Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Mirabelek

Forumowicz
  • Zawartość

    669
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    13

Mirabelek wygrał w ostatnim dniu 30 Listopad 2017

Mirabelek ma najbardziej lubianą zawartość!

Reputacja

117 Good

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Małopolska

Dodatkowe pola

  • Województwo
    małopolskie
  • Auto
    Opel Vectra C 1.9 CDTI 120 KM DPF

Ostatnio na profilu byli

1 806 wyświetleń profilu
  1. blad P1901-75

    Może komuś się przyda. Też walczyłem z tym błędem na początku września. Węże czujnika różnicy ciśnień sprawdzone. Teoretycznie wszystko szczelne...Objaw to ww. błąd, brak mocy oraz dodatkowo odłączona turbina - pełny DPF oraz czarna chmura czarnego dymu przy wciskaniu gazu do dechy na drugim biegu.... Wcześniej DPF wypalał się co około 850km i od zawsze tak miałem od zakupu auta. Na początku diagnostyki i próby znalezienia rozwiązania poluzowałem śruby pomiędzy wylotem spalin z katalizatora a rurą łącznika elastycznego. Niestety mocy nie przybyło. Tylko świst z nieszczelności na kryzach wydechu. Dokręciłem z powrotem dalej szukając. Pomocny okazał się ELM327 wpięty w OBD. W momencie pojawienia się błedu było kasowanie za pomocą aplikacji Torque i dalej jazda. Po skasowaniu błędu turbina jest włączana (zmienna geometria-bo odłączane jest vacuum na gruchę). Trzeba uważać bo w momencie wystąpienia błędu pierwszy raz miałem wskazanie zapchania filtra DPF na poziomie 70% więc wypalanie z interfejsu nie miało sensu bo i tak więcej go nie wypali a przy okazji olej do wymiany po wypalaniu stacjonarnym. Kiedy pojawiał się błąd kasowałem go i tak dojeździłem do 100% (tak naprawdę był zapbity mocniej) zapełnienia filtra. Po czym sterownik silnika inicjował wypalanie które o dziwo z nawet z tym błędem wypalało mi filtr do poziomu 16% (czyli tak jak zawsze). Przyczyną zapychania DPF`a był zablokowany w pozycji otwartej zawór EGR. Część powietrza doładowującego wpychana była od razu do wydechu przez otwartego EGR`a. Dodatkowo przez nieprawidłową ilość powietrza w cylindrach (bo część już dawno szła do wydechu) ropa była nieprawidłowo spalana co powodowało wzrost zadymienia nieprawidłowo spalonym paliwem. I tak to sterownik miał obliczone zapchanie na poziomie około 70% a tak naprawdę był już pełny........Po zaślepieniu EGR`a puszką po piwie moc wróciła, błędy przestały się pojawiać i tak jak dawniej filtr zapełniał się bez błędów P1901. Co dziwne nie pojawiał się błąd P0400 od EGR`a czy przepływomierza pomimo, że to on był winowajcą....Od tamtej pory zero błędów poza błędem EGR` spowodowanym jego zaślepieniem... Trzeba będzie nabyć emulator EGR albo pojechać na Chip` i od razu go wyprogramować...
  2. Też wywaliłem tą rurę kilka lat temu (nie spodziewając się jakiegoś wzrostu mocy) i szału ni ma....bez chipa nie ma co liczyć na konkretny przyrost mocy.... to jak regulacja mocy przez zamykanie rury wydechowej...czyli z d*** strony....
  3. Ja za oryginalną chłodnicę Valeo z osuszaczem płaciłem 270zł w ubiegłym roku.Do tego dwie nowe uszczelki do podłączenia (koszt na allegro 20zł a u gościa który nabijał mi klimatyzację za dwie dałem chyba 7zł i jeszcze jak sprzedawał mi te uszczelki to poszedł mi je zwilżyć olejem do kompresorów klimatyzacji (zwykłymi olejami podobno nie powinno się tego robić). Wymieniłem sam. Prosta robota wymieniłem w godzinę. Ale miałem dolną osłonę już zdemontowaną. Potem to już tylko zderzak i chłodnica na wierzchu. 1 godzinka wymiany i od razu na test szczelność i napełnienie klimatyzacji. Trzyma pięknie do dzisiaj... Zakup i wymiana była w czerwcu ubiegłego roku.
  4. Kolego wielu z nas chętnie poda ci numer gumki o którą ci chodzi jeśli lepiej się wyrazisz w sprawie elementów które spaja/łączy gumka o którą ci chodzi.......Na razie to można podejrzewać rozmiar twojej gumki jako europejski....... Co i tak jest rozmiarem sporym..........Choć nie rozmiar się liczy a wprawiony operator.......Najlepiej zapodaj fotkę gumy na wahaczu albo dokładniej opisz o co ci chodzi..... No i podaj do jakiego nadwozia, bo jak na razie to wiemy, że jeździsz Oplem Vectra C i jeździsz poliftem. Czyli auto jest co najmniej z wrześna 2005 r.....A nadwozie???? Rocznik???? O silniku nie wspomnę... Uzupełnij swój profil, to nie będzie dodatkowych pytań odnośnie twojej furki.......
  5. Polski Lektor - Polskie Menu - CD70 & DVD90

