Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Val

Klubowicz
  • Zawartość

    2 539
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    12

Val wygrał w ostatnim dniu 4 Maj 2017

Val ma najbardziej lubianą zawartość!

Reputacja

87 Excellent

2 obserwujących

O Val

  • Ranga
    Specjalista
  • Urodziny 1982.10.31

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna

Dodatkowe pola

  • Województwo
    opolskie
  • Nr klubowy
    1125
  • Auto
    BMW 730i, BMW 750i
  • Oddział VKP
    Dolnośląski

Ostatnio na profilu byli

3 767 wyświetleń profilu
  1. Też tak uważam. Zdrowy rozsądek też zobowiązuje. Wiem, ja tylko tak sobie jaja robię. Ty tak na poważnie z tym pytaniem?
  2. To w takim razie idąc tym tropem oleje zalecane przez producenta też są złe, tak? Chcesz wlać - wlewaj. Twój samochód - twoje ryzyko. A może ja teraz zaproponuję nowy temat - "Płukać czy nie płukać silnik przy wymianie oleju?".
  3. Ja bym zalał GM 5W-30. I do tego jakiś dobry filtr (np. Hengst). W zupełności wystarczy. Natomiast jestem zdecydowanie przeciwny różnym dodatkom do oleju silnikowego. Np. BMW w ogóle je nie zaleca. W Oplu też czegoś takiego nie spotkałem.
  4. A jest taki? No i zapomniałeś zapytać o najlepszy filtr oleju do tego silnika.
  5. Z tego, co się orientuję - weszli w kooperację. W moich obydwóch BMW (1988 rok i 1993 rok) na korkach nic nie ma (tylko konewka). A w BMW E46 330i mojego brata (2004 rok) korek już wygląda jak ten powyżej.
  6. No nie do końca się z tobą zgodzę. GM nic nie produkuje. Poza tym niektóre oryginalne części zamienne wyglądają inaczej niż te z pierwszego montażu. Np. klakson alarmu. Mało że zupełnie inaczej wygląda, tak i zrobiony jest przez zupełnie inną firmę. A w katalogu stary numer zamienia się na nowy. Tak samo BMW kiedyś zalecało tylko Castrol - nawet na korku wlewu oleju było napisane: "BMW zaleca Castrol" A teraz zaleca Shell. I nie można przecież powiedzieć że to zły olej bo kiedyś wzorem był Castrol. Też podświadomie wydaje mi się że lepszy powinien być ten metalowy filtr (bo wygląda bardziej solidnie). Ale to są tylko moje subiektywne odczucia.
  7. U mnie po 10.000 km Mann wygląda jak dopiero co wyjęty z pudełka. Różnica w konstrukcji, jak ty mówisz, jest spowodowana względami ekonomicznymi / ekologicznymi. Dla przykładu weźmiemy moje auto - BMW E32 730i (nie mam już VC) z silnikiem M30B30 (trzylitrowy sześciocylindrowy rzędowy benzynowy silnik). Do niego zakładałem specjalnie dla porównania filtry oleju: Bosch Hengst Knecht Mann Purflux I tak: Mann, Hengst, Knecht, Purflux wyglądają identycznie (metal, papier i guma): Bosch z kolei wygląda inaczej - nie ma w nim metalu, który od wewnątrz został zastąpiony plastikiem, a z zewnątrz papierem (plastik, papier i guma): Ale w dalszym ciągu to są te same filtry. Kosztują podobnie, wyglądają przed i po podobnie. Różnicy w użytkowaniu nie ma żadnej. Po prostu Bosch idzie w kierunku ekonomii i ekologii.
  8. Kiedy i gdzie ja pisałem że 215/50R17 to balon, skoro sam miałem ten rozmiar we wszystkich swoich VC i cały czas na nim jeździłem (latem i zimą)?
  9. No bez przesady. Mann - to jeden z najlepszych producentów filtrów. Filtron jest gorszy (chociaż nie tak dawno Mann go wykupił). No i nie napisałeś jaki w takim razie filtr kupujesz.
  10. Następny temat będzie "Jaki jest najlepszy filtr oleju do silników benzynowych?". Ze swojej strony polecam "Boscha".
  11. Trzeba kupować takie opony jakie przewidział producent. Np. Z22SE - 215/50R17 91W, Y30DT - 215/50R17 95W.
  12. Dokładnie. Chcesz powiedzieć że przeczytałeś wszystkie 63 strony tego tematu? W takim razie jak można traktować sprzeczne ze sobą informacje (np. jeden jest zadowolony z Castrola, a drugi nie)?
  13. Po prostu jakoś od początku go lałem bo to dobry olej i dlatego leję dalej. Lubię tą markę. Bo Castrol jest bardzo często podrabiany i dlatego ma złą opinię. Ale z drugiej strony sam przyznajesz że to dobry olej. Ale to są subiektywne opinie i dlatego nie do końca wiarygodne. Z tym się całkowicie zgadzam.
  14. A co ty chcesz od Castrola? Dobry olej, zawsze droższy od Mobila. Sam na nim cały czas jeżdżę i jestem bardzo zadowolony. I co to znaczy "im większy przebieg tym trzeba lać olej o lepszych właściwościach ochronnych"? Droższy niż poprzedni, czy co? Zobacz - jeszcze nie tak dawno wszyscy tutaj masturbowali na Motula, a teraz jakoś ucichło.
×