Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Mechanior

Forumowicz
  • Content Count

    57
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About Mechanior

  • Rank
    Nowy
  • Birthday 12/22/1987

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Kraszewo Czubaki
  • Zainteresowania
    Poza motoryzacja, dobry film, elektroniczna rozrywka ;]

Dodatkowe pola

  • Województwo
    mazowieckie
  • Auto
    OPEL VECTRA C 2.0 DTI SW

Kontakt

  • GG
    1114068

Recent Profile Visitors

303 profile views
  1. Witam, odświeże temat. U mnie woda pojawia się z przodu po stronie kierowcy i pasażera po zewnętrznych stronach auta jest bardziej mokre. Miałem zapchany odpływ z podszybia po stronie kierowcy (już udrożniony), po stronie pasażera drożny lecz profilaktycznie odciołem 1cm z dołu by zwiększyć światło otworu. Pytanie jest następujące: Czy możliwe że woda się przelewała od strony kierowcy na stronę pasażera? Czy szukać problemu dalej... Narazie chce wysuszyć auto i obserwować, ale ze względu na pogodę (zimno i mokro), od 3 dni wyciągam mokre gazety zpod dywaników.
  2. Pompa wtryskowa Miałem te same objawy, zimny palił na dotyk. Rozgrzny mielił jak młyn . Uszkodzony/zatarty nastawnik w pompie lub sterownik. Polecam poszukać pewnej używki. Nie dawało to rzadnych błędów do ECU, po wymianie pompy jak ręką odjął. Chociaż dobrze żeby przed wymianą jakiś ogarnięty mechanik to pomacał. żeby pieniędzy nie utopić... PS: Mi pompa po ok. 250 000 się wywaliła.
  3. Masz rację, w vectrze bez sprężyn idą na zewnątrz. Jest sprężyna na zacisku przecież. Zamieszałem przepraszam.
  4. Jeżeli się nie mylę jest to górny przewód chłodnicy. Dało by się uszczelnić: w miejscu nieszczelności rozczinasz, wkładasz rurke i zaciskasz dwoma cybantami. Można też zrobić bałwanka z jakiegoś PoweerTape`a. Płynu nie ma potrzeby wymieniać jak jest nowy. Spuść go przed demontażem węża (korek na dole chłodnicy). Chyba że robisz bałwanka wtedy nawet nie mósisz płynu spuszczać.
  5. 1.Przestań skracać, jeździj normalnie. Nie wolno regulować kierownicy podczas jazdy! Przestań to robić. Przy kole wyskakuje wykrzyknik? A po co tam zaglądasz? Tak na powarznie domyślam się że chodzi o przeskakiwanie przy skręcaniu, ściąganie po puszczeniu kierownicy i zapalaniu się kontrolek ukł. kier i ESP. Coś przeskakuje - pewnie łożysko na McPersonie i sprężyna strzela. <- sprawdz reka na sprezynie, drugo osoba kreci kierownica. Ma isc glatko, bez chrobotania, szarpniec i przerywania. Jezeli sciaga a geodezja jest ok to winne beda opony. Jak masz mozliwosc to podmien na zimowe i bedzie w 100% pewny czy to opony/koła. Co do wykrzykniaka i kontroli trakcji - podłącz pod kompa i zczytaj błędy. Ja bym stawiał na czujnik kąta skrętu. Warto sprawdzić poziom płynu do wspomagania.
  6. Nie da się zamontować na odwrót( ja wiem że dla chcącego nic trudnego), bo ręczny nie będzie dział prawidłowo. Klocki bez sprężynek osadzają się na wcięciach w tłoczku ham(tymi wypustkami na środku tyłu klocka), i nie ma potrzeby zastosowania w nich sprężyn ustalających ich położenie w jarzmie.
