Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

darusch

Forumowicz
  • Content Count

    56
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About darusch

  • Rank
    Nowy
  • Birthday 01/31/1990

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Trzebnica / Ingolstadt

Dodatkowe pola

  • Województwo
    DE
  • Auto
    Opel Vectra C 1.9CDTI 150KM

Recent Profile Visitors

186 profile views
  1. Miałem / Mam podobny problem. Też wymieniałem wszystko co się da dookoła. Egr czyszczony zaślepiany. wylogowany. Problem w tym, że nie jednocześnie. Teraz gdy założyłem blaszkę i wylogowałem egr auto odzyskało moc. U mnie jest to akurat od 2 tys obrotów. Słaby dół wydaje mi się przez dpf u mnie . Nie szkodzi spróbować a oszczędzi wielu nerwów które były w moim przypadku.
  2. Witam. Po długim czasie udało się odzyskać część mocy. Połączenie blaszki pod egr plus wylogowanie samego egra sprawiło, że auto ciągnie od 2 tys obrotów. Poprawiła się moc. Natomiast w dalszym ciągu jest muł w zakresie 1000 - 2000 tys obrotów. Mechanik mówił, że dpf jest przytkany. Z tym, że wypala się regularnie co 1000 - 1200km. Co radzicie? Wyrwać chwasta? Skoro egr jest już wylogowany. Czy podmiana na nowy? Auto jeździ czasem za granicę. Użytkuje je teraz ojciec i trochę się tego obawia. Nie wiem co robić żeby było dobrze.
  3. Wielkie dzięki za zobrazowanie tego! Jakie są możliwe przyczyny tego stanu? Znowu turbosprężarka? Na poprzedniej było praktycznie tak samo. Nie chce mi się wierzyć, że dwie turbosprężarki byłyby źle zregenerowane. Przy mnie ustawiali tą drugą obecną. Pokazywali na czym to polega, jakie mają być wartości. Specjalnie pojechałem do drugiej firmy która też mi ją sprawdziła abym miał pewność. Szkoda, że nie udało się zrobić logu z 4tego biegu. Tam wydaje mi się że ciśnienie zrównuje się troszkę szybciej. Przy ok 2700 czuje przyśpieszenie, jak na 3cim biegu przy 3100. Pominąłem też zawór N75 i podpiąłem gruszkę bezpośrednio pod pompe vacum. Zero poprawy. Brak przeładowania. Już nie mam pojęcia co z tym robić ...
  4. Witam. Dalej szukam rozwiązania problemu który trwa już pół roku. Po wymianie turbosprężarki czuć wciskanie w fotel dopiero od ok 3 tys obrotów. Auto pali dużo więcej. od 8-9l przy normalnej jeździe bez klimy. Trochę historii. Problemem był pęknięty kolektor wydechowy. Leciały spaliny, przy wypalaniu dpfa pełno dymu wokół auta. Po ściągnięciu okazało się, że pękł całkowicie na pół. Kupiłem nowe turbo po regeneracji. Po założeniu auto przyśpieszało dopiero od 2700 obrotów. Sprawdzałem wszystko co tylko mogłem żeby wykluczyć turbo. Po kilku miesiącach bezowocnej walki zdecydowałem się na wymiane turbosprężarki na inną regenerowaną. ( po logach wynikało, że źle wyregulowana / zregenerowana. ) Po wymianie auto dalej jest bez mocy. Praktycznie w ogóle nie było czuć przyśpieszenia/ wciskania