Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Piotreq

Moderator
  • Content Count

    10179
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    125

Piotreq last won the day on August 12

Piotreq had the most liked content!

Community Reputation

757 Briliant

5 Followers

About Piotreq

  • Rank
    Pasjonat
  • Birthday 05/17/1969

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Łorsoł

Dodatkowe pola

  • Województwo
    mazowieckie
  • Nr klubowy
    506
  • Auto
    wszystkomający Signum Z19DTH z nowym serduchem
  • Oddział VKP
    Mazowiecki

Kontakt

Recent Profile Visitors

16725 profile views
  1. O gustach się nie dyskutuje, jednemu pasuje a drugiemu nie. Kiedyś dostałem takie diodowe lampionki a w zasadzie "projektorki" jak ma darioG73 ale nie zakładałem. Zapomniałem o nich, kilka lat przeleżały w szafce ale robiłem porządki i dogrzebałem się do nich. Wczoraj sprawdzałem czy działają, wszystko jest ok i być może je wykorzystam jako podświetlenie, które wetknę w lusterka zewnętrzne, zmieści się. Logo jednak trochę mnie drażni i pomyślę jak się tego logo pozbyć. Jeśli się nie da to zamontuję inne diodki, które i tak będą w lusterku zewnętrznym bo pomyślałem sobie, że to przydatna rzecz kiedy się wieczorem wsiada do samochodu, kiedy otwierasz centralny zamek i wtedy rozświetla się wnętrze samochodu oraz podświetla się obszar przy drzwiach kierowcy oraz pasażera. Wsiadasz, odpalasz silnik i wszystko gaśnie razem z lampką podświetlenia wnętrza...
  2. No widzisz, dla świętego spokoju... A co do drzwi to ja zrezygnowałem z lampek zewnętrznych bo półśrodki czyli wiercenie otworów i dodatkowa kabloteka mnie nie interesowały. Za to podświetliłem sobie klamki wewnątrz co w nocy bardzo się przydaje bo w razie czego nikt nie szarpie byle gdzie. Dyskretnie, przytulnie i nie drażni oka. Mam zamiar jeszcze pociągnąć kabelek od podświetlenia wewnętrznego (z lampki przy lusterku wewnętrznym) do obu lusterek zewnętrznych i włożyć w nie diody. Otwierając drzwi miałbym oświetloną przestrzeń pod nogami.
  3. Widzisz, jest tutaj pewien mały szczegół. Zdecydowana większość osób nadwozie GTS (celowo mówię: nadwozie) nazywa HB (hatchback) a tak w istocie nie jest. Hatchbackiem jest Signum, GTS to liftback (LFB). HB to nadwozie "ze ściętym tyłem", liftback to buda z "podnoszonymi i przeszklonymi tylnymi drzwiami z opadającą szybą". Nie wiem dlaczego i kto kiedyś popełnił ten błąd bo 90% osób mówiąc o GTSie myśli że to hatchback... Co do reszty się zgadzam .
  4. Też to mam, leży i poniewiera się po szufladzie. Ja jednak miałem zamiar wmontować to w lusterka wsteczne tak aby mieć oświetloną okolicę drzwi po zapadnięciu zmroku. Muszę się w końcu zdecydować, może się uda. Trzeba tylko pociągnąć kabelek z lampki podświetlenia wnętrza do lusterka L/P, umasuje się w drzwiach. Zadziała??
  5. Zgadza się ale nie masz sedana. Same GTSy w ogóle były dziwne, przedliftowe czy poliftowe. Niby najfajniejsze nadwozie, usportowione, a wyposażenie raczej mizerne w stosunku do sedana czy kombi. Bardo często manualna klima albo radio bez navi, jeśli xenon to zwykły. Dlatego pisałem, że sedany były bardziej dopieszczane pod tym kątem i tutaj jeśli nie było lampek to zazwyczaj bywały wiązki. Poza tym te "biedniejsze" wersje były sprzedawane do Holandii czy Belgii, na Szwajcarię czy Niemcy raczej wypasy.
