Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

zbiku01

Forumowicz
  • Zawartość

    486
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    3

zbiku01 wygrał w ostatnim dniu 16 Grudzień 2017

zbiku01 ma najbardziej lubianą zawartość!

Reputacja

11 Neutral

O zbiku01

  • Ranga
    Średnio obeznany

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna

Dodatkowe pola

  • Województwo
    lubuskie
  • Auto
    Vectra C 2.8 V6 Turbo 250KMr, Vectra B 2.5 V6 98`

Ostatnio na profilu byli

653 wyświetleń profilu
  1. Też właśnie dopisywałem, że nie rozkręcałem nigdy EGRu, wyczyścić zawsze można nic to nie kosztuje, jednak wątpię, że pomoże Spisz z niego numer fabryczny, lub zadzwoń do ASO, podaj swój VIN i podadzą Ci idealny numer części, która u Ciebie w pojeździe się znajduje. Wtedy szukając w sklepie masz 100% pewności, że to część która ma być u Ciebie w silniku. Zdarza się czasem, że w jednym modelu auta i silnika części na przestrzeni lat czymś się różnią. Zobacz np. w Intercars lub Hart.
  2. Napisałeś, że nie ma przejścia czyli usterka jest po stronie elektronicznej. Podejrzewam, że cały zawór trzeba wymienić, zapewne elektroniki z niego nie da się wyjąć? Czyszczenie pomoże wtedy, gdy elektronika działa a element nie pracuje, tudzież znaczy to, że mechanicznie coś nie działa. Nie rozkręcałem nigdy EGRu, wyczyścić zawsze można nic to nie kosztuje, jednak wątpię, że pomoże
  3. Może zacznij od tego 😀 Wiele układów i systemów w samochodzie jest od siebie współzależnych.
  4. Nie ma czarów. Na logikę musi wpadać w nienaturalne dla niego drgania, stąd na pewno problem. Auto na podnośnik, jedna osoba dodaje gazu, a druga szuka przyczyny. Należy sprawdzać w różnych zakresach obrotów.
  5. zbiku01

    Chip Tuning - Benzyna

    Jeśli lekko to spoko, jeśli podkreśla smak silnika. Rozumiem, że w aucie, na trasie jest to niesłyszalne przy zamkniętych szybach?
  6. zbiku01

    Chip Tuning - Benzyna

    Czy auto chodzi jakoś głośniej?
  7. Dokładnie, nie ma co wrożyć z fusów. Ten silnik ma też z tego co pamiętam klapy w dolocie, więc może one się zacinają. Tak czy owak musisz odczytać błędy.
  8. zbiku01

    2.2 direct problem z temperaturą?

    Sprawdź w ukrytym menu radia jaka jest faktyczna temperatura. Jeśli będzie taka jak masz na blacie, to na pewno 85*C nie jest ok.
  9. zbiku01

    Z28NET 2.8t objawy niedogrzania silnika

    Dokładnie, większy silnik, większa moc, więc i koszty większe. Wszystko wprost proporcjonalne. Przy okazji rozrządu zakonserwowałem swoją Viki, co by posłużyła dłużej. Dla ciekawostki nasze mają podwójne łańcuchy, przedlifty lub pierwsze serie miały pojedyncze łańcuszki, więc pewnie za długo nie wytrzymywały.
  10. zbiku01

    Z28NET 2.8t objawy niedogrzania silnika

    Dokładnie, większy silnik, większa moc, więc i koszty większe. Wszystko wprost proporcjonalne. Przy okazji rozrządu zakonserwowałem swoją Viki, co by posłużyła dłużej. Dla ciekawostki nasze mają podwójne łańcuchy, przedlifty lub pierwsze serie miały pojedyncze łańcuszki, więc pewnie za długo nie wytrzymywały.
  11. zbiku01

