Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

MIR

Przyjaciel VKP
  • Zawartość

    10 027
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    8

Wszystko napisane przez MIR

  1. MIR

    Humor

    Temat humor zostal wyczyszczony. Niestety rozrosl sie do takich rozmiarow, ze nie dalo sie go nawet moderowac. Teraz bedzie systematycznie czyszczony.
  2. Dawno temu (czerwiec 2005) stworzylem ten temat, po moich doswiadczeniach z roznymi rozmiarami felg i opon w Vectrze B. Dzisiaj (kwiecien 2010) aktualizuje temacik o nowe doswiadczenia z kolejnymi felgami, zawieszeniem, oponami, itd. Przedstawiam w skrocie doswiadczenia i opinie wlasne, a takze kilku klubowiczy. Mam nadzieje, ze sie komus przydadza. Jesli chcesz zmieniac felgi lub opony – koniecznie przeczytaj! 16, 17 czy 18 cali? Za i przeciw 16 cali: + nizsza cena opon i felg + wyzszy profil i mniejsze ryzyko uszkodzenia felg + mniejsza waga kol (latwiej wywazyc, mniejsze zuzycie zawieszenia) - przy szerokiej oponie robi sie balon - maly „lans” 17 cali: + duzy „lans” i wiecej urody dla autka + szersza opona lepiej sie uklada - wyzsza cena opon i felg - mniejszy profil i wieksze ryzyko uszkodzenia felg - szybsze zużycie amortyzatorów i zawieszenia - z reguly opona nie pracuje juz jak seria i prawie całe obciażenia przejmuje na siebie zawieszenie 18 cali: + jeszcze wiekszy „lans” i wiecej urody dla autka - znacznie wyzsza cena opon i felg - mniejszy profil i jeszcze wieksze ryzyko uszkodzenia felg - bardzo szybkie zużycie amortyzatorów i zawieszenia - opona nie pracuje juz jak seria i prawie całe obciażenia przejmuje na siebie zawieszenie 16 cali - jaki rozmiar opon? 205/55/16 Rozmiar typowy, a przez to korzystny cenowo. Na rynku sa dziesiatki roznych modeli - od koloru do wyboru. Srednica opony (631.9 mm) jest minimalnie mniejsza od nominalnej 195/65/15 (634.5 mm). Jest to zdecydowanie najbardziej optymalny rozmiar do VB ze wzgledu na cene, przeklamania, osiagi. Nic nie ma prawa trzec przy roznych zawieszeniach - czy to Irmscher, sport czy nawet nizsze Weitech czy Koni, powiedzmy do -40. Wazne, zeby felgi mialy ET w granicach 37-49, najlepiej kolo 42 Przyklad VB 2.5 V6 na tych oponach (zawieszenie Koni -40mm): 195/55/16 Rozmiar mniej typowy, ale praktyczny do slabszych silnikow. Udaje sie trafic uzywki w tym rozmiarze, bo w niektorych modelach aut (chyba Mini) wychodza w serii. Srednica (620.9 mm) jest mniejsza niz w 195/65/15 i 205/55/16, ale jeszcze w normie. Zwlaszcza, jesli seryjnie Vectra byla na 14tach. Na rynku sa dziesiatki roznych modeli - od koloru do wyboru. Tym bardziej tutaj nic nie ma prawa trzec przy roznych zawieszeniach - jw. 215/55/16 Rozmiar typowy dla VC. Da sie oczywiscie zamontowac, ale raczej odradzam. Moze wyrywac blotniki. Nie ma co forsowac na sile zbyt duzych opon. Przyklad VB 2.0 16V na tych oponach, zawieszenie seria: 17 cali - jaki rozmiar opon? 215/45/17 Najbardziej popularny i zalecany rozmiar do VB. Montowany seryjnie w wersjach sport i i500 (na felgach BBS Motorsport 7,5/17 ET45). Srednica (625.3 mm) mniejsza niz w przypadku 195/65/15 i 205/55/16, ale za to optymalna