Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Arich

Forumowicz
  • Zawartość

    98
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

2 Neutral

O Arich

  • Ranga
    Nowicjusz
  • Urodziny 1993.02.13

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Konin/Warszawa/Mokotów
  • Zainteresowania
    HANDBALL

Dodatkowe pola

  • Województwo
    mazowieckie
  • Auto
    VC GTS

Ostatnio na profilu byli

307 wyświetleń profilu
  1. Wszystko ustało po planowaniu głowicy do zamknęcia
  2. Arich

    Wymiana radia, wymiana wyświetlacza

    Witam, Chciałbym poradzić się bardziej doświadczonych kolegów Czytałem oczywiście temat, niestety co osoba to inna opinia, sposób czy metody kombinowania. Mianowicie mam cdr2005, wyświetlacz 3 linijkowy bez climatronica. Jakie radio z wyświetlaczem najlepiej i najtaniej założyć? Tak aby wykonywać jak najmniej operacji elektrotechnicznych, które nie są moim konikiem. Dziękuję za wasze odpowiedzi.
  3. Podobno elektryka przepustnicy, jak podmienimy to dam znać, dolot jest szczelny.
  4. Miasto około 9 Trasa 6,5-7
  5. Arich

    Dziwny klekot przy uruchamianiu

    Mi w ASO OPEL mówili że jeżeli chodzi o silniki 1.8 (klekot niczym zawory w VECTRA B)jest to normalne jeśli występuje to po dłuższym postoju na zimnym silniku a tyczy się to regulacji wałka rozrządu.
  6. ??? zaraz zaraz.. zwykłe proporcje. 100% - 13Litrów x% - 8 litrów --------------------- 13x=800 x= 800/13 x= 61% Czyli 8 Litrów stanowi 61% 13-stu litrów, idąc tym tropem spalanie gazu czyli owej 13-stki jest o 39% większe od spalania benzyny czyli ósemki Tu masz swoje "większe procentowe spalanie gazu". Bo w tej kwestii nie chodzi akurat o właściwości fizyczne czy chemiczne a o jednostkę jaką jest LITR, chyba że masz Galony Boże niedługo to na maturze z matematyki liczenie pod kreską będzie za trudne, Kolejna rzecz. Skoro NIE masz z18xer to jakie masz pojęcie o spalaniu tego silnika? Następna sprawa, Twoje czytanie ze zrozumieniem Trzeci raz Ci wałkuje i przyznaje racje że nie uwzględniłem przeglądów co 10 000 tyś. oraz spalania PB zwłaszcza zimą przy rozruchu, moim zdaniem jest to więcej niż 1,5 pb na 100 bo zimą jest gorzej i jeżeli auto pali mniej np 12 lpg w trybie mieszanym 3/4 miasto 1/4 trasa to moje niedopatrzenie w/w kosztów wychodzi na to samo co 13 litrów. Wszędzie uwzględniałem tryb mieszany, znów nie czytasz ze zrozumieniem. Nawet gdy pisałem o swoim spalaniu to napisałem to wyraźnie. I wcale nie są to bzdury o świecach zapłonowych. tym bardziej w twojej VB. I uważasz że bzdurą jest różnica w spalaniu między najtańszą instalacją a tą z górnej półki? Gratuluje.. Pewnie jakbyś zamiast wtrysków KEIHIN założył takie jak Tech-01 4cyl to przecież nie będzie żadnej różnicy bo to co piszę to jakieś bzdury i głupoty. Nie mówiąc o jakości pozostałych podzespołów. TO TY się zastanów nad tym co piszesz bo była to rozmowa a Twój ostatni post sprawił że mam wrażenie o rozmowie z Twoim EGO a nie Tobą. Sądząc po w/w wypowiedziach to Twoja VB: Nie bierze oleju, Nie spali w mieście 10L (LPG)/ 100km Nie ma rdzy. Lejesz pewnie 5W40. Przebieg oryginalny masz 150 000 km. Masz pewnie nawet lepszego kopa na gazie niż na PB. Opcje dogrzewania silnika bo w zimę przy -15 i po całej nocy to GAZ się włączy po 2 km, a samochód nawet nie chodzi na ssaniu. A ja jestem Primadonna... Nawet pytania retorycznego nie rozumiesz Ale pewnie dla Ciebie nie ma różnicy nawet między Z18XE a Z18XER Pozdrawiam serdecznie .. Ja i MOJE GŁUPOTY
  7. Naucz się czytać ze zrozumieniem, matma kuleje i polski też widzę.. Przyznałem Ci racje wcześniej odnośnie kosztów których nie uwzględniłem i fakt że jeżeli wasze auta LPG palą litr miej to pozostałe koszty wyrównują to wyliczenie To jak? masz VB Z18XER ? Koniec bo zaraz dojdziemy do spalania 10PB i 10LPG a i wogóle to Z18XE pali w VB pali tyle samo co VC Z18XE i tyle samo co Z18XER. Idąc dalej to możemy się bawić w kwestie ile pali instalacja za 1500 a ile za 3500 zł
  8. Średnią LPG wziąłem na podstawie forum a dokładniej tego tematu, średnią PB jak widać tylko ze swojego doświadczenia, Kolego i kłania się matematyka, skoro mamy 8 PB i 13 LPG to benzyna stanowi 61% liczby LPG czyli 100% - 61% daje nam 39%. Ja poruszam się 3/4 trasa i 1/4 miasto więc u niektórych wynik w PB może być większy co nie zmienia faktu dotyczącego gazu i tego że instalacja jest opłacalna minimum przy 2-3 tysiącach miesięcznie bo nawet kalkulator, który podałeś wylicza pod taki przebieg. Założenie instalacji gazowej zawsze będzie się opłacać tylko kiedy się zwróci i jak duże będą to oszczędności zależy tylko od nas. Szkoda, że ja umiem przyznać kwestię oszczędności LPG, a osoby użytkujące ów silnik z gazem będą wmawiać że im to na 30 litrach przejedzie 400 km w trybie mieszanym i będą się starali za wszelką cenę upierać iż oszczędność na 100 km nie jest 10 zł a 13,5 zł. Z mojej strony to wszystko , Kolego Ty użytkujesz VB 1.8 Z18XER na dwóch wałkach rozrządu? Chyba nie
  9. Oj kolego może i tak jak po mieście jeździł nie będziesz, korków nie będzie a po autostradzie 110 km/h na tempomacie będziesz jechał to nie spali Ci pewnie 10 litrów. Benzyny też mogę policzyć 6.5 litra . Jesteś z Mazowsza i na pewno wiesz jak się jeździ po stolicy, jakie są korki 13 litrów w trybie mieszanym 3/4 miasto 1/4 trasa tyle wyjdzie. Chyba że spalanie gazu pokazuje Ci na komputerze pokładowym ? Skoro forumowiczom w poprzednich postach wychodziło 9,8/100 w trasie. No ale niech będzie . Pomijając fakt, że z rocznika Twojego auta i aktualnej daty wynika że robisz około 1800 km miesięcznie, więc jak widzisz niewiele się pomyliłem w "średnim zaokrągleniu". Miałem VB z gazem i czasem wlało się dobry gaz a czasem do dee i od tego też zależy spalanie i wiem, że czasem można było śmigać sporo a czasem człowiek aż się dziwił i myślał, że ma nieszczelność ale nigdy po trasie nie zrobiłem 450 km na 30 litrach. No ale jak Tobie będzie palił w trasie 8 litrów, a w mieście około 9,5 litra tak aby średnia wyszła mniej niż 10 litrów na odcinku np. 1200 km, to oczywiście z pełnym szacunkiem do Ciebie ale przyjadę na lekcję eco drivingu. Nie żartuje, napisałem że trzeba się z tym liczyć a nie że tak będzie na pewno 25% to tylko ogólna wytyczna. My rozmawiamy o tym silniku i o vectrze c, która nie jest rozmiarów punto. Skoro inni pisali że mają po trasie 9.8, sugerowałem się średnio 10 litrami, a biorąc znów 25% bo tak też różne fora motoryzacyjne podają jako spalanie miejskie dale nam 12,5 litra w tym trybie jazdy, biorąc pod uwagę najcięższe warunki (jazda po stolicy) oraz chęć wykorzystania 140 koni oraz fakt, że przeważnie poruszamy się 3/4 po mieście 1/4 po trasie. Wyjdzie nam około 13 litrów. Masz racje nie uwzględniłem spalania PB przy rozruchu i przeglądów co 10 000 km. Według tego kalkulatora zaoszczędzę 20 tyś przez 4 lata przy przebiegu 3000 km miesięcznie. Co daje te same oszczędności przy 1- 2 tyś miesięcznie jak liczyłem wyżej, kolejny dowód na to, że auto na gazie spala 25% więcej niż PB, artykuły, kalkulatory czy strony www., są sponsorowane, życie mówi swoje, a matematyka nie kłamie.
  10. Ja wyraziłem opinię na temat instalacji z dotryskiem co jest niezbyt opłacalne. Miałem VB 2.0 16v w gazie i z gazem żadnego problemu przez 5 lat, nawet żadnego przeglądu. Z założeniem gazu to troszkę jak z loterią czasem może być super a czasem tylko niepotrzebne nerwy. Jeżeli ktoś jeździ dużo to jak najbardziej opłaca się założenie gazu, ale jak ktoś robi te 1- 2 tyś. miesięcznie to moim zdaniem warto przemyśleć temat. Koszt dobrej instalacji to 2500 tyś. Przegląd 169zł ---------------------------------------------------------- 2669 zł Średnia aktualna cena gazu 2 zł/litr Kwota ta daje nam 1334,5 litra gazu. (licząc średnio 13 litrów na 100 km) zaczniemy oszczędzać po około 10 000 km. ------------------------------------------------------------------ Spalanie średnie około 13 litrów gazu na 100 km co daje nam 26 zł za 100 km. ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Benzyna. Średnia cena 4,30 za/litr ---------------------------------- Spalanie średnie 8 litrów/ 100 km (u mnie tak jest) Koszt około 35 zł za 100 km. (Widzimy różnice 9 zł na 100 km) Za koszt instalacji z przeglądem na benzynie przejedziemy około 7 700 km. Robiąc 2 tyś. kilometrów miesięcznie przy zachowanej różnicy między paliwami (Dajmy nawet 10- 12 zł) daje nam to około 200 zł oszczędności w ciągu roku 2400 zł więc koszt instalacji wróci się po około 13 miesiącach. Przy użytkowaniu auta z instalacją gazową trzeba liczyć się z częstszą wymianą świec, większym spalaniem oleju oraz krzywdą jaką robimy naszemu silnikowi Do tematu można podejść dwojako, oszczędność na 100 km albo oszczędność roczna. Dla jednych to mało lub dużo, dla jednych jest to odczuwalne dla innych nie. Moim zdaniem oraz zdaniem cyfr zależność i opłacalność jest jedna --> zależy kto ile jeździ. (Ceny brane ze stolicy, także nie musimy się kłócić, wszystko było brane średnie, wiem że gaz można kupić za 1,70 zł bo sam tankuje benzynę za 4,08 zł.)
  11. Arich

