Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Piotreq

Moderator
  • Zawartość

    10 052
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    116

Piotreq wygrał w ostatnim dniu 8 Sierpień 2017

Piotreq ma najbardziej lubianą zawartość!

Reputacja

728 Briliant

O Piotreq

  • Ranga
    Pasjonat
  • Urodziny 1969.05.17

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Łorsoł

Kontakt

Dodatkowe pola

  • Województwo
    mazowieckie
  • Nr klubowy
    506
  • Auto
    wszystkomający Signum Z19DTH z nowym serduchem
  • Oddział VKP
    Mazowiecki

Ostatnio na profilu byli

14 916 wyświetleń profilu
  1. Poradnik do OP-COM

    Napisz PW do xpirat. Jeśli idzie o opcoma to ogarnia to na wyrost i z pewnością coś podpowie. Nie wiem jak z dojazdem tam do Ciebie ale gdybyś jednak musiał jechać w ostateczności do Warszawy lawetą to daj znać, postaram Ci się cokolwiek pomóc.
  2. Poradnik do OP-COM

    Opcomem jest szansa na zaprogramowanie sterownika silnika ale z zastrzeżeniem, że jest to sterownik z takiego samego silnika albo musisz mieć car pass dawcy. Jeśli sterownik jest wylogowany to wpisujesz swój car pass. Oprócz tego trzeba jeszcze zaprogramować CAN i warianty. Oczywiście najlepiej techem2, opcom potrafi uwalić... Co oznacza, że "sterownik był regenerowany"?
  3. Poradnik do OP-COM

    Opcom tego raczej nie ogarnie tylko TECH2. Zobacz ten temat --> BID.
  4. Poradnik do OP-COM

    To co tu się w ogóle stało?? Sterownik się uwalił czy jak?
  5. Poradnik do OP-COM

    Wymieniłeś te uszkodzone elementy (poduszka/kurtyna/sensor)? Jeśli przejechałeś bodajże ponad 100 km od momentu wystrzału to wtedy sterownik zapamiętuje błąd na stałe i albo wymiana z programowaniem albo na stół, jak mówi matro1234. Podobny temat, przeczytaj: ,
  6. Poradnik do OP-COM

    To zależy jaki okres upłynął od aktywacji (wystrzału) poduszek i jaki przebieg zarejestrował sterownik silnika od "crashu". Opcom to ogarnia ale muszą być spełnione pewne warunki.
  7. Poradnik do OP-COM

    Masz manetkę do obsługi wyświetlacza? Jeśli jej nie ma to musisz zorganizować i aktywować w CIM. Nie wiem czy Twój GID będzie miał od razu właściwy index, być może trzeba go zaprogramować ale opcom też da radę. Wróć do pierwszej strony, wszystko dokładnie opisane krok po kroku, 8 porada dotyczy aktywacji funkcji OBD i programowania z manetką i indexem wyświetlacza włącznie.
  8. Problem z przygasającymi lampkami itp.

    Kiedyś, kilka lat temu także toczyły się spory co do tego jak nazwać taki "moduł", czy jest to multimetr czy multitimer. W zasadzie można przyjąć, że "multimetr" to spolszczona nazwa "multitimera", który jaki taki rzadko pojawia się w polskim słowniku a większość informacji, nie tylko w necie, znajdziesz pod pierwszym pojęciem. Zresztą to i tak nieistotne, bo jakkolwiek go nie nazwiesz to i tak znajdziesz bez problemów informacje związane z tym modulikiem. Istotą sprawy było co innego, jakoś dźgnęło mnie w oko to co obstawiałeś, słowo MÓLTITIMER, tak samo jak dwa słowa z powyższego cytatu. Domyślasz się dlaczego? p.s. Ja dokładnie wiem czym jest oraz do czego służy i jedno i drugie, wierz mi na słowo.
  9. Problem z przygasającymi lampkami itp.

    Może być używka z innej VB. Więcej o multimetrze masz tu --> MULTIMETR.
  10. Termostat

