Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Piotreq

Moderator
  • Content Count

    10166
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    124

Piotreq last won the day on June 22

Piotreq had the most liked content!

Community Reputation

755 Briliant

5 Followers

About Piotreq

  • Rank
    Pasjonat
  • Birthday 05/17/1969

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Łorsoł

Dodatkowe pola

  • Województwo
    mazowieckie
  • Nr klubowy
    506
  • Auto
    wszystkomający Signum Z19DTH z nowym serduchem
  • Oddział VKP
    Mazowiecki

Kontakt

Recent Profile Visitors

16515 profile views
  1. Nawet się nie zastanawiaj, nie wymieniaj tylko zaślepiaj. Zaślepienie kolektora to góra 500 zł i spokój na zawsze. Dodatkowo zaślepka pod EGR (stalowa, z czterema dziurami, którą można dostać w ASO Fiata i kosztuje grosze, oczywiście jeśli takiej zaślepki jeszcze nie masz). EGR możesz wyprogramować jeśli się upierasz ale w momencie gdy nie masz filtra DPF fizycznie ani programowo. Moja rada - na początek zrób sobie eksperyment, zobaczysz jak jeździ samochód BEZ KLAP ale bez jeszcze przed ich zaślepieniem. Kilkanaście minut roboty, trochę brudnej jeśli spod klap leci już ta maź z kolektora ale warto to zrobić chociażby na próbę. Musisz zdjąć spod kolektora krótką, czarną dźwigienkę, która znajduje się pod trzecią ośką klap (licząc od rozrządu). Ta ośka sterowana jest bezpośrednio przez siłownik klap za pomocą tej dźwigienki i przenosi ruch na górze na stalową listwę, która z kolei porusza pozostałymi klapami tak aby wszystkie poruszały się jednocześnie. Trzeba to zrobić rozważnie, dość delikatnie tak aby nie uszkodzić siłownika klap, bo ten niech sobie działa dalej, nie ma sensu go dotykać chyba, że wywala błędy np. P1109. Trzeba się położyć na silnik i płaskim śrubokrętem albo taką łapką V zdjąć to ramię w ogóle z ośki klapy oraz z siłownika. Teraz popatrz na kolektor od góry, na ośki klap na kolektorze i zauważ, że jeśli są spięte to normalnie poruszają się one pomiędzy "godziną" 10 oraz 14, gdzie godzina 10 oznacza otwarty kanał dolotowy, a pozycja godziny to 14 dolot zamknięty. Wyczyść dokładnie kolektor od góry rozpuszczalnikiem (benzyna ekstrakcyjna albo spirytus do czyszczenia tarcz hamulcowych) i ustaw wszystkie ośki tak aby klapy były w pozycji otwartej czyli na godzinie 10, połącz je tą listwą i zablokuj w jakiś sposób listwę tak aby się nie poruszyła ani nie spadła. Ja swego czasu wspomagałem się korkiem od wina i zdało to egzamin... No i w drogę, popatrz co się będzie działo, a z czasem pozbądź się tych nieszczęsnych klap w ogóle...
  2. Nie zrozumiałeś sarkazmu . Mikroelektronik to tak jak chirurg w tym wypadku a dlaczego? Tranzystor prawdopodobnie dałbyś radę sam wymienić bo można to zrobić na żywym organizmie czyli bez wyjmowania sterownika. Wiadomo, że samo się nie zrobi ale jeśli nie robiłeś tego wcześniej to raczej się za to nie zabieraj bo łatwo to uszkodzić. Oczywiście najpierw rozważ właśnie wymianę tego tranzystorka ale nie oznacza to, że po jego wymianie wszystko będzie ok. To minimalny nakład pracy związany z tym przypadkiem. Możesz także dostając się do pompy zalać jej wnętrze mixolem (olej do dwusuwów), to często pomagało w przypadku zatartych elementów ciernych samej pompy. Jednak jeśli po tym wszystkim wywali ponownie ten błąd to trzeba robić pompę. btw - czytałeś zalinkowany wcześniej temat, w którym jest także bezpośredni namiar na problem opisywany właśnie przez dare40 ??
  3. Nie sądzę abyś był w stanie sam cokolwiek zrobić, chyba, że jesteś mikroelektronikiem... Podobny temat masz tu: błąd P1634
  4. U mnie Vauxcom dał radę.
  5. Interwały czyli częstotliwość wymiany oleju ustawiasz/zmieniasz opcomem od 15000km do 50000km ale nie każda wersja programu daje radę. Inspekcję serwisową kasuje się używając kluczyka, palca ręki i prawej nogi bo trzeba nacisnąć hamulec...
  6. Mój znajomy kupił BMW 320, przyprowadził 2 tygodnie temu gdzieś ze Śląska. Kilkuletnia "bejca", w benzynie, przebieg 250 000km, automat, wygląda na nietłuczoną... Ale miała łyse opony i to kolega jako kupujący wiedział. Natomiast podczas wymiany opon, które zakupił okazało się, że felgi są krzywe jak jajo i po widocznych od wewnątrz naprawach, były bardziej lub mniej udolnie prostowane i spawane. Szlag go omal nie trafił bo dwie sztuki praktycznie na złom. Sprawa zakończyła się tak, że zadzwonił do sprzedającego i powiedział, że to jest sprawa bezpieczeństwa, że musiał wiedzieć o naprawach dotyczących felg i że jeśli nie obniży mu ceny, to znaczy nie zwróci pieniędzy za dwie felgi, które trzeba dokupić to kieruje sprawę na policję i do sądu. Ponieważ w umowie jest klauzula, że stan samochodu jest znany obu stronom, że nie ma wad ukrytych a rzeczywistość okazuje się inna kolega odzyskał pieniądze za zakupione dwie felgi... W wypadku kiedy ktoś gmera w oprogramowaniu albo w silniku czy osprzęcie chociażby dotyczącym norm emisji spalin, kiedy sprzedający nie chce iść na ugodę a sprawa znajdzie drogę prawną to sprzedający będzie miał kłopoty... Bo to on musi wtedy udowodnić, że sprzedał sprawny samochód a nie bubel z ukrytymi wadami. Oczywiście patrzcie dokładnie na treść umowy kupna - sprzedaży co w ogóle jest jej przedmiotem oraz w jakim stanie się znajduje na piśmie...
  7. V6 2.8 w opcji 250KM i 280KM można tak zrobić, tak samo jak 1,9 CDTI w wersji DT (120KM) oraz DTL (100KM). Te same silniki, różnią się mapą, w słabszym silnik jest ograniczony właśnie "słabszą" wersją softu.
  8. Fabrycznym softem... Fizycznych różnic w silniku i osprzęcie chyba nie ma...
  9. Sprawdź jeszcze raz czy poprawnie przepisałeś numer nadwozia bo niektóre dekodery informują, że VIN jest nieprawidłowy, a inne podają tylko na podstawie pierwszych dziesięciu oznaczeń rok produkcji (2006), nadwozie hatchback (F48 czyli Signum) oraz fabrykę (Russelsheim), reszta odczytywana jest jako numer seryjny, z którego jednak nic nie można wywnioskować. Tak się dzieje kiedy jakaś cyferka albo literka jest błędnie przepisana...
  10. Którą Autodatę masz?? Wrzuć linka tu albo na PW, z chęcią skorzystam...
  11. Z tymi interwałami to różnie bywa, zależy gdzie oraz jak się jeździ... No i stan dróg również ma znaczeni a to i tak nie wszystkie brane pod uwagę argumenty... A co do tyłu, kiedy tam się te śrubunki zastoją w tulejach to... umarł w butach... Gdyby co roku to zawieszenie było "kręcone" i konserwowane przy tej okazji to wytrzymywałoby dłużej niż ustawiane raz na jakiś czas (czytaj co 2, 3 albo więcej lat), wtedy zazwyczaj kończy się to na masowej wymianie poszczególnych części samego zawieszenia jak i elementów mocujących, bo to wszystko w zasadzie się urywa ...
  12. Jeżeli odkręcą się śruby od gniazd amortyzatorów i poduszek, a nimi przykręcasz rozpórkę, to nic nie trzeba więcej robić. Jeśli śruby się urwą, a to się niestety zdarza, kiedy będziesz musiał zdjąć amortyzator aby rozwiercać otwory i wykręcać resztki gwintów śrub albo gdy trzeba będzie wymienić jednak poduszkę na nową to wtedy lepiej po złożeniu taką geo sobie zrobić. W ogóle dlaczego tak się boicie geometrii ?? Przecież to nie boli a może bardzo dużo pokazać odnośnie zawieszenia...
  13. Wiadomość wygenerowana automatycznie Ten temat został zamknięty przez moderatora. Jeśli nie zgadzasz się z tą opinią poinformuj o tym Administratora Forum. Pozdrawiam, Administracja Vectra Klub Polska
  14. Ten temat był już wiele razy wałkowany na forum. Poszukaj, poczytaj i tam pytaj...
  15. Zmień REC na poliftowy i zaprogramuj od nowa.
×
×
  • Create New...