    znalazłem kiedyś jego stronę http://hardwarekiller.bplaced.net/ a kontaktowałem się mailowo : michaelgrosser@web.de kontaktowałem się z nim w 2014r, wtedy cena modułu wynosiła 115 Euro + 6 Euro przesyłka
  6. Polski Lektor - Polskie Menu - CD70 & DVD90

    Da radę na cd70 i dvd90 bo nie chodzi tu o radio tylko o kolorowy wyświetlacz CID. Wymaga zewnętrznego modułu podpiętego do wyświetlacza.....Moduł od sgrigor na ebay`u kosztuje około 700 zł.Jest chyba jednym z najciekawszych modułów bo ma kilka wejść video. Czesi również sprzedają swój moduł ale nie pamiętam ceny. Znam jeszcze jednego Niemca . Jego moduł był w cenie około 400zł. Kiedyś udało mi się podłączyć komputer pod wyświetlacz i obraz był wyraźny ale zbyt mały. Nie poradziłem sobie z rozdzielczością i odpuściłem bo kosztowałoby to zbyt wiele a były już wyżej wymienione rozwiązania zewnętrznych modułów.
  7. Akumulator naładowany??? Rozrusznik sprawny???? To że podczas kręcenia kopci to jeszcze nic do końca strasznego, bo pewnie próbuje odpalić ale nie może a ropa jest wstryskiwana...... Jak jest ciepły to odpala dobrze??? Błędy jakieś są???? Poczytaj o regeneracji rozrusznika....Pisałem o tym... Tak z ciekawości jaki przebieg w aucie??? Długo je masz???? Wcześniej było ok??? Czy bujasz się z tym odpalaniem od wiosny???? Jeśli akumulator ok i auto odpala dobrze na ciepłym i jeździ dobrze to można podejrzewać że rozrusznik za wolno kręci. Prawdopodobnie do regeneracji, tulejki do wymiany. Możesz zrobić testa odpalania z odpiętą wtyczką czujnika temperatury na termostacie.... Więcej informacji masz w temacie o regeneracji rozrusznika.... https://forum.vectraklub.pl/topic/149495-rozrusznik-vc-z19dt/?do=findComment&comment=2734391
  8. Niestety ,to że nie możesz odczytać stanu DPFa nie oznacza że go nie masz. Pierwszą informacją o tym czy masz DPF jest tabliczka na słupku środkowym od strony drzwi przednich pasażera. W dolnym rogu masz kwadracik a w nim cyfry. Możesz mieć 0,5 lub 1,3. Jeśli masz 1,3 to fizycznie nie masz DPF i tak auto wyjechało z fabryki. Jeśli jest 0,5 to niestety fabrycznie masz DPFa na stanie chyba że już ktoś się nim zaopiekował i go usunął.
  9. OOOOOOO jak miło sam STWÓRCA zawitał. Witam i szacun jak zwykle. Twoja apka jak zwykle pomaga. Voodoo taka prośba czy jest opcja aby twoja apka trochę się upgrade`owała????? Przydałoby się poprawić dwie sprawy jak dla mnie nie wiem jak dla innych ale: 1. W ustawieniach masz taką opcję ustawień "Odczytuj po uruchomieniu" i owszem aplikacja próbuje odczytać ale niestety nie jest chyba jeszcze połączona z modułem silnika aby oczytać stan dpfa. Czy dałoby radę wprowadzić jakiegoś Delay`a powiedzmy 5-6 sekund po uruchomieniu odczytaj? 2.Czy dałoby radę przy odczycie obok godziny (przed godziną lub zaraz za nią) odczytać datę???? Często monitoruję swojego DPF za pomocą tej apki i chętnie zapłaciłbym "Zakupił apkę PRO w "Google Play" nawet za samą datę przy godzinie. Chłopaki co wy na to jest nas wielu którzy korzystamy z jego aplikacji. Komu przydała się apka ręka do góry i wołajmy o apkę PRO aby Gościu coś w końcu z tego miał...... Parę złotych nikogo nie zbawi a kolega wykonał kawał dobrej roboty.... Nawet serwis Opla nie udostępnia nam takich informacji na temat zapełnienia DPF`a.....bo i po co lepiej żeby się zapchał i trzeba by naprawić (czyt. zakupić nowy) nie mówiąc o wcześniejszych problemach z początkami nieprawidłowych wypaleń. Nie jestem żadnym kolegą Voodoo. Nawołuję z czystej uczciwości i szacunku do ogromu czasu i pracy jaką poświęcił aby ta apka powstała....... Pewnie zakupił dziesiątki elm`ów 327 aby je dla nas przetestować.... Jak jest z kompatybilnością ELM327 to wiemy ale to nie jego wina.....Jak widać i słychać nawet koledzy posiadający Opla Insignię korzystają z tej apki....Więc nie róbmy z siebie biedaków i wesprzyjmy projekt aby poszedł do przodu...... Może autor by się wypowiedział.......
  10. koszta wymiany alternatora?

    Plusa można dać na pewno się przyda.....Fajny filmik....
  11. Film który udostępniłeś jest niedostępny. Też się naszukałem zanim znalazłem. U mnie na przykład ćwierka łożysko w kole pasowym klimatyzacji. Niby łatwe do sprawdzenia wystarczy pasek zdemontować i zakręcić kołem. Ale co nerwów napsuło zanim znalazłem to moje....Ćwierka że ło...Za tydzień wymiana...
  12. Oświetlenie zapalniczki

    Spróbuję choć nie wiem czy mam je jeszcze. Hosting fotek był wtedy z poza forum i fotki poznikały. Obecnie fotki wstawić można od razu poprzez forum i pewnie teraz fotki siedzą na serwerach forum. Ciekawe czy administratorzy mają dostęp do ww wymienionego postu w pełnej wersji archiwalnej z fotkami???? Może forum vectry byłoby w stanie uzupełnić fotografie... Ja oczywiście spróbuję uzupełnić zdjęcia w swoim poście, tak jak to zrobiłem w temacie o rozruszniku gdzie fotki również poznikały ale zostały dodane za pośrednictwem forum. Może teraz nie poznikają.....
  13. car pass

    To Warszawa miała pin w aucie?????
  14. Montaż wyłącznika ESP

    Jasne że możesz. Ja mam tak zrobione. Tylko że u mnie nie ma alarmu fabrycznego....Musisz jednak włożyć go w miejsce przycisku alarmu. Dodatkowo musisz przepiąć przewód sterujący ESP z gniazda esp odpowiednio pod styk w przycisku alarmu. Z podświetleniem przycisku nic nie będziesz musiał kombinować ponieważ przycisk alarmu ma swoje podświetlenie. Nie mogłem szybko dostać oryginalnego przycisku ESP ani nowego i używanego stąd pomysł zaadoptowania przycisku alarmu nabytego na znanym portalu aukcyjnym za całe 15 zł z przesyłką......Co do twojej karoserii to trzeba by sprawdzić dokładnie w którym miejscu masz ESP bo z tego co pamiętam to w sedanie było w miejscu ESP sterowanie roletą na tylnej szybie.......ale to już sobie doczytasz.....
×