w fotel. Raz powyżej , 3,3 obrotów na 4 biegu wyskoczyło auto z kluczem, odcięcie turbo, tryb awaryjny. Po zgaszeniu i odpaleniu jakby turbina zaczęła lepiej chodzić. Padło podejrzenie na zawór sterujący turbiną. Po wymianie na nowy, turbina już nie przeładowuje ( zdażyło się tylko raz). Czuć przyśpieszenie po 3 tys obrotów na 3cim biegu. Na 4 tym jakby tak od 2700, 2800 wciska w fotel. Podobnie jest na 5tce. Już nie wiem gdzie mam szukać przyczyny. Turbosprężarka była przy mnie regulowana. Dla pewności pojechałem do drugiej firmy która jeszcze raz mi ją sprawdziła na stole i maszynie. Czyściłem egr. Był też na próbę zaślepiony pełną zaślepką. Żadnych zmian. Czyszczona przepustnica. Zamieniony przepływomierz z kolegą. Brak zmian. Pompra Vacum sprawdzana na Vakuometrze. Stary zawór też miał idealne wartości. Nie mam pojęcia czemu przeładowywało pow 3,2 obrotów. Przewody podciśnienia szczelne. Jeszcze dzisiaj je ściągałem i oglądałem czy nie ma jakichś dziurek/ przetarć. Na opcomie i techu nie ma żadnych błędów. Co mnie ździwiło to przepływ powietrza na poziomie 40 kg/h. Co zauważyłem teraz. Dziwne syczenie z tyłu silnika. I za Chiny nie mogę tego zlokalizować. Ani od góry ani z od dołu . Zaznaczone zielonym okręgiem. Druga sprawa to nie wiem jak ten mechanik skręcił przewody olejowe bo cieknie olej i wszystko jest zachlapane. Przez co musze co jakiś czas dolewać oleju. Do tego odma trochę sączy się z odmy. Ta rurka która wraca do dolotu powietrza do turbiny jest sucha. Jak uda mi się zrobić logi dynamiczne to postaram się je wrzucić. Znajomy mechanik powiedział mi, że jeśli nie można znaleźć przyczyny to zostaje korekcja map wtrysków. Czy coś takiego. Rozmawiałem z osobą która się tym zajmuje to powiedziała mi, że jest wstanie naprawić mój problem ale kosztuje to 1000zł.. Co sądzicie? / Proszę o jakieś wskazówki, namiary gdzie szukać. Pozdrawiam. EDIT Udało mi się zrobić logi dynamiczne. Może ktoś mógłby rzucić okiem i zobaczyć czy wszystko jest ok czy jednak gdzieś to ciśnienie ucieka? http://przeklej.org/file/1B9oA6/Livedata.2006.6.Vectra-C.Signum.Silnik.Z.19.DTH.201506301530.csv Prawie cały bak spalony. 55l weszło z dystrybutora, komputer pokazał że spalono 45. Wg niego wszystko jest ok? Błędów dalej jak nie było tak nie ma.
  5. Panowie jak zrobić logi dynamiczne opciem? Gdzie po kolei trzeba wejść i gdzie domyślnie zapisuje się plik?
  6. Muszę wymienić u siebie tylne tarcze z klockami. Czy ten zestaw podejdzie do 1.9 , 150KM ? U mnie tarcze nie są wentylowane, więc rozmiar powinien pasować? http://www.ebay.de/itm/original-TEXTAR-BREMSSCHEIBEN-278mm-Voll-Massiv-BELAGE-HINTERACHSE-BREMSE-/310505036310?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item484b8ada16
  7. Panowie jak zrobić logi dynamiczne opciem? Gdzie po kolei trzeba wejść i gdzie domyślnie zapisuje się plik?
  8. darusch

