Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Blitz

Forumowicz
  • Content Count

    137
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 Neutral

About Blitz

  • Rank
    Średnio obeznany

Informacja o profilu

  • Skąd
    mazowsze

Dodatkowe pola

  • Województwo
    mazowieckie

Recent Profile Visitors

524 profile views
  1. Spokojnie, nie trzeba odkręcać przewodu, a sam elastyczny przewód jest, tyle że wcześniej, do zacisku prowadzi około 50 cm sztywny. Koło jest amortyzowane, wykonuje pracę góra-dół, więc na sztywnym przewodzie to by się nie udało. Radzę jednak sprawdzić, czy nie trzeba zregenerować zacisku, tj. wymienić uszczelek tłoczków i ich nasmarować smarem do cylinderków hamulcowych. Szkoda, żeby nowe tarcze dosyć drogiego Textara były zużywane przez źle pracujący zacisk (zapieczone i ciężko pracujące tłoczki).
  2. ATE - to skrót od założyciela Alfreda Teves'a http://www.ate-hamulce.pl/the-company/ate-rozwoj/ Ten katalog wszystko wskaże https://textar.com/brakebook/ Wszystko Textara na 4 śrubową piastę pasuje- sprawdzone, także spokojnie.
  3. Załóż filtr odmy (separator) nr Opel 5656098, nr GM 9201848, problem powinien zniknąć.
  4. Raczej spalanie faktyczne się nie zmieniło ale z racji szybkiej podmiany komputera nie były robione dokładniejsze pomiary.
  5. Znam podobny przypadek z Vectrą B (x18xe) - dziwne wartości spalania. Pomogła jedynie wymiana komputera silnika (używka komp i zaprogramowanie immobilisera do nowego kompa). Wyświetlane wartości spalania wróciły do normy.
  6. Odgrzeje trochę temat. Otóż zacisk tył obecnie to przedliftowy (bez tych dodatkowych "uszu") z 35mm tłoczkiem. Chciałbym zmienić zacisk bez straty czasu, na uprzednio zregenerowany. Jest do kupienia w dobrym stanie polift zacisk (z "uszami"), który bym zregenerował w wolnym czasie własnymi siłami. Dodam, że tarcza 270mm (piasta na 4 śruby). Polifty miały 286mm tarczę. Czy bez problemu podejdzie taki poliftowy zacisk do przedlifta i czy zestaw naprawczy autofren D41669C będzie odpowiedni?
  7. Google: "sprawdzanie przewodów wn" i wszystkiego się dowiesz. Poza tymi wszystkimi sposobami przewody mogą być stare, stwardniałe, rdzeń mógł popękać wewnątrz. Moje, oryginalne jeszcze Beru, przy którejś wymianie świec po prostu się pourywały. Swój stan sygnalizowały wcześniej dławieniem po dodaniu gazu. Nowe przewody do tego silnika: około 90zł na necie znajdziesz. Polecane Bosch lub NGK do wyboru (oba made in UK), inne Sentech'y i Janmor'y już mniej, poza tym co to za oszczędność 30zł . Beru jest sporo droższe, więc mało kto się na nie porywa.
  8. Tak, przez przepustnicę idą przewody płynu chłodniczego.
  9. Blitz

    wycieki

    Diagnoza z mojego doświadczenia. Jeśli leci spod uszczelki pokrywy zaworów, to zbierać się będzie właśnie na łączeniu skrzyni z silnikiem. Wyciek przy półosi - do wymiany uszczelniacze półosi, prawdopodobnie wywaliło olej ze skrzyni do poziomu otworów półosi. Kolejne to zapocona sprężarka klimy, uszczelnienia sprężarki padły i gaz wywalił olej sprężarki. Ogólnie auto ma swoje lata, więc wszystkie uszczelki twardnieją i przepuszczają. Żeby mieć konkretnie załatwiony problem z wyciekami, to trzeba wymienić uszczelkę pokrywy zaworów, uszczelki półosi, uszczelki sprężarki klimy (bądź jej wymiana w całości), uszczelki miski skrzyni, uszczelki miski olejowej, polecam także zamontować oryginalny filtr odmy (jak go nie ma to wypluwa olej na przepustnice i silniczek krokowy). Zapomniałem, przy dokręcaniu uszczelek z gumy najważniejsza jest kolejność dokręcania śrub i właściwy moment.
  10. Ten typ tak ma, tzn. w oryginalnym module była to norma. Oczywiście istnieją też zamienniki modułu (do sprawdzenia czy obecnie jeszcze ktoś takie produkuje), które zapalają wszystkie światła dopiero po odpaleniu silnika, nie uruchamiając przy tym podświetlenia deski rozdz. i tablicy rejestracyjnej.
  11. Sprawdziłbym czy nie został zerwany gwint przy dokręcaniu krokowego, gwint jest alu więc o to nietrudno, a wtedy łapie lewe powietrze. Do sprawdzenia także uszczelka kolektora dolotowego.
  12. Na pewno chińska lipa to ta pompa wody, najlepsze HEPU, ewentualnie taniej hiszpański DOLZ. Poza tym ktoś sprytnie wrzucił opakowanie CONTI żeby reklamowało resztę chińszczyzny. Podsumowując- pasek ok Continental, reszta to china! (automega) - napinacz, rolki (nawet jak łożyska są japan) i pompa. Prawdziwy zestaw Conti będzie droższy, stąd cena intercars.
  13. To jest czujnik poziomu oleju (wyświetla info na MID'a) i należy wymienić jego uszczelkę, a możliwe to jest po zdjęciu dołu miski. Numery oryginału uszczelki 90542913 / 1238719, koszt ok. 5 zł. Zapewne do wymiany także uszczelka miski dolna i górna.
  14. Utniesz utniesz, tylko te "ucięcie" trzeba wykonać nie szlifierką, tylko wiertarką, robiąc otwory blisko siebie a później pomagając sobie przecinakiem. Aluminium oporne nie jest na takie zabiegi
  15. żeby wymienić górną uszczelkę, trzeba odciąć zbędny narożnik miski (zaprojektowany chyba specjalnie by było z tym masę roboty w innym przypadku). Chyba, że ktoś lubi dłubać godzinami przy aucie, to niech zastosuje sposób z rozkręcaniem półosi wahacza i czego tam jeszcze Jak już zakładamy nową to pamiętać, żeby dokręcać siłą identyczną jak dolną uszczelkę, w innym razie będzie ciekło, wiem bo przerabiałem temat.
×
×
  • Create New...