Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

pepewkz

Rekrut
  • Zawartość

    235
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  1. Ostatnio montowałem Lodówkę/Asysenta Podróży w swoim Signum. Chciałem skorzystać z porady z Forum, ale niestety zdjęcia już wygasły i nic nie dało się podejrzeć. Postanowiłem więc, że odświeżę tę poradę i dodam nowe zdjęcia z montażu. A więc tak zacznę o tego co man będzie potrzebne do zamontowania lodówki w aucie. 1. Lodówka wraz z podstawą 2. gniazdo lodówki najlepiej z kawałkiem wiązki, żeby nam było łatwiej przedłużyć przewody (będą nas interesowały tylko dwa CZARNY I BRĄZOWY) pozostałe są od podłączenia TWIN AUDIO 3. metalowy stelaż przykręcany wraz z gniazdem lodówki do "bolców" wystających w podłodze 4. plastikowa klapka/zaślepka maskująca gniazdo lodówki kiedy jest ona wypięta 5. tuleje + śrubki do tulejek przykręcane do oparcia środkowego siedziska z tyłu (bez nich podstawa lodówki będzie się ruszała przez co cała lodówka będzie mało stabilna) Znalazłem także takie kody do poszczególnych elementów: 1x 6780156 Kabelsatz- z instrukcją mocowania i podłączenia do bezpieczników 1x 2319518 Halter 1x 2319522 Abdeckung anthrazit 4x 169946 Buchse 4x 5169980 Schraube 2x 2064884 Mutter- do zastąpienia nieoryginalnymi 2x 2036817 Schraube- do zastąpienia nieoryginalnymi Teraz kilka zdjęć rzeczy które nam będą potrzebne: Ad.1 Ad. 2 Ad. 3 Ad. 4 Ad. 5 Kiedy mamy już wszystkie elementy potrzebne do zamontowania lodówki możemy udać się do auta. Zaczynamy od odkręcenia tylnych foteli oraz środkowego siedziska trzeba odkręcić po 4 śrubki przy każdym fotelu i siedzisku. Przy wyjmowaniu foteli pamiętajmy oby odpiąć kostki które znajdują się pod spodem fotela od napinaczy pasów oraz opcjonalnie podgrzewanych mat zdejmujemy maskownice śrub: i teraz możemy odkręcać śruby TORX nr. T50 przesuwamy fotel do przodu i kładziemy oparcie wtedy mamy dostęp do 2 kolejnych śrub Kiedy odkręcimy już fotele pora na odkręcenie środkowego siedziska Potrzebny nam będzie nasadowy klucz nr. 16 2 śruby z przodu są "zamaskowane" wykładziną, a 2 z tyłu znajdują się pod gąbką Po odkręceniu foteli mamy sporo miejsca na wykonanie potrzebnych prac. Przechodzimy do bagażnika. Musimy zdemontować wykładzinę bagażnika w tym celu odkręcamy 2 śruby które trzymają uchwyty widoczne na zdjęciu oraz plastikową zaślepkę która także jest pokazana na foto Po odkręceniu śrub możemy wyjąć cała podłogę bagażnika Bierzemy się za demontaż plastików z lewej strony bagażnika. podważamy i wyjmujemy widoczny na zdjęciu plastik zdejmujemy plastikową osłonę z regulacji wysokości pasa i odkręcamy znajdującą się pod spodem śrubę potrzebny klucz to TORX T50 Częściowo musimy zdjąć uszczelki drzwi i klapy bagażnika aby łatwo nam wszystko zeszło Gdy mamy już wszystko odkręcone ciągniemy szary element zdecydowanie lecz z wyczuciem do siebie powinien łatwo wyskoczyć z zaczepów zdejmujemy go i odkładamy Teraz odkręcamy boczek ( 5 śrubek zaznaczonych na zdjęciu) po lewej stronie tak abyśmy mieli łatwy dostęp do całej skrzynki bezpieczników REC. Potrzebujemy klucza TORX T25 Tu już ze zdjętym boczkiem Jak już mamy rozebrane pół samochodu możemy zabrać się za właściwą robotę. Zaczynamy od wycięcia otworu pod stelaż i gniazdo lodówki następnie pod tapicerką podłogi przeciągamy przewody Generalnie do podłączenia samej lodówki będziemy potrzebowali tylko 2 przewodów CZARNEGO (zasilający) oraz BRĄZOWEGO (masa) Pozostałe przewody są do podłączenia Twin Audio w lodówce, którego moja nie ma. Tak więc po prostu jest zaizolowałem i schowałem pod tapicerką podłogi Tu jest rozpiska wszystkich pinów z gniazda lodówki: Piny: Styk Kolor Przekrój przewodu Opcja Funkcja 1 Brązowy 2.5 Masa 2 Szary 0.5 Sygnał aktywacji Audio na tylnym siedzeniu 3 Brązowy 0.75 Masa 4 Brązowy 0.5 Sygnał niskiego poziomu audio prawy tył 5 Zielony-Biały 0.35 Sygnał niskiego poziomu audio prawy tył 6 Czerwony-Biały 0.5 Sygnał aktywacji anteny przełączanej 7 Szary-żółty 0.5 Sygnał przyciemnienia diody LED 8 Czerwony 0.75 Napięcie dodatnie akumulatora 9 Czarny 2.5 Napięcie zapłonu 10 Niebieski-Czerwony 0.35 Sygnał niskiego poziomu audio lewy tył Mnie interesowały tylko 2 piny 1 i 9 Teraz musimy przedłużyć sobie 2 przewody Brązowy i Czarny tak aby starczyły nam do miejsca gdzie mamy je podłączyć. Na zdjęciu pokazałem jak ja je poprowadziłem brązowy kolor masa, biały kolor zasilanie Masę przykręciłem w bagażniku wraz z innymi masami Natomiast zasilanie można podłączyć na dwa sposoby 1. Pierwszy sposób: REC w bagarzniku kość XR1 pin B5 2. Drugi sposób: można użyć tzn. bypass'a bezpiecznika i wpiąć się w bezpiecznik nr. 26 Ja zdecydowałem się na Pierwszy sposób i wlutowałem się w przewód idący do kości XR1 pin B5 miejsce łączenia zabezpieczyłem taśmą izolacyjną Kiedy instalację elektryczną mamy już gotową możemy teraz dokończyć montaż gniazda lodówki tzn wyciąć już na gotowo otwór w tapicerce podłogi oraz przykręcić klapkę maskującą. Ja niestety zdobyłem tylko koloru czarnego także trochę słabo pasuje do beżowego wnętrza. Może kiedyś się trafi odpowiednia to podmienię Trzeba także przykręcić tulejki do oparcia środkowego siedziska Jeżeli wszystko mamy już przykręcone i podłączone możemy zacząć składać wnętrze auta do kupy Po przykręceniu wszystkich plastików i foteli oraz po doprowadzenia wnętrza do używalności całość prezentuje się tak:
  2. pepewkz