    bi-xenon AFL

    Witam. Mam podobny problem. Podczas jazdy migaja xenony. Przy spokojnej jeździe jest wszystko ok, natomiast jak dodam mocniej gazu to zaczynają migac. Ostatnio zgasł Lewy i wyskoczyła żarówka na desce. po zgaszeniu i zapaleniu działał normalnie. Barwa jest normalna. Żadnego fioletu czy różu. Zarniki się kończą czy coś z prądem? EDIT Dzisiaj zgasła lewa postojówka, poruszałem kostką i zaczęła znowu działać. Jednak na kostce zauważyłem, że dostało się trochę wody czy czegoś i zaczęło się to wszystko utleniać. Jak to ładnie wyczyścić? Czy ta kość zasila też ksenon, że też raz zgasł? Może mieć to wpływ na to miganie ksenonów czy nie bardzo?
  9. Niby zrobiło się trochę cieplej, ale w zimniejsze dni miałem podobny objaw w trasie. W ukrytym menu temperatura dochodzi do 100" C po czym zostaje zbita do 94-95 stopni. 6ty bieg 140km/h... Obojętnie czy klima włączona czy nie. W czasie postoju w korku spada do 85-86 stopni.
  10. A czy czasem sygnał dźwiękowy nie informuje o wadliwym działaniu czujników? + pachołek na desce jeśli któryś nie działa. Tak jest bynajmniej teraz u mnie, bo jeden padł. Nie przypominam sobie żeby coś pikało przy włączeniu parktronica przy sprawnych czujnikach.
  11. Czy opcomem można zalogować wyświetlacz do auta? Czy to jest w ogóle potrzebne?
  12. Witam ponownie. Dalej walczyłem z tematem turbosprężarki u siebie. Ta co wstawała pow 2,7t obrotów została wymieniona na nową i.... jeszcze gorzej. Wszystko było regulowane przy mnie więc mam pewność, że wszystko było zrobione dobrze. Żadnych błędów, wszystko dookoła posprawdzane. Na trasie przeładowało i wyskoczył tryb awaryjny.. Po zgaszeniu jakby turbo zaczęło pracować lepiej... :| Dzisiaj z kolegą podmieniłem n75 i.... pracuje idealnie. Dziwne bo na wakuometrze pokazywało prawidłowe wartości więc to wykluczyłem. Gdzie najlepiej zamówić nowy zawór? Nie chce mi się bawić w regeneracje starego. http://allegro.pl/zawor-turbiny-n75-egr-alfa-fiat-lancia-opel-i5315112852.html ?
  13. Problem rozwiązany. Wtyczka była problemem. Także dla potomności, jeśli ktoś będzie miał błąd P0268 śmiało może wymieniać wtyczkę 3ciego wtrysku. Mało informacji w internecie na temat tego błędu. U mnie też już była nowa poprawiona niebieska wtyczka. Jednak i w niej zdarzają się przepalenia. Ważne, że wszystko już fajnie chodzi! Pojawił się problem z pękniętą sprężyną.. ale to juz inny temat. Auto nie daje o sobie zapomnieć Dzięki @facet_ i @mariuszpk za zainteresowanie i pomoc.
  14. Ok. Popsikałem kontaktem, trochę czasu odczekałem żeby ładnie wyschło. Po odpaleniu się i przejechaniu się ok 5km auto nie wpada już w notlaufa. Jednak czasami występuje lekkie szarpnięcie w przedziale 2-3 tys obrotów. I na chwile mignie kontrolka auta z kluczem. ( dalej nie rozwiązany problem z turbiną. Firma wymieni mi na nową regenerowaną ale to dopiero za tydzień w pl) Za 2h jadę do pracy to zobaczę jak zachowa się na dłuższej trasie. 20km. Nie wiem czy to ma jakiś wpływ, ale miesiąc temu sprawdzane opckiem dawki korekcyjne wygladały mniej wiecej tak. 1 - 0,1 , 2 - 0,2. 3 - 0,5 , 4 - 0.2 Chętnie bym się przejechał ale jak auto wpadnie w ten tryb to 3tys obrotów max, ciągłe szarpanie, brak płynnej jazdy. Wtedy z tych 2-3 godzin zrobiłoby się 5 We wtorek rano chce jechać do polski. Może wtedy? Ewentualnie dzisiaj pogadam żeby wziąć cały tydzień wolnego i jechałbym w ten piątek rano. Jak wtedy z czasem? Zawsze mogę wyjechać po południu. Wtedy mógłbym Cię odwiedzić Byłem dzisiaj rano w ATU na sprawdzeniu błędów. - P0400 - czyli pozostałość po zaślepce EGR. - P0268 -P0268,"Wtryskiwacz cylindra 3 - wysoki sygnał. - B3843 - obwod czujnika jakosci powietrza,napiecie za niskie + parktronik tył, spryskiwacze reflektorów. lampka rejestracji przez ledy. Czyli to co zawsze się pojawia. No i coś z tempomatem. Coś nowego. Nie sprawdzałem ostatnio czy działa. Dzięki Mariusz, że można na Ciebie liczyć w tych moich problemach!
  15. Odpaliłem silnik, przejechałem się, zaczęło się szarpanie i notlauf. Potem po ponownym odpaleniu silnik kręcił pow 3,300 normalnie. Auto z kluczem zapalało się i gaslo. Odpiąłem wtyczkę, praktycznie żadnej reakcji. Na desce pojawiło się auto z kluczem i notlauf do 3300 obrotów. Przy gazowaniu było czuć że troszkę bardziej rzuca tym silnikiem. Bardziej telepie. Po ponownym podpięciu znikł, auto jechało w miarę normalnie, były lekkie poszarpywania i znowu auto z kluczem zapalało się i gasło. Wtyczka jest trochę zabrudzona. Przeczyścić to jakimś kontaktem? Oczywiście ściągając wtyczkę wyłamałem niebieski zaczep plus ten co trzyma na górze. Boję się żeby wtyczka nie spadła podczas jazdy. Konieczna będzie wymiana. Ale można to jakoś zabezpieczyć dopóki nie wymienie tego? Nie wiem czy to jest powiązane z tym, że jeździłem na zaślepce egru i wracając z pracy już na notlaufie usłyszałem duży kij spod auta. Czy jeśli padł katalizator lub dpf to też byłyby jakieś błędy czy to można wykluczyć?
×
×
  • Create New...