Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Piotreq

Moderator
  • Zawartość

    10 035
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    116

Piotreq wygrał w ostatnim dniu 8 Sierpień 2017

Piotreq ma najbardziej lubianą zawartość!

Reputacja

728 Briliant

O Piotreq

  • Urodziny 1969.05.17

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Łorsoł

Kontakt

Dodatkowe pola

  • Województwo
    mazowieckie
  • Nr klubowy
    506
  • Auto
    wszystkomający Signum Z19DTH z nowym serduchem
  • Oddział VKP
    Mazowiecki

Ostatnio na profilu byli

14 765 wyświetleń profilu
  1. Termostat

    Producentów jest trzech. Ori to Behr, Wahler (kiedyś był najlepszym zamiennikiem) oraz Vernet. Kilka lat temu, kiedy różnice w cenie były duże więc można było sobie wybierać między tańszym czy droższym zwłaszcza, że żywotność tych termostatów jest krótka. Jeśli komuś działa to tylko się cieszyć ale już należy obserwować kiedy odczyty będą odbiegać od normy, to znaczy od tego jak było a jak jest. Zwłaszcza w dieslu Z19DT/DTH. Ja obecnie także zmieniłem termostat, bo padł. Przedtem był Wahler, teraz założyłem Behra bo są praktycznie w tej samej cenie a z kolei często jest tak, że Wahler bywa droższy. Miałem także Verneta ale ten padł najszybciej. Termostat to ważny element, zwłaszcza zimą. Dlaczego? Otóż termostaty zazwyczaj mają tendencję do niedomykania się czego efektem jest niedogrzany bądź zbyt długo zagrzewający się silnik. To jest problem dla diesli Z19DT/DTH ze sprawnymi filtrami DPF bo przy wadliwie działającym termostacie, właśnie zimą, filtry często nie wypalają się prawidłowo prawidłowo przez uszkodzony termostat. Latem pół biedy, bo jest ciepło ale zimą, kiedy silnik musi mieć odpowiednią temperaturę by procedura się w ogóle zainicjowała, w zimowych warunkach bywa już różnie.
  2. Coś kiepsko szukasz... Nowe nakrętki, nowa uszczelka, całość do głowicy skręcana jest momentem 22Nm. Nie raportuj własnego postu chcąc uzyskać odpowiedź, ta funkcja nie do tego służy.
  3. Aktywacja tempomatu OP-COM - problem

    Wiadomość wygenerowana automatycznie Ten temat został zamknięty przez moderatora. Jeśli nie zgadzasz się z tą opinią poinformuj o tym Administratora Forum. Pozdrawiam, Administracja Vectra Klub Polska
  4. Masłopodobna substancja w oleju

    Wiadomość wygenerowana automatycznie Ten temat został zamknięty przez moderatora. Jeśli nie zgadzasz się z tą opinią poinformuj o tym Administratora Forum. Pozdrawiam, Administracja Vectra Klub Polska
  5. Podświetlenie drzwi po ich otwarciu

    Z którego roku masz auto? Ciekawi mnie bo mam takie "lampionki" z logo Opla, jeszcze nie założone, właśnie sobie o tym przypomniałem... Podpinałeś się według instrukcji Krzyśka (Sigman) z pierwszego postu czy inaczej?
  6. Termostat

    Wyłącz dmuchawę podczas jazdy, to znaczy ustaw ją w pozycji 0, temperaturę ustaw na minimalną (wyłączysz tym samym klimatyzację oraz "odetniesz nagrzewnicę" - to także obieg układu chłodzenia) i poobserwuj jak zachowa się wskaźnik temperatury. To co pokazuje na zegarze to i tak jest mniej niż w rzeczywistości, będzie mała różnica w odczytach. Jeśli wiesz jak podejrzeć temperaturę w ukrytym menu, to ustaw to sobie podczas jazdy czy postoju kiedy silnik jest już zagrzany i porównaj oba odczyty (wskazówka i ekran). Jeśli nie masz tej opcji w menu ukrytym to podepnij kompa. Zobacz czy chłodnica (góra i dół) jest równomiernie nagrzana, czy węże także są porównywalnie ciepłe. Skoro temperatura nie przekracza 85 stopni i spada do poziomu 80 stopni to termostat się nie domyka albo za szybko otwiera, powinien być wymieniony. Zauważyłeś może jakiś wzrost poziomu spalania? Czy kiedyś silnik miał nieco mniejszy apetyt na paliwo? Kiedy będzie zimno objaw się jeszcze powiększy - to także sprawka termostatu i niedogrzania silnika. Silnik zagrzewa się prawidłowo podczas jazdy a nie kiedy stoisz na biegu jałowym, w tym wypadku temperatura często nieco spada nawet w upalne lato i tak powinno być przy prawidłowo działającym termostacie. Oczywiście mowa o wahaniu rzędu kilku stopni a nie o spadku z ponad 90ciu do 80ciu i niżej. Ważnym czynnikiem jest to czy jedziesz z uruchomioną klimatyzacją czy bez niej, trzeba także brać pewną poprawkę na warunki zewnętrzne (temperatura/pora roku) bo trochę to inaczej wygląda kiedy jest lato a za oknem masz 30 stopni na plusie, podczas gdy zupełnie inaczej jest zimą kiedy temperatura spada poniżej zera. Pewne procesy zachodzą wtedy wolniej albo szybciej ale mimo to zimą silnik powinien się w trakcie jazdy zagrzać prawidłowo do temperatury roboczej a latem nie powinien się przegrzewać. Jeśli silnik ma latem problem by się zagrzać i utrzymać temperaturę roboczą, kiedy obserwujesz duże skoki temperatury to zimą tym bardziej będzie to widoczne więc termostat warto zmienić. W Z19DTH wymiana jest banalnie prosta, w DT trzeba na to poświęcić więcej czasu...
  7. CD70 Navi Problem

    Wiadomość wygenerowana automatycznie Ten temat został zamknięty przez moderatora. Jeśli nie zgadzasz się z tą opinią poinformuj o tym Administratora Forum. Pozdrawiam, Administracja Vectra Klub Polska
  8. CD70 Navi Problem

    Nie będzie żadnego ostrzeżenia, chyba, że mod się wcoorwi. Jeśli chcecie się gryźć dalej to zapraszam na... PW.
  9. Z fotką będzie problem ale zobacz ten schemat z EPC, który wklejam poniżej. Poczytaj temat dokladnie od tego postu Andrzeja:
  10. Zaciski tył vc

    Zgadnąć można ale nie wiadomo czy się trafi właściwie. Weź ze sklepu pod obie wersje, potrzebną spożytkujesz a zbędną oddasz...
  11. Witam, mam problem z Vectra C a dokładniej z hamulcem ręcznym. Po wymianie klocków, linki i 1 zacisku hamulec działa tylko po jednej stronie. Przed wymianą hamulec działał. Nie wiem jak wyregulować linkę (z jednej strony dużo szybciej reaguje) i zmniejszyć skok. Z góry dziękuję za pomoc nowicjuszowi. Pozdrawiam.

  12. Poradnik do OP-COM

    O to chodzi? Inny link (BID, GID,CID,BD): https://opel2015.wordpress.com/2016/01/18/2206/
  13. Poradnik do OP-COM

    Czytałeś ten temat?
  14. Podświetlenie drzwi po ich otwarciu

    VC z przełomu 2002/2003 miała podświetlenie drzwi, od jesieni 2003/2004 i później już nie.
  15. Podświetlenie drzwi po ich otwarciu

    ... może bezpośrednio będziesz miał łatwiej stąd: https://forum.vectraklub.pl/files/file/232-pod%C4%BA%C2%9Bwietlenie-drzwi-po-ich-otwarciu/?_fromLogin=1
×