Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Gepard_G

Klubowicz
  • Content Count

    447
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

Gepard_G last won the day on February 9 2019

Gepard_G had the most liked content!

Community Reputation

32 Best

About Gepard_G

  • Rank
    Średnio obeznany

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna

Dodatkowe pola

  • Województwo
    śląskie
  • Nr klubowy
    1188
  • Auto
    VB X20XEV 00r.; Insignia OPC A28NER 10r.
  • Oddział VKP
    Śląski

Recent Profile Visitors

1587 profile views
  1. Z tego wynika, że już coś nie tak było z silnikiem. Jeśli wcześniej były ceramizery, motodoktory i silnik był w stanie agonalnym to jak najbardziej może przyspieszyć to jego koniec. U mnie po 2 tys km nic się nie dzieje i śmiga mimo 22 lat i przebiegu 200tys km. Kumpel po zakupie w Volvo S40 też od razu zrobił płukankę i śmiga, a auto ma też jakoś 160tys km. Jednak skoro mówisz, że miska była czysta to cudów płukanka też nie uczyni.
  2. Jeśli był dobry olej lany to niewiele się zmieni, ale jak jest dużo syfu w silniku to może pomóc płukanka. W moim przypadku silnik po jakimś czasie zaczął dymić na biało nawet na jałowych obrotach - olej 10w40. Płukanka Liqui Moly, zmiana na Valvoline Max Life 5w40 i dymienia brak, a spalanie oleju jest poniżej 100ml/1000km. Silnik X20XEV, które też należą do olejożernych typów, z tym, że poprzedni właściciel silnika wymienił w nim ostatni raz olej 3 lata przed tym zanim go nabyłem i w misce był sam szlam. Jak ktoś chce spróbować zawsze warto - zależy co faktycznie w silniku jest.
  3. Tutaj zgoda, nie dopowiedziałem do końca, ale Nie do końca. Jeśli są te same numery nie trzeba programować. Wiem, bo sam własnoręcznie z v6 wyjąłem sterownik o takich samych numerach jaki miałem i założony chodzi w 2.0. Trzeba zwrócić uwagę na numery na sterownikach
  4. Wszystko w tym temacie jest napisane - z 2.0 i 2.5 pasuje zamiennie. Z 2.2 i 2.6 pasuje, ale wiąże się z brakiem TC. Alternatywną opcją jest naprawa sterownika - są fachowcy co to robią.
  5. Powiem tak - po mieście szału nie ma, ale na autostradzie wrażenia już są adekwatne do mocy
  6. Ani jeden ani drugi nie uchodzi za rozwojowy silnik w Insignii. Bynajmniej nie małym kosztem. Jeszcze zależy które 2.0 - 220 czy 250KM. W 2.0 250KM pod 300 kucy się zbliżysz, chociaż nie każdy robi te silniki, a w 2.8 nieco ponad 300 wyciągniesz - ciężko powiedzieć ile dokładnie, bo zdania są podzielone na temat modzenia w tym silniku ponad to co jest w OPC
  7. Błędnym kołem jest samo nakręcanie tematu. Przecież te auta nawet jak operacja się uda to za chwilę z powrotem porozbierane na śrubki lądują na warsztacie. Sporo tych "grubych" projektów więcej stoi niż jeździ, nie mówiąc o tych, które już 3-4 lata wstecz miały jeździć, ale jakoś nastała cisza. Jeśli kogoś bawi wywalenie worka pieniędzy na to, żeby pojeździć dwa tygodnie, porobić zdjęcia i filmiki to jego sprawa. To nie jest operacja na zasadzie założyć i zapomnieć. Owszem są grube projekty które jeżdżą, ale to robią ludzie z doświadczeniem i wiedzą która znowu - kosztuje. Na tym forum nie ma
  8. Czas na nowe wieści W lutym los Vectry stanął na krawędzi. Po uszkodzeniu wału w silniku auto wylądowało pod chmurką początkiem lutego i czekało na decyzję by końcem marca znaleźć inny silnik i w połowie kwietnia wrócić na drogę. Silnik nadal X20XEV lecz motor pochodzi z Omegi z niższym przebiegiem, co słychać w pracy silnika. Wszystko wygląda dobrze i wydaję się że powinno być już bez komplikacji. W drodze jest nowy środkowy tłumik Walkera oraz powoli do wymiany nadaje się akumulator. Przez ostatnie pół roku auto trochę było zapuszczone z racji braku czasu - po prostu miało jeździć i tyl
  9. Jak silnik ma tyle lat to ciężko znaleźć coś dobrego na rynku wtórnym. Jeśli góra była dobra to zrobisz wał i śmigasz dalej.
  10. Książkowym przykładem jest drama która wybuchła na Youtube związana z Nissanem 350Z który miał być perełką zachwalaną przez właściciela a okazał się ulepem, który nie powinien jeździć po drogach.
  11. Ja założyłem sportowy kat AWG o średnicy 50mm. Daje rady póki co. Z tych co wstawiłeś wybrałbym ten trzeci tyle, że ze średnicą 50mm. Lepiej kup coś z EURO 3 żeby te EURO 2 faktycznie mieć, chociaż u nas póki co to tak naprawdę ta emisja spalin jest traktowana z przymrużeniem oka - jest kat to pasuje.
  12. Teoretycznie tak jak piszesz, aczkolwiek zawsze rekomenduję dedykowane rozmiary. W teorii możesz stosować zamiennik od -2% do 1.5% średnicy i nie powinno to mieć wpływu na licznik itd. Szerokość swoją drogą. Ona robi o tyle różnicę, że profil to po prostu jej procent. Dlatego np 225/45 i 225/50 nie ma tej samej średnicy. Podobną średnicę do 225/45 będzie miała opona 215/50.
  13. Jak przecież profil to jest procent szerokości opony więc nie mogą być te same. Przy tej samej średnicy ilości cali 225/50 jest większe od 225/45 i tyle w temacie. Wychodzi na to, że tak.
  14. Też upierdliwe auto. Jednak tu z racji wieku bardziej i przebiegu. Najsolidniejsza wydaje się być VC. Jednak jak @Sizon wspomniał Insignia wcale gorzej nie wypada na tle konkurencji w tych latach produkcji. Są to auta coraz bardziej napakowane elektroniką i jest po prostu więcej rzeczy do popsucia się.
×
×
  • Create New...
UP