pod wzgledem ceny i osiagow oraz wygladu (opona ladnie sie uklada na felgach 7-8cali). Profil niski, ale tego przy 17tkach sie nie uniknie. Przy zachowaniu wlasciwego dla VB ET nie ma problemu przy obnizonym zawieszeniu, j.w. Wg. Irmschera przod trzeba napompowac 2,8, a tyl. 2,5 atmosfery. Przyklady na tych oponach: 1. Przy zawieszeniu H&R -35mm i 7x17 ET42, 2.0 16V 2. Przy gwincie ok -40mm i 7x17 ET40/ET25, 2.5 V6 3. Przy serii i 7.5x17 ET35, 2.2 DTI W przykladzie drugim wyciete lekko nadkola przednie ze wzgledu na niskie zawieszenie oraz zaklepane tylne ranty, ze wzgledu na zastosowane dystanse 15mm na strone (czyli tak jakby ET25). 225/45/17 Srednica (634.3 mm) jest niemal identyczna jak przy 195/65/15. Ale jednak przy szerokosci 225 robi sie juz z tego kawal opony. Opona gorzej sie juz uklada na typowych felgach o szerokosci 7cali - robi sie balon. Przy zawieszeniach do -35 i odpowiednim ET nie powinno byc problemow z obcieraniem. Mimo to odradzam te opone z powodu wiekszych oporow toczenia i ciezaru opon. Do VB ponizej 2.5 V6 w ogole odradzam Nie jezdzilem osobiscie, opieram sie na wymiarach opony, doswiadczeniach innych osob, a takze moich doswiadczeniach z 225/40/18 (o tym nizej). 205/50/17 205/50/17 maja nieco wieksza srednice (636.8 mm) od serii, wiec wplywa negatywnie na osiagi. Z doswiadczenia mniejsza szerokosc opony nie kompensuje wiekszych oporow toczenia. Wysokosc profilu minimalnie wieksza niz przy pozostalych 17tkach. Ladnie wygladaja na feldze o szerokosci 7 cali, ale przy 8 calach juz jest troche za waska. Rozmiar nie jest typowy i moim zdaniem gra nie warta swieczki. Jezdzilem na takich i cieszylem sie ze zmiany na 215/45/17 Ponizej 205/50/17 przy seryjnym zawieszeniu: 215/40/17, 205/45/17 Rozmiary bardziej typowe dla Astry, ale rowniez spotykane w VB. Da sie jezdzic, choc srednice sa juz zauwazalnie mniejsza, przeklamania licznika wieksze no i dodatkowo auto jest zauwazalnie nizej z powodu nizszego profilu. Przy niskim zawieszeniu czasem jest to jedyny sposob, aby opony nie tarly. 18 cali - jaki rozmiar opon? 225/40/18 Najbardziej popularny rozmiar. Niestety podobnie jak w przypadku 225/45/17 dosc duza srednica (637.2 mm) i szerokosc opony. W Vectrze B jest problem z ich upchnieciem, zwlaszcza przy obnizonym zawieszeniu. Felgi 18-calowe zwykle maja juz 7.5 czy 8 cali, a wiec i mniejsze ET (35-40). W polaczeniu z zawieszeniem -30/-40 konieczne jest klepanie rantow, duze ryzyko tarcia przy znacznym obciazeniu auta i na dziurach. Nie bez znaczenia jest duza waga kol i znaczne opory toczenia. Przyklad na 2.5 V6 przy zawieszeniu Koni -40mm: 215/40/18 Moze mniej typowy, ale za to znacznie lepszy rozmiar do VB. Po pierwsze wezsza i lzejsza opona. Po drugie srednica (629.2 mm) zblizona do naszych preferowanych 205/55/16 oraz 215/45/17. Uklada sie jeszcze dobrze na feldze 7.5 cala. Na 8-calowej robi sie juz delikatny german-style, w zaleznosci od typu opony rant chroniacy felge moze juz nie spelniac swojej funkcji. Natomiast przetestowana i na pewno bardziej praktyczna opona niz 225/40/18. Przyklad na razie taki: Tabele innych zamienników Oczywiscie