Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Aspirant

Forumowicz
  • Zawartość

    159
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    2

Aspirant wygrał w ostatnim dniu 9 Styczeń 2017

Aspirant ma najbardziej lubianą zawartość!

Reputacja

9 Neutral

O Aspirant

  • Ranga
    Średnio obeznany

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    DE + Zielona Góra

Dodatkowe pola

  • Województwo
    lubuskie
  • Auto
    2.8 230 AT GTS Sport LPG

Ostatnio na profilu byli

536 wyświetleń profilu
  1. Aspirant

    Tech woj. Lubuskie

    Tak, polecam Ci go, dlubie przy moich Vectrach od paru lat, zawsze bylo milo i uczciwie, tylko jest zawsze zawalony robota; techa ma oryginalnego.
  2. Aspirant

    Tech woj. Lubuskie

    Jesli masz na mysli mechanika z techem to polecam "mojego": Zielona Gora, Chmielna 8A
  3. Bardzo mozliwe, ze to nie jest lag, tylko na hamowni dawali w palnik od 4k (tak jak na tym slynnym tuningu z holsetem 35), bo mi sie wierzyc nie chce, ze tak pozno wstaje.
  4. Hej, tylko krotko napisze. Po pierwsze to moze z gt30 masz racje, ja badalem to dla siebie i przypomnialem sobie, ze w gre wchodzil automat, czyli ja nawet nie musze/chce miec maks momentu do odciecia. Po drugie, jesli mowa o garrettach to patrz tylko na gtxy. One maja alu wirniki i podobno szybciej wstaja. I masz racje, na 2.8 jakiegos strasznego laga nie bedzie. Ja tego 28 upatrzylem sobie, bo jest natychmiastowa reakcja i 500Nm przy 6k to dla mnie za duzo. Co do moich obaw, to jak widac , ladujemy w 450+PS i nie wiem na ile silnik to na dluzsza mete bez modyfikacji wytrzyma. Jesli nie masz czegos do wyliczen, to polecam ten kalkulator, znalazlem go wzglednie niedawno, fajna sprawa. Moze jakiegos EFRa sobie dobierzesz http://www.turbos.borgwarner.com/aftermarket/matchbot/index.html PS wg mnie troche przesadzili z Volumetric Efficiency, ale z drugiej strony to oni niby sie znaja.
  5. Z tym wachlowaniem, chodzilo mi to wachlowanie biegami, gt30 bedzie sie dluzej rozkrecac i stracisz elastycznosc, trzeba bedzie redukowac... Druga sprawa, ze jak zaprzegniesz do roboty taka sprezarke, to raczej trzeba myslec o trwalosci bebechow silnika. W ogole te garretty to kosmiczne koszta, wydaje mi sie ze że za te 4500 to kupisz srodek, a do tego trzeba jeszcze obudowe za ponad polowe tego co podales i cena sie robi nieciekawa. Szczerze mowiac, jakbym mial na twoim miejscu wydac te pieniadze, to bralbym dyfer i myslal jak zrobic te 330-350 z tego turbo co masz... Przy gt30 bez dyfra tez bedzie lipa, to jest wskoczenie w inna lige, duze koszty sprezarki to tylko poczatek...a z czegos tanszego, to obilo mi sie o uszy (ale moze zle slyszalem), zeby brac jakies wieksze td05 (chyba 20G, ale nie ogladalem jakie tam sa inne opcje i czy takie w ogole istnieje ), na pewno jest gorsze od superduper garretta, ale moze jakas zregenerowana uzywka bedzie 5x tansza, a montaz sobie wystrugasz. Nie wiem jak te najnowsze hybrydy td04, ale ja bym dalej nie meczyl tej konstrukcji _chyba_ .
  6. Ja mysle, ze dalej jeszcze nie udalo mi sie przekazac, co mam na mysli. Jesli chcesz widziec +1bar na czujniku doladowania, ktory jest na rurze dolotu przed kolektorem, to sprezarka musi pracowac na wiecej niz 1+1. Ona musi nadrobic spadek cisnienia w filtrze powietrza (za nim jest nizsze cisnienie niz atmosferyczne) potem na tej nieciekawej rurce do turb, IC i jego orurowanie.To wszystko daje na lajcie 0,2 bara na wyzszych obrotach (im wiekszy przeplyw, tym wiekszy opor, spadek cisnienia) , nie zdziwilbym sie jak 0,33 (przy odcieciu). Dlatego jak widzisz 1bar doladowania (powiedzmy powyzej 5k rpm), to znajdujesz sie na mapie (wykresie) sprezarki na jakis 2.2-2.3PR (tyle ona musi pracowac) i jesli cos planujesz/wybierasz, to wez to pod uwage... PS moj czarny kon to gtx2 2867 (24% wydajniejszy od 19t, a przy tym sporo chlodniejszy), bo patrzac tez na powyzsze, to jest dobrze uszyty (sprawnosc) na 1 bar w dolocie dla 2.5l, styknie do jakis 420 koni (zadyszka od 350), do tego dosc wczesnie wstaje, a w manualu, to chyba fajnie wrzucic 6 bieg i sobie na nim zostac. Ale ja patrzylem tylko teoretycznie (moje powody znasz), koszt jest zacny, chociaz wiem, ze instalacje bys mogl zrobic we wlasnym zakresie. A jak ci sie chce wachlowac, to juz gtx 30, tylko pytanie jak czesto potrzebujesz ponad 350 koni, a jak czesto jezdzisz "normalnie".
  7. Chodzi mi o to, ze jak chcesz miec przy silniku 1 bar, to przy 5-6krpm musisz miec na mapie ca. 2.2PR, bo tak na to cisnienie bedzie pracowac sprezarka
  8. Musisz doliczyc straty po sprezarce, zeby miec 1 bar w kolektorze, na wyzszych obrotach sprezarka (mapa) musi dmuchac z 1.2 (im wyzej tym wieksze straty). Ogolnie jak wrzucisz turbo, ktore to potrafi, i dograna reszte, to bedziesz mial okolice 420ps (edit teoretycznie to nawet do 50ps wiecej, ale obawiam sie ze rozne inne straty to zjedza, poza tym balbym sie o niemodowany silnik).
  9. W nazwie tematu podalem u2103 (00) abs - brak komunikacji. Auto 1/2006 PS mam ids+ Wtyczka abs jest na kazdym kole?
  10. Witam, Mam stale pojawiajacy sie przed odpaleniem blad braku komunikacji z abs/esp/tc, ale jak odpale to blad gasnie. ostatnio praktycznie co sie przejade, ale jak bylo chwile troche cieplej, to na krotkich jazdach po mieecie blad przed odpaleniem sie nie pojawial. raz w trasie zapalila sie kontrolka "poslizgu" po zgaszeniu i odpaleniu zgaslo. Podejrzewam problem z jakims "kontaktem". Panowie, gdzie zajrzec, gdzie "psikac". Inne sugestie mile widziane. Pozdrawiam
  11. Hej, jadę w poniedziałek oglądać vectrę (polift), biorę miernik grubości powłoki lakierniczej (za 4 stówki, wiec jest raczej dobry). Czy ktoś się orientuje jaka powinna być grubość lakieru (do wlasnego auta nie mam akurat dostepu, wiec sam nie sprawdze)? Czy na masce grubosc lakieru sie jakos rozni, bo z tego co kojarzę, to maska jest aluminiowa? Jakieś porady odnośnie samego mierzenia? Slyszalem, ze najlepiej wziac "probkę" z dachu (bo raczej nie malowany), a pozniej porownywac reszte. Jakie powinny byc maks odchylki? dzieki i pozdrawiam
  12. Aspirant

