Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

bobero

Forumowicz
  • Content Count

    118
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About bobero

  • Rank
    Średnio obeznany

Informacja o profilu

  • Skąd
    Nisko

Kontakt

Dodatkowe pola

  • Auto
    Vectra B 2.0 DTL kombi
  1. Witam. temat pewnie już był poruszany, czytam i czytam i nie mogę dojść do jednoznacznych wniosków. Otóż moja wysłużona vectra B domaga się już emerytury, tudzież kasacji ze względu na blachę bo serce ma jeszcze jak dzwon. Skłaniam sie ku zakupowi vectry c z silnikiem 1.9 CDTI 150 KM. Dziś jedną oglądałem/ osłuchiwałem, silnik chodził równiutko z kulturą jednak na biegu jałowym na półsprzęgle słychać było wyraźne terkotanie, przy odpuszczonym sprzęgle na luzie, po dodaniu lekko gazu i odpuszczeniu również dźwięk się pojawia. Auto ma przebieg 235 tys, koło dwumasowe nie wymieniane, czyżby już się kończyło ? Autem nie jeździłem więc nie wiem czy jest pojedyńczy stuk podczas ruszania. Pytanie dwumasa do roboty czy może być coś innego ?
  2. Witam. Jestem już po wymianie przewodów. Odpowietrzniki odkręciły się bez żadnych problemów, bez zalewania czymkolwiek. Pomimo tego wcześniej udałem się do hutrowni moto i zakupiłem nowe, gość bez problemu znalazł takie pasujące. Pozdrawiam.
  3. Witam. Przymierzam się do wymiany przewodów hamulcowych z czym wiąże się odpowietrzanie układu hamulcowego. Dmuchając na zimne, w razie jak bym ukręcił odpowietrznik to jakie ma on wymiary i rozmiar gwintu ? Z góry dzięki za odpowiedz.
  4. Witam. Tak jak w temacie. Podczas kręcenia kierownica słychać delikatne trzeszczenie jakby stara guma i na kierownicy i właściwie nawet pod nogami czuć jakby delikatne przeskoki-zacięcia. Amortyzatory ok, gumy na wahaczach ok, końcówki drążków wymienione, łączniki stabilizatora i gumy wymienione, maglownice raczej wykluczam chyba że się mylę. Wie ktoś co to może być ?
  5. Tak na początek to w silnikach DTH (czyt.DTI) i DTL (czyt. DI) nie ma zmiennej geometrii łopatek w turbinie. Ruszające się cięgło łatwiej by było zaobserwować podczas jazdy, kiedy silnik jest pod obciążeniem, tylko jak to zrobić . U mnie na postoju też to cięgiełko rusza się bardzo nieznacznie przy dodawaniu gazu a podczas jazdy nie zauważam żadnych problemów.
  6. Tak dla ścisłości. Kiedy klima wyłączona obraca się tylko koło pasowe na sprężarce. Wałek poruszający tłoczkami pozostaje nieruchomy, wiec nic w środku nie ma prawa się kręcić.
  7. Ja żeby odkręcić ta śrubę musiałem użyć DUŻEGO klucza pneumatycznego a i tak trwało to ze 3 minuty zanim puściło. Bałem się że ukręcę tą śrubę ale się udało. Po odkręceniu nie dało się jej wziąć do reki po parzyła. Najlepiej to podjechać do jakiegoś warsztatu gdzie naprawiają ciężarówki oni będą mieli odpowiednio duży kluczyk .
  8. To że płytka a raczej sterownik się "przepala" to może być wina zatartego tłoczka w pompie. Tranzystor sterujący tłoczkiem znajdujący się w sterowniku ulega przeciążeniu przez ciężko poruszający się tłoczek ot co. Jak regenerować pompę to tylko kompleksowo czyli mechanika i elektronika.Więc elektromechanik nie będzie miał tu czego szukać w elektryce, potrzebny raczej kumaty spec od regeneracji pompy. Pozdrawiam
  9. korpus jest z aluminium wiec rozszerza się bardziej niż tłoczek który jest zapewne ze stali hartowanej , ale z drugiej strony tłoczek nie pracuje na gołym korpusie tylko ma też swoja tuleje z pewnie tego samego materiału co on sam. Rozszerzalność metali to jednak temat dla inżynierów materiałowych a nie dla nas. Ja bym się udał do jakiegoś bardziej kumatego mechaniora
  10. Co do używania turbiny to turbina używana jest cały czas bo nie ma momentu w samochodzie z turbiną że całkowicie ona nie pracuje, może jedynie pracować raz z mniejszymi obrotami raz z większymi. Zamulanie diesla czyli nie kręcenie powyżej 2000 obrotów w przypadku Vectry też na pewno jej nie służy.
  11. Ja też u nich robiłem i przejechałem już 25 tys i żadnych problemów więc warto u nich robić
  12. Ja normalnie wlewam zawsze 5 litrów i mam prawie max bo nigdy całego oleju nie spuścisz a w układzie mieści się 5,5 litra.
  13. Hm o ile mnie oczy nie mylą to to nie jest metalik, a tylko na metaliku był kładziony lakier bezbarwny wiec ja bym to raczej spolerował. Mam autko tego samego koloru i wygląda podobnie czyli spłowiały lakier, ale za szlaka nie chce mi się za to brać.
  14. ee chyba wydajność jest ta sama tylko obudowa inna te dodatkowe konie to za sprawa intercoolera i innych map wtrysków
×
×
  • Create New...