Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

KarpiuXXL

Forumowicz
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About KarpiuXXL

  • Rank
    Nowy
  • Birthday 01/05/1981

Informacja o profilu

  • Skąd
    Slupsk

Dodatkowe pola

  • Województwo
    pomorskie
  • Auto
    Vectra B 2.5 v6 ....... Vectra C opc 2.8 v6 turbo
  1. siada ci kolego czujnik w przedniej lewej piascie kola lub przewod się przytarl musisz to sobie obejrzeć i dodatkowo wyczyść pierscien zębaty ABS-u bo tez potrafi to zaklucic odczyty czujnika ABS-u . Ale istnieje druga opcja bardziej drastyczna bo może to oznaczac ze konczy się sterownik ABS-u mi się wlasnie tez wykonczyl w 2.5 v6 i okazało się ze mam nietypowy Boscha i ciężko go dostać ale caly czas poluje na niego jak hiena cmentarna . Jak jeden i drugi przypadek dojdzie do skutku co może jeszcze potrwać długo to objawy masz takie : -zero ABS-u -zero TC -brak predkosciomierza czyli nie wskazuje ci ile jedziesz na godzine.
  2. widze ze o klimie ci nikt nie pomogl a ja o klimatyzacji nie wiele pomoge a tak ogolnie to jak wyszlo z ta chlodniczka.... bo tyle czasu to chyba zrobiles...
  3. widze ze sie spoznilem mam nadzieje ze wymieniles chlodniczke bo u mnie pod kompresorem tez nie moglem nic znalesc a jednak byla uwalona bo pamietajmy ze ona pracuje wwysokiczh temperaturach wtedy sie rozszerza i rozszczelnia. BO nie liczmy ze dziura bedzie jak lepek od zapalki to bedzie mikro pekniecie ktore tylko w wysokiej temperaturze i na wysokich obrotach bedzie popuszczac olej .Przeciez jak nieszczelnosc byla by duza i zauwarzalna to w kilka kilkanascie sekund po odpaleniu wpompowalo by olej do ukladu i na koniec rozerwalo weze ukladu chlodzenia . A szlam jest tylko u gory bo chlodniczka jak puszcza to tylko na goracym silniku (poczatek defektu)i odrazu idzie wezem do zborniczka i tam zostaje bo jest lzejszy od wody dlatego plywa go najwiecej w zbiorniczku a pod tym dekielkiem plyn bedzie czysty jak nowy . Vodek daj znac jak tam ci poszlo...
  4. lepiej jezdzi jak wczesniej...... Jest to mozliwe bo mogles miec wczesniej zamiennik a zamienniki zazwyczaj nieprawidlowo dzialaja nawet jak auto nie przechodzi w tryb serwisowy , check sie nie pali, normalnie odpala , wchodzi na pelne obroty do odciecia, i niby wszystko jest cacy ............ TO PAMIETAJMY ze nie koniecznie bo zamienniki elektroniczne typu czujnik walu korbowego czujnik walkow rozrzadu przeplywomierz sada lambda sa to precyzyjne rzeczy sterujace ktore odpowidaja za prawidlowa prace naszego silnika !!!! a prawidlowa praca silnika to nie tylko brak dlawienia, brak trybu serwisowego, i ze niby wszystko cacy ....a co z reszta??? prawidlowa moc,sila ciagu,spalanie na setke ja juz to przerabialem kiedys i sie nauczylem jak kolega wyzej pisal (lepiej jezdzi jak wczesniej) zamienniki sa to najczesciej slabe podruby ktore tak dokonca nie dzialaja jak trzeba wrecz niektore podruby tylko oszukuja nasz komputer ze wszystko jest git ( check sie nie zapala) to wcale nie musi byc tak do konca bo wystarczy 5% bledu odczytu z zamiennika to mamy np:5% wieksze spalanie ,5%wolniej sie rozpedzamy i ogolnie minus 5% dla silnika . A teraz wezmy wymienmy trzy czesci w zamienniku i kazda minus 