  6. Dlatego napisałem "zazwyczaj" bo pakiet wyposażenia także ma tutaj znaczenie. W sedanach, przynajmniej tych, które pamiętam u siebie w serwisie to te lampki w większości wypadków bywały ale właśnie w starszych rocznikowo autach. A pamiętam to dobrze bo zawsze zazdrościłem, ze ktoś miał a ja nie. BTW - inny prosty przykład oszczędności - jak masz schowek pasażera, który jest przykręcany do deski na wkręty, czy na tych wkrętach masz plastikowe zaślepki czy wkręty są odkryte czyli na widoku? Poza sedanami i tymi najbardziej wypasionymi wersjami VC w ogóle takich delikatnych niuansów nie zaobserwowałem. Kiedyś miałem taką wizję aby zdobyć moduły drzwiowe właśnie z sedana i adaptować to do Siga w celu bezinwazyjnej przeróbki instalacji pod lampki ale jakoś dałem sobie z tym spokój i w sumie tego żałuję, że się poddałem...
  7. Tak było. Z tego co pamiętam, VC z 2003 roku zazwyczaj miały czerwone lampki obrysowe, które zaświecały się po otworzeniu drzwi. To wiązało się oczywiście z wytłoczonymi fabrycznie otworami, nic tutaj nie było "piłowane" na siłę. Te, które nie miały lampek, miały instalację pod montaż, którego to montażu zaniechano z niezrozumiałych dla mnie względów. Skoro takie oświetlenie poprawia komfort użytkowania nie mówiąc już o wzroście biernego bezpieczeństwa to co było rzeczywistym powodem rezygnacji z tego wyposażenia fabrycznego?? Obniżenie kosztów produkcji kosztem bezpieczeństwa?? Chyba nie... Zresztą podobna sytuacja tyczy się podświetlenia pokrywy bagażnika w Signum, które przez rok czy półtora było w tym modelu standardem a od 2004 zrezygnowano z tej pomocnej lampki (patrz zdjęcie). W roku 2004, od tak zwanego "punktu zwrotnego", kiedy produkowany samochód jest modelowo o rok wyżej czyli "modelowy rok 2005", instalacja w drzwiach nie miała już wyprowadzeń na lampki, moduły drzwiowe również nie dawały się odpowiednio zaprogramować i dlatego teraz musimy kombinować...
  8. rollo - temat właśnie dlatego został zablokowany, że zamiast zapytać w podanym przez Cretuxa linku, piszesz nowy post, który absolutnie nic nie wnosi. Zagadnienie piszczącego pedału sprzęgła jest powszechnie znane, już pierwszy post doskonale obrazuje to co powinieneś z tym zrobić i jakoś nie wierzę, że tej sprężyny w tym miejscu fabrycznie nie było. Być może jej nie ma bo wypadła, dawniej, ktoś ją wywalił bo sprzęgło w miarę poprawnie dalej pracowało ale nie ma opcji, że jej tam od nowości nie było...
  9. ... ale ma prawo zgłosić coś co odbiega w formie od norm założonych, to jest od regulaminu. Robi się bałagan, o to przede wszystkich chodzi. A swoją drogą to jednak trzeba mieć odwagę aby chinolem programować cokolwiek. To są tak niestabilne urządzenia, w każdej chwili coś może się wydarzyć a skutki takiej zabawy są zazwyczaj opłakane. Kiedy chinol coś uwali to zazwyczaj na amen, nawet tech tego nie podniesie. Owszem, do odczytów, kasowania błędów czy ogólnego podglądu to się nadaje ale ja osobiście nie mam zaufania by cokolwiek więcej tym robić...
  10. dare40 słusznie zauważył: "od kiedy cytujemy posta pod postem w dodatku z załącznikami , regulamin się kłania ". Radzę się na przyszłość stosować do założeń regulaminowych. Po co kopiujecie zdjęcia w jednym wątku??
  11. Zakładając, że będziesz finalnie wyciągał pompę to odkręć te przewody. I tak trzeba to potem odpowietrzać. Poza tym będziesz miał więcej miejsca...
