Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Mirabelek

Forumowicz
  • Content Count

    678
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    15

Mirabelek last won the day on October 9 2018

Mirabelek had the most liked content!

Community Reputation

133 Good

1 Follower

About Mirabelek

  • Rank
    Obeznany Vectrowicz

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Małopolska

Dodatkowe pola

  • Województwo
    małopolskie
  • Auto
    Opel Vectra C 1.9 CDTI 120 KM DPF

Recent Profile Visitors

2074 profile views
  1. No to uważaj bo jak się silnik przytrze to wypali cały olej z ropą z miski olejowej ............Grozi zatarciem silnika, pożarem auta itp itd...........Ważna sprawa to w miarę możliwości nie przerywać wypalania DPF. Lepiej wypalić do końca...Ale o problemach z DPF jest inny dział i temat na forum....Moja Vectra ma nalatane 285tkm i nie mam problemu z wypalaniem DPF, nie ma także problemu z ropą w oleju. Zawsze pilnuję aby dokończyć wypalanie filtra cząstek stałych. W trakcie wypalania staram się trzymać obroty w okolicach 3,5 tysięcy obrotów. Im gorętsze spaliny tym mniej ropy dolewane jest do wypalania DPFa. Ale o tym jest inny dział. Poszukaj na forum....Co do problemów z EGR to gdy zablokował mi się w pozycji otwartej (otwarty tak w około 1/3) to miałem problem z przepełnieniem filtra DPF i występował błąd chyba 1901.... Objawem było zrzucenie mocy i odcięcie turbiny. Po wyczyszczeniu EGRa i wypaleniu filtra na trasie wszystko wróciło do normy i się nie powtórzyło do tej pory..... Dolewanie ropy do oleju jest następstwem nieprawidłowego wypalania DPF. Natomiast dolewanie oleju 2T do ropy to co innego. Olej 2T wlewasz do zbiornika paliwa w celu smarowania - czyszczenia wtrysków.
  2. Czy EGR działa można sprawdzić OP-comem na odpalonym silniku. W silniku masz takie coś jak test elementów a dalej test bodajże solenoidu (czyli cewki) EGR. Tam jesteś w stanie aktywować ręcznie otwarcie lub zamknięcie EGR`a. Parametrem wskazywanym podczas testu jest procent otwarcia (w zwykłych egr jest albo na full otwarty albo zamknięty) oraz dane z przepływomierza. Normalnie przy zamkniętym zaworzew silniku 19, CDTI na wolnych obrotach wskazanie to wynosi około 50-55 kg/h. Po aktywacji zaworu czyli jego otwarciu wartość ta spada do około 30-36 kg/h. Jeśli podczas aktywacji wartość z przepływki spadnie z tych powiedzmy 50 do 30 to wprawnym uchem usłyszysz nawet zdławienie silnika. Po deaktywacji wartość przepływki powinna z powrotem wzrosnąć. Jednak taki test nie daje żadnej pewności 100% poprawnego działania zaworu ponieważ zawór może się blokować i kilka razy się otworzy na full, czasem się nie domknie....Jednak daje to obraz że cewka jest wysterowywana (a przynajmniej sterownik silnika dąży do otwarcia zaworu). Jeśli podczas testu wartość odczytu z przepływomierza się nie zmienia to świadczy to o zablokowaniu zaworu EGR (może być całkiem zamknięty, otwarty lub niedomknięty) lub gdy sprawny zawór jest całkowicie zamknięty to uszkodzeniu cewki lub obwodu jej zasilania. Ale to wszystko powinno objawić się na desce błędem autka z kluczykiem a dalej check . Zawór podczas jazdy może nie domykać i turbo zamiast do kolektora ssącego będzie częściowo dmuchać do wydechu.....I kolejny możliwy problem w dłuższej perspektywie jazdy z otwartym zaworem EGR to problem z filtrem częstek stałych.
  3. bez problemu wymienisz na koziołkach. Ja wymieniłem poduchy z użyciem najazdu. Robota mało skomplikowana. Resztę masz na prv.
  4. Jak auto z niemiec to prędzej szukaj w papierach czterocyfrowego kodu pod nazwą: "Code der Wegfahrsperre" - jako kod immobilizera.....
  5. Tak jak napisał matosław - to klucz z 33 zębami ja demontowałem takim narzędziem Toptul JDBD3317 Sorki, że od razu nie zamieściłem w swojej instrukcji jakim kluczem odkręcałem.
  6. Ale kolega kotleta sprzed 4 lat odgrzał. Problem dawno rozwiązany....Tylko w jakim celu zostałem zacytowany????
  7. Ja kiedyś kupiłem łożyska w pudełku Swag po 50 zł/szt a w środku było łożysko INA. A jak wcześniej pytałem o łożyska INA to krzyczeli za nią po 85zł/szt.
  8. Kamera na pewno pasuje, ale Ty nie sprawdziłeś czy będziesz mógł z niej skorzystać. Do wyświetlenia obrazu z kamery będziesz potrzebował modułu do wyświetlacza lub radia z wyświetlaczem z wejściem video. Sorry ale w podstawowej wersji Vectry to nie zadziała. Nie bez powodu gość napisał: "3. Kabel do monitora o długości 500 cm" tylko na jakim monitorze chcesz wyświetlać ten obraz???? i tutaj jest jak to mówią jest "diabeł " pogrzebany
  9. nie rozumiem o jaką nasadkę ci chodzi???? bo zaślepkę masz tutaj F-226556-51 Bo jeśli chodzi ci o ten kluczyk do demontażu samego sprzęgła alternatora to nie mam jego oznaczenia. Po prostu kupiłem najbardziej uniwersalny klucz do sprzęgieł alternatorów w jednym ze sklepów motoryzacyjnych w Oświęcimiu. Po prostu jak będziesz kupował nowe sprzęgło to niech sprzedający przymierzy ci do niego dostępny w sprzedaży kluczyk....
  10. Może komuś się przyda. Też walczyłem z tym błędem na początku września. Węże czujnika różnicy ciśnień sprawdzone. Teoretycznie wszystko szczelne...Objaw to ww. błąd, brak mocy oraz dodatkowo odłączona turbina - pełny DPF oraz czarna chmura czarnego dymu przy wciskaniu gazu do dechy na drugim biegu.... Wcześniej DPF wypalał się co około 850km i od zawsze tak miałem od zakupu auta. Na początku diagnostyki i próby znalezienia rozwiązania poluzowałem śruby pomiędzy wylotem spalin z katalizatora a rurą łącznika elastycznego. Niestety mocy nie przybyło. Tylko świst z nieszczelności na kryzach wydechu. Dokręciłem z powrotem dalej szukając. Pomocny okazał się ELM327 wpięty w OBD. W momencie pojawienia się błedu było kasowanie za pomocą aplikacji Torque i dalej jazda. Po skasowaniu błędu turbina jest włączana (zmienna geometria-bo odłączane jest vacuum na gruchę). Trzeba uważać bo w momencie wystąpienia błędu pierwszy raz miałem wskazanie zapchania filtra DPF na poziomie 70% więc wypalanie z interfejsu nie miało sensu bo i tak więcej go nie wypali a przy okazji olej do wymiany po wypalaniu stacjonarnym. Kiedy pojawiał się błąd kasowałem go i tak dojeździłem do 100% (tak naprawdę był zapbity mocniej) zapełnienia filtra. Po czym sterownik silnika inicjował wypalanie które o dziwo z nawet z tym błędem wypalało mi filtr do poziomu 16% (czyli tak jak zawsze). Przyczyną zapychania DPF`a był zablokowany w pozycji otwartej zawór EGR. Część powietrza doładowującego