    Lodówka GM / Asystent Podróży

    bolce są w każdym signum pewnie są i u ciebie dobrze pomacaj pod wykladzina a tu rozpiska pinow Piny: Styk Kolor Przekrój przewodu Opcja Funkcja 1 Brązowy 2.5 Masa 2 Szary 0.5 Sygnał aktywacji Audio na tylnym siedzeniu 3 Brązowy 0.75 Masa 4 Brązowy 0.5 Sygnał niskiego poziomu audio prawy tył 5 Zielony-Biały 0.35 Sygnał niskiego poziomu audio prawy tył 6 Czerwony-Biały 0.5 Sygnał aktywacji anteny przełączanej 7 Szary-żółty 0.5 Sygnał przyciemnienia diody LED 8 Czerwony 0.75 Napięcie dodatnie akumulatora 9 Czarny 2.5 Napięcie zapłonu 10 Niebieski-Czerwony 0.35 Sygnał niskiego poziomu audio lewy tył
  3. pepewkz

    Fabryczny alarm w VC / Signum

    wydaje mi się, że nie między innymi chodzi o różnice w ilości pinów w zamkach
  4. pepewkz

    Signum od Klosia

    super porada muszę sprawdzić z którego roku mam licznik jeżeli z odpowiedniego to spróbuje zrobić u siebie OPC Scan
  5. pepewkz

    Signum od Klosia

    Jak zrobiłeś takie coś? Moduł masz wpiety ?
  6. pepewkz

    Signum od Klosia

    Bardzo ładny Signum swap taki jak u mnie
  7. pepewkz

    Montaż i uruchomienie modułu CDC - SPORT

    jeżeli od jednego ze sprzedających z forum to na pewno dobierze i sprzeda Ci wszystkie potrzebne i pasujące do siebie elementy
  8. pepewkz

    Montaż i uruchomienie modułu CDC - SPORT

    przeczytaj pierwszy post od początku do końca tam masz wypisane wszystkie potrzebne rzeczy i oznaczenia modułów które będą obsługiwały CDC
  9. pepewkz

    Montaż wyłącznika ESP

    a najtrudniejsze w tym wszystkim jest przeciągnąć przewód przez ścianę grodziową
  10. pepewkz

    Montaż wyłącznika ESP

    musisz odpiąć wtyczkę i zrobić zdjęcie od wewnętrznej strony bo tu nie widać czy pin 3 jest uzupełniony czy nie a deskę masz okablowaną
  11. pepewkz

    Montaż wyłącznika ESP

    przejdź do pierwszej strony i jeszcze raz przeczytaj punkt pierwszy i drugi i będziesz wszystko wiedział. .
  12. pepewkz

    Montaż wyłącznika ESP

    to jak masz okablowaną deskę to tylko przewód z kostki przy pompie ABS'u pin nr. 3 przeciągasz do złącza X1 na pin 26 i w złączu X1 pin 25 przykręcasz do masy wkładasz przycisk i powinno działać
  13. pepewkz

    Montaż wyłącznika ESP

    że masz FX3 to nie znaczy,że będziesz miał uzupełnione piny. posprawdzaj wszystko tak jak jest w pierwszym poście opisane i będziesz wiedział co robić. jak instalacja pod przycisk jest to będzie mniej roboty
  14. pepewkz

    Fabryczny alarm w VC / Signum

    Witam dzisiaj wymieniłem zamki na takie z ryglami pod alarm i przerabiałem wiązkę elektryczną. Podokładałem piny i chciałem się upewnić czy wszystko dobrze porobiłem. Drzwi przednie: dołożyłem pin nr. 3 we wtyczce zamka i poprowadziłem do pinu nr. 16 we wtyczce od modułu drzwi. oraz z kostki modułu drzwi wypiąłem pin nr. 42 i poprowadziłem do pinu nr. 7 we wtyczce drzwi. Drzwi tylne: dołożyłem pin nr. 3 we wtyczce zamka i poprowadziłem go na pin nr. 13 we wtyczce drzwi.
×