Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Aspirant

Forumowicz
  • Zawartość

    168
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    2

Aspirant wygrał w ostatnim dniu 9 Styczeń 2017

Aspirant ma najbardziej lubianą zawartość!

Reputacja

10 Neutral

O Aspirant

  • Ranga
    Średnio obeznany

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    DE + Zielona Góra

Dodatkowe pola

  • Województwo
    lubuskie
  • Auto
    2.8 230 AT GTS Sport LPG

Ostatnio na profilu byli

554 wyświetleń profilu
  1. Zaraz napisze do moderatora, ze nie trzymasz sie tematu
  2. To ma 174, przedtem mialem 2.2dti, rozstalem sie z nim przy 398, mam fotke z koncowki. 2.2dti latal na 5w30 gm (wymienialem co 15-20tys) i bylo super (z ciekawosci rozebralismy silnik, w srodku ideal, czysciutko), zalalem ten olej do 2.8 i po 12 tys km zamienil sie w nieciekawa czarna breje i w ogole go dosc szybko ubywalo, bo odparowywal, wtedy sie zaczalem interesowac olejami. tego motula zeszlo 350ml po 4300km (robilem wtedy dolewke, wiec wiem)
  3. Z ciekawosci sprawdzilem co pisze Saab i 0w30 jest podany w instrukcji jako normalny. Wiec jak nie palujesz, to czemu nie, ale rozejrzalbym sie za takim (0w30), ktory jest troche gestszy ma cieplo. Wiadomo, ze rozne produkty balansuja na granicy tej czy tamtej specyfikacji. 5w30 to wg mnie najslabsze rozwiazanie, bo przeciez na zimnym 0w40 jest rzadszy, poza tym 0w30 i 0w40 zrobisz tylko z pelnego syntetyka i mozna kupowac w miare w ciemno, a 5w30 to specyfikacja latwa do wykonania (dzieki uszlachetniaczom) na slabym oleju bazowym, tyle ze te uszlachetniacze sie koncza, a slaby olej bazowy od poczatku jest wrazliwy na temperature. Sa oczywiscie 5w30 pelne syntetyki, ale trzeba wiedziec co sie kupuje... Tak nota bene, ja zmieniam olej jakies 5-6 razy w roku, bo robie niecale 50tysi na rok. Na te chwile zalany 10W40 motul 300v chrono, moze dla niektorych to niezbyt rozsadne przy 2.8t, ale mam go od 3 tyg i 5 tysi przejechane, niebawem wpada 5W40, wiec ten motul mniej niz 15C przy rozruchu nie zobaczy, natomiast na autobahnach jest zwykle bardzo dobrze rozgrzany Oleje kupuje ciagle na jakis akcjach rabatowych w Niemczech i zwykle 20l, wychodzi duzo taniej niz w pl (jakby sie ktos zastanawial, ze nie mam na co kasy wydawac), tego motula kupilem akurat za 170pln za 3x2l, gdzie na allegro jedna puszka kosztuje 100pln...
  4. Wiem, ze 0W30 bedzie troche rzadszy, ale te roznice sa dosc marginalne. Oba przeciez lapia sie na 0W, jak lancuchowi to ma nie starczac, to z napinaczami jest cos nie halo. Natomiast na rozgrzanym naprawde balbym sie cisnac przy wisko ponizej 10 (po paru tys. km na wiosne, po domieszaniu paliwa i zmeczeniu oleju ciekawe ile bedzie?), 2.0t to dosc stara konstrukcja, raczej nieprzygotowana na taka zupke i moze zrywac film olejowy albo zaczac zlopac olej albo oba zonki razem, wg mnie to ryzyko wieksze niz niedosmarowanie zima na 0W40. Ruska strone tez znam, wczoraj obczajalem oleje do automatu, bardzo profesjonalne informacje maja gdzieniegdzie.
  5. Ja odnioslem sie tylko do wypowiedzi, ze nie ma mozliwosci badania oleju. Zgadzam sie z tym, ze w 1.8 raczej wystarczy dobrac lepkosc, a potem zmieniac olej regularnie (nie bede sie wdawal dyskusje co ile w tym silniku, bo ne wiem); wychodze z zalozenia, ze takiego silnika nikt dluzej nie paluje (to druga kwestia: rzadko kto interuje sie jak wlasciwie uzytkowane jest auto, ludzie lubia hantlowac nazwami ulubionych marek albo jakis magicznych produktow, cala reszta -jak profil uzytkowania- niewazna) i byle hydrokrak bedzie ok.
  6. 60 dolarow i mozesz sprawdzac co chcesz. Jest kilka miejsc w internecie, gdzie ludzie wymieniaja sie analizami oleju swiezego lub zuzytego i dyskutuja na nieco innym poziomie niz "ja i szwagier lejemy i nic sie nie dzieje".
  7. O oleