Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

jabolkg

Klubowicz
  • Postów

    7 117
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    17

jabolkg wygrał w ostatnim dniu 2 Marzec

jabolkg ma najbardziej lubianą zawartość!

Reputacja

179 Perfect

O jabolkg

  • Urodziny 1980.02.06

Kontakt

  • GG
    GG 5859890 chwilowo nie używam
  • Website URL
    http://www.kolektorycdti.pl
  • Skype
    jabolkg, chwilowo nie używam.

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Kamienna Góra, Krzeszów
  • Zainteresowania
    Motoryzacja, mechanika

Dodatkowe pola

  • Województwo
    dolnośląskie
  • Nr klubowy
    465
  • Auto
    VC 1.9 Kombi Klekot, KIA Sorento CRDI Honda CBR

Ostatnio na profilu byli

11 363 wyświetleń profilu
  1. Niczym IKARUS rocznik 1975, co zresztą potwierdza sam Pierburg w dokumentacji, która tu nie raz była przytaczana.
  2. Problem w tym, że zwykle ludzie stwierdzają, że kolektor jest uwalony dopiero jak auto już nie chce jechać a to już ostatni dzwonek, druga grupa to ci świadomi, którzy od czasu do czasu zaglądną w odpowiednie miejsce i tacy mają jeszcze trochę czasu na naprawę. A tak przy okazji gdy w końcu znalazłem chwilkę to pokazuję chyba najwiekszego potwora jakiego udało sie zrobić: Narzekacie na swoje kolektory a tu okazuje się, że nawet właściciel Lamborghini ma podobny problem tylko jego kolektor kosztuje tyle co cała VC
  3. A jaki jest sens rzeźniczyć sposobami rodem od kowala skoro na allegro można znaleźć bez trudu oryginał bez klapek od starych fiatów z początków silników jtd ? Z drugiej strony, czym się różni wyzwanie klap od otwarcia ich na maxa i podklejenia co ćwiczyliśmy już dobre 4 lata temu ? Odpowiem sobie sam. Nie różni się niczym, ten sam przepływ powietrza tylko zaślepki od pierwszego z brzegu tokarza ładniej wyglądają a silnik i tak ma niewłaściwe mieszanki przez co kopci jak kamaz i nie jedzie tak jak powinien.
  4. Ludziska tyle razy powtarzałem i powtórzę jeszcze raz. Jeśli zakładacie blaszkę pod EGR to wywalić wszystkie inne uszczelki i założyć ja na silikon. Kto śledzi historię tych blaszek wie doskonale, że kiedyś Fiat stosował blaszkę plus dwie uszczelki po czym bardzo szybko zaczął sprzedawać blaszki pokryte silikonem, po prostu ludzie masowo rwali gwinty w kolektorach bez żadnej blaszki śruba w kolektor włazi na około 1/3 głębokości po zastosowaniu blaszki i uszczelek wystarczy lekko za mocno zakręcić kluczem i już mamy zerwany gwint.
  5. Nie chodzi o ośkę. W polifcie jak wyciągniesz klapę masz trzy elementy, klapkę z osią, tulejkę, która robi za łożysko i ten element, który się zaczepia o listwę, wszystko zgrzane ze sobą, ale jak to rozpieprzysz na części pierwsze to tulejkę plastikową, która ma średnicę wewnętrzną około 12mm można wykorzystać, zalać ją porządnym klejem i zrobić z niej ładną zaślepkę dokładnie taką sama jakie robi ten magik z Krakowa z mosiądzu. Oczywiście to i tak rzeźba i nadal powtarzam, że klapy wirowe powinny być na swoim miejscu i pracować poprawnie.
  6. Czyli po wybiciu klapek będziesz miał mega dziurę o średnicy 18,5mm. Jak bym miał w polifcie robić zaślepkę to na spokojnie wykorzystał bym element klapki do wykonania zaślepki, było by porządnie i bardziej estetycznie niż ładowanie śruby rodem z kamaza.