wpychana była od razu do wydechu przez otwartego EGR`a. Dodatkowo przez nieprawidłową ilość powietrza w cylindrach (bo część już dawno szła do wydechu) ropa była nieprawidłowo spalana co powodowało wzrost zadymienia nieprawidłowo spalonym paliwem. I tak to sterownik miał obliczone zapchanie na poziomie około 70% a tak naprawdę był już pełny........Po zaślepieniu EGR`a puszką po piwie moc wróciła, błędy przestały się pojawiać i tak jak dawniej filtr zapełniał się bez błędów P1901. Co dziwne nie pojawiał się błąd P0400 od EGR`a czy przepływomierza pomimo, że to on był winowajcą....Od tamtej pory zero błędów poza błędem EGR` spowodowanym jego zaślepieniem... Trzeba będzie nabyć emulator EGR albo pojechać na Chip` i od razu go wyprogramować...
  11. Też wywaliłem tą rurę kilka lat temu (nie spodziewając się jakiegoś wzrostu mocy) i szału ni ma....bez chipa nie ma co liczyć na konkretny przyrost mocy.... to jak regulacja mocy przez zamykanie rury wydechowej...czyli z d*** strony....
  12. Ja za oryginalną chłodnicę Valeo z osuszaczem płaciłem 270zł w ubiegłym roku.Do tego dwie nowe uszczelki do podłączenia (koszt na allegro 20zł a u gościa który nabijał mi klimatyzację za dwie dałem chyba 7zł i jeszcze jak sprzedawał mi te uszczelki to poszedł mi je zwilżyć olejem do kompresorów klimatyzacji (zwykłymi olejami podobno nie powinno się tego robić). Wymieniłem sam. Prosta robota wymieniłem w godzinę. Ale miałem dolną osłonę już zdemontowaną. Potem to już tylko zderzak i chłodnica na wierzchu. 1 godzinka wymiany i od razu na test szczelność i napełnienie klimatyzacji. Trzyma pięknie do dzisiaj... Zakup i wymiana była w czerwcu ubiegłego roku.
  13. Kolego wielu z nas chętnie poda ci numer gumki o którą ci chodzi jeśli lepiej się wyrazisz w sprawie elementów które spaja/łączy gumka o którą ci chodzi.......Na razie to można podejrzewać rozmiar twojej gumki jako europejski....... Co i tak jest rozmiarem sporym..........Choć nie rozmiar się liczy a wprawiony operator.......Najlepiej zapodaj fotkę gumy na wahaczu albo dokładniej opisz o co ci chodzi..... No i podaj do jakiego nadwozia, bo jak na razie to wiemy, że jeździsz Oplem Vectra C i jeździsz poliftem. Czyli auto jest co najmniej z wrześna 2005 r.....A nadwozie???? Rocznik???? O silniku nie wspomnę... Uzupełnij swój profil, to nie będzie dodatkowych pytań odnośnie twojej furki.......
  14. znalazłem kiedyś jego stronę http://hardwarekiller.bplaced.net/ a kontaktowałem się mailowo : michaelgrosser@web.de kontaktowałem się z nim w 2014r, wtedy cena modułu wynosiła 115 Euro + 6 Euro przesyłka
  15. Da radę na cd70 i dvd90 bo nie chodzi tu o radio tylko o kolorowy wyświetlacz CID. Wymaga zewnętrznego modułu podpiętego do wyświetlacza.....Moduł od sgrigor na ebay`u kosztuje około 700 zł.Jest chyba jednym z najciekawszych modułów bo ma kilka wejść video. Czesi również sprzedają swój moduł ale nie pamiętam ceny. Znam jeszcze jednego Niemca . Jego moduł był w cenie około 400zł. Kiedyś udało mi się podłączyć komputer pod wyświetlacz i obraz był wyraźny ale zbyt mały. Nie poradziłem sobie z rozdzielczością i odpuściłem bo kosztowałoby to zbyt wiele a były już wyżej wymienione rozwiązania zewnętrznych modułów.
×
×
  • Create New...