    Z28NET 2.8t objawy niedogrzania silnika

    Tak, to co napisałem nie odnosiło się do Twojego problemu ze skrzynią. Koszty spore, na pewno jeszcze raz taki rozrząd z USA lub więcej, zależy jakie u was są ceny. Za fachową robotę zapłaciłem koło 2tyś. Wyciągnęli mi silnik do wymiany rozrządu. Tak jest najprościej i najpewniej. Wszystko na wierzchu ale roboty bardzo dużo. Auto z przodu wyglądało jak szrot 😂 Ktoś na forum pisał, że na patencie bez wyciągnięcia silnika niby zrobił ale jak to nie wiem 🤔 PS Mi do przesyłki jescze cło doliczyli i podatek koło 400zł.
  12. zbiku01

    Z28NET 2.8t objawy niedogrzania silnika

    Mi zaczęły falować obroty przy 170tyś km i tak zrobiłem 23tyś km. Ile ja się najeździłem, czego ja nie robiłem zanim okazało się że to rozrząd. Doszedłem prawie do stanu, w którym robiłbym szamańskie obrzędy wokół Viki. Nic nie pukało ani nie dzwoniło, auto jeździło normalnie. Jedynie na postoju pracował nierówno. Na samym początku delikatnie, minimalnie podfalowywał, później to już się rozkręciło i falował tak o 100-150 obr/min. Strzelić nie strzeli, to nie pasek. Okazało się, że łańcuch miałem 1cm rozciągnięty. Długa historia. Rozrząd zamówiłem na eBayu z USA. Po numerach fabrycznych doszedłem, że ten sam ma Cadillac i Buick 3,6 litra. Oryginalny GM za 400$. Trzy koła zębate, trzy łańcuchy, osiem ślizgów i resztę drobnych gratów. W Intercarsie to samo kosztuje 6tys PLN, chyba że już coś staniało przez dwa lata. Po wymianie silnik dostał jeszcze większego wigoru i ma lepszą kulturę pracy. Przebieg mam autentyczny, także na pocieszenie - nie znasz dnia ani godziny 😉 PS Sprawdziłem właśnie i są już tańsze, INA kompletny z kołami zębatymi kosztuje 3700zł. INA chyba dobra firma, która robi na pierwszy montaż ale nie jestem pewien. Elementy muszą być porządne, bo pierwszych lepszych firm ponoć po 10 tyś km łańcuch do wywalenia.
  13. zbiku01

    Z28NET 2.8t objawy niedogrzania silnika

    Rozrząd miałeś już robiony ?
  14. zbiku01

    Z28NET 2.8t objawy niedogrzania silnika

    Tak dokładnie, u mnie to wygląda tak: -bez klimy stoi na 90, - z klimą czasami ciut o 3*C, wychyla się w lewo - pewnie przez to, że wentylator często chodzi, - w upały pod dużym obciążeniem, pasażerowie, bagaże, autostrada i jazda w górach (pod górę kilkadziesiąt kilometrów), miałem nawet 95*C w tym roku. Wskazania na blacie też, delikatnie odbiegają od tego co pokazuje ukryte menu. Zwróć również uwagę, że mając ten zacny motor na pokładzie, licznik temperatury ma zakres prawidłowej temperatury większy niż bw normalnym samochodzie, czyli do czerwonego pola 105*C. Jeśli wkurza Cię to 85*C to obserwuj co pokazuje ukryte menu ale już pisałeś, że tam masz w normie. Można więc przyjąć, że po prostu Twój licznik na blacie trochę więcej przekłamuje 😀
  15. zbiku01

    Z28NET 2.8t objawy niedogrzania silnika

    Tak też tak mam, świecę do środka latarką. Lej płynu między te dwa języczki w zbiorniczku. Jak przelejesz to żygnie Ci parę razy pod auto płynem, to normalne. Termostat nie jest urządzeniem elektronicznym, jest prostym mechanicznym zaworem sterowanym sprężyną, która jest aktywna pod wpływem temperatury i ciśnienia.
×