    Dokładnie . U mnie siedzi Behr w tej chwili, samochód nawet przy obecnych temperaturach zagrzewa się prawidłowo, zero problemów.
  11. Tak czytam, czytam... i w końcu coś od siebie napiszę... Dlaczego tak się boicie tego zaworu EGR? Przecież on absolutnie w niczym nie wadzi o ile jest sprawny i dodatkowo zaślepiony więc po co kombinować? Wyłączyć programowo owszem, można ale z zastrzeżeniem, że nie mamy już filtra DPF, który w większości wypadków zostaje trwale uszkodzony poprzez nieumiejętne obchodzenie się z nim i wtedy zaczynają się problemy... Trochę nie bardzo chce mi się wierzyć w to, że służby drogowe - tutaj zacytuję: " włożyli do wydechu kamerkę na wężyku, a tam pusta pucha i to był gwóźdź do trumny" - na tej podstawie do czegoś doszli. To raczej nie jest możliwe by wetknąć taką sondę aż do puszki z filtrem i katalizatorem bo tłumik nie jest przelotowy jak w typowo sportowych wydechach (ten ostatni), chyba, że technika poszła już tak do przodu, że ta kamerka wędruje na transporterze takim jak żywy wąż, który się potrafi zawijać jak prawdziwa "wężownica". Można sprawdzić zadymienie, owszem, tyle, że na tej podstawie nie ma możliwości sprawdzenia czy jest DPF czy go nie ma. Kiedy puszka była rozcinana to już wystarczy zwykłe lusterko rewizyjne, bo ślad spawania po wybebeszeniu środka będzie widoczny ale są sposoby na bezśladowe/bezinwazyjne pozbycie się zawartości samego filtra. Jest to dość mozolne ale możliwe. Samochód dymi nie dlatego, że ma problem z EGR czy DPF, to zupełnie inne podłoże. Problemy z EGR mogą mieć wpływ na prawidłowe wypalanie filtra jako proces, wtedy zadymienie wzrasta zwłaszcza gdy odbywa się kilka razy z rzędu bo filtr nie wypalił się prawidłowo. Gdyby GM wyposażył Vectrę w magiczną kontrolkę informującą o zainicjowaniu wypalania to życie byłoby znacznie łatwiejsze. Dlatego warto sobie zafundować modulik "happy light show", on pokazuje kiedy filtr zaczyna się wypalać i kiedy kończy się ten proces. Fakt, czy DPF działa prawidłowo albo czy w ogóle jest, do tego wystarczy tester samochodowy, nie musi to być Tech2 czy Opcom. Niemcy znają swoje produkty i łatwo stwierdzą, czy samochód fabrycznie jest (albo raczej BYŁ) wyposażony w filtr. Testery spokojnie pokażą czy oraz kiedy filtr się wypalał. Jeśli pojawia się komunikat, że wypalał się 15 000 km temu, to wiadomo, że było tu gmerane... I tyle w temacie!! W ciężarówkach jest inaczej, one robią miliony kilometrów, tutaj są zapisywane dosłownie wszystkie parametry, nie wiem czy tachograf nie pokazuje pewnych parametrów bieżących, dodatkowo monitorowane przez systemy GPS więc nawet sikanie kierowcy jest inwigilowane, cóż począć. A na starsze samochody jest nagonka, z coraz większym naciskiem będzie to egzekwowane, także i u nas, trzeba się z tym pogodzić... Zaślepiony EGR ma wpływ bezpośredni na sprawność silnika więc ma także wpływ na wartości spalania. Może nie są to wielkie liczby ale w perspektywie czasu uzbiera się coś konkretnego. Zawór otwiera się w zależności od obciążenia silnika, to czy jest to trasa albo miasto to nie ma znaczenia. Tu uwaga do Sławka - w moim przypadku, po zaślepieniu EGRa i wywaleniu klap, spalanie spadło o około litr na setkę, widać to zwłaszcza zimą kiedy silnik się gorzej zagrzewa.
  12. Brakująca instalacja do haka holowniczego 13pin

    ... nie raportuj świeżo założonego tematu. Poczekaj, ktoś Ci z pewnością odpisze. Poszukaj kompletnej wiązki od takiej instalacji, konkretnie pod ten hak. Będzie szybciej i prościej, myślę, że także taniej. Skrzynka bezpieczników to REC. Zapytaj w dziale "handelek", z pewnością ktoś Ci coś zaproponuje.
  13. Termostat

    Przy sprawnym termostacie wiadomo, że nie ma problemów. Niech ten Behr służy Ci bezawaryjnie jak najdłużej... Kiedy silnik się nie zagrzewa prawidłowo przy niesprawnym (otwartym) termostacie, właśnie z powodu sporych wahań temperatury bywają problemy z prawidłowym wypaleniem filtra. Za uruchomienie procesu odpowiada czujnik różnicy ciśnień, Jeśli proces zostanie zainicjowany w niższych temperaturach niż powinien, nie zawsze przebiega prawidłowo, może być przeprowadzany częściowo, nie do końca i podejmowany w krótszych odstępach czasu. Trzeba wtedy pamiętać o tym, że silnik może w efekcie dawać objawy zwiększonego apetytu na paliwo a zwiększona dawka wykorzystywana podniesienia temperatury spalin, wędruje do obiegu olejowego także w większych porcjach.
  14. Termostat

    Producentów jest trzech. Ori to Behr, Wahler (kiedyś był najlepszym zamiennikiem) oraz Vernet. Kilka lat temu, kiedy różnice w cenie były duże więc można było sobie wybierać między tańszym czy droższym zwłaszcza, że żywotność tych termostatów jest krótka. Jeśli komuś działa to tylko się cieszyć ale już należy obserwować kiedy odczyty będą odbiegać od normy, to znaczy od tego jak było a jak jest. Zwłaszcza w dieslu Z19DT/DTH. Ja obecnie także zmieniłem termostat, bo padł. Przedtem był Wahler, teraz założyłem Behra bo są praktycznie w tej samej cenie a z kolei często jest tak, że Wahler bywa droższy. Miałem także Verneta ale ten padł najszybciej. Termostat to ważny element, zwłaszcza zimą. Dlaczego? Otóż termostaty zazwyczaj mają tendencję do niedomykania się czego efektem jest niedogrzany bądź zbyt długo zagrzewający się silnik. To jest problem dla diesli Z19DT/DTH ze sprawnymi filtrami DPF bo przy wadliwie działającym termostacie, właśnie zimą, filtry często nie wypalają się prawidłowo prawidłowo przez uszkodzony termostat. Latem pół biedy, bo jest ciepło ale zimą, kiedy silnik musi mieć odpowiednią temperaturę by procedura się w ogóle zainicjowała, w zimowych warunkach bywa już różnie.
×