Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

tomeck

Forumowicz
  • Content Count

    90
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

4 Neutral

About tomeck

  • Rank
    Nowy

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna

Dodatkowe pola

  • Województwo
    łódzkie
  • Auto
    Vectra C 2.2 Z22SE 147km + LPG

Recent Profile Visitors

401 profile views
  1. Witam

    jak poradziłeś sobie z dmuchawą bo mam to samo ?

    1. tomeck

      tomeck

      Witam,

      wymieniłem na dmuchawę w dobrym stanie od anglika, trzeba tylko przełożyć wiatrak żeby dmuchał w dobrą stronę

  2. Z rozrządem wszystko okej, nic nie słychać niepokojącego. Czytałem na forum o dyszy smarującej, że w pierwszych latach produkcji GM zastosował zbyt małą średnicę dyszy smarującej łańcuch i była akcja serwisowa. Zaznaczali to zieloną lub niebieską kropką gdzieś na bloku silnika i ja taką kropkę znalazłem więc zakładam, że dysza jest wymieniona na większą. Zauważyłem, że Vectra nie "ciągnie" równo tzn ze jednego dnia ma mega kopa a nieraz tak jakby muli - LPG tankowane zawsze jednej stacji na Orle**e może to coś Wam podpowie?
  3. Dolot szczelny, wylotu nie sprawdzałem. 2002r produkcji, 160.000km i tyle raczej ma
  4. Dolot szczelny, wylotu nie sprawdzałem. 2002r produkcji, 160.000km i tyle raczej ma
  5. Dolot szczelny, wylotu nie sprawdzałem. 2002r produkcji, 160.000km i tyle raczej ma
  6. ktoś / coś? Jakieś pomysły? Wczoraj byłem na przeglądzie LPG, mechanior stwierdził, że lambda pracuje prawidłowo... Nie mam już pomysłów, pewnie założę jeszcze inne świece
  7. Aaaa nie napisałem - Vectra była bez LPG, zakładałem instalacje pół roku temu i problemy były już wcześniej. Na LPG trochę się nasiliły ale to normalne, PB wybacza więcej
  8. OP-COM v. 1.45 china colne Po zakupie Vectry też lekko szarpała, ale nie pamiętam żeby przerywała. Bosch HRL 8 STEX - założone po zakupie auta, szału nie było - szarpało i przerywało bardziej niż na obecnych Denso Iridium LPG
  9. Cześć, od dłuższego czasu borykam się z takim oto problemem - przy jeździe na trasie (autostrada i podobne) utrzymując stałą prędkość i częściej gdy przyspieszam, silnik lubi szarpnąć / przerwać. Wygląda to tak jakby na chwilę wypadł zapłon na którymś z cylindrów, trwa to dosłownie pół sekundy ale szarpnięcie jest dość odczuwalne. Dzieje się też tak głównie przy redukcji z 5 biegu na 4 i szybkim dołożeniu gazu. Nieraz Vectra lubi również delikatnie szarpać przy przyspieszaniu z dołu na 3 biegu - nie przerywa, po prostu szarpie. Pomysły, co to może być? Czy ten silnik ma czujniki położenia wału i wałka rozrządu? Podobne objawy miałem w VB X18XE gdy padł czujnik wałka. Na komputerze nie pokazuje żadnych błędów, dzieje się tak na PB (trochę mniej odczuwalne) i LPG, świece nowe irydowe Denso (na świecach BOSCH było gorzej), cewka podmieniona, EGR sprawny, czyszczony, filtry itp wymieniane co 10-12tys. Ostatnio na regulacji LPG gazownik miał uwagi do sondy lambda, że wolno pracuje czy jakoś tak - może tu szukać przyczyny? Dzięki z góry za pomysły, rady.
  10. No i okej. Widzę, że żaden z Was nie pompuje 2,2 tylko trochę więcej - o to potwierdzenie mi chodziło.
  11. Pytanie jak Wy pompujecie / jakie macie odczucia? Może mi się tylko wydaje, że przy 2,3-2,4 jest mało?
  12. czytałeś mój post? Przy 2.2 jak zaleca producent, na pierwszej średniej dziurze mam oponę i/lub felgę do wymiany - przy 2.3-2.4 wizualnie jest już mało powietrza.
  13. Cześć, niby temat prosty - klapka wlewu paliwa lub instrukcja obsługi pojazdu i tam jest wszystko napisane. Jednak wymieniając opony z zimowych na letnie, zapytałem wulkanizatora ile mi napompował - stwierdził, że dla opon 17cali absolutne minimum to 2,5 atmosfery przód i tył. Nijak się to ma do podanych wszędzie 2,2 przy nieobciążonym samochodzie. Po pierwszej jeździe było twardo i sztywno, sprawdziłem ile faktycznie nabili (na dwóch różnych pistoletach więc pomiar musiał być dobry) - było po 2,7. Upuściłem do 2,4 ale zrobiło się mocno miękko i na "oko" wydaje się trochę mało, szczerze mówiąc nie wyobrażam sobie jazdy na 2,2 (dziury, pokrzywienie felgi itp.) Pytanie do Was - ile Wy pompujecie swoje 215 50 17 lub podobny rozmiar dla felgi 17 i jakie są Wasze własne odczucia / doświadczenia?
  14. W między czasie rozwiązałem swój problem. Na jednym z angielskich forum znalazłem informację, że dla silników Z22SE opel wprowadził pewne zmiany (dotyczy rocznika 2002) - kontrolka oleju zapali się tylko podczas pracy silnika, przy włączeniu zapłonu nie pali się. Gdy zwierałem wtyczką do masy na zapłonie, kontrolki nie było - pojawia się dopiero podczas pracy silnika. A mój wcześniejszy błąd "Obwód wylacznika/czujnika cisnienia oleju silnikowego, wadliwe dzialanie" pojawił się najprawdopodobniej wcześniej, podczas prób uruchomienia kontrolki. Błąd skasowany, jeśli pojawi się jeszcze raz, wiadomo że uwalony czujnik.
  15. Cześć, w mojej Vectrze C, po przekręceniu zapłonu nie zapala się kontrolka ciśnienia oleju (ta czerwona). Po podłączeniu pod op-coma, wywala błąd "Obwód wylacznika/czujnika cisnienia oleju silnikowego, wadliwe dzialanie". Jak sprawdzić obwód kontrolki ciśnienia oleju - tak, aby zapaliła się na desce, potwierdzając albo wykluczając wadliwe działanie czujnika? Dzięki za odpowiedzi.
×
×
  • Create New...