Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Redrock

Forumowicz
  • Content Count

    76
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About Redrock

  • Rank
    Nowy

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Łódź

Dodatkowe pola

  • Województwo
    łódzkie
  • Auto
    VC 2.0 T

Recent Profile Visitors

402 profile views
  1. Nieszczelność wystąpiła na połączeniu kolanka z rurką w ramie wymiennika (konkretnie skraplacza). Miałem 30 bar w instalacji i nie widziałem ubytku, dopiero na podcisnieniu zauważyłem że coś jest nie tak.
  2. Co masz na myśli? Ja już się z tym spotkałem, próba na azocie stała a za cholere nie stała mi próżnia. Koniec końców znalazłem dziurę, ale dało to do myślenia...
  3. Trochę czasu minęło ale... Bywa że "dziura" powstaje w taki sposób że na nadciśnieniu się uszczelnia a na podcisnieniu się ujawnia. 13 bar to słabe ciśnienie na próbę ale zawsze jakieś które może dopchnać rozwaratwioną uszczelkę, a na podcisnieniu (próżnia) powstaje dziurka. Fakt że na próżni ciśnienie miałeś 13 x mniejsze niż na azocie daje do myślenia. Jeżeli gość miał sprawny sprzęt (warto odwiedzić kogoś innego) to znaczy że masz nieszczelności w układzie która wcześniej czy później się ujawni. Niestety na podciśnieniu odnalezienie dziury jest wyczynem....
  4. A ja temat rozwiązałem inaczej, pewnie już gdzieś tu opisywałem. Przez ten plastik nawiercilem otwór również w tem stalowym trzpieniu, nagwintowalem i skręciłem śrubką z podkładką, dodatkowo podłożyłem kawałek filcu. Sprawdzone w kilku samochodach, śmiga bez problemów.
  5. Temat dotyczy zapachów i wilgoci "Po odgrzybieniu parownika dalej czuć wilgoć" Piszesz w postach o wymianie osuszacza dlatego chciałem się upewnić co masz na myśli ....
  6. Wigo czy Ty naprawdę uważasz że wymiana filtra - osuszacza spowoduje usunięcie brzydkich zapachów i wilgoci z kabiny? Tak dopytuje bo chcę się upewnić że dobrze zrozumiałem Twoje posty.
  7. Kiepski fachowiec, podciśnienie to max 1 bar, azot to ... tyle ile sie nadmucha - 20 bar to standard. Może sie zdarzyć że azot podopycha rozwarstwioną uszczelkę ale dla mnie fachowiec ktory sprawdza azot po 5 min powinien zająć się sprzedażą pietruszki ... Jak nie masz lepszego fachury to zrób jak napisał Cretux, ale to wymaga ponownego nabicia czynnika i ponownego jego ubytku. Koszty rosną, czynnik nie tanieje ...
  8. Nie wiem o jakim kole mówisz, czynnik chłodniczy nie jest wodą, a na sprężarkę trafia gaz aby układ mógł działać. Filtr kabinowy jest na dolocie powietrza zewnętrznego zatem jego zapchanie sprawdzisz przełączać układ na obieg wewnętrzny, ozonowanie zdezynfekuje kanały rozprowadzania powietrza ale nie poprawi siły nawiewu.
  9. Sorki, może czegoś nie rozumiem, ale co to jest 1200 czy 900? Domyślam się że ciśnienie ale brak jednostki nie pozwala na prawidłową interpretacje wyników. Dla R134a na ssaniu powinno być ok 2,3 - 2,5 bar, skraplanie zależne od temp zewnętrznej trudne do określenia. Podajcie rzeczywiste wartości to się pomyśli... Suchy - domyślam się że masz klimatronik, to może być dobrze...
  10. I jeszcze jedno. Pomiar ciśnienia na postoju nic nie daje, chyba że jest 0. Ciśnienie w nie pracującej instalacji odpowiada mniej więcej temperaturze zewnętrznej niezależnie od ilości czynnika w układzie. To takie podstawy chłodnictwa....
  11. Test szczelności robi się na 1,5 x ciśnienie robocze. Ciśnienie pracy sprawnego układu to na ssaniu ok 3,5 bar na tłoczeniu ok 14 - 15 bar. Nie dziwcie się że test 20 min na różnicy 1 atm nic nie pokazuje, kolega powyżej opisał różnice w teście na podciśnieniu i nadciśnieniu. Syczenie w układzie to rozprężanie czynnika na elemencie dławiącym tym głośniejsze im mniej jest czynnika w układzie. Pominę już komentarze o specach od klimy... to staje się nudne.
  12. Wg mnie czujniki "zgon". U mnie dwa zewnętrzne pokazują 255 a dwa środkowe właściwe odległości. Miałem czujnik w zapasie i wymieniłem bo 3 mi tak reagował...
  13. Pewnie masz nieszczelność w układzie, musisz szukać dziury. Sprawdź jeszcze ciśnienie. Jesli ktoś kto nabijał Ci klime pomyślał to dodał kontrast, jedź do niego i niech szuka. A tak wogóle to moim zdaniem sp.... robotę, bo jak przyjechałeś pusty z niewiadomym stanem to najpierw azot później czynnik... Ale interes się kręci
  14. Póki układ chłodzi prawidłowo to nie tykać. Owszem, filtr kabinowy i odgrzybianie jak najbardziej ale podpinanie się pod układ chłodniczy można sobie odpuścić. Ma to być szczelne z założenia i nic ma nie uciekać. Olej w układzie chłodniczym jest silnie higroskopijny, rozszczelnienie układu prowadzić może do jego zakwaszenia i pogorszenia właściwości smarnych. R134 nie ulega starzeniu, maszyna na serwisie odciaga czynnik z olejem, separuje olej, waży jedno i drugie i wtłacza spowrotem do układu uzupełniając tylko ubytki. P.S. Ja nie wymieniam rozrządu co 60 tys., klime tylko filtr i "granat" do środka i wszystko hula i nic nie śmierdzi. Ale kto bogatemu zabroni? Dzięki takim ludziom koledzy od klimy mają więcej kaski bo roboty przy tym właściwie nie ma.
×
×
  • Create New...