    amortyzatory - dobór

    Zalozylem te 300 065 (do sprezyn kyb rj6222, czyli tez na zle drogi/duze obciazenia) i ogolnie to jestem zadowolony, ale jest pare spraw, ktorych nie jestem pewien. Po 1 to chyba tyl mi poszedl troche do gory, ale glowy to nie dam. Same amortyzatory sa dluzsze od standardowych KYB, mozliwe, ze to jednak jakos podnosi samochod? Po 2 jest niby troche twardziej, ale w trasie i na autostradzie prawie sie tego nie czuje (im szybciej tym lepiej, ogolnie w trasie jest bardzo stabilnie), wszystko ladnie wybiera, z delikatna informacja, ze ta dziura albo wybrzuszenie jest. Amory sa troche twardsze, ale dlugosc skoku jest moze nawet minimalnie wieksza (?), wiec dziury sa wybierane. No w sumie nie na darmo sa one na zle drogi, jezdzilem po slabym asfalcie i czuc ze jest troche niewygodnie, ale jedzie po tych nierownosciach bardzo solidnie i czuc, ze ma spory zapas zanim by w cos ew. dobilo. Troche ciezko mi to porownywac do tego co bylo wczesniej, bo stare amortyzatory byly juz blisko konca.
  13. Aspirant

    amortyzatory - dobór

    Sachs 300 065 na tyl sporo lepiej wykonany od KYB. Nie wiem czy 064 tez tak wyglada, to bylby odpowiednik tej kayaby.
  14. nie chce koledze tom177 psuc tematu, ale skoro pytasz, to powiem, ze gdzies czytalem, ze w takim wypadku, to dobrze jest sie przyjrzec uszczelkom do nagrzewnicy (za takimi kolankami wchodzacymi w sciane grodziowa)
  15. Aspirant

    Przebiegi

    sorry, ze troche nie na temat, ale ja z moim traktorkiem ide z kolega leb w leb, mam 391. przy czym ja mam juz pol fury - jak nie 3/4 - wymienone, pewnie dlatego, bo polowa przebiegu to palowanie (a 1/3 to autobahn bez ograniczen predkosci)...
×