Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sanction

Forumowicz
  • Content Count

    341
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About Sanction

  • Rank
    Średnio obeznany

Dodatkowe pola

  • Województwo
    śląskie
  • Auto
    Vectra 1.6 16v

Recent Profile Visitors

439 profile views
  1. Szanowni Koledzy, Problem wydaje się rozwiązany. Otóż wymieniony został cały tak zwany kosz w baku, wraz z pompką. Układ paliwowy został przedmuchany. Paliwo w baku miało herbaciany kolor + sporo syfu. Całkowite czyszczenie baku i wlanie nowego paliwa, oraz ponowna wymiana filtra. Dolany został również środek do czyszczenia wtrysków w nieco większym stężeniu. Na chwilę obecną auto odpala w ciągu sekundy max dwóch. Równo idzie w pełnym zakresie obrotów. dziękuje za pochylenie się nad tematem mam nadzieje, że problem zażegnany pozdrówki
  2. Tzn źle się wyraziłem - podczas holowania odpalił ale będąc na luzie. Przekręciłem tylko kluczyk i odpalił. Tydzień temu wywalił błąd jak wciskałem gaz w podłogę na benzynie a on zwalniał i był to błąd "za niskie napięcie przekaźnika pompy paliwa"
  3. To się sprawdzi, ale wymieniona jest na nową. Właśnie zawlokłem auto do mechanika. Nie chciało odpalić ( stało na lekkiej górce nie wiem czy to ma znaczenie ). W czasie ciągnięcia przez drugie auto spróbowałem odpalić i odpaliło w ułamku sekundy, także raz odpali a raz nie. Ciśnienie oczywiście trzeba sprawdzić, bo jeśli będzie na listwie to chyba znowu wtryskiwacze.
  4. Pompa działa, słychać ją, jest napięcie jak i podaje paliwo, bo odpiąłem węże paliwa i "leje"
  5. Przez godzinkę przeglądałem wiązki, między innymi te, które idą na wtryskiwacze. Nie znam się, ale wyglądają na całe, nie załamane. Odłączyłem też aku na 15 min. Efekt zerowy - nie odpala. Sterownik ? tzn że muszę wymienić immo, kluczyki itp ?
  6. Rocznik 2000, 1.6 16 V 101 km. Kod ma chyba ( ?) 16XE Wiązek raczej nikt nie sprawdzał.
  7. Kłaniam sie, Szanowni Państwo, mam spory problem z Vectrą i do końca nie może sobie z tym problemem poradzić dwóch mechaników. Pacjent to silnik 1.6 16v z LPG. Problem jest taki, że od jakiegoś czasu ( na przestrzeni pół roku ) auto coraz ciężej odpala. W chwili obecnej trzeba kręcić z 15 sekund a i tak nie ma gwarancji że odpali. bywa ( rzadko ) że odpali po 2 sekundach. Przy słonecznej pogodzie jak już odpalił, to dławił się i gasł. Przy chłodnej aurze, to jest powyżej cera, jak już odpali i ruszam na benzynie, to odcina go jak by przy 2000 tyś obr./ min potem ruszy, znowu przydławi i od czasu do czasu wywali błąd za niskie napięcie przekaźnika pompy paliwa. gazownik, który jest równeż całkiem wporządku mechanikiem, sprawdził auto pod kątem LPG, tzn czy wtryski i reduktor nie puszczają. Wszystko gra. Co zrobiłem: wymiana przekźnika pompy paliwa, pompę paliwa, filtr paliwa, przewód paliwowy w baku, świece, memebrankę w listwie wtryskowej. 100 tyś temu wymieniłem wtryskiwacze benzyny na nowe. Nie mam już pojęcia co to może być, a najgorsze, że mechanicy też już powoli rozkładają ręce. Mechanik zauważa, że spaliny śmierdzą i że kopci mocno, a jak dodam gazu, to jak by pierdzi jak WRC ( sonda lambda wymieniona 30 tyś temu na nową ) Ostatnia nadzieja, to jutro podmienię czujnik temperatury, ale nie sądze że to on, bo na gazie jest idealnie, a na benzynie, to jak daje gazu, to auto zwalnia. proszę koledzy o poradę bo błądzę i tracę nadzieje
  8. Sanction