  7. Najlepszy olej jest od Opla, czyli Dexos2 5w-30, tani(w hurtowniach 70-80zł za 5l), spełnia normy BMW, leje do mojego M40B18 z BMW E30. To samo zalewam do Vectry Y20DTH w niej wymieniam również co rok, jakieś 20tyś przelotu +/-. Płukanke stosuje bo olej dużo szybciej scieka. Wczesniej, zanim stosowałem plukanke, sciekalo mi 4.5-4.7l z płukanką 5-5.2l, opel przewiduje 5.5l oleju na wymiane. Zawsze gdzieś zostanie troche w głwiocy, coś w sprężarce, w pompie oleju i w misce. Oleju nie polecam, ani nie zniechęcam z jego stosowania. Ja go używam a inni niech robią co chcą. Skoro producent mówi że spełnia normy i jest odpowiedni to mi to wystarczy. Jeszcze dodam coś apropo ECO-FLEXa, olej naprawdę wytrzymuje 50tyś km(w warunkach laboratoryjnych). Tylko ile go tam jest po tym przebiegu? W moim dyszlu pewnie 50/50 z ropą. Jeszcze pozostaje sprawa filtra oleju, który po 15-20tyś km nie spełnia już swojej roli. Zwyczajnie się zapycha i nic nie filtruje. Mieliśmy taki przypadek w Corsie 1.3cdti, jeżdzona w firmie olej wymianiany z wskazaniami kompa co ok40 tyś km. przy 230tyś km silnik się podał. Zawór bocznikowy oleju tak się zasyfił że nawet przez niego olej się nie przebijajał, biedny zassał wkład oleju, brak smarowania silnik zatarty. Co do lepkości to 5w30, gdyż do takiej jest zaprojektowany silnik. Zmiana na 0w-30 jak najbardziej, ale nie na 5w40. Gdyż oleje w temp 100`C mają inna lepkość kinematyczną, 5w30 i 0w30 12.2, 5w40 12.8. która ma wpływ na gęstość. Jest to niewielka zmiana i pewnie nic złego się nie stanie. Lepiej niech się wypowie jakiś specialista od olejów. Podkreślam iż - jest to moja opinia. Można się nie zgadzać Lałem dexos2 przez 12lat do Forda Escorta mk7 1.3B, Astry F 1.7D, Astry G X20DTH. Teraz Do Vectry C Y20DTH i BMW M40B18. I w żdym aucie nie było problemów natury olejowej.
  8. Funkcje specjalne masz nie aktywne? Ja co prawda robilem w Asterixie z tym silnikiem, ale w Viki powino być tak samo. Chodzi o to ze komputer ma zapisana pozycje "0" przepustnicy i gdy bylo mocno zabrudzono to sie okazuje ze na pozycji 0 zostaje za duza szczelina i sa jaja z obrotami. Jezeli faktycznie nie masz takiej opcji to przepraszam.
  9. W op com: Silnik -> Funkcje specjalne -> reset wartości wyuczonych. Warunki: - płyn chłodniczy ma mieć temperaturę około 85'C, - brak błędów, - sprawny akumulator. Robisz to na włączonym zapłonie, bez odpalania silnika. Po czyszczeniu się resetuje, napewno nie zaszkodzi.
  10. Wez kogos do pomocy, niech podpompuje pedal z 3 razy i trzyma. Ty odkrec odpowietrznik i zakrec. Powtarzac az przestanie lecic powietrze z plynem. Sprawdzic czy pedal odpowiedni twardy.
  11. W 1.6T pękały tłoki. Ale to na gwarnacji robili. Jak później to wygląda... nie wiem. Chyba zmienili materiał na tłoki...
  12. A do instrukcji zajrzałeś? Zapewne jest to wyłącznik monitorowania wnętrza pojazdu. Gdy np. zostawiasz psa w aucie i wyłączysz monitorowanie wnętrza oraz uzbroisz alarm, to wesołe skakanie czworonoga nie włączy alarmu. Natomiast wybicie szyby przez miłośnika zwierząr powino.
  13. Na 99.9% od czujnika zużycia klocka. Szybki test rozwiąże twą zagadke, od izoluj rozłącz i włącz zapłon. jak zapali się kontrolka od hamulca to wszystko jasne.
  14. Podłącz się pod komputer zobacz błędy. Jeżeli masz dwustrefową klimę może wyskoczy błąd czujnika temp/silniczka sterującego klapami ciepło/zimne. Jeżeli błędów brak to trzeba się dobrać do klap pod deską, zobaczyć czy nic się nie ułamoło chodzą lekko. Jak chcesz mieć pewności że sprężarka klimatyzacji działa prawidłowo trzeba Manometry podłączyć,ciśnienie jakie powino być to < 3 bar na LP oraz 12-15 na HP.
×
×
  • Create New...