Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Blitz

Forumowicz
  • Ilość treści

    135
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

2 Neutral

O Blitz

  • Ranga
    Średnio obeznany

Informacja o profilu

  • Skąd
    mazowsze

Dodatkowe pola

  • Województwo
    mazowieckie

Ostatnio na profilu byli

494 wyświetleń profilu
  1. Załóż filtr odmy (separator) nr Opel 5656098, nr GM 9201848, problem powinien zniknąć.
  2. Raczej spalanie faktyczne się nie zmieniło ale z racji szybkiej podmiany komputera nie były robione dokładniejsze pomiary.
  3. Znam podobny przypadek z Vectrą B (x18xe) - dziwne wartości spalania. Pomogła jedynie wymiana komputera silnika (używka komp i zaprogramowanie immobilisera do nowego kompa). Wyświetlane wartości spalania wróciły do normy.
  4. Odgrzeje trochę temat. Otóż zacisk tył obecnie to przedliftowy (bez tych dodatkowych "uszu") z 35mm tłoczkiem. Chciałbym zmienić zacisk bez straty czasu, na uprzednio zregenerowany. Jest do kupienia w dobrym stanie polift zacisk (z "uszami"), który bym zregenerował w wolnym czasie własnymi siłami. Dodam, że tarcza 270mm (piasta na 4 śruby). Polifty miały 286mm tarczę. Czy bez problemu podejdzie taki poliftowy zacisk do przedlifta i czy zestaw naprawczy autofren D41669C będzie odpowiedni?
  5. Google: "sprawdzanie przewodów wn" i wszystkiego się dowiesz. Poza tymi wszystkimi sposobami przewody mogą być stare, stwardniałe, rdzeń mógł popękać wewnątrz. Moje, oryginalne jeszcze Beru, przy którejś wymianie świec po prostu się pourywały. Swój stan sygnalizowały wcześniej dławieniem po dodaniu gazu. Nowe przewody do tego silnika: około 90zł na necie znajdziesz. Polecane Bosch lub NGK do wyboru (oba made in UK), inne Sentech'y i Janmor'y już mniej, poza tym co to za oszczędność 30zł . Beru jest sporo droższe, więc mało kto się na nie porywa.
  6. Tak, przez przepustnicę idą przewody płynu chłodniczego.
  7. Blitz

    wycieki

    Diagnoza z mojego doświadczenia. Jeśli leci spod uszczelki pokrywy zaworów, to zbierać się będzie właśnie na łączeniu skrzyni z silnikiem. Wyciek przy półosi - do wymiany uszczelniacze półosi, prawdopodobnie wywaliło olej ze skrzyni do poziomu otworów półosi. Kolejne to zapocona sprężarka klimy, uszczelnienia sprężarki padły i gaz wywalił olej sprężarki. Ogólnie auto ma swoje lata, więc wszystkie uszczelki twardnieją i przepuszczają. Żeby mieć konkretnie załatwiony problem z wyciekami, to trzeba wymienić uszczelkę pokrywy zaworów, uszczelki półosi, uszczelki sprężarki klimy (bądź jej wymiana w całości), uszczelki miski skrzyni, uszczelki miski olejowej, polecam także zamontować oryginalny filtr odmy (jak go nie ma to wypluwa olej na przepustnice i silniczek krokowy). Zapomniałem, przy dokręcaniu uszczelek z gumy najważniejsza jest kolejność dokręcania śrub i właściwy moment.
  8. Ten typ tak ma, tzn. w oryginalnym module była to norma. Oczywiście istnieją też zamienniki modułu (do sprawdzenia czy obecnie jeszcze ktoś takie produkuje), które zapalają wszystkie światła dopiero po odpaleniu silnika, nie uruchamiając przy tym podświetlenia deski rozdz. i tablicy rejestracyjnej.
  9. Sprawdziłbym czy nie został zerwany gwint przy dokręcaniu krokowego, gwint jest alu więc o to nietrudno, a wtedy łapie lewe powietrze. Do sprawdzenia także uszczelka kolektora dolotowego.
  10. Na pewno chińska lipa to ta pompa wody, najlepsze HEPU, ewentualnie taniej hiszpański DOLZ. Poza tym ktoś sprytnie wrzucił opakowanie CONTI żeby reklamowało resztę chińszczyzny. Podsumowując- pasek ok Continental, reszta to china! (automega) - napinacz, rolki (nawet jak łożyska są japan) i pompa. Prawdziwy zestaw Conti będzie droższy, stąd cena intercars.
  11. To jest czujnik poziomu oleju (wyświetla info na MID'a) i należy wymienić jego uszczelkę, a możliwe to jest po zdjęciu dołu miski. Numery oryginału uszczelki 90542913 / 1238719, koszt ok. 5 zł. Zapewne do wymiany także uszczelka miski dolna i górna.
  12. Utniesz utniesz, tylko te "ucięcie" trzeba wykonać nie szlifierką, tylko wiertarką, robiąc otwory blisko siebie a później pomagając sobie przecinakiem. Aluminium oporne nie jest na takie zabiegi
  13. żeby wymienić górną uszczelkę, trzeba odciąć zbędny narożnik miski (zaprojektowany chyba specjalnie by było z tym masę roboty w innym przypadku). Chyba, że ktoś lubi dłubać godzinami przy aucie, to niech zastosuje sposób z rozkręcaniem półosi wahacza i czego tam jeszcze Jak już zakładamy nową to pamiętać, żeby dokręcać siłą identyczną jak dolną uszczelkę, w innym razie będzie ciekło, wiem bo przerabiałem temat.
  14. Klima "zapamiętuje" ostatnie ustawienie klapek nawiewu, tzn. jak miałeś ustawione np. 27'C i wcisnąłeś OFF, to powietrze będzie zasuwać przez nagrzewnicę całym strumieniem, pod wpływem pędu powietrza i siłą rzeczy będzie bardzo ciepło. Rozwiązanie- przed wyłączeniem panelu klimy, ustawić taką temperaturę jaką byśmy chcieli mieć przy nawiewie z wentylatora. W tym przypadku ustaw sobie z 18'C, daj OFF i będzie chłód
  15. Są dwa czujniki jeden do kompa silnika, drugi na zegary. Ten od zegarów z czasem coraz gorzej wskazuje temperaturę, tym samym prosi się o wymianę.
×
×
  • Utwórz nowe...