zamiennikow we wszystkich rozmiarach (takze 19, 20 cali) jest znacznie wiecej. Polecam samemu przestudiowac np. taka tabelke: http://www.autodomen...nom=205%2F55R16 Jezeli szukasz opon do VB do polecam trzymac sie generalnych zasad: - szerokosc opon do 225, lepiej 205 lub 215 - roznica w stosunku do seryjnych opon maksymalnie 2% - srednica miedzy 625mm a 635mm, przy wiekszych felgach lepiej nawet <630mm. Swiadomie w powyzszym linku podalem jako rozmiar bazowy 205/55/16. Moim zdaniem najbardziej optymalny ze wszystkich ET - z czym to sie je Oszczedze Wam definicji (google) - im mniejsze ET, tym felga jest bardziej wysunieta na zewnatrz auta. Nalezy pamietac, ze im szersze felga, tym naturalnie ET bedzie mniejsze. W przypadku 15tek o szerokosci 6cala mamy w VB ET49. Ale juz przy 17tkach o szerokosci 7 cali ET jest mniejsze - np. 42. Bo przeciez felga o te 2,55cm jest szersza - w glab auta jej sie bardziej wepchnac nie da Przy felgach szerokosci 8 cali naturalne beda wartosi ET37 i mniejsze. Takze cos za cos. Przy VB mozna spokojnie pokusic sie o ET33 z Omegi, ale przy waskich felgach i oponach (195/65/15). Natomiast im szersza opona i felga tym lepiej, aby ET miescilo sie w przedziale 39-49, co gwarantuje bezproblemowe uzytkowanie. Ktos moglby napisac, ze to paradoks. Bo najpierw pisze, ze im wieksza (szersza) felga tym jej ET jest mniejsze, a potem, zeby pamietac o duzym ET przy wyborze felgi No niestety, VB nie zostala stworzona do felg 8x18 czy 9x18. Wszelkie takie felgi wymagaja jakichs kompromisow, przerobek itd. Starszy spojrzec do TUV jakichkolwiek felg do VB z takich rozmiarow - wszedzie wymagane sa przerobki nadkoli, rantow itd. Zloty srodek? Jesli mialbym zawyrokowac to do VB optymalnie felga do 7 cali szerokosci i opona o 215 szerokosci. Jaka duza bedzie obrecz - nie ma znaczenia. Czy zalozycie 7x17 czy 7x18 - nie robi roznicy, jesli tylko opona jest zamiennikiem. Aktualizowane: 05.04.2010. Pomoglem? Mozesz podziekowac. Mimo wszystko jakies pytania? Poczytaj - w tym temacie jest wszystko! Nie ma? Zadaj pytanie - postaram sie odpowiedziec. ======================================================== I jeszcze kilka rad ze starego tematu: Jeszcze ogolnie na temat szerokosci opon: „Im szersza tym lepsza?” (gambit) To niestety nie jest prawda. Szersza opona wcale nie zapewnia lepszej przyczepności. Fizyka . Samochód ma jednakowy ciężar i nacisk na podłoże. Zwiększając powierzchnię styku, zmniejszasz siłę nacisku, ponieważ rozkłada się ona na większą powierzchnię. Producenci opon niwelują to przez odpowiedni skład gumy w oponie ( zwiększają jej przyczepność ), jak również rzeźbą bieżnika, ale to głównie z powodu wody, która może się znaleźć pomiędzy oponą i podłożem, a należy ją odprowadzić. Szerokość opony należy zwiększać z głową. Każdy producent robi obliczenia i wiadomo, żanie może być założona węższa opona niż przewidziana do takiej mocy przez producenta. Szerokość opony i jej funkcjonalność działa również w drugą stronę. Jak opona jest za wąska, to osiągi również się pogarszają, bo za wąska opona nie jest znowu w stanie przenieść mocy i po prostu jest "palona ". Skrajności są po obydwu stronach. Temat zawieszenia (gambit): Jeżeli chcesz miec niższe zawieszenie, a nie stracić komfortu jazdy przy spokojnej jeździe, to kup sobie sprężyny progresywne ( np Eibacha za ok 700 zł komplet na przód i tył ), które przy gwałtowniejszych ugięciach są twardsze, a przy spokojnej jeździe zachowują się jak seria. Wystarczy, że kupisz sobie do nich gazowe amortyzatory Sachsa z 1 stopniem utwardzenia ( advantage ) i będziesz mógł śmigać kilka sezonów. Cena amorków za komplet na przód i tył po znajomości to ok 1000 zł. Jeżeli jednak będziesz chciał miec wszystko twarde jak w taczce, to musisz zainwestowac sporo więcej kasy, ponieważ wówczas musisz równiez kupić specjalnie utwardzone amortyzatory z przeznaczeniem do krótszych sprężyn, no i najlepiej zamontować rozpórki kielichów, bo z powodu braku amortyzacji, naprężenia zaczną się przenosić na nadwozie, które w końcu może nawet zacząc pękać. Koszt jest na tyle duzy, że lepiej rozejrzec się za gwintowanym zawieszeniem. Jakiś czas temu było na allegro używane, gwintowane zawieszenie SuperSporta za 1800 zł ( gdybym wcześniej nie kupił sprężyn i amortyzatorów to byłoby juz dawno w moim samochodzie ), co nie jest wcale wygórowaną cena biorąc pod uwagę, że np Bilsteiny B6 w najniższej cenie to 1600 zł ( KGow pisał o tym ostatnio na forum podając adres ), a normalna cena to ok 2400 zł. Dołóż jeszcze cenę sprężyn i juz jest kupa szmalu. Także Weitech sprzedaje komplety zawieszenia do VB ( amorki i sprezyny ) i mozna je kupic za troche ponad 2000 zł . Hamulce (gambit) Hamulce możesz wzmacniać zmieniając tarcze i klocki, a w przypadku VB najlepszym rozwiązaniem przy Twoim silniku to tarcze SBS oraz klocki Textar, albo seryjne GM. Temat był już wiele razy wałkowany na forum i chłopaki opisywali swoje doświadczenia z róznymi kombinacjami tarcz i klocków. Możesz oczywiście zmienić cały układ hamulcowy np. na wersję od i500 gdzie są tarcze o średnicy 308 mm ( teraz masz 288 mm ) i oczywiście inne jarzma i inne klocki ,ale to równiez spory wydatek ( ok 600 euro ) i w dodatku tylko na przód, bo na tył nikt niczego nie zmieniał. Prawdopodobnie równiez pompa hamulcowa jest inna, ale tego już nie jestem pewien. Reszta kombinacji ze zmianą wielkości tarcz to juz doświadczenia na własnej kieszeni, ponieważ żadna firma nie produkuje normalnie na sprzedaż innego rozmiaru przeznaczonego do Vectry B niż seryjny ( poza Irmscherem dla i500 ). Szczegolne podziekowania dla gambita za pokazna lekturke i zgode na jej publikacje :wink: Jak widac powyzej mial niemaly wklad w ten post Pozdro MIR
  3. Robimy z tata generalny remont tylnych zawieszen w naszych Vici (moja 97 i taty 99). Obie maja juz kolo 155tys. Zdecydowalismy sie na wymiane komletu tulei (plywajacych i glownych) na nowe Lemfordera od Stachowiaka. Do tego gumy stabilizatorow. Pytanko - czy warto od razu wymieniac laczniki stablizatorow? W sumie koszt znaczny, bo po 72zl za sztuke (orginal GM z rabatem). I nie wiem czy warto to robic "na zapas" lub jak mozna skutecznie i pewnie sprawdzic czy kwalifikuja sie do wymiany (teraz lub niedlugo). Prosze o opinie.
  4. MIR