    Jaki olej do 1.8 122km

    W Avatarze zawsze zostanie moja pierwsza motoryzacyjna miłość
  12. Arich

    Jaki olej do 1.8 122km

    Ja miałem wlany nie wiadomo dla czego 10W40, przy 150 tyś rzeczywistego przebiegu. Od razu zabieg na 5W30 DEXOS-2 i nie żałuje, spalania oleju nie ma, auto wchodzi ładnie na obroty, zmiany tylko na plus.
  13. Ok, jak będę u kolegi to nagram, sugerowano nam robienie mapy benzyny na nowo
  14. Według mojego liczenia 36 litrów gazu + 8 litrów benzyny przy dzisiejszej cenie benzyny daje mniej więcej ten sam dystans w tych samych pieniądzach jeżeli jedziemy po trasie na tempomacie Więc czy jest sens gazować takie fajne autka jakie mamy Jak napisał kolega wyżej, lepiej dopłacić do benzynki niż potem męczyć się z braniem oleju czy innymi problemami. Poza tym za te 3 tyś za instalację to policzcie sobie ile zrobicie km na benzynie przy średniej cenie 4,20 za litr. No chyba że ktoś trzaska 10 tyś miesięcznie to się opłaca Doliczmy droższy przegląd auta, serwis instalacji itp.
  15. Witam, Drodzy klubowicze i forumowicze, jeżeli ktoś rozwiąże ten problem to właściciel stawia naprawdę dobrą butelkę. Problem dotyczy vectry c Z18XE z 2002r. od 60tyś do aktualnych 165tyś jest ten sam problem. Auto szarpie na tylko benzynie (gdy wciskamy pedał gazu w podłogę to vectra jest trochę zamulona, jak delikatnie go popuścimy dostaje mocy i szarpie jak na zużytej cewce.) Na gazie ten problem nie występuje, a co lepsze, był on przed założeniem gazu. Dzieje się to wszystko na zimnym i ciepłym silniku, tylko na benzynie. Olej Dexos2 5W30 Wgrany nowy soft w oplu. Wymienione wtryski. Zdjęta głowica. Wymieniona przepływka. Wymienione świece. Wymieniona cewka. Wymieniony egr (po odkręceniu było trochę wody) Natomiast w mojej VC przy przelocie 180 tyś jak nowy. Wymieniony filtr paliwa. Czyszczona przepustnica. Części były podmieniane z mojej VC gdzie wszystko dobrze działa więc nie było możliwości wadliwej części. Żadnych błędów nie pokazuje. Oleju, ani płynu chłodzącego nie ubywa, auto nie ma problemu z odpalaniem. Myślałem jeszcze nad wymianą całego ECU. Katalizator? Jakiś czujnik? Tylko nie pokazuje skubana żadnych błędów. Proszę pomóżcie bo już wszyscy załamują ręce...
×