Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

xanjarek

Forumowicz
  • Content Count

    121
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About xanjarek

  • Rank
    Średnio obeznany

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Wa-wa

Dodatkowe pola

  • Województwo
    mazowieckie
  • Auto
    Vectra C 2002r 2,2 dti & Vectra c 2005 1,9 cDTi

Recent Profile Visitors

289 profile views
  1. Nikt nic nie doradzi? Ze dwa lata te ustrojstwo u mnie się pojawia... kostki wszystkie czyszczone, pedał gazu i sterownik podmieniane. Została tylko przepustnica - komuś może jej wymiana pomogła? Tym prędzej, że często mi same falują obroty. Jeśli przepustnica - to czyszczenie, regeneracja czy wymiana na inną używkę? Kable to naprawdę w ostatecznej ostateczności chcę podejrzewać... wszystkie styki czyszczone piny nie latają, a co zanotowałem to: raz na postoju przekręciłem stacyjkę - świeciło, zgasiłem stacyjke i znowu zapaliło i już nie było. W dodatku praktycznie zawsze zaświeci w korku, a nie na trasie czy na wybojach na nierównych drogach... Jak auto odpalone stoi to też potrafi samo zaświecić. Z DTC wyprogramowałem - czy można jakoś z modułu ABS wyprogramować te ustrojstwo by nie znał tego błędu?
  2. Ja już nie uznaje kominatorstwa... W poprzednim aucie niebiescy koledzy zabrali mi dowód jak miałem wstawione xenon hid w lampy soczewkowe, później zabawa w odkręcanie tego... postanowiłem robić tylko leganlnie. W Vectrze raz przy rutynowej kontroli też patrzyli czy mam homologacje na ledach w vectrze... Tylko lampy z homologacją w komplecie z żarówkami z homologacją przejdą przegląd, jeżeli wymieniasz żarówki lampy itd. to trzeba się liczyć że przeglądu może już nie przejść. U siebie wstawiłem okrągłe ledy z homologacją w miejsce przeciwmgłowych - wygląda jak fabrycznie, w dodatku z modułem driveme home. Wszystko w pełni legalne (jak ktoś chce fotki mogę podrzucić). Co do długich na 30/40% jako dzienne... jeżeli lampa nie ma homologacji DRL to też zapomnij o przeglądzie jak dopatrzy się diagnosta. Pomijam zupełnie fakt czy będzie błąd spalonej czy nie... Do vectr do lampy z światłami mijania nie widziałem nigdy ledów, to samo te wstawianie pasków ledowych.. nie ma nic homologacji nie kombinuj. A jak ktoś ma gdzieś przepisy... to podam przykład o którym trąbią na innych forach: jak będzie miał kolizje/ wypadek i jak policja się dopatrzy że auto z przerabianym oświetleniem to BĘDZIE JEGO WINA. Nawet jak ktoś w niego przywali, to powie że został oślepiony albo nie widział tych świateł i wygra każdą sprawę. Według mnie gra nie warta świeczki...
  3. Auto zaprowadzone do Bulusia i kolegi w Warszawie - problem rozwiązany. Wbrew pozorom to pompa wspomagania padła od strony elektrycznej/elektronicznej, dlatego robiła zwarcie na CANie w modułach. Auto po ich naprawie już zrobiło 150km i śmiga. 3-4 dni stał i temat ogarnięty. Super, dzięki Buluś, świetna robota! PS - jak widać opadające wskazówki to nie zawsze CIM, tylko to czasem coś zupełnie innego
  4. No właśnie używane CIM i ECU miałem wymieniane w zeszłym roku... przejechałem z 5 -10 tyś. na tym... jakieś złe egzemplarze może bo czasami też mi wycieraczki się zacinały. Czy jest to możliwe, że zepsuty CIM odcina dostęp do ECU? PS - sorry trochę OT - jeśli ECU padł to na 90% muszę programować immobilajzer - chętnie bym przy tej okazji to wyłączył - jak to wykonać? Skoro miałbym programować kluczyk to bym wolał zupełnie wyłączyć i dorobić drugi klucz za 50zł (mam jeden, a drugi scyzoryk kosztuje od 400zl)
  5. Sorry nie dopisałem które auto... Victor C 2005 (polift), 1,9cdti 120km Cim - chyba oznaczenie X (ten tańszy bez xenonu, z czujnikiem skretu przy silniku).
  6. Cześć, Panowie pilnie potrzebuje pomocy - kiedy auto jest najbardziej potrzebne oczywiście musi zawieść! Mianowicie - świeci mi połowa deski rozdzielczej, wskazówki leżą, a na ekracnie TID (dwie linie) zamiast chwilowego spalania mam tylko literkę F.... Wczoraj odpalił i nie chodziła pompa wspomagania (wręcz musiałem cały olej przerzucać czyli na postoju bez skrętu) ,a dziś już nawet nie odpaliło. Świeci także aku (a ma napięcie 12,53V) Podpinam pod OBD i tam nie widzi ECU ;-( Co to zdechło? CIM, Alternator czy ECU? Pamiętam, że jak wskazówki leżą to najczęściej CIM, ale wtedy też odcina złącze OBD do ECU? Co mogę sprawdzić by znaleźć winowajce? Każda podpowiedź mile widziana!
