Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Aspirant

Forumowicz
  • Content Count

    170
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Aspirant last won the day on January 9 2017

Aspirant had the most liked content!

Community Reputation

10 Neutral

About Aspirant

  • Rank
    Średnio obeznany

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    DE + Zielona Góra

Dodatkowe pola

  • Województwo
    lubuskie
  • Auto
    2.8 230 AT GTS Sport LPG

Recent Profile Visitors

635 profile views
  1. Przy 250kmh mam jakies 265 na blacie, a wlasciwie poza nim. Mysle, ze cala pierwsza gen silnika nie miala kaganca, a 250kmh to kres mozliwosci wersji 230ps. Czyli 250ps moze dobre 255 poleci.
  2. Tez slyszalem, ze 335 km to koniec mozliwosci oryginalnych wtryskow. Ale np. taki dosyc znany na amerykanskiej scenie tunigu saaba Vermonttuning obiecuje na starych wtryskach 360 kunia. Balbym sie jednak troche. http://www.vermonttuning.com/product/saab-9-3-2-8t-stage-1-upgrade/ Potem biora (w Niemczech - tez slyszalem i nie poswiecalem temu zbyt wiele czasu) 550ccm boscha, bo sa chyba "tanie" i popularne, mniejsze tez by np. do 400km wystarczyly, ale chodzi o dostepnosc i cene.
  3. Zaraz napisze do moderatora, ze nie trzymasz sie tematu
  4. To ma 174, przedtem mialem 2.2dti, rozstalem sie z nim przy 398, mam fotke z koncowki. 2.2dti latal na 5w30 gm (wymienialem co 15-20tys) i bylo super (z ciekawosci rozebralismy silnik, w srodku ideal, czysciutko), zalalem ten olej do 2.8 i po 12 tys km zamienil sie w nieciekawa czarna breje i w ogole go dosc szybko ubywalo, bo odparowywal, wtedy sie zaczalem interesowac olejami. tego motula zeszlo 350ml po 4300km (robilem wtedy dolewke, wiec wiem)
  5. Z ciekawosci sprawdzilem co pisze Saab i 0w30 jest podany w instrukcji jako normalny. Wiec jak nie palujesz, to czemu nie, ale rozejrzalbym sie za takim (0w30), ktory jest troche gestszy ma cieplo. Wiadomo, ze rozne produkty balansuja na granicy tej czy tamtej specyfikacji. 5w30 to wg mnie najslabsze rozwiazanie, bo przeciez na zimnym 0w40 jest rzadszy, poza tym 0w30 i 0w40 zrobisz tylko z pelnego syntetyka i mozna kupowac w miare w ciemno, a 5w30 to specyfikacja latwa do wykonania (dzieki uszlachetniaczom) na slabym oleju bazowym, tyle ze te uszlachetniacze sie koncza, a slaby olej bazowy od poczatku jest wrazliwy na temperature. Sa oczywiscie 5w30 pelne syntetyki, ale trzeba wiedziec co sie kupuje... Tak nota bene, ja zmieniam olej jakies 5-6 razy w roku, bo robie niecale 50tysi na rok. Na te chwile zalany 10W40 motul 300v chrono, moze dla niektorych to niezbyt rozsadne przy 2.8t, ale mam go od 3 tyg i 5 tysi przejechane, niebawem wpada 5W40, wiec ten motul mniej niz 15C przy rozruchu nie zobaczy, natomiast na autobahnach jest zwykle bardzo dobrze rozgrzany Oleje kupuje ciagle na jakis akcjach rabatowych w Niemczech i zwykle 20l, wychodzi duzo taniej niz w pl (jakby sie ktos zastanawial, ze nie mam na co kasy wydawac), tego motula kupilem akurat za 170pln za 3x2l, gdzie na allegro jedna puszka kosztuje 100pln...