  12. Trochę zabawy z tym jest... W skrócie - trzeba się dostać do rozrządu, poluzować napinacz i zablokować łańcuch pompy wraz z kołem zębatym i pompą w jednym położeniu, wiertłem nawet bo w kole zębatym pompy oraz jej obudowie jest specjalny otwór. Pompa wychodzi BEZ koła ale trzeba to wszystko odpowiednio zblokować... Tradycyjnie odsyłam do lektury --> Demontaż pompy wtryskowej DTI
  13. Nawet się nie zastanawiaj, nie wymieniaj tylko zaślepiaj. Zaślepienie kolektora to góra 500 zł i spokój na zawsze. Dodatkowo zaślepka pod EGR (stalowa, z czterema dziurami, którą można dostać w ASO Fiata i kosztuje grosze, oczywiście jeśli takiej zaślepki jeszcze nie masz). EGR możesz wyprogramować jeśli się upierasz ale w momencie gdy nie masz filtra DPF fizycznie ani programowo. Moja rada - na początek zrób sobie eksperyment, zobaczysz jak jeździ samochód BEZ KLAP ale bez jeszcze przed ich zaślepieniem. Kilkanaście minut roboty, trochę brudnej jeśli spod klap leci już ta maź z kolektora ale warto to zrobić chociażby na próbę. Musisz zdjąć spod kolektora krótką, czarną dźwigienkę, która znajduje się pod trzecią ośką klap (licząc od rozrządu). Ta ośka sterowana jest bezpośrednio przez siłownik klap za pomocą tej dźwigienki i przenosi ruch na górze na stalową listwę, która z kolei porusza pozostałymi klapami tak aby wszystkie poruszały się jednocześnie. Trzeba to zrobić rozważnie, dość delikatnie tak aby nie uszkodzić siłownika klap, bo ten niech sobie działa dalej, nie ma sensu go dotykać chyba, że wywala błędy np. P1109. Trzeba się położyć na silnik i płaskim śrubokrętem albo taką łapką V zdjąć to ramię w ogóle z ośki klapy oraz z siłownika. Teraz popatrz na kolektor od góry, na ośki klap na kolektorze i zauważ, że jeśli są spięte to normalnie poruszają się one pomiędzy "godziną" 10 oraz 14, gdzie godzina 10 oznacza otwarty kanał dolotowy, a pozycja godziny to 14 dolot zamknięty. Wyczyść dokładnie kolektor od góry rozpuszczalnikiem (benzyna ekstrakcyjna albo spirytus do czyszczenia tarcz hamulcowych) i ustaw wszystkie ośki tak aby klapy były w pozycji otwartej czyli na godzinie 10, połącz je tą listwą i zablokuj w jakiś sposób listwę tak aby się nie poruszyła ani nie spadła. Ja swego czasu wspomagałem się korkiem od wina i zdało to egzamin... No i w drogę, popatrz co się będzie działo, a z czasem pozbądź się tych nieszczęsnych klap w ogóle...
  14. Nie zrozumiałeś sarkazmu . Mikroelektronik to tak jak chirurg w tym wypadku a dlaczego? Tranzystor prawdopodobnie dałbyś radę sam wymienić bo można to zrobić na żywym organizmie czyli bez wyjmowania sterownika. Wiadomo, że samo się nie zrobi ale jeśli nie robiłeś tego wcześniej to raczej się za to nie zabieraj bo łatwo to uszkodzić. Oczywiście najpierw rozważ właśnie wymianę tego tranzystorka ale nie oznacza to, że po jego wymianie wszystko będzie ok. To minimalny nakład pracy związany z tym przypadkiem. Możesz także dostając się do pompy zalać jej wnętrze mixolem (olej do dwusuwów), to często pomagało w przypadku zatartych elementów ciernych samej pompy. Jednak jeśli po tym wszystkim wywali ponownie ten błąd to trzeba robić pompę. btw - czytałeś zalinkowany wcześniej temat, w którym jest także bezpośredni namiar na problem opisywany właśnie przez dare40 ??
×
×
  • Create New...