    Reduktor lpg

    Hmmm samochód kupili rodzice nowy i zaraz po kupnie zamontowali przełącznik który odcina pompe paliwa ale to jest na zasadzie że albo jest włączone albo nie. Jaki to może mieć wpływ ?
  9. Sanction

    Reduktor lpg

    Koledzy pomocy !! Otóż sprawa wygląda tak: wina nie leży po stronie LPG ( ?). Byłem u gazownika.Reduktor rozebrany, membrany ok, wtryski ok. Ustawienia dobre, mapy też. Błędów nie wywala. Padła decyzja o wymianie pompki paliwa. Otwarliśmy bak, wymieniliśmy pompkę, dodatkowo zauważyliśmy lekkie pęknięcie wężyka. Mechanik mówi, że możliwe że bierze tędy lewe powietrze. Po tym zabiegu odpalam i to samo. Jako że już było późno zebrąłem się do domu i miałem wpaść nastepnego dnia. W drodze do domu, przełączyłem na benzynę i stały objaw - ja mu w gaz o on zwalnia i szarpie. Dodatkowo wywala błąd kótry po powrocie na LPG gaśnie. Szybko podjechałem z powrotem do mechanika żeby odczytać błąd i wychodzi "za niskie napięcie przekaźnika pompy paliwa". Dziś z pełną nadzieją wpada do mnie mechanik, podłączamy przekaźnik i d***...dalej to samo. Koledzy wiem że to temat o reduktorze, ale co to do cholery może być ? Świece wymienione, filtr paliwa, sprawdzone ustawienia, wymieniona pompa paliwa, wymieniony przekaźnik. Wtryskiwacze benzyny wymienione jakieś 10 kkm temu na nówki. Membranka w listwie wtryskowej cała. Rozkładam ręce
  10. Sanction

    Reduktor lpg

    Koledzy, mechanik jednak dziś mnie nie "załatwił" ale mam pytanie. Jak już pisałem wcześniej, po odpięciu tego małego wężyka na postoju i założeniu go przed ruszeniem jest lepiej, tylk że to trochę uciążliwe. Mogę go na stałe ściągnąć i nie zakłądać do przyszłego czwartku i tak jeżdzić ?
  11. Sanction

    Reduktor lpg

    Nie będę ryzykował. Zaczekam z tym do wizyty u mechanika. Nie bardzo rozumie tylko po co ten mały, cienki wężyk. To tym małym idzie gaz do listwy wtryskowej benzyny ? Bo ja to tak widzę ( nie znam się także wybaczcie )
  12. Sanction

    Reduktor lpg

    Dziś myślałem że nie wrócę rano z pracy. Próbowałem odpalić dobre 5 minut. Po dojechaniu na miejsce ściągnąłem ten mały wężyk który idzie z listwy paliwowej do reduktora i po 7 godzinach odpaliłem. Odpalił zdecydowanie lepiej. Na piątek mam termin u gazownika, ale co diagnoza się sprawdza, reduktor ?
  13. Sanction

    Reduktor lpg

    Zakładał to dobry gazownik, więc montaż jest RACZEJ poprawny Więc koledzy mogę połączyć kiepskie odpalanie z mokrym reduktorem ?
  14. Sanction

    Reduktor lpg

    Aha, kumam. Co do naprawy, to są zestawy naprawcze za około 100 zł. Do tego regulacja, także jakiś kosmos to nie jeste. Czy dziadostwo ? Tego nie wiem, zapewne masz rację ale bez problemu przejechałem 134 tyś. Czy to mało czy to dużo ? jak dla mnie sporo
  15. Sanction

    Reduktor lpg

    Zdjąć przed postojem, czyli np dojadę do domu i przed zgaszeniem ściągnąć wężyk ? Jeśli się poprawi to mam tak robić za każdym razem...?
×
×
  • Create New...