  7. Radio wstawiłeś dwa din czyli niefabryczne? U mnie to wyglądało tak: Przewód z czinczem szedł do radia (to u Ciebie zapewne czerwony) - przewód przeprowadziłem za schowkiem, a potem pod listwami progowymi - nawet nie musisz ich ściągać tylko wsadzisz pod spód. Tylko uważaj potem przy kanapie by mądrze przelożyć. Przewód sygnał (żółty) wpiąłem w przewód żarówki cofania (jak włączasz wsteczny zapala się żarówka biała, więc masz także sygnał) -łatwo znajdziesz multimetrem Czarny standardowo masa pod jaką śrubę Działa na 100% - u mnie też
  8. Tak jak ja - też już podmieniałem ze sprawnego auta i mam pewność, że ten błąd to nie pedał gazu Ale mam inne obserwacje - od ok. 6 miesięcy zauważyłem, że błąd nie pojawia się kiedy jeżdżę na wyższych obrotach (tzn. biegami tak steruję, by mieć cały czas min. 1800rpm). W ten sposób przejeżdżam dłużej i dalsze dystanse i nic się nie dzieje i tak od kilku miesięcy. Natomiast jak jeżdżę jak senior zgodnie z przepisami (4 bieg w mieście 50km, 1200rpm) albo trochę postoję w korku... to tylko wtedy co jakiś czas (czasami raz na tydzień, czasem 4 razy w ciągu dnia) się zaświeci. Jeszcze jedno spostrzeżenie - czasami zapala się błąd od razu po przekręceniu stacyjki. Zgasisz, zapalisz stacyjkę od nowa i go nie ma - jak do licha przewód czy pin może przerywać w ten sposób by prąd przepłynął i nagle łączy bez żadnych drgań itp.? Poza tym, gdyby to był luźny pin, to by pojawiało się raczej zawsze na nierównościach, a bardzo rzadko w trasie na równej drodze - w mojej ocenie to musi być jakiś drugi moduł który powoduje - tylko w którym jest jeszcze zapisany ten błąd? Z ECU wyprogramowałem, jeszcze jakieś miejsce zostało...
  9. Omg... to była moja ostatnia nadzieja a chociaż po jej wymianie ustąpiły Ci same podnoszące się obroty? Zastanawiam się czy wymienić czy dać mechanikowi do wyczyszczenia... bierze 100zł + 150zł kolektor dolotowy.Tylko on pewnie wyczyści mechanicznie, a tu trzeba by coś elektronike przeczyścić i luty poprawić? Czy jak tylko ją wypucuje to obroty ustaną?
  10. Na jaki wymieniałeś termostat? Ja wymieniłem na valeo, tylko 3 miesiace jezdzilem ze trzymal w trasie 85 stopni, 90 w miescie. Teraz w trasie mam kolo 81... jak ma powyzej 80 stopni to dalbym mu spokój, z tego co widzialem w kilku innych vectrach te samochody tak maja ze nie maja pionowo 90 stopni (poza miastem) tylko 80-85.
  11. KonradS podmieniał u mnie ECU... i to nie przyniosło efektów, dla pewności 3 testowaliśmy i żaden nic nie wniósł - ciągle to samo. Teraz wyprogramowałem z tablicy DTC i teraz tylko ASR mi świeci lecz dalej blokuje pedał gazu :< Kurka wodna... te złącza od ECU od potencjometru i X1 i X4 to czyściłem chyba 4 razy z odkurzaczem i psikajac contactem do elektroniki, także sprawdzałem te piny, wszystkie wyglądają dobrze. Jedyna rzecz która pozostała i nie mam pewności... silnik mi podnosi sam obroty - to chyba wina tylko przepustnicy? A czy ona może powodować ten błąd p1120? (na innym forum czytałem że jeżeli coś nie halo jest z pinami to wyświetla się inny, bodajże p1125)
  12. Ale masz spokój z błędem p1120 czy z podnoszeniem obrotów? Zastanawiam się czy UEC jest tylko skrzynką gdzie łączą się kości czy także modułem? Może jego trzeba by było zmienić? Z tym błędem śmieszne jest to, że wyprogramowałem oba błędy z tablicy TC ECU (czyli wyprogramowałem błędy p1120 i p1122), a mimo to że już kluczyk się nie zaświeci, to zaświeci ASR (czy ESP? żółte auto w poślizgu ...) i będzie trzymał 1300 obrotów. ECU tego nie może robić, tylko jakiś inny moduł to musi generować - tylko który? Opel chyba celowo stworzył błędy, które pozwolą rozbijać ich auta gdy np. odcina pedał gazu przy wyprzedzaniu ....
  13. ntt , udało Ci się rozwiązać problem? Ja mam manualną skrzynię, ale u mnie to samo - co jakiś czas sam sobie viktor podnosi obroty... a potem chyba przez to pluje błędem p1120 i p1122. I jest to bardzo nieregularne - jednego dnia 4x się zaświeci, inny cały tydzień spokoju... Czyscilem już wszystko styki ECU, styki UEC i od potencjometru. Piny też patrzyłem OK. Z ECU wyprogramowałem mu te błędy z tablicy DTC, ale i tak sam podnosi obroty i zaświeci kontrolke ASR i zablokuje na 1300 obrotów :<
  14. Cześć, Xpirat udało się u Ciebie rozwiązać ten problem czy po prostu tak dalej jeździsz? U mnie po regeneracji turbo są te same objawy - 255 żądane, 299 zmierzone... Wężki do zaworka mam ok, czyściłem map sensor, a EGR wyłączony komputerowo... I przed 1700rpm mam za mało powietrza, a potem pompuje prawie na 3 bary...
  15. Czy miałeś chipowane auto? u mnie kiedyś naprawdę szarpało, wgrałem oryginalną mapę i auto zaczęło normalnie zmieniać biegi - teraz wiem że mapa mimo że była zablokowana do odczytu, była źle zrobiona.
×
×
  • Create New...