Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Piotreq

Moderator
  • Posts

    10201
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    128

Piotreq last won the day on July 22 2021

Piotreq had the most liked content!

5 Followers

About Piotreq

  • Birthday 05/17/1969

Kontakt

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Łorsoł

Dodatkowe pola

  • Województwo
    mazowieckie
  • Nr klubowy
    506
  • Auto
    wszystkomający Signum Z19DTH z nowym serduchem
  • Oddział VKP
    Mazowiecki

Recent Profile Visitors

17526 profile views

Piotreq's Achievements

Pasjonat

Pasjonat (7/7)

762

Reputation

  1. Niewielu z nas tutaj czynnie pozostało ale zapewniam Cię, że merytoryka z naszego forum jest bardzo dobra. To co piszą ludzie po fejsbukach to po prostu głupoty do kwadratu i tego burdelu nikt nie ogarnia, u nas jest spokój przynajmniej z tym. Z oprogramowaniem to zawsze jakieś jaja były bo często się kłóciło z fejsem, potrafiło uwalić na amen centralki, że tech nie nawet pomagał. Opcom bywał po prostu zawodny, Vauxcom robił wiele innych rzeczy, których opcom nie ogarniał (na przykład moduły drzwiowe czy choćby zmianę interwałów wymiany oleju czyli "inspekcję"). Teraz okazuje się, że trzeba myśleć o interfejsie "dedykowanym" czyli o takim jak opisujesz... Tyle, że ciężko rozpoznać przed zakupem czy to jest właśnie to...
  2. Witaj Piracie, dawno Cię nie było !! Ciekawe czy te nowe opcomy, poza tym, że robią prawie to co Tech, nadal potrfią uwalać centralki podczas programowania...
  3. Forum główne nie jest miejscem dla tego tematu / problemu. Napisz w miejscu do tego odpowiednim, masz działy tematyczne (silniki). Napisz również jakim sprzętem podpinałeś się aby sczytać błędy, to ważne...
  4. Z nowszymi wersjami oprogramowania oraz zawartymi w nich ulepszeniami czy rozszerzeniami to różnie bywa, trzeba samodzielnie sprawdzać czy coś nowszego odnośnie funkcjonalności samego programu staje się dostępne. Na przykład opcomem nie dawało się zmienić do pewnego momentu interwałów wymiany oleju, co Vaux-com ogarniał na dzień dobry. Wydaje mi się, że im nowsze wersje oprogramowania tym bardziej są stabilne ale programowo a nie pod kątem ulepszania czy "dodatków" co nie oznacza, że są wolne od wad wcześniejszych wersji i przy programowaniu trzeba nadal bardzo uważać. Co opcom "uwali" tego nawet tech2 może już nie podnieść...
  5. Wiadomość wygenerowana automatycznie Ten temat został zamknięty przez moderatora. Jeśli nie zgadzasz się z tą opinią poinformuj o tym Administratora Forum. Pozdrawiam, Administracja Vectra Klub Polska
  6. Najpierw i tak trzeba ustalić przyczynę nieszczelności układu bo tego nawet jeszcze nie wiesz. Od tego uzależnione będą dalsze kroki. Musisz odpowietrzać układ hamulcowy jeśli jest wyciek bo i tak wymienisz wężyk albo odpowietrznik lub w ogóle zdejmiesz cały zacisk. Możesz to zrobić sam jeśli potrafisz. Jeśli jednak nie potrafisz samodzielnie to pojedź do warsztatu. Nic innego nikt nie doradzi. Poza tym poszukaj na forum, jest wiele tematów dotyczących układu hamulcowego, jego naprawy i diagnostyki, tam pytaj. Ten temat zamykam.
