Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

ToMko90PL

Forumowicz
  • Content Count

    32
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About ToMko90PL

  • Rank
    Nowy

Dodatkowe pola

  • Województwo
    zachodniopomorskie
  • Auto
    VectraB 2.0 16V gaz
  1. dzięki chemikx panowie forumowicze budzimy się! potrzebuję więcej odpowiedzi
  2. Witam. Nie zabijajcie mnie jak takie tematy już były, czas mnie nagli, urlop się kończy więc chciałbym o coś zapytać przed pójściem do mechanika Wróciłem z trasy UK-PL i wszystko było ok, przed chwilą wróciłem z trasy ok 800km w PL i dokładnie na ostatnich paru km coś dziwnego się zdarzyło po raz pierwszy mianowicie: 1- na przy lekkim skręcie w prawo na sekundę zblokowały mi się koła, nie mogłem kręcić kierownicą. Pierwsza moja myśl że może zgasł silnik, ale w takim wypadku bym czuł tylko brak wspomagania więc to zdecydowanie zblokowały mi się koła na sekundę przy skręcie! cóż to może być? 2- Co więcej gdy już parkowałem pod domem, również po raz pierwszy w życiu doświadczyłem dziwnego objawu, po wciśnięciu sprzęgła auto zaczęło mi gazować do 3tyś. obrotów! jak to tak Panowie? Obie te rzeczy pojawiły się dosłownie jedna po drugiej na samym końcu długiej trasy 3- Dodam jeszcze że cofając przy maksymalnie skręconych kołach zawsze mi RAZ coś strzeli w zawieszeniu, zapewne przegub [tylko który to nie wiem] 4- i co ważne dodam również od jakiegoś tygodnia, może dwóch, przy prędkości powyżej 110km/h słyszę dźwięk jakby chodzącej pralki ;[ ale ciężko mi określić jego położenie, a teraz to nawet słychać przy mniejszych prędkościach ale znacznie ciszej 5- Pytanie dodatkowe które nie daje mi spokoju od jakiegoś czasu. Otóż gdy paliwa w zbiorniku jest mniej niż 10L, wskazówka już wchodzi na czerwone pole czasami zdarzy mi się całkowity brak mocy, zero przyspieszenia, zero reakcji na pedał gazu, auto nie gaśnie ale nie jedzie, trwa to zwykle do 5 sekund i puszcza, przeważnie po zjeździe z ronda. Rok temu dodałem jakiś płyn do baku na czyszczenie wtrysków [wiem głupota] ale już raczej go dawno przepaliłem. Na pompie ciśnienie jest ok[na postoju], czy możliwe że w baku jest jakiś muł, brud, woda? Czy to coś innego? Na gazie brak takich objawów. Napomknę jeszcze że jak odpalam zimny silnik, zawsze mi zgaśnie, dopiero za drugim razem odpali a często się nieźle potrzęsie zanim odpali porządnie. 6- ostanie pytanie ale również ważne: jak nazywa się fachowo ten zawór od ogrzewania kabiny? nie grzeje mi, ale jak w niego postukam to zaczyna grzać, czasami na 10 minut czasami na trochę dłużej. Da się go wyczyścić? Czy jest sens w ogóle? Chciałbym zobaczyć ceny nowego/używanego ale nie wiem jak to wpisać gdziekolwiek. Dzięki wszystkim za odpowiedzi i miłego wieczoru
  3. jeszcze naszła mnie taka myśl, trochę cwaniactwo niestety ale to tylko myśl i na 99% nie zaryzykuje ale orientujecie się może panowie co by mogło mi grozić gdybym kupił vectre anglika i przełożył blachy bez rejestracji? ;D za rok przed wyjazdem bym sobie przełożył skrzynie i resztę co bym potrzebował ;D wątpię aby przy kontroli patrzeli numery vin, zapewne przy kolizji jak już a tego nie zamierzam pytanie nie związanie z tym co u góry czy skrzynia od 1.8 będzie pasować do 2.0?
  4. Witam. Przez dłuższy czas gdy puszczałem pedał gazu słyszałem dziwny dźwięk, wydaje mi się że to mogło być łożysko skrzyni ale pewności nie mam. Niestety wczoraj po zjechaniu z autostrady [250km dystans] coś szarpnęło dziwnie, jadę dalej i dziwne zgrzytanie pod nogami słychać. Po kolejnych paru km redukuje przed rondem do trójki i trach, coś pierdykło dosyć głośno, uczucie jakbym zgubił skrzynie i ciągnął ją po ziemi. ale o dziwo auto dalej jechało, powoli dojechałem na parking. Kapał olej spod skrzyni, sporo go wyleciało. Silnik pracuje normalnie, dwójka ciężej wchodzi. Kumpel mnie wziął na hol, jechałem z włączonym silnikiem aby to było wspomaganie i normalny hamulec, w połowie drogi coś zaczęło się dziwne chrobotanie ale dojechaliśmy. I teraz pytanie, co to mogło się stać? czeka mnie wymiana całej skrzyni? skrzynia to koszt do 200 funtów a robota ok. 110 funta więc przeboleje to jakoś. Tylko terminy u mechaników jak u lekarzy a i skrzyni pewnie też nie będzie łatwo dostać. Skrzynia od anglika spokojnie wejdzie? Jakieś sugestie, porady? Pozdrawiam
  5. czyli zapinamy wtyczkę z powrotem, ok dzięki czytałem ale inną poradę