    Tankowanie LPG za granica

    W zwiazku z moimi (niezawsze pozytywnymi) doswiadczeniami z gazem za granica proponuje zalozenie tematu, gdzie bedzie mozna zebrac informacje pomocne przy tankowaniu gazu za granica. Dodatkowo (o czym przekonalem sie na wlasnej skorze) niektore stacje niby maja gaz... ale nie dostaja nowych dostaw. Szwecja, Norwegia Bardzo malo stacji z LPG (jeszcze do zadnej nie dotarlem). W wiekszosci miast sa stacje gazu ziemnego (FordonGas) co niestety uzytkownikom LPG niewiele daje. Podobno w przypadku LPG stosowany ten sam system co w Polsce. lista stacji w Skandynawii. Np stacja w Sztokholmie nie miala dostaw od kilku miesiecy :???: Niemcy System inny niz u nas, ale na wiekszosci stacji maja potrzebne koncowki. W Niemczech jezdza po protu rozne instalacje i stacje sa dobrze przygotowane. Generalnie nie ma problemu ze znalezieniem stacji. Warto jednak przed wyjazdem wydrukowac sobie odpowiednia liste. Ceny zblizone do polskich, w granicach 60 centow. lista stacji w Niemczech
  5. Szukam i szukam, przegladam fora i ebaya... I procz Zimmermannow nic nie znalazlem. Chcialbym jakies sensowne - najlepsze zawsze byly PowerDiski. Albo jakies sensowne EBC, ale znalezc nie moge do 2.0T 4x4. A to musi byc z tego co widze 321mm. Ktos ma jakies pomysly? Moze z Saaba idzie cos podebrac?
  6. Na forum jest sporo tematow odnosnie tego jakie wybrac tarcze i klocki do Vectry B. Wiele z tych tematow u nas i na zagranicznych forach spotkalem. Ich zasadniczym minusem jest to, ze zwykle ocenia sie albo osobno tarce i klocki lub jedna konkretna kombinacje tarcze+klocki. Czesto gesto jest to kombinacja tego samego producenta lub markowa tarcza + markowe klocki. Czego natomiast brakuje - to rzeczywiscie zestawienia doswiadczen jak sie zachowuje konkretna tarcza z roznymi klockami i odwrotnie. Ponizej przedstawiam znalezione za Odra ciekawe doswiadczenia firmy at-rs w tym temacie. Bardzo ciekawe jest to, ze wcale nie najlepsza jest kombinacja "najlepsza tarcza + najlepszy klocek". Okazuje sie, ze nie jest to gwarancja sukcesu. Ze czasem lepiej od "najlepszego" spisuje sie nieco tanszy klocek, za to bardziej optymalny do konkretnej tarczy. Zachecam do lektury. Wyjasniajas komentarz na dole grafiki - oczywiscie nie jest to wyrocznia, ale wieloletnie doswiadczenia tej firmy. I nawet kombinacje "zolte" i "czerwone" beda dzialac, natomiast te "zielone" dzialaja po prostu znacznie lepiej i dlatego sa polecane ich klientom. W zwiazku z bardzo duza liczba konkurujacych ze soba marek i producentow mozna przyjac, ze zestawienie jest w miare obiektywne - dla dobra klientow a nie producentow. Ciekaw jestem Waszych opinii w tym temacie. Moze ktos ma takie doswiadczenia, ze na jednych tarczach mial w nieduzym odstepie czasu rozne klocki i moze cos potwierdzic/obalic.
  7. Coraz to gdy ogladam jakis film, a czasem nawet teledysk, smiga mi Vectra. Zarowno najnowsze jak i starsze budy. Zastanawiam sie w ilu filmach "wystapila" Vectra? Mysle, ze mozna by stworzyc calkiem niezle portfolio? Proponuje zebrac jak najwiecej zdjec Vectry w roznych filmach i klipach. Dobrze by bylo, gdyby fotka byla chociazby 640x480, chociaz przy filmach na kompie moze byc z tym ciezko. Konieczny jest tytul "dziela" i rok produkcji, mile widziany komentarz odnosnie sceny - tzn "co Vici robi" Ciekaw jestem ile takich rolek Vectry znajdziemy :mrgreen:
  8. Tak sie zaczalem zastanawiac, czy to normalne czy nie. Chyba ostatnio sie pojawilo. Mianowicie przy mocnym przyspieszeniu, gdzie jest spore kopniecie i przylozenie momentu, slychac takie jakby gluche, rytmiczne pukanie. Ale nie caly czas, kilka, kilkanascie razy i od jakiejs predkosci jest ok. Ostatnio byly non stop mokre drogi, wiec przypisalem to trakcji. To jest taki odglos jakby zrywania przyczepnosci - moze to go lepiej zobrazuje. Ale - to chyba jednak nie to, bo ostatnio na suchym jest podobnie. Poza tym przy gubieniu przyczepnosci byloby chyba zrywanie czuc, a auto jedzie plynnie. Bardziej sie zaczynam zastanawiac czy to nie ma czegos wspolnego z napedem 4x4. Czy on nie dziala tak, ze przy mocniejszym przyspieszeniu dopina wlasnie druga os? Moze z tym sprzeglem jest cos nie tak? Moze nie moze dopiac? Jak to sie zachowuje w innych 4x4 na forum? Autko jest na gwarancji, wiec dam je do Opla, niech szukaja. Ale wolalbym wiedziec, czego bede szukac Zeby mi nie rozebrali pol auta i nie rozlozyli rak.
