l, to chyba nie muszę komentować tego :-)
  11. No i niestety albo i stety ale cierpliwości mi nie starczyło i EGR "zamknął się" na zawsze a niestety ale EGR musi się otwierać nawet na wysokich biegach i prędkościach gdy nie ma silnik dużego obciążenia i pewnie nawet nowy jak jest silnik to sadza zawsze będzie bo jakby tak nie było to nie byłoby DPFa . A jak chodzi o ekologię to bardzo ciekawe że przy tym jak ciśniemy gaz do podłogi to ekologii już nie ma bo wtedy zawór jest zamknięty. Spalania dokładnie nie poznałem na trasie ale w mieście a jeżdżę po śląsku to mam średnie 5,6l, więc nie będę nikogo straszył spalaniem.
  12. Jak masz DPFa to nie powinno być ani grama dymu ...ale u mnie nawet z DPFem pojawiał się dym wiec nie miałem wyjścia No właśnie aż w końcu za Tobą by pojechała policja i zatrzymałaby się ale nie za tylko przed Tobą
  13. Czujnik się zalepia sadzą - bo EGR się otwiera - i później pracuje nieprawidłowo czyli pokazuje złe ciśnienie, turbina podaje za mało powietrza, nieprawidłowe spalanie, kolejna dawka sadzy na czujnik i takie zamknięte koło, ale jak masz szarpnięcia któremu towarzyszą dziwne dźwięk jakby się coś ślizgało, tarło, na chwile odcinało moc to taki dźwięk jest jak ciśnienie ucieka przez EGR. Powiem Ci tak że jak zaślepisz czy wymienisz EGR a nie zrobisz nic z czujnikiem to auto będzie zamulone i będziesz czuł lekkie szarpanie na niższych obrotach i auto nie będzie miało mocy na niższych obrotach a w przypadku idealnie czystego czujnika a zepsutego EGRa masz moc ale tracisz ją tak na chwile w samym momencie szarpnięcia i za chwile idzie dalej. Jak chcesz eksperymentować to zacznij od czujnika masz mniej roboty tylko znajdź krótki klucz albo poluzuj śruby EGRa bo u mnie w silniku jest troszkę ciężki dostęp.
×
×
  • Create New...