Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

odif

Forumowicz
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About odif

  • Rank
    Nowy

Dodatkowe pola

  • Województwo
    śląskie
  • Auto
    Vectra C 1.8

Recent Profile Visitors

140 profile views
  1. odif

    Z18XER

    Witam ponownie. Częściowo w jakiś 75% rozwiązałem problem z drganiami kierownicy podczas postoju i jazdy. Jeżeli chodzi o bieg jałowy to została wymieniona rolka napinająca pasek napędowy alternatora i łożysko sprężarki klimatyzacji, chciałem wymienić jeszcze koło pasowe (napędowe paska ale mechanik stwierdził że jest ok). Zmieniło się podczas jazdy, przy około 3500 do 4000 obrotów brak drgań plastików i buczenia. Jak włączę klimę brak szarpnięcia i "płynniejsze" przyspieszanie i jest ciszej, sprężarka nie wytwarza "dziwnego" dźwięku zmęczenia. Duże drgania przy prędkości 120 -140 km/h zostały wyeliminowane poprzez wymianę końcówek i drążków skrętnych, mimo że nie wykazywały żadnych luzów.
  2. odif

    Z18XER

    Aktualizowałem sterownik i nic się niestety nie zmieniło.
  3. odif

    Z18XER

    Mrozik czy tobie też trzęsie się kierownica?
  4. odif

    Z18XER

    Tak, mam LPG. Ale nie ma znaczenia na czym chodzi.
  5. odif

    Z18XER

    Wymontowałem. Zawory były czyste, ale i tak je rozebrałem. Nie był żadnego syfu, tłok chodzi bez zacięcia. Siatek zewnętrznych już nie miały. Dwa lata temu kazałem te siatki zdjąć mechanikowi. Nic się nie poprawiło w pracy silnika. Dalej podczas jazdy plastiki wpadają w rezonans a na jałowym drga kierownica.
  6. odif

    Z18XER

    OK. Spróbuję i dam znać. A da się poznać czy jest walnięty po wymontowaniu? Zasilanie ma na 12V?
  7. odif

    Z18XER

    Witam ponownie po przerwie. Rozrząd został złożony na nowo pomogło to na dwa dni. Było lepiej - ciszej. Koła zmiennych faz sprawdzone i są dobre, zresztą jedno jest nowe. Wymieniłem też poduszkę ( oryginalna ) silnika od strony rozrządu. Kierownica mniej drgała. Pomyślałem to wymienię też od skrzyni i będzie dobrze,ale się myliłem. Jest tak samo. Silnik buczy błędów nie ma. Czy może być to objaw padniętego któregoś z zaworów zmiennych faz rozrządu? Jak się objawia padnięty zawór? Jak go sprawdzić czy jest dobry? Czy miał ktoś z was padnięty taki zawór? Jak ktoś miał coś takiego to proszę o pomoc.
  8. odif

    Z18XER

    Witam ponownie. Filmik w załączniku, olej jaki stosuję to Shell Helix 5W30. Olej wymieniany co 10 tyś, a nawet częściej. Raz przez cztery lata zdarzyło mi się wymienić olej po 15 tyś. Sam przejechałem Vectrą 100 tyś. Możliwe że góra głośniej chodzi, ale skąd drgania kierownicy i samochodu, nieraz wpadają plastiki w rezonans podczas dodania gazu. MOV_2639.avi
  9. odif

    Z18XER

    Tak wszystko było sprawdzone. Rozrząd ok.
  10. odif

    Z18XER

    Witam. Po regeneracji głowicy (wypalony zawór na pierwszym cylindrze) silnik nie pracuje prawidłowo. Na biegu jałowym trzęsie kierownicą i są masaże przy pomocy fotela. Przy obciążeniu mam wrażenie turkotania w tle pracy silnika(szybki traktor). Po regeneracji spadło spalanie o jakieś 0.4 litra benzyny. Wymienione także było koło zmiennych faz na wydechu. Silnik ma moc i przyspieszenie. Tylko głośna praca bardzo męczy. Przy wyższych obrotach bardziej hałasuje, a szczególnie przy około 3800 obrotów powyżej jest trochę ciszej. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Były sprawdzane luzy zaworowe (brak rozbieżności - wszystko w normie) i poduszki silnika ( wszystkie całe i sprawne). Wiem, że podobne tematy już były, ale żaden nie odpowiedział do końca na taką przyczynę. Jeżeli ktoś miał taki problem i go rozwiązał proszę o pomoc, albo jakieś sugestie w rozwiązaniu problemu, bo jeżeli nie rozwiąże tego problemu to chyba czeka mnie wymiana silnika.
  11. Witam. Czy wiecie gdzie w okolicach Częstochowy mógłbym wyregulować luzy zaworów?
  12. Witam. Mam podobnie. Wymieniłem świece cewkę i nie ma poprawy. Błąd to brak zapłonu na pierwszym cylindrze. Skasowałem ECU silnika i dalej mam ten sam problem. Czy ktoś sobie z tym poradził?
  13. Miałem ten przypadek. Trzeba wymienić uszczelki pod obudową chłodnicy oleju. Bez wyciągnięcia sprężarki klimy się nie obędzie.
  14. Witam. Czy ktoś zakładał rozmiar 215/55/17? Czy będzie gdzieś coś ocierać?
×
×
  • Create New...