  7. Kiedy kolejny raz nie będzie reakcji po naciśnięciu przycisków na pilocie dotknij grotem kluczyka do brody i w takiej pozycji wciskaj przyciski. zadziałasz jako dodatkowy wzmacniacz sygnału. Jeśli to pomoże to szukałbym przyczyn w pilocie. Cretux w poście wyżej pokazuje tryb postępowania w przypadku manualnego programowania funkcji kluczyka, a w zasadzie jego synchronizacji z poszczególnymi modułami systemu. Oczywiście poza immo bo tego tak się nie da ogarnąć... W opisie są pewne fakty, na które warto zwrócić uwagę, mianowicie na to, że system czasem zostaje "przeciążony" i ze względów bezpieczeństwa staje się chwilowo bezczynny. Takie objawy mogą wystąpić kiedy switche tracą swoje parametry. Czasem jest tam jakaś forma zwarcia, dodatkowo dość szybko dochodzi do rozładowania baterii, system rozpoznaje to jako zbyt długą próbę komunikacji pilot-->centralka i automatycznie rozlącza taką komunikację nie pokazując błędów w tablicy, ponieważ to nie jest wina synchronizacji pilota ani wina systemu tylko mechaniczna usterka switcha (przycisku). Gdyby błąd występował w drugą stronę to system nie rozpoznałby pilota w ogóle i wtedy immo nie pozwoli na uruchomienie silnika (auto z kłódką) a pozostałe funkcje prawdopodobnie również nie będą działać. Wtedy pozostaje programowanie kluczyka/kluczyków, może być tech2 albo opcom. Zainteresowałbym się tymi mikroswitchami, wymieniłbym je. Konstrukcja tego włącznika jest dość specyficzna bo jest tam wewnątrz stalowa blaszka, która odbija przycisk w górę, fizyczne wymusza taki ruch poprzez swój kształt. Z czasem traci swoją sprężystość i zaczynają się tego typu problemy a dochodzi jeszcze stopniowe pogorszenie kontaktu. Miałeś kiedykolwiek problem na przykład z pilotem do tv albo podobnego urządzenia, że po wymianie baterii nie działał tak jak należy? Wtedy trzeba było rozbierać pilota i czyścić spirytusem do elektroniki styki na płytce (scalak) oraz na tej gumowej części z przyciskami, gdzie zbiera się wilgoć i kurz, przez co całość traci przewodność. Można spróbować potraktować te mikrostyki "elektrosprejem", oczywiście rozbierając pilota i wyciągając z niego baterię, potem można psiknąć w te styki do wewnątrz, naciskając je i puszczając. Następnie dokładnie wysuszyć i ewentualnie przedmuchać, zazbroić i spróbować czy zadziałało. Mikrostyków dedykowanych do konkretnych pilotów jest sporo na rynku ale trzeba dobrać właściwe. Niewielki koszt, pozostaje przelutować, ptem na nowo zsynchronizować i sprawdzić czy zadziała. Możesz także kupić nowy kluczyk z pilotem, zaprogramować techem i zsynchronizować, dorobić grot kluczyka do pozostałych ale to wychodzi drożej niż wymiana styków.
  8. Dzięki, zawsze się taki plik może przydać... Chociaż u mnie to już zupełnie inna bajka, bo nie mam CIDa ani NCDC ale kto wie? Może sam CID w jakiś sposób da się zaadaptować to tego radia, które mam.
  9. To akurat wiem. Natomiast jeśli możesz to powiedz coś o tym zmienionym sofcie CIDa.
  10. Patrząc na fotki to raczej ma radio i nie wiem czy nie fabryczne, to znaczy NCDC 2013/15...
  11. Modyfikowałeś stary eeprom czy zassałeś jakiegoś gotowca?
  12. Żyroskop masz przy układzie poziomowania świateł, oczywiście chodzi o xenony. Tutaj to trochę inna bajka. Generalnie wszystko jest ok i za***iście to działa aż do momentu kiedy zaczynają się "usterki"... Wtedy trzeba reanimować ale to spore koszty więc większość osób to wyprogramowuje i pozbywa się tej bardzo fajnej funkcji...
  13. Takie ABC dotyczące IDSu masz w tym linku --> IDS. Jeśli nie masz już tego systemu aktywnego to czym się przejmujesz? Czujniki możesz spokojnie przykręcić na rozpórkę jedną śrubą na stronę a jeśli system jest wyprogramowany to w ogóle je zdejmij.
  14. Wiadomość wygenerowana automatycznie Ten temat został zamknięty przez moderatora. Jeśli nie zgadzasz się z tą opinią poinformuj o tym Administratora Forum. Pozdrawiam, Administracja Vectra Klub Polska
  15. Niby temat stary ale dodam od siebie, że warto zajrzeć do lampy zespolonej, do gniazd żarówek. Tam lubią się upalać styki, tak samo jak styki w żarówkach. Zdjąć, przejrzeć, oczyścić, wymienić żarówki, których błędy są wyrzucane na pulpit. Na 99% nie jest to wina ani czujnika ani CIMu...
×
×
  • Create New...
UP