5% to mamy juz 15% strat dla silnika a niby wszystko git przeciez check nie pali. niech to bedzie dla wielu odpowiedzia czemu mojego kolegi pali 1,5 litra mniej i lekko jeszcze jak by szybszy . nie tylko kondycja silnika ale elektronika tez robi swoje bo tu liczy sie precyzja, dawkowanie, przeliczanie, bo trzeba cos do silnika dac zeby moc brac malo tego ciezko taki silnik z djagnozowac tech glupije bo jest ogolny bajzel elektroniczny pod maska tz.brak precyzji . Ja swoja juz druga wiki ozywilem ze zmarlych wyrzucajac kazdy zamiennik na siemens (precyzja) do tego odmulenie silnika i ogolna kontrola wszystkich stykow ,podcisnien itp. choc wiem ze nie kazdy sra monetka ale wtedy mozna sie z kusic na uzywke ale orginal bo naprawde warto Pozdrawiam i prosze nie pytajcie jaki zamiennik najlepiej kupic bo nigdy nie wiesz jaki naprawde trafisz bo komus sie uda a ty bedziesz cierpial..........
  5. No to supeysle ze temar oby tak dalej . Mysle ze temat mozna zamknac ale jak by co zawsze mozna zaczac nowy (oby nie) Pozdrawiam i milej jazdy zycze...
  6. Panie kolego najszybszy sposob to nie czekaj na deszcz tylko jak jest ladna pogoda wez kolezanke daj jej w lape weza i pomalu niech wode leje a ty obserwujesz czy ta woda scieka kanalami czy sie zbiera bo jak sie jej stan podnosi to oznacza kanaly zapchane lub jeden tylko a jeden nie wydoli przy duzym deszczu. A jak wszystko tu masz dobrze to bedziem myslec dalej . Pozdrawiam
  7. warto zwrocic uwage na tylna szybe bo mogla sie rozszczelnic na kleju ( sa takie przypadki) lub byla wymieniana i nie dokladnie zrobili. Pozdrawiam.
  8. tak kolego trfiles w dziesiadke to jest chlodniczka uwalona i niestety jest to standard w tych silnikach ja juz jestem po wymianie dwa razy oczywiscie sam sie do tego zabralem he he choc nie powiem krecenia troche jest Kolego ona sie znajduje dokladnie miedzy dwoma glowicami a obok jest termostat czyli tak samo jak do wymiany termostatu musisz wybebeszyc caly dolot, listwe z wtryskami i ta czarna podkladke co laczy glowice na dolocie (nie wiem jak sie fachowo nazywa) i wlasnie pod tym czarnym plastikiem masz chlodniczke oleju pod dekielkiem aluminiowym przykreconym na 8-iem lub 10-siec srub. A sama chlodniczka jest przykrecona do tego wlasnie dekielka na dwie duze nakretki. tylko czy sie odpowiednio przygotowales do tego a masz juz wszystko ?. Jak cos to pytaj to podpowiem jak czekos nie wiesz. Pozdrawiam....
  9. wd jak wyparuje zostawia taki film jakby nalot jest to konserwacja na przyszlosc jest to dobra cecha ale nie koniecznie tutaj najlepiej przeplukac benzyna zwykla lekko przedmuchac lub szmatka przetrzec i od razu mozna zakladac . Widzialem juz kilka razy jak po wielokrotnym uzywaniu wd-40 robi sie taki nalot ktory potem sie az luszczy platkami jak nieraz lakier na dachu w samochodzie ale mysle ze wtym przypadku nic nie bedzie bo samo sie wszystko wypluka w czasie jazdy wiec jak nie masz luznej benzynki to wytrzyj szmatka i wdroge Pozdrawiam. tak przy okazji do vw nie mam nic to dobre samochody sam tez mialem tylko ze wiele uzytkownikow przesadza a jak wiadomo kazde auto cos dreczy nawet vw dlatego trzeba byc normalnym . A 1.8 turbo fajnie sobie radzi calkiem przyjemnie sie jezdzi