  6. Wiem, ze 0W30 bedzie troche rzadszy, ale te roznice sa dosc marginalne. Oba przeciez lapia sie na 0W, jak lancuchowi to ma nie starczac, to z napinaczami jest cos nie halo. Natomiast na rozgrzanym naprawde balbym sie cisnac przy wisko ponizej 10 (po paru tys. km na wiosne, po domieszaniu paliwa i zmeczeniu oleju ciekawe ile bedzie?), 2.0t to dosc stara konstrukcja, raczej nieprzygotowana na taka zupke i moze zrywac film olejowy albo zaczac zlopac olej albo oba zonki razem, wg mnie to ryzyko wieksze niz niedosmarowanie zima na 0W40. Ruska strone tez znam, wczoraj obczajalem oleje do automatu, bardzo profesjonalne informacje maja gdzieniegdzie.
  7. Ja odnioslem sie tylko do wypowiedzi, ze nie ma mozliwosci badania oleju. Zgadzam sie z tym, ze w 1.8 raczej wystarczy dobrac lepkosc, a potem zmieniac olej regularnie (nie bede sie wdawal dyskusje co ile w tym silniku, bo ne wiem); wychodze z zalozenia, ze takiego silnika nikt dluzej nie paluje (to druga kwestia: rzadko kto interuje sie jak wlasciwie uzytkowane jest auto, ludzie lubia hantlowac nazwami ulubionych marek albo jakis magicznych produktow, cala reszta -jak profil uzytkowania- niewazna) i byle hydrokrak bedzie ok.
  8. 60 dolarow i mozesz sprawdzac co chcesz. Jest kilka miejsc w internecie, gdzie ludzie wymieniaja sie analizami oleju swiezego lub zuzytego i dyskutuja na nieco innym poziomie niz "ja i szwagier lejemy i nic sie nie dzieje".
  9. O oleju warto poczytać, ale lepiej nie na "zwyklych" forach, bo niemal kazdy ma swoja teoryjke, ale niestety niewiele z tych osob ma jakiekolwiek pojecie.
  10. Bralbym 0W40, te specyfikacje spelniaja tylko dobre (bazowe) oleje, wybor niemaly. Jak Ci potrzebny lepszy rozruch to cSt przy 100C (odpowiadajaca za wartosc po "W") jest bez znaczenia (ale przy jezdzie szybszej niz emerycka jest wg mnie za niski, ale nie znam sie na 2.0t). Dodatki olej, wydaj roznice na... olej bedziesz mial to co w dodatkach i przez kogos przemyslane, a nie zalewanie czegos na pale, z kompletnie niewiadomym efektem.
  11. witam, czy ktos moglby pomoc i opisac piny przeplywomierza w 2.8 ?
  12. Tak, polecam Ci go, dlubie przy moich Vectrach od paru lat, zawsze bylo milo i uczciwie, tylko jest zawsze zawalony robota; techa ma oryginalnego.
  13. Jesli masz na mysli mechanika z techem to polecam "mojego": Zielona Gora, Chmielna 8A
  14. Bardzo mozliwe, ze to nie jest lag, tylko na hamowni dawali w palnik od 4k (tak jak na tym slynnym tuningu z holsetem 35), bo mi sie wierzyc nie chce, ze tak pozno wstaje.
  15. Hej, tylko krotko napisze. Po pierwsze to moze z gt30 masz racje, ja badalem to dla siebie i przypomnialem sobie, ze w gre wchodzil automat, czyli ja nawet nie musze/chce miec maks momentu do odciecia. Po drugie, jesli mowa o garrettach to patrz tylko na gtxy. One maja alu wirniki i podobno szybciej wstaja. I masz racje, na 2.8 jakiegos strasznego laga nie bedzie. Ja tego 28 upatrzylem sobie, bo jest natychmiastowa reakcja i 500Nm przy 6k to dla mnie za duzo. Co do moich obaw, to jak widac , ladujemy w 450+PS i nie wiem na ile silnik to na dluzsza mete bez modyfikacji wytrzyma. Jesli nie masz czegos do wyliczen, to polecam ten kalkulator, znalazlem go wzglednie niedawno, fajna sprawa. Moze jakiegos EFRa sobie dobierzesz http://www.turbos.borgwarner.com/aftermarket/matchbot/index.html PS wg mnie troche przesadzili z Volumetric Efficiency, ale z drugiej strony to oni niby sie znaja.
×
×
  • Create New...