Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

daraz

Forumowicz
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About daraz

  • Rank
    Nowy

Dodatkowe pola

  • Województwo
    pomorskie

Recent Profile Visitors

152 profile views
  1. Co z mocą w dolnych partiach obrotów? Caly czas zastanawiam sie czy nie strace czegos po prostu zaślepiając kolektor.
  2. Panowie, czy jabolkg jeszcze zajmuje się regeneracją kolektorów? Dzięki serdeczne za odpowiedź.
  3. MirekGTS -> Klucz do sprzęgła. Chodzi CI o naprężenie docisku przed przykręceniem? Ja zrobiłem dość chałupniczo, ale działało w 100%. Jak pierwszy raz zmieniałem dwumasę to poświęciłem moją starą na zbudowanie takiego "klucza". Krótko mówiąc z dwumasy zrobiłem dwie jedno masy. Następnie masę po której lata tarcza sprzęgła rozwierciłem centralnie do mufki hydraulicznej bodajże 3/4. Mufkę idealnie wspawałem. Następnie rurkę 3/4 w całości przegwintowałem, wkręciłem w tą mufkę. Na końcu jednym przyspawałem stare łożysko oporowe a z drugiej strony rączkę co by łatwiej się kręciło. Dodatkowo 3 z otworów rozwierciłem - tam wejdą szpilki, a że jest to masa od tego auta to rozstaw na szpilki idealny. Mam nadzieję, że opis jest dość jasny Może i amatorsko/chałupniczo, ale po ten konkretny samochód wszystko pasowało i pasuje idealnie. Jeśli chodzi o moją sprawę. Obecnie mam z19dt , który jest na kole od z19dth. Wszystko działa - proszę nie mówić już więcej że się nie da i nie pasuje Jest również jedna znacząca różnica w tych dwumasach. Mianowicie przed montażem i zdjęciem plomb z dwumasy wziąłem suwmiarkę i poczyniłem pewne pomiary.. Oczywiście na pierwszy rzut oka widać, że zębatka na rozrusznik jest szersza. Tylko w którą stronę ta szerokość idzie? No właśnie.. Mierząc między płaszczyzną montażową dwumasy do wału - zębatka od z19dth czyli sachs'a jest o około 5mm bliżej bloku niż zębatka w kole luka. Innych znaczących różnic nie znalazłem. Sachs ma jedynie wyższy ten kołnierz, ale skoro skrzynie te same to nie ma się co martwić. Idąc tym tropem zamówiłem rozrusznik od wersji 150km. Tutaj uwaga.. czasem sprzedający piszą, że od 150km, a to nie jest prawda Sprawdzać po numerach! Okazało się , że rozrusznik od 150km wersji ma o około 5mm cofniętą zębatkę bendiksu oraz niższą główkę. Wszystko stało się jasne. Zamontowałem koło i ten rozrusznik - wszystko chodzi jak trzeba. Niestety nie miałem już czasu sprawdzać, czy mimo wszystko rozrusznik od 120km wersji by pasował. Widziałem , że pojawił się również wątek masy tych kół. Niestety, nie sprawdziłem, chociaż miałem taką wizję. Cały czas mogę zważyć koło LUK'a. Jak ktoś zważy sachs'a to możemy to zweryfikować. Subiektywnie Sachs wydawał się masywniejszy i cięższy. Wiadomo co za tym idzie.. przyspieszenie może trochę spaść na korzyść elastyczności. Osobiście mam czipa, więc i tak bliżej mi do 150km. Sory, za chaotyczne pisanie myśli, ale jest późno i mam urlop pzdr, jak coś to służę pomocą.
  4. Hej Zaryzykowałem. Kupiłem Sachs'a do 150km do mojej 120km wersji. Pomierzyłem oba koła dość dokładnie. Znalazłem pewną różnicę w wymiarze, ale wstępnie jest to wszystko ogarnięte. Koło założone, skrzynia siedzi i jak na razie ręcznie kręcąc kołem - nic nie haczy, nic nie przeszkadza. Jeszcze nie złożyłem całości , tak więc szczegółowe informacje i różnice podam dopiero jak odpalę i okaże się, że nie zamoczyłem jakiś 1060zł brutto
  5. SLAVIO , przepraszam, że pytam, ale to jest forum chyba ? ;-) Nie jestem niewierny, ale konkretów nikt nie napisał chyba jeszcze. Natomiast w tym wątku spotkałem się z wypowiedziami typu " mogę się założyć że wszystko pasuje do wszystkiego ". Widzę, że sachs jest wyższy, ale to go raczej nie dyskwalifikuje ? Przecież dzwon skrzyni i tu i tu jest taki sam. Skoro sprzęgło jest to damo i tutaj i tutaj, to oznacza również, że otwory montażowe docisku i powierzchnia pracy dwumasy jest ta sama. Pozostaje kwestia rozstawu i mocowania do wału, ale tutaj raczej nie spodziewam się różnicy. Również ew. zęby pod rozrusznik, ale wyglądają tak samo. Sprawdzając jeszcze katalog LUK od wersji 120km o numerze 415 0241 10 podpowiada się dla wersji 150km. Jedyne co to SACHS od wersji 150km nie podpowiada się dla 120km. Może skoro wyższy jest bardziej masywny i nie zalecany do 120km, że niby za ciężki ? I jestem "wierny" , tylko chciałbym usłyszeć konkret typu - będzie szorował o obudowę skrzyni albo nie pasuje na wał, albo co innego.
  6. Czy ktoś jest w stanie wskazać konkretną różnicę pomiędzy kołem dwumasowym do z19dt a z19dth. Nie interesuje mnie to co katalogi podają bo z doświadczenia wiem, że ciężko się na nich opierać w 100%. Oczywiście tu i tu skrzynia F40.
  7. OK. Jakiś sprawdzony sprzedawca koła ? Kompletu zmieniać nie będę. Docisk nie ma śladów zużycia. Łożysko oporowe również w ekstra kondycji. Z resztą co to za interes co 40tyś km zmieniać komplet ?
  8. Tak - był założony komplet LUK'a. Pisałem o tym. Sam go zakładałem 42tyś temu. Założony był tak jak fabryka każde z użyciem "special tool". I krótko mówiąc 42 tyś km nie satysfakcjonuje mnie. Stąd moje pytanie, czy koło sachs z silnika z19dth pasuje do z19dt, bo gdzieś natkąłem się na takie sugestie. I czy ktoś mi powie, czy taki luz jak pokazałem na filmiku kwalifikuje dwumase do wymiany? No moim zdaniem na pewno, ale szukam potwierdzenia.
  9. Dzięki za odpowiedź! Kwestia znaleźć dobrego sachs'a do siebie. Za LUK'a już podziękuję. Kwestia czy ten mój dwumas jest faktycznie już takim kiblem, ale wydaje mi się, że jednak za duże te osiowe luzy?
  10. Cześć. Na wstępie przepraszam za brak przywitania się w odpowiednim dziale, ale sprawa dość mnie pili i męczy i nie chcę tracić ani sekundy ;-) Więc krótko.. Darek z Gdyni, miło mi w końcu napisać coś na forum. Jak większość się pewnie domyśla, również mam problem z dwumasem. Właściwie jest to już mój drugi problem z dwumasem - pierwszy raz wymieniałem cały komplet dokładnie 42tyś km temu. Był to komplet LUK'a montowany własnoręcznie, oczywiście ze specjalnym narzędziem do wstępnego naprężenia docisku. Wszystko zmontowane tak jak producent przykazał. Mija 42tyś i coś zaczyna się tłuc. Myślę sobie - na pewno nie dwumas, przecież to prawie nowy sprzęt - pewnie skrzynia. Skrzynia fakt faktem ma luz na dyfrze, ma luz delikatny na wałku więc tak czy tak idzie do wymiany (F40). Niestety również moim osobistym zdaniem dwumas jest do wymiany. Nie ma luzów lewo-prawo, ale osiowy. Niestety to chyba on powodował te dziwne dźwięki. Dźwięki dokładnie jak na tym filmiku od 0:22 LINK Tutaj moje filmik z dwumasem : http://www.dercar.pl/video-1441534944.mp4 http://www.dercar.pl/video-1441534899.mp4 Co o tym sądzicie? DWUMAS KAPUT? Dodatkowo pytanie - czy koło SACHS 2294 000 296 , które jest dedykowane niby dla z19dth podejdzie do z19dt ? Jakoś LUK'a już nie zamierzam kupować chyba - jak dla mnie 42 tyś km to bardzo mało. pozdrawiam
×
×
  • Create New...