  10. ciesze sie rowniez ze pomysl sie spodobal . Tez jezdzilem vw mialem dwa ale jak wsiadlem w Vectre cos we mnie peklo i to tylko dlatego ze mialem dosc vw przez innych uzytkownikow bo nie moglem sluchac jak vw jest tanie i dobre i malo pali i sie nie psuje .Masakra a najgorsi to sa pasaciarze haha a jeszcze jak ma silnik 1.9 tdi wogole nie ma co rozmawiac trza uciekac bo jak goscia rozwscieczysz roznica zdan to minimum przegryzie ci tetnice na szyji i podpali twoj samochod hahaha . A wiecie czemu przez niedowartosciowanie bo wezmy 1990 golf 2 gti kultowe auto 135 km. -odpowiedz opla opel lezka gsi 150 km ( ale to zamiatalo ) passat contra vectra A tu wogole nie bylo o czym mowic jesli chodzilo o piekne wnetrze z weluru ladna deska i komfortowe zawieszenie a passat jak vw wyciosany siekiera i zawiecha woz drabiniasty..... kolejny pasat 96r. Vectra B Zmasakrowala wygladem konkurencje na zewnatrz i wewnatrz wtedy nie jeden pasaciarz zazdroscil ale nigdy sie nie przyznal i malo tego denerwował sie ze musi drugie tyle zaplacic w tym roczniku co sasiad a dwa razy gorzej wygladal na parkingu to musialo bolec . Opel ma bardzo dobre silniki bezynowe i nie ma co sie ich bac ale trzeba o nie dbac np. obserwacja w lusterku wstecznym oddalajacego sie vw a wnim uzytkownik z piana w zebach a my z czysta przepustnica. Wyobraz sobie ze mam 2.5 v6 bez rzadnych oznaczen do tego wiele ludzi nawet nie wie ze vectra b miala taki silnik haha wyobraz sobie ich miny na swiatlach .(jest to bezcenne) NO i zeby opel nie korodowal to by bylo pieknie .
  11. widze panie kolego ze chyba jezdzisz w kolo komina malo tras robisz i vectra ma czesto ten problem bo sa to silniki wysokoobrotowe i szybko zamulaja sie w podzespolach typu przepustnica ,silnik krokowy ,egr . mialem tez takie problemy i kase non stop ciagneli wiec z wiekiem zaczolem sie troche doksztalcac i probowac sam naprawiac na wszelkie sposoby np.smarowac przepustnice bo chwilowo pomagalo a puzniej problem wracal i wypinalem rozne wtyczki zmiany byly ale i tak falowalo podobnie jak u ciebie az wkoncu dotarlo do mnie ze trza jej dac po garach ale stop stop jak by sie komus ten pomysl spodobal bo trzeba spelnic kilka zasad co by viki nie padla lub korby nie wywalilo a mianowicie 1-wymienic olej i tylko na konkretny nie jakis beton 2 oczywiscie wszystkie filtry lacznie powietrza niech sobie wiki pooddycha bo ciezka praca przed nia 3-zanim do czegos dojdzie to troche polatac normalnie niech filter wylapie co ma wylapac bo moglismy wyplukac niewidoczne opilki 4-sprawny uklad chlodzenia 5-i najwazniejsze to musimy byc pewni ze nasza wiki jest w dobrej kondycji bo jak jest wysluzona i juz wszystko klepie to nie ryzykowac bo napewno nowego ducha nie dostanie 6- ja dodatkowo zawsze sprawdzam kondycje pompy oleju na zimnym silniku a potem na goracym jak jes ok. to droga wolna( mialem przypadek w mojej pierwszej viki na goracym silniku miala duzo za male cisnienie i choc nie musi sie zatrzec to zabieramy jej zywotnosc na panewkach . taka procedure robie zawsze w nowym aucie jak kupuje bo musze byc pewny ze moge jak cos mi viki dlawi to dac jej w gaz wiec zaczynamy czyszczenie silnika z nagaru jak to robimy a wiec sezon letni to tylko trasa i chodzi