Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Bartoneczek

Forumowicz
  • Content Count

    53
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Bartoneczek

  • Rank
    Nowy

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna

Dodatkowe pola

  • Auto
    Vectra B 2001 Kombi, 1.8 16V Z18XE + LPG
  1. Rozumiem, powiem szczerze że nawet nie brałem pod uwagę tego że może to być sprzęgło. Zawsze kończące sprzęgło kojarzyło mi się ze ślizganiem się przy przyspieszaniu. A czy istnieje szansa że jest to kwestia pompy sprzęgła?
  2. Witam, Ostatnio w moim autko pojawił się problem dotyczący sprzęgła. Problem objawia się w ten sposób, że puszczając sprzęgło, docisk jakby 'zawiesza' się w połowie, pomimo że nogę ze sprzęgła już dawno zdjąłem. Wygląda to tak jakbym za długo puszczał sprzęgło i przytrzymywał je w 'połowie' (klasyczne palenie sprzęgła). Sytuacja ta ma miejsce tak długo jak trzymam wciśnięty gaz, problem ustaje najczęściej po puszczeniu gazu, jak już skrzynia złapie wspólny język z silnikiem na niższych obrotach. Oprócz tego czasami po puszczeniu sprzęgła, nawet na luzie, słychać delikatne głuche puknięcie. Co to może być? Ostatnio zmieniłem olej w silniku na Motula 10W40 ale nie sądzę żeby miało to jakiś związek. Pozdrawiam.
  3. Oczywiście, geometria to pierwsze co przyszło mi na myśl. Autko póki co stoi u mechanika. Zawieszenie nie ma żadnych luzów, wszystko tak jak powinno być. Nie zauważył żadnych niedokręconych elementów. Jedyne co zauważył to lekko strzelający przegub. Czy to może być to?
  4. Rozumiem. Czytałem gdzieś jeszcze że prawidłowy sposób na autoadaptację ustawień to kolejno: odpalić samochód, poczekać do pełnego zagrzania i powoli rozpocząć jazdę. Czy to prawda? Dziękuję Wam Panowie za rady i zainteresowanie tematem.
  5. I to może dawać aż tak drastyczne objawy? Spróbuję. Jeśli to nic nie da, tak jak mówi JarekS będę musiał sprawdzić pompę paliwa. Odnośnie map benzyny, to że trzeba jechać do ASO na Techa2 żeby wgrać od nowa mapy, mam traktować jako mit? Sterownik zaadoptuje się sam?
  6. Witam, Ostatnio mam pewien problem z moją Vectrą B, silnik Z18XE. Objaw jest następujący: podczas normalnej jazdy (niekoniecznie gwałtowne przyspieszanie) autko potrafi nagle stracić dawkę paliwa, po czym za chwilę wszystko wraca do normy. Z początku byłem przekonany że to kwestia uszkodzonego sterownika lub potencjometru gazu, bo dokładnie takie są objawy - nie muli, tylko na kilka sekund nagle przestaje przyspieszać. Przetestowałem to dzisiaj i okazało się że na LPG wszystko działa prawidłowo. Najśmieszniejsze jest to że codziennie pokonuję tę samą trasę i objaw ten występuje w dokładnie tych samych miejscach (klątwa?!). No i jeszcze jedno co zauważyłem, mam wrażenie że na ciepłym silniku problem ten się nasila. Jadąc po nocy tylko raz odmawia posłuszeństwa. Wracając już z uczelni np. po 4 godzinach kiedy silnik jeszcze do końca nie ostygł, objaw nasila się znacznie. Komputer nie wykazuje żadnych błędów, co prawda miał ostatnio problemy z sygnałem z lambdy ale wynikało to z instalacji gazowej gdyż interfejs podpięty do sterownika samochodu pokazuje że lambda na benzynie pracuje, na LPG przestaje (za uboga mieszanka). Co to może być? Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam.
  7. Witam, Mam pewien problem. Z początku samochód ściągał mi w lewo. No więc wymieniłem: amortyzatory przód, sprężyny przód, poduszki z łożyskami przód, lewy drążek kierowniczy, łączniki stabilizatorów, tulejka pływająca tył. Z całą tą wymianą były pewne historie i do tej pory wydaje mi się że coś spieprzyli, no ale nie istotne. Po całej tej wymianie zauważyłem że samochód ciągnie w prawo. Ale tylko i wyłącznie przy dodawaniu gazu. Po puszczeniu gazu jedzie prościutko jak po sznurku. Przy ruszaniu czy dodaniu gazu kierownica zwyczajnie ucieka w prawo. Przy obecnych warunkach, kiedy jest ślisko i autko nie ma przyczepności, zauważyłem coś jeszcze bardziej niepokojącego - bez przyczepności kierownica dosłownie ucieka w prawo o całkiem duży kąt! Sytuacja analogiczna do podniesienia samochodu na podnośniku i dodaniu gazu. Czy to w dalszym ciągu może być coś z zawieszeniem? Co to może być? Przegub, skrzynia, dyfer? Póki co nie mam za bardzo pieniędzy na rozebranie połowy auta i szukania przyczyny. Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam.