  7. Chyba jednak nie jest pewny Gniazdo w przedlifcie od strony klapki jest nieregularne na podtoczeniu ma średnicę 18,5mm na głębokość 8mm ma średnicę 16mm, na kolejnych 2mm ma średnicę 13mm. Od strony nastawnika ma średnicę 12mm Gniazda w polifcie od strony klapki już na całej długości mają średnicę 18,5mm ponieważ gotowa klapa jest wciskana we wcześniej przygotowane gniazdo dokładnie tak samo jak u mnie a od strony nastawnika ma podtoczenia pod uszczelniacz i średnicę 10mm Generalnie taka jest przypadłość silników, które współcześnie się produkuje, jeżdżę teraz turbobenzyną z 2011 roku i co znalazłem w kolektorze ? Klapy wirowe. Żeby tego było mało już ekoterroryści zapowiadają filtry cząstek stałych do benzyniaków.
  8. Dziękuję wam jak nie wiem co, że nie zaspawujecie tych otworów już mnie szlag jasny trafiał jak każde takie zaspawane badziewie musiałem targać do firmy żeby spowrotem na obrabiarce CNC robili otwory do wstawienia klap. jak przyjdzie taki następny podrzucę fotki jak pięknie i szybko zarastają syfem gdy partacz zakłada coś takiego w aucie, które ma DPFa i EGRa
  9. Ci którzy tak pisali zwykle po roku od zakupu nowego kolektora zgłaszali się z nim na regenerację kolektor na plastikach niezależnie do tego czy poliftowy czy przedliftowy padnie po max po 30 tys km i to pod warunkiem, że będzie jeździł dużo na trasie w mieście gdzie tona syfu dostaje się do dolotu potrafią paść po kilkunastu tysiącach.
  10. A ja Superba bym na 100% nie zamienił na żadną ciasną i bezużyteczną insignię, na dwa dni przed zakupem Skody pożyczyłem od kolegi na jeden dzień Insignię, myślę sobie 15 lat jeździłeś tylko oplami może w końcu jakiś piorun z nieba zstapi i znajdziesz jakieś plusy tego auta, i nie znalazłem. Co z tego że piękna na zewnątrz jak wewnątrz ani to miejsca nie ma ani za wiele nie zapakujesz nawet do wersji kombi, Insignia była i nadal pozostaje w moich oczach wielkim krokiem w tył w stosunku do Vectry
  11. Ekspertem nie jestem, ale jak by wjechał na późnym żółtym tzw ciemnożółtym, miał by sporą prędkość i jak by dostał strzała to zrobił by sporego pirueta a nie bardzo na to wygląda po fotkach i zeznaniach, że reszta pasów też akurat ruszała Niestety nie zmienia to faktu, że masz chłopie przerąbane, policjant, sędzia i prokurator to jedna klika i całkiem możliwe, że zrobią ci taki młyn, że sam nie będziesz wiedział czy zielone to zielone.
  12. Umieszczony przy przycisku czujników parkowania i jako przycisk do samodzielnej aktywacji ? Było by to dziwne rozwiązanie użytkownik miałby włączyć gdy planuje przysnąć ? Nie wiem jak jest w Volvo ale zdaje się, że w Mercedesie działa cały czas, z drugiej strony park assist byłby zupełnie naturalnym krokiem skoro nawet KIA cee'd już go oferuje to raczej Insignia po lifcie powinna też się pochwalić samojezdnością na parkingu.
  13. Z tego co widzę po zdjęciach, nowość w oplu, asystent parkowania równoległego, VAG już ma park assist drugiej generacji z parkowaniem prostopadłym Z doniesień prasowych wynika, że kilka miesięcy temu Opel połączył siły z Citroenem pierwszym wspólnym modelem mają być insignia po lifcie i C5 po lifcie. Mam nadzieję, że kolejna edycja insignii albo może Vectra "D", będzie znowu samochodem przestronnym wtedy może będzie sens to kupić.
  14. Lubelskie to generalnie problem ze specjalistami. Ja robiłem w Tuneforce który teraz jest w Poznaniu, ty masz bliżej do GCSa w Krakowie ale teraz pozostaje pytanie jak cię skasują przecież trzeba zrobić porządek z tym emulatorem i jego wywaleniem.
  15. Typowy przykład zablokowanego zaworu EGR w pozycji otwartej, porządnie przeczyścić elektromagnes i bedzie oki