Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

puchacz160

Forumowicz
  • Content Count

    28
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About puchacz160

  • Rank
    Nowy

Dodatkowe pola

  • Województwo
    kujawsko-pomorskie
  • Auto
    Vectra C 1,8 140 KM

Kontakt

  • Telefon
    783298933

Recent Profile Visitors

115 profile views
  1. To tak jak z jazdą z prędkością 100km/h na drodze gdzie dozwolona jest prędkość 70km/h. Jedziesz ryzykujesz. Uda się to dobrze, nie to płacisz. Wybór należy do Ciebie!
  2. Panowi to po co w takim razie podawany jest minimum i maximum w poziomie oleju? Moim zdaniem powinno się przestrzegać zalecanych norm aby nie zaszkodzić silnikowi. Upuścić oleju to niewiele pracy a spokój z wyciekami. A dolewanie to nie jest jakaś wielka czynność. Wybór należy do Ciebie kolego !
  3. Zdecydowanie upuścić! Lepiej dolewać niż mieć problem z wyciekami.
  4. Moim zdaniem jest to fabryczny ślad od toczenia wałka rozrządu. Myślę ,że to było u Ciebie od samego początku tylko wałek tak się ustawiał że tego nie widziałeś. Jeżeli Twoja VIKI spala tylko 1 l / 10tyś km to jest to rewelacja jak na OPLA. Moja VIKI spala 1l na 2tyś km. Pozdrawiam!
  5. Posiadałem Vectrę C 1,8 2007r. (po lifcie ) z silnikiem Z18XER 140KM z instalacją BCR (była założona od nowości w Niemczech ) Gdy kupowałem auto miało przejechane 120 tyś a ja zrobiłem drugie tyle cały czas na gazie. Teraz autem jeździ syn i także jest zadowolony. Na liczniku stuknęło już 240 tyś km. Z mojego doświadczenia mogę powiedzieć tylko że gaz w tym silniku jak dla mnie to rewelacja. Spalanie gazu na trasie to 8 litrów . Zero problemów z gazem i silnikiem. Tylko regularna wymiana filtrów , olejów i świec f-my NGK ( do gazu ) Czyli mój silnik mogę to stanowczo stwierdzić do gazu się nadawał bo posiadał głowicę z zaworami jeszcze przystosowanymi do gazu. Ale mój znajomy posiadał INSIGNIĘ z 2008r. teoretycznie z tym samym silnikiem i w gazie. Ale musiał naprawiać głowicę bo zawory "poszły".Podobno nie mają utwardzonych gniazd zaworowych. Więc późniejsze wersje tych silników już do gazu się nie nadawały. Ale nie potrafię powiedzieć dokładnie od kiedy nastąpiła zmiana głowic. A najprawdopodobniej widać to po cewkach zapłonowych. W mojej cewka ma wyjście na 7 pinów a cewka w INSIGNI miała 8 pinów. Więc może po tym można rozpoznać. Ale należy dopytać doświadczonych mechaników.
  6. Można je wyjąć bez problemu. Olej nie wycieknie bo spłynie na dół a zawory są na samej górze. Najlepiej przemyć je benzyną.
  7. Także miałem Vectrę z tym silnikiem i u mnie z tymi objawami to była cewka do wymiany. Po wymianie cewki wszystko było ok !
  8. Koledzy! Mam problem z ESP w mojej VIKI! Otóż wymieniłem przedni lewy wahacz i teraz po przejechaniu kilkuset metrów zapala się lampka ESP. Zbieżność po wymianie wahacza była ustawiana dwukrotnie gdyż myślałem że za pierwszym razem źle ustawili ale jest ok . Do kompa też była podłączana i kasowanie błędu nic nie pomaga. Raz już naprawa CIMa kosztowała mnie 500zł i więcej tego nie chcę robić. Mogę jeździć bez tego ESP tylko w związku z tym mam pytanie czy można jakoś zgasić tą lampkę od ESP na liczniku aby nie dawała po oczach!.
  9. Kolego najpierw zacznij od wymiany swiec. Jezeli to nie pomoże to należy z kimś kto ma taki sam silnik na chwilę zamienić cewki zapłonowe i wtedy sprawdzic jak chodzi. U mnie była uszkodzona cewka. Po wymianie wszystko wróciło do normy.
  10. Ja swoją VIKI kupiłem z przebiegiem 140tyś i od razu wymieniłem rozrząd bo nie było wpisu o wymianie w ksiązce serwisowej ( auto z Niemiec z gazem od nowości). Producent zaleca wymianę rozrządu dla tego silnika po 150tys km więc wymieniłem cały rozrząd z paskami. Luzów zaworowych jeszcze nie regulowałem bo klekotania zaworów nie słychać. Moja VIKI jest z 2007r. Te silniki jeszcze dobrze znoszą gaz i zaworów nie trzeba regulować. Gożej jest z tymi silnikami w nowszej wersji które były montowane w insigniach tam już gazu nie należy zakładać bo zawory do regulacji co 50 tys km i koszty duże. Teraz mam przejechane 185tyś i silnik chodzi jak pszczółka. No to klekotanie mam też ale reszta super.
  11. Kolego także jestem uzytkownikiem Viki z tym silnikiem ( również zagazowany ) moja rada : nie przejmuj się tym kilkusekundowym klekotaniem ponieważ te silniki tak mają. Dopóki olej przy rozruchu nie dotrze do kół zfr to wystepuje to charakterystyczne klekotanie ( kilka sekund ) U mnie też to występuje. Nie jest to usterka trzeba ją po prostu zaakceptować! Reszta jak piszesz jest ok to lać paliwo i cieszyć się z jazdy. Jeżeli masz jeszcze jakieś pytania to chętnie odpowiem.
  12. Kolego proszę o link do miejsca gdzie mógłbym zamówić te uszczelki do chłodniczki. Też czeka mnie ich wymiana a na allegro ich nie znalazłem. Pozdrawiam!!!
  13. Pomimo udokumentowanego przebiegu ja na Twoim miejscu wymieniłbym rozrząd ponieważ zbliżasz się do terminu wymiany a będziesz spał i jeździł spokojnie. Koszt wymiany nie jest aż taki wielki a bedziesz pewny swego. Co do pozostałych wymian w tym silniku to standartowo olej w silniku, olej w skrzyni biegów. filtry i swiece. Można jeszcze wymienić płyny hamulcowy i chłodniczy. No i szczelność klimy do sprawdzenia! Powodzenia i szerokości!
×
×
  • Create New...