  9. Chcialbym rozpoczac rozmowe na temat tarcz hamulcowych do Vectry B. Temat ten jest dla mnie bardzo nowy, gdyz jezdze moja Vectra od zaledwie kilku miesiecy i bede zmienial tarcze po raz pierwszy - i mam nadzieje na dlugi czas po raz jedyny W Oplu zaproponowano mi wymiane tarcz i klockow z przodu za 900zl. Nie wiedzialem czy to duzo czy malo (Vectra B '97 2.0 16V ABS) wiec poszukalem gdzie indziej. W zaznajomionym warsztacie za tarcze i klocki Lukasa (podobno wyzsza polka) musialbym zaplacic kolo 750zl, a za ATE PowerDisc (podobno jeszcze lepsze) okolo 850zl. Ceny z wymiana. Zainteresowalem sie wiec tymi ATE - skoro i tak mam wydac prawie 9 stwo, to moze na cos "z bajerem" i sprotowym zacieciem. Jakze sie zdziwilem, kiedy na forum czytalem mnostwo negatywnym opini na temat tych tarcz. Chcialbym w zwiazku z tym zaproponowac dyskusje na temat tarcz. Mam nadzieje, ze nie tylko mi, ale tez innym uzytkownikom informacje te beda pomocne przy kolejnym zakupie. Proponuje aby kazdy napisal o swoich doswiadczeniach: 1. model auta 2. model tarcz i klockow 3. ile kosztowaly (i gdzie) 4. ile wytrzymaly przebiegu 5. czy mial jakies problemy Ponadto chcialbym sie dowiedziec, czy ktos montowal tarcze wieksze od standardowych i z jakim efektem oraz z jakimi dodatkowymi modyfikacjami sie to wiazalo. pozdr mirekka
  10. Wątpię, żeby był to ABS. Obstawiam napęd.
  11. W nawiazaniu do tematu: http://forum.vectraklub.pl/index.php?showt...20&start=20 proponuje liste chetnych na rozporki: 1. MIR - Vectra B przednia stal, Vectra B tylna stal 2. ... Jak bede wiedzial ilu jest chetnych, zobacze jak z lepsza cena. Na dzisiaj podaje orientacyjne ceny z Ebaya sa takie: - przednia stal 82euro (344zl) - tylna stal 60euro (252zl) - przednia alu 124euro (520zl) - tylna alu 89euro (373zl) - przednia racingline 139euro (583zl) - tylna racingline 115euro (483zl) Ale w tych cenach jest wysylka w DE gratis, wiec moze sie na tym zaoszczedzi. Na pewno przy kilku rozporkach ceny da sie o pare zlotych sciac. Porownywalem z HPT to wychodzi jednak taniej z Ebaya (na HPT dzisiaj mi potwierdzili cene 404zl za przod stal i 287zl za tyl stal). PS: Ceny mozna tutaj sprawdzic (takze innych Vectr): http://shop.ebay.de/www_rnd-motorsport_de/...=&_osacat=0.
  12. Przeprogramowanie też miałem robione jako jedną z kilku rzeczy
  13. Ktos sie moze orientuje, jak wyglada montaz rolet? Czy tylko kupujemy roletki, np takie: http://allegro.pl/oslona-roleta-przeciwsloneczna-opel-insignia-gm-i2514164300.html Czy trzeba tez zmieniac boczki?
  14. Zastanawiałem się ostatnio czy by nie wykorzystać wysokiej DMC w Insigni i nie założyć haka, aby do Niemiec jeździć potencjalnie po auto Insignią, a nie wypożyczać autolawety. Ale jak zacząłem czytać, to to chyba nie ma sensu? Masa własna 1695kg DMC 2275kg DMC przyczepy z hamulcem 1800kg Jeżeli dobrze rozumiem przepisy, kategoria B uprawnia do kierowania pojazdem samochodowym o DMC do 3.5t wraz z przyczepą, której DMC nie przekracza masy własnej pojazdu ciągnącego oraz DMC zespołu pojazdów nie przekracza 3,5 t, co wynika z art. 88, ust. 2, pkt. 3 lit. b PoRD (Prawo o Ruchu Drogowym). Czyli w przypadku Insigni, mógłbym ciągnąć lawetę o DMC maksymalnie do 1695kg. Pytanie co to oznacza dla ładowności? Bo pewnie taka laweta waży z 400kg? Czyli wtedy ładowność max ok. 1300kg? Za to kategoria B+E uprawnia do kierowania pojazdem o DMC nie przekraczającej 3,5 t . Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez samochód osobowy o DMC nie przekraczającej 3,5 t nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego, co wynika z art.62, ust. 1, pkt. 1 PoRD. Czy dobrze rozumiem, że jak zapakuję porządnie Insignię, to w tym wypadku mogę (teoretycznie) mieć nawet lawetę o masie rzeczywistej nawet do 2275kg? Oczywiście jeśli zapakuję jakoś te dodatkowe kg do Insigni? Ale to wystarczy kilka dodatkowych kilogramów do bagażnika i pasażerów? Ktoś może potwierdzić, że dobrze kumam? Ma to sens w ogóle w przypadku Insigni? W sensie iść w B+E? A może kombinować, żeby laweta miała te 1695kg DMC, a auto na lawecie było lekkie? Zawsze można z VB V6 (1355kg) fotele przerzucić do bagażnika do Insignii i powinno wyjść 1300kg
  15. MIR