nam tylko o obroty a nie predkosc choc predkosc musi byc taka zeby ja wychladzac obroty opla to 4000 stala jazda i depniecie do 5500 i odrazu hamowanie tylko i wylacznie silnikiem bez chamulca i tak caly czas np.na 3-cim biegu piatke ladujemy i spokojna jazda 90 km/h zeby przechlodzic jak temp.za wysoka . ja tez jak sie rozpedzam na 3-jce to chamuje silnikiem i jak zejde na 4000 to na 2-jke i dalej hamowanie silnikiem to jest wazne bo: kolektor dolotowy tworzy duze podcisnienie ktory zaciaga z odmy gorace paliwowo olejowe opary silnika ktore lecza problemy bo nastepuje plukanie calego dolotu lacznie przepustnicy silnika krokowego zaworu egr a dotego jest to najleprze plukanie jakie moze byc bo na cieplo mokro a dotego smaruje naszymi oparami silnikowymi np.przepustnice ktora sie zawiesza . mozecie mi wierzyc ze trzecia vectra i jak odpukac pomaga choc trzeba sie z poczatku troche pomeczy bo nie zawsze odrazu skutkuje ale zawsze przy nowym aucie to mnie spotykalo jak doszla do siebie to co jakis czas tak dla zasady sobie tak robie np.jak gdzies jade zeby przedmuchac i przesmarowc i problemy juz nie wracaja. a czym czesciej tym lepiej bo nic nas nie zaskoczy w przyszlosci chyba ze sprawy mechaniczne bo pamietajmy ze rodzimym krajem sa niemcy a oni maja autobany rad nie rad samoczynnie maja trase i nawet przy normalnej eksploatacji silniki sa wydmuchane w teperaturze. tak od siebie polecam zaslepienie EGR ale niech bedzie podlaczony do instalacji wtyczka niech pracuje na pusto bo to on zawala najbardziej nasza przepustnice i nie bac sie go on jest tylko po to zeby obnizyc emisje spalin zeby niemcy placili mniejsze podatki za spalanie np.euro 4 a po zaslepieniu mamy ero 3 ale za to mamy czysty dolot zero sadzy i nagaru Jak widac sie rozpisalem ale to jakas wena mnie dzis dopadla mam nadzieje ze nikt nie przysnol he he he. pamietajmy vectra zadna nie boi sie obrotow wrecz przeciwnie zobaczcie do swoich dowodow na jakich obrotach podaja Nm lub konie mechaniczne bardzo wysoko bo tak zostal stworzony a wiadomo tak sie nie jezdzi wiec trzeba od czasu do czasu poprostu dac w gaz. Taki najtanszy sposob proponuje zanim do mechanika pojedziecie bo naprawde mi narazie skutkuje po tylu wczesniejszych porazkach . choc mojego kolegi nowo poznanego tematu nie ogarnelismy narazie ale po siedmiu mechanikach i dotego 1800 utopione a viki dalej cierpi kable polatane, poklejone tasma ,wymieniali co sie da nie bylo orginalu to zamiennik kasa szla efektow zero starych czesci nie maja ktore napewno byly dobre itd. A tak w ciemno to sami sobie mozemy wymieniac a oni tylko sie ucza bo ciezko o dobrego mechanika w tych czasach . Mam nadzieje ze komus moj sposob pomoze . Pozdrawiam....... a jak narazie to czysc nawet sama benzyna nie masz takich kosztow choc sa do tego spreye specjalne ktore dobrze nagar rozpuszczaja i pamietaj wszystkie kanaly dobrze wyczysc podcisnieniowe bo tez lubia sie przytkac.mozesz tez sobie pomoc wd-40 poczekac troche i wtedy benzyna zwykla nie ekstrakcyjna bo szybko wyparowuje i nagar ktory chcesz rozpuscic tez sie zwegla i ciezko go usunac .Ja swoja topilem cala noc w benzynie i wtedy pedzelek i sprezarka zrobila swoje byla jak nowa pozdrawiam
×
×
  • Create New...