  6. no już za późno bo zamontowałem, ale trzeba będzie śruby trzymające krokowca przegwintować bo kręcą się w miejscu ;/ to samo 3 śruby trzymające kolektor wydechowy też do przegwintowania i to zapewne przez nie chodzi mi jak diesel i jeszcze mam pytanie, zaślepiłem egra, czy wtyczka od niego ma być podłączona czy odłączona?
  7. w poradach jest aby czyścić krokowca oraz egra używając wd40, popsikać nie żałować i zostawić na noc, ale czy wd40 nie jest przypadkiem tłusty i nie ma właściwości żrących? nie lepiej by było zalać beznzyną ekstrakcyjną aby zszedł ten nagar? jak myślicie ? obecnie zapsikałem po sam szczyt gtechem [zamiennik wd40] i zostawiłem na noc
  8. no to ładnie ;[[] dzięki ;] dziwne że na allegro po wpisaniu vectra b zawór egr wyskakuje własnie na połowie aukcji zawór pompy powietrza jak mi ten zawór klekocze, stuka puka, to znaczy że już wyzionął ducha?
  9. no i znalazłem tylko jak już mówiłem ten element niżej http://forum.vectraklub.pl/uploads/imgs/pre_1328646345__rby_do_odkrcenia.jpg mi klekocze, byłem pewny że to właśnie egr. na aukcjach allegro sprzedają ten element jako egr, mechanik mówił że to egr. więc pytam czym jest ten element i czy jego też rozkręcać i czyścić?
  10. Witam. właśnie rozkręciłem krokowca i jeszcze mi pozostał egr abym mógł oba elementy przeczyścić ale mam pytanie czy zawór egr to jest ten zaznaczony na obrazku czy to okrągłe po lewej stronie? http://www.vectra-unlimited.pl/jpg/porady/VB_krokowy/krokowy_egr_3.jpg byłem pewny że to okrągłe to właśnie egr i z tym się mocuje aby odkręcić a śruby są od dołu i bez grzechotki tego nie zrobię więc zostawiłem robote na jutro i będzie śmiesznie jak odkręcam coś czego nie powinienem ;] bo własnie to cóś mi strasznie klekocze, głośniej niż silnik a na aukcjach allegro sprzedaja to właśnie jako zawór egr.
  11. Witam. Jak ten wężyk się fachowo nazywa bo chciałem go kupić gdyż mi znikł!!?? nie mogę go nigdzie odnaleźć chodzi o ten co zaślepia ten zawór w lewym górnym rogu http://s14.postimg.org/4mz1ussvl/9123770800_1384694366.jpg
  12. tak, kontrolka jest zapalona, tylko rzecz w tym że była już zapalona przed usterką ogólnie jak zapale silnik to zapala się ona czasami od razu a czasami po przejechaniu paru kilometrów kiedyś słyszałem od mechaniora że ta kontrolka będzie mi się palić zawsze bo jeżdżę na gazie [gaz I gen. 'śruba'] auto było podpięte pod komputer i wyszło właśnie że to ten czujnik nie śpię na kasie to kupiłem zamiennik, a jak teraz kupie oryginał i się okażę że to nie to będzie mi smutno ;[[[ czy jest możliwość że to pompa paliwa? a mianowicie za słabe ciśnienie na niej? wtyczka jest w gumowej obudowie, powinienem rozpruć gumę aby zobaczyć czy wszystko wygląda tam jak należy?
  13. na pewno nie jest to osad z butelki bo ta odrobina paliwa była w tej butelce zaledwie parę minut. i tak, po odkręceniu wężyka od filtra paliwa, paliwo ciurkiem leciało do butelki przez filtr paliwa,,butelka była w miarę sucha lecz na ściankach pewnie jakieś kropelki się ostały ale nie aż tyle.
  14. Witam. Pisałem już na forum o moim problemie dot. odcinki na benzynie przy 4.5 tyś. obrotów [na gazie brak odcinki]. Wszystkie mądre głowy polecały wyszukiwarkę a Ci bardziej pomocni stwierdzili że to czujnik położenia wałka rozrządu. Faktycznie objaw pasuje do tego czujnika. Tak więc zakupiłem ten oto czujnik: http://allegro.pl/czujnik-polozenia-walka-rozrzadu-opel-vectra-b-2-0-i4908477543.html i skorzystałem z tej instrukcji , która niestety jest niekompletna bo bez podstawienia żaby pod silnik praktycznie nie da się odkręcić śrub od łapy a jak nawet się uda to można pourywać poduszki http://www.vectra-unlimited.pl/jpg/porady/vb_czujnikw.html no i co, lipa, zero zmian. Czyli wymieniłem mój oryginalny czujnik simensa na jakiś zamiennik i dalej to samo ;// jakieś rady co to może być? myślałem o pompie paliwa, że może ciśnienie za słabe.. ale już sam nie wiem;/
  15. no właśnie nie wiem jak to możliwe że znikł, a nie pamiętam od czego on odchodził ;/ i nie wiem teraz czy mogę solidnie ten otwór zaślepić aby nie namieszać w podciśnieniach ;/ jutro jak pogoda dopisze to to zrobię bo muszę jeszcze wymienić czujnik położenia wałka rozrządu i nie jestem pewny czy dam radę. Powiedzcie mi, czy jak wyjmę czujnik położenia wałka rozrządu i się okaże że nie będę wstanie włożyć nowego, to czy bez czujnika auto dojedzie do mechanika? chociażby na holu?
×
×
  • Create New...