    Opony na Lato 17 215/45/17

    Toyo T1R super, ale za 1200zł nie kupisz nowych.
  16. Ciekawy artykuł pokazujacy statystyki co do używanych aut. Ciekawy argument w walce z narodowym przekonaniem co do okazjim, "stanów licznika" i "bezwypadków" http://moto.pl/MotoPL/56,88389,15323189,Zakup_auta_uzywanego___statystyka_nie_jest_po_Twojej.html#BoxMotoTxt Z ciekawszych: - w przypadku 62-67% ogłoszeń opis nie zgadza się ze stanem faktycznym - w 44% ogłoszeń eksperci mieli poważne podejrzenia, że w oferowanym aucie dokonano korekty licznika - 80% samochodów sprzedawanych w naszym kraju miało mniejsze, lub większe przygody (nie szkody parkingowe, ale poważne kolizje) - w ramach badania 26% sprzedawców nie zgodziła się na odbycie jazdy próbnej - eksperci mieli zastrzeżenia aż do 62% sprawdzonych przez siebie samochodów - 80% aut sprzedają handlarze, często starając się ukryć swoją działalność Niestety, jak widać, statystyka nie jest po stronie kupujących. Ja bym zaryzkował stwierdzenie, że jak ktoś kupi okazję, powinien zagrać w totka
  17. Bardziej mnie zastanawia, kto kupuje auto bez książki serwisowej i jakichkolwiek papierów. Albo nie sprawdza książki - czy można bardzo łatwo wyeliminować fałszywki. A już niejedno auto z podrobioną księgą widziałem. Niestety, nawet znajomi z klubu wolą kupić niepewne auto po pięknych opowieściach sprzedającej je "niby osoby prywatnej" - tylko dlatego, że auto jest tańsze.
  18. No tak, ale bez przesady - sponsorowany artykuł w średnio poczytnym portalu No ale z drugiej strony racja - łatwiej powiedzieć, że artykuł zakłamany, niż przyznać, że Polacy chcą i dają się robić w konia handlarzom. A to, że tak jest potwierdzają sami handlarze. Czyli co, oni też są sponsorowani
  19. Wy tak na poważnie? Waszym zdaniem jest inaczej niż opisuje ten artykuł? I napisany jest pod reklamę?
  20. MIR

    Zakup Insigni

    Pewnie, że są. Ale już ja kupowałem moją, to była tańsza niż VC z końcówki produkcji. Insignii sprzedały się w Niemczech gigantyczne ilości i jest w czym wybierać.
  21. MIR

    Zakup Insigni

    Swoją drogą, jak patrzę na ceny Insignii w Niemczech, to to są naprawdę tanie auta jak na jakość i wyposażenie Od 10k euro się zaczynają - to VC nierzadko jeszcze tyle kosztują.
  22. MIR

    Zakup Insigni

    Jeżeli chcesz jeździć 6 lat, najlepiej jest założyć gaz do benzyny.
  23. MIR

    Zakup Insigni

    Jeszcze powiedz, że ekonomicznego A tak serio - każdy kupuje, co mu pasuje. Natomiast kupno diesla przy 15tys rocznie jest mało sensowne i ciężko z tym dyskutować. Tak samo jak z tym, że najtańszym paliwem wciąż jest i pewnie długo będzie LPG.
  24. MIR

    Zakup Insigni

    Ja robię 40tys rocznie i też bym nie kupił diesla Ale to kwestia gustu A gdy będę zmieniał moją, pewnie kupie poliftową 2.0T, koniecznie automat, być może znów 4x4.
×