  8. Wkład może i tak ale chcę wymienić cały termostat z obudową i czujnikami. A jak widać obudowa jest jakaś nietypowa, ma dwa czujniki itd. W takim razie chyba zwyczajnie zamówię tego BEHRa. Nie ma wyjścia.
  9. @neo_82: od rana czytam nie tylko to forum, ale i cały internet. Czytalem o Vernetach, Wahlerach i po takiej lekturze doszedłem do wniosku że ani jedne ani drugie nie będą dobre. Wysiliłem się i dlatego szukam czegoś najbliższego oryginałowi. No ale ok, zakładając że wybiorę Wahlera, pomoże mi ktoś znaleźć taki do kupienia? Są Wahlery do Z18XE, ale do VB niestety przez tyle godzin nie udało mi się znaleźć. Szukałem na allegro, w sklepie intercars etc. Ten który wysłał kolega dark_rider jest firmy Topran. W największym naziemnym sklepie w mieście mają tylko Vernety.
  10. Wkładu samego nie chcę, chcę wymienić dla pewności również czujniki. Ten termostat z obudową jest podejrzanie za tani, śmierdzi Vernetem. Ten do którego wysłałem linka jest firmy BEHR. Mówi to coś komuś?
  11. Cześć, Muszę wymienić termostat i dosyć długo zastanawiam się nad tym który kupić. Moje możliwości wyboru znacznie się zmniejszyły kiedy okazało się że większość termostatów do Z18XE nie pasuje do VB z Z18XE. Znalazłem coś takiego: http://www.opel-shop.pl/product_info.php?products_id=1988 Skoro mam wydać tyle pieniędzy to chciałbym poznać Wasze opinie na temat tego producenta. Nie chciałbym musieć wymieniać go ponownie za dwa miesiące. Pozdrawiam.
  12. Ok, w takim razie ELM327 sobie odpuszczę. Trochę o tym poczytałem i wiem że jest to nic nie warte. Przerzucam się na kabel, z tym że: http://allegro.pl/in...2816013084.html - tutaj mamy USB, ale zastanawia mnie fakt że obsługuje też SEATy, Skody etc. Czy to na pewno jest podróbka TECH2? http://allegro.pl/in...2850644112.html - ta aukcja mnie bardziej przekonuje ale z kolei zakończona jest COMem a takiego portu w laptopie nie mam. Przejściówkom na USB nie ufam, zwykle nie działają. W związku z czym raczej odpada. No i jeszcze mam do wyboru coś takiego: http://allegro.pl/show_item.php?item=2867743785 . Co możecie mi na ten temat powiedzieć?
  13. Witam, Jedyne do czego potrzebuję interfejsu to usuwanie/sprawdzanie błędów i hobbystyczne podglądanie parametrów pracy. Znalazłem coś takiego: http://allegro.pl/micro-mini-elm327-v1-5-bluetooth-obd2-elm-327-hit-i2796192834.html Fajnie byłoby móc przeglądać to wszystko na telefonie. Mam jednak wątpliwości bo gdzieś znalazłem informację o tym że interfejs ELM327 obsługuje samochody dopiero od 2001 roku. Osobiście posiadam Vectrę B właśnie z 2001 roku z silnikiem Z18XE (montowanym później w Vectrach C). Czy taki interfejs zadziała z moim samochodem? Pozdrawiam.
  14. Chyba macie (na szczęście) rację, na postoju z wyłączonym wszystkim, pobiera 80mA co jest śmiesznie małym wynikiem. Akumulator podpięty pod prostownik, zobaczymy.
  15. Witam, Moja Vectra stała przez 3 tygodnie nie ruszana. Wczoraj wsiadłem do niej po raz pierwszy od tego czasu i awaria - objawy: - centralny zamek ma siłę otworzyć ale nie zamykać - radio działa - reszta elektryki wariuje - po przekręceniu kluczyka na zapłon lampki palą się normalnie, w pozycji rozruch - wszystko gaśnie a rozrusznik wydaje 'cyk' Podpiąłem go na kablach pod drugi akumulator. Vectra odpaliła bez problemu, przejechałem się nią jakieś 15 minut (w tym czasie odpalając dwa razy). Dziś po 24 godzinach sytuacja analogiczna do wczoraj. Czy to może być po prostu bardzo słaby akumulator, czy powinienem szukać w takim wypadku zwarcia? Jeśli zwarcie, to gdzie go szukać? Na rozruszniku? Czy w momencie przekręcenia kluczyka na rozruch, napięcie na rozruszniku powinno być 0.00? Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam.
×
×
  • Create New...