Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Kris.

Klubowicz
  • Content Count

    233
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

4 Neutral

1 Follower

About Kris.

  • Rank
    Średnio obeznany
  • Birthday 08/24/1991

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    BL Łomża

Dodatkowe pola

  • Województwo
    podlaskie
  • Nr klubowy
    1062
  • Auto
    Vectra B 1,6 16v ,Vectra C 2.0T
  • Oddział VKP
    Podlaski

Recent Profile Visitors

904 profile views
  1. Dzięki za info, w weekend mam w planach przejżeć wiązke zanim cos zamówię
  2. Witam Wczoraj narzeczonej zgasł samochód podczas jazdy, na dojeździe do skrzyżowania. Gdy przyjechałem, odpaliłem auto, ale po chwili poszedł dym z pod maski i czuć było benzyną, do momentu aż nie przytrzymałem go na obrotach. Ewidentnie chodził na 3 gary. Podpiąłem na szybko kompa: P0202,"Obwód wtryskiwacza, cylinder 2 - usterka" Po skasowaniu błędu odpalił bez problemu, przejechałem się i wszystko było ok, ale po zgaszeniu i ponownym odpaleniu powtórka. Jeszcze nie sprawdzałem wtyczek, ale z tego co czytam to była przypadłość 1.9 cdti a nie z 20net. Czytam za to o awaryjności sterowników... Mam gdzieś jeszcze 2 cewki, ale jakoś wątpie że ich podmiana na 2 cylindrze coś da. Jakieś sugestie? Auto sama benzyna więc problemy z LPG odpadają
  3. To zależy, bo jeśli z półki na magazynie z jakiegoś szrotu to raczej bym tylko brał taką aby komuś do regeneracji dać i w tym czasie nie unieruchamiać swojego auta. W innym wypadku to chyba tylko demontaż z auta gdy jest jeszcze spięta w układzie i coś w układzie jest czynnik, bo jak układ pusty, a siedzi w aucie to nie wiadomo czy to byłą wina chłodnicy czy przewodu czy może właśnie kompresora...
  4. Witam Jakiś czas temu zakupiłem vc 2004/2005 z padniętym silnikiem z20net. Silnik wyleciał i jego miejsce zajął b207r Ale wracając do tematu, brak jest jeszcze spryskiwaczy szyb. Test spryskiwaczy przód z poziomu interfejsu przeszła pomyślnie, tyłu i spryskiwaczy lamp do przetestowania nie znalazłem, ale pompka wyeliminowana. Nie ma za to żadnej reakcji na ekranie laptopa, że próbuje włączyć przedni lub tylny spryskiwacz, jest jedynie reakcja góra dół na uruchomienie wycieraczek. Nie mogę też uruchomić tylnej wycieraczki naciskając manetkę w stronę maski, ani brak ruchu wycieraczki(ani dzwięku silniczka) gdy ciągnę ją do siebie. W module rec jest chyba też wszystko prawidłowo bo było tam info o nadwoziu (kombi). Przed wymianą silnika też ich na 99,9% nie było i tu podejżewałem cima o wszystkie dolegliwości, bo po odpaleniu silnika było błędów a błędów praktycznie w każdym module, świeciły się błądy tc i nie odbijały kierunki. Po dłuższym grzebaniu w modułach udało mi się większość błędów pokasować i skalibrować czujnik skrętu, tak, że w cimie, abs/esp/tc i wspomaganiu jest już czysto, nieściąga w żadną stronę, kierunki chodzą i brak błędów na desce. Z irytujących rzeczy które wiąże z cimem zostały właśnie te spryskiwacze i jakby brak podswietlenia cida w dzień (w kompie trzeba przestawić z automatycznie na ciągle dzień, bo nic nie widać...), a gdzieś wyczytałem że brak podswietlenia też może być związany z cimem. Gdzieś w parametrach testowych widziałem chyba parametr podswietlenie canbus 38%(lub podobnie) A i jeszcze jedno - mimo płynu do spryskiwaczy na maxa na komputerze po chwili od odpalenia pokazuje się komunikat o niskim stanie płynu w zbiorniczku, ale tu temat widziałem już doś rozbudowany na forum
  5. Taki był plan, aby najpierw odpalić , przetestować jak jeździ i zrobić ogólny przegląd, a dopiero po 1-2 miesiącach jak już poznam auto bawić się softem, wtryskami i IC. Ale jak sam na początku wspomniałeś bez jakiegokolwiek dłubania w sofcie na słupku b207r auto nie pojedzie nigdzie...
  6. Auto kupione jako niewiadome z uszkodzonym silnikiem, więc nie wiem czego się spodziewać 😕 Świece i tak pójdą nowe, co do cewek i wszystkiego przy skrzyni nie wiem w jakim jest to stanie. Na początek chce aby auto się zaczęło turlać o własnych siłach. Później zobaczymy.
  7. Czyli innymi słowy nie mam wyjścia tylko zmiana softu? Heh... No to będzie trzeba sięgnąć głębiej do kieszeni i wsadzić turbo i wtryski od razu... O jakich kosztach za strojenie i orientacyjnym czasie roboty rozmawiamy? Słyszałem dobre opinie o TurboLPG.
  8. Witam Dużo jest tematów o tym silniku ale nie mogę znaleźć jednoznacznej informacji, a w temacie z 2012 nie chce pisać Pacjent VC przedlift z garetem i niebieskimi wtryskami, sama benzyna.Silnik i turbo do wymiany... Znalazłem słupek z b207r, który na dniach będzie montowany, ale zostaje kwestia turbiny. O ile wszędzie jest opisane, ze zmiana wtrysków ma być robiona dopiero u kogoś, kto będzie stroić auto, to nie mogę znaleźć info, czy mogę założyć td04-14T z saaba i przez jakiś czas na takim setupie jeździć bez zaglądania do sterownika. Wtryski i strojenie było by dopiero marzec - kwiecień 😕 Da radę tak jeździć? Jakieś przeciwwskazania? Czy lepiej kupować na te 2 miesiące jakiegoś sprawnego garetta?
  9. To by było najlepsze rozwiązanie tylko wtedy będę walczyć o zwrot kasy jeszcze dłużej, bo właścicielem wpisanym w dowodzie jest niepracująca dziewczyna z dzieckiem, a auto było własnością jej chłopaka z którym mieszka, ale nie są małżeństwem...
  10. Ogólnie wiem, że remont jest nieopłacalny w tym przypadku, ale większa wycena w przypadku remontu będzie lepsza w walce o zwrot kasy. A zmieniać będę sam słupek. Zastanawiam się nad słupkiem od B207R tylko nie wiem czy będę musiał coś na początku rzeźbić czy cały osprzęt go przyjmie jak ori Z20NET Przebieg wyszedł w trakcie po znalezieniu w papierkach starego numeru rejestracji auta i szukaniu w google.
  11. Witam Potrzebuje pomocy w wykonaniu ogólnego kosztorysu naprawy/wymiany silnika Z20net przed rozłożeniem i sprawdzeniem silnika. Ogólnie historia auta w wielkim skrócie, zakup z lekkim stukaniem po odpaleniu i zapewnieniami sprzedawcy że to turbo do regeneracji, zrobione 300km w 2 dni po zakupie, 3 dnia auto już nie odpaliło i kręci luźno...(napinacz strzelił?), 4 dnia telefon do sprzedawcy z chęcią dogadania się, od 5 dnia telefon sprzedawcy umilkł, 7 dnia wizyta u radcy, który dostał upoważnienie i czeka na kosztorys, tym bardziej że wyszło że auto ma 400tyś a nie 250tyś.... Dodatkowa informacja to na dzień przed awarią ,podczas jazdy zapaliła się dziewczynie kontrolka oleju, która po ponownym odpaleniu zgasła(stan oleju był/jest prawidłowy). Mam znajomego mechanika, który kazał mi napisać samemu kosztorys, a on go zweryfikuje i jak będzie ok podbije swoją pieczątką. Moglibyście zweryfikować co pominąłem i dodać orientacyjne ceny/numery godnych polecenia części? Jakie elementy poszłyby w 1 opcji (naprawa silnika) i 2 opcji (zmiana słupka)? Jak sam sobie teraz myślę to w obu opcjach części wspólne to byłyby robocizna za wyjęcie i ponowny montaż silnika uszczelki kolektorów ssący/dolotowy zawór bocznikowy DV turbiny zestaw rozrządu głównego zestaw rozrządu wyważającego pasek napędu alternatora uszczelniacze wału uszczelka pokrywy zaworów olej 5w-30 5L Później dla opcji remontu silnika regeneracja głowicy (czytałem o zaworach chłodzonych sodem, które są niedostępne... i naprawa nie zalecana) uszczelka pod głowice śruby głowicy sprawdzenie owalu cylindrów pierścienie ewentualnie tłok/tłoki panewki Dla opcji drugi słupek drugi słupek i koszt +-1500 z gwarancją rozruchową i fakturą Zastanawiam się tylko czy w tych zestawach rozrządu jest napinacz przez który właśnie silnik najprawdopodobniej padł czy tez jest to jeszcze osobny element I może jeszcze jakieś inne uszczelki o których nie pomyślałem, które na 100% będą do wymiany?
  12. Szukam informacji na temat przewodów paliwowych i przewodów LPG. Czy się czymś różnią. Pytam, ponieważ musiałem dziś zmienić przewód miedzy parownikiem, filtrem i listwą wtryskową, ale nie znalazłem w sklepach motoryzacyjnych przewodu do LPG,więc kupiłem przewód paliwowy o tej samej średnicy i tak się zastanawiam czy zamówić z sieci prawidłowy przewód czy dać sobie z tym spokój (instalacja szczelna, nic nie syczy i silnik chodzi ok). Zauważyłem tylko, że ten paliwowy jest dużo wytrzymalszy(max 10 bar), a ten stary od LPG max 4,5 bara.
  13. Mam uszkodzony jeden z nich, ALE w moim aucie, NIE są one trwale złączone jak ma to miejsce na zdjęciach wyżej... Będę zmuszony chyba kupić pierwszy lepszy przewód klimatyzacji do Vectry B jaki znajdę i dać do zakucia tak, że wymienią mi tą uszkodzoną część w moim przewodzie.
  14. Pacjent moja VB z silniczkiem x16xel polift '99 Mam uszkodzony przewód od klimy(puszcza na łączeniu, na wysokości akumulatora) i nie mogę nigdzie takiego dostać. U mnie w aucie do kompresora wchodzą dwa niezależne rurki , które są dociskane blachą od góry, która przykręcamy do kompresora, a wszystkie znalezione w sieci przewody są to dwie zintegrowane w jedną całość rurki, które na środku mają odlew, w który wkręca się śrubę. Ma ktoś pomysł gdzie dostać taki przewód? Na zdjęciach zaznaczyłem o co mi chodzi i jak wygląda u mnie mocowanie przy kompresorze.
×
×
  • Create New...