Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Gepard_G

Klubowicz
  • Content Count

    439
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

Gepard_G last won the day on February 9 2019

Gepard_G had the most liked content!

Community Reputation

32 Best

About Gepard_G

  • Rank
    Średnio obeznany

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna

Dodatkowe pola

  • Województwo
    śląskie
  • Nr klubowy
    1188
  • Auto
    VB X20XEV 00r.; Insignia OPC A28NER 10r.
  • Oddział VKP
    Śląski

Recent Profile Visitors

1463 profile views
  1. Powiem tak - po mieście szału nie ma, ale na autostradzie wrażenia już są adekwatne do mocy
  2. Ani jeden ani drugi nie uchodzi za rozwojowy silnik w Insignii. Bynajmniej nie małym kosztem. Jeszcze zależy które 2.0 - 220 czy 250KM. W 2.0 250KM pod 300 kucy się zbliżysz, chociaż nie każdy robi te silniki, a w 2.8 nieco ponad 300 wyciągniesz - ciężko powiedzieć ile dokładnie, bo zdania są podzielone na temat modzenia w tym silniku ponad to co jest w OPC
  3. Błędnym kołem jest samo nakręcanie tematu. Przecież te auta nawet jak operacja się uda to za chwilę z powrotem porozbierane na śrubki lądują na warsztacie. Sporo tych "grubych" projektów więcej stoi niż jeździ, nie mówiąc o tych, które już 3-4 lata wstecz miały jeździć, ale jakoś nastała cisza. Jeśli kogoś bawi wywalenie worka pieniędzy na to, żeby pojeździć dwa tygodnie, porobić zdjęcia i filmiki to jego sprawa. To nie jest operacja na zasadzie założyć i zapomnieć. Owszem są grube projekty które jeżdżą, ale to robią ludzie z doświadczeniem i wiedzą która znowu - kosztuje. Na tym forum nie ma osoby która poświadczy że jeśli to zrobisz tak i tak to będzie to działać. Nawet firmy które robią tego typu projekty nie wiadomo czy na klatę wezmą takie zadanie. Na logikę po co robić jakieś RWD, czy 4x4 w Oplu jak za te pieniądze można mieć spokojnie Audi RS4, czy choćby BMW M5 E39, które i tak dają zdecydowanie więcej frajdy no i nie rozpadną się po 2 czy 3 tys kilometrów - żeby to w ogóle ruszyło o takich nakładach tutaj mowa. Ja wolę jeździć niż patrzeć na auto - skoro ktoś woli patrzeć to jego sprawa, ale chodzi mi o świadomość, bo takie przeróbki to porywanie się z motyką na księżyc. Jeśli ktoś jest uparty - niech robi wtedy pozostaje mi życzyć powodzenia.
  4. Czas na nowe wieści W lutym los Vectry stanął na krawędzi. Po uszkodzeniu wału w silniku auto wylądowało pod chmurką początkiem lutego i czekało na decyzję by końcem marca znaleźć inny silnik i w połowie kwietnia wrócić na drogę. Silnik nadal X20XEV lecz motor pochodzi z Omegi z niższym przebiegiem, co słychać w pracy silnika. Wszystko wygląda dobrze i wydaję się że powinno być już bez komplikacji. W drodze jest nowy środkowy tłumik Walkera oraz powoli do wymiany nadaje się akumulator. Przez ostatnie pół roku auto trochę było zapuszczone z racji braku czasu - po prostu miało jeździć i tyle. Ostatnio jednak trochę czasu miałem i przywróciłem jej blask z najlepszego czasu. Pod maską zapanował porządek, lakier odświeżony przy pomocy zestawu Meguiars'a. Zdjęcie z jesieni oraz drugie aktualne - ma się dobrze, żyje i oby jak najdłużej P.S: W tym roku będzie 7 lat z tym autem
  5. Jak silnik ma tyle lat to ciężko znaleźć coś dobrego na rynku wtórnym. Jeśli góra była dobra to zrobisz wał i śmigasz dalej.
  6. Książkowym przykładem jest drama która wybuchła na Youtube związana z Nissanem 350Z który miał być perełką zachwalaną przez właściciela a okazał się ulepem, który nie powinien jeździć po drogach.
  7. Ja założyłem sportowy kat AWG o średnicy 50mm. Daje rady póki co. Z tych co wstawiłeś wybrałbym ten trzeci tyle, że ze średnicą 50mm. Lepiej kup coś z EURO 3 żeby te EURO 2 faktycznie mieć, chociaż u nas póki co to tak naprawdę ta emisja spalin jest traktowana z przymrużeniem oka - jest kat to pasuje.
  8. Teoretycznie tak jak piszesz, aczkolwiek zawsze rekomenduję dedykowane rozmiary. W teorii możesz stosować zamiennik od -2% do 1.5% średnicy i nie powinno to mieć wpływu na licznik itd. Szerokość swoją drogą. Ona robi o tyle różnicę, że profil to po prostu jej procent. Dlatego np 225/45 i 225/50 nie ma tej samej średnicy. Podobną średnicę do 225/45 będzie miała opona 215/50.
  9. Jak przecież profil to jest procent szerokości opony więc nie mogą być te same. Przy tej samej średnicy ilości cali 225/50 jest większe od 225/45 i tyle w temacie. Wychodzi na to, że tak.
  10. Też upierdliwe auto. Jednak tu z racji wieku bardziej i przebiegu. Najsolidniejsza wydaje się być VC. Jednak jak @Sizon wspomniał Insignia wcale gorzej nie wypada na tle konkurencji w tych latach produkcji. Są to auta coraz bardziej napakowane elektroniką i jest po prostu więcej rzeczy do popsucia się.
  11. Co do Diesla jak kolega wyżej napisał. Co do samej Insignii to tragedii nie ma ale dużo upierdliwych pierdół jest. To czujniki parkowania nie działały raz, innym razem walnął błędem z doładowania turbiny. Te rzeczy zdarzyły się tylko raz, a mam ją już rok i więcej się nie powtórzyły. Czasem jedna dioda z podświetlenia nie świeci. Co do wykonania mogło być lepiej, ale jest akceptowalnie. Jak z każdym autem trzeba dobrze trafić. Moja ma 60tys przebiegu a bywa upierdliwa. Może powinna więcej jeździć. Reszta bez zastrzeżeń.
  12. Rozmiarowo pasować będą, ale wizualnie jak dla mnie ten wzór przy Vectrze to tragedia.
  13. Poszukaj po prostu z Vectry C i powinno być OK.
  14. Ja to zrobiłem na szybko i efekt był bardzo dobry zwykłym K2 Aluchrom do metali. Tani i ogólnie dostępny.
  15. Ja korzystałem z Valvoline Tectyl ML. Widać, że reaguje z rdzą. Jak na VB wyglądało to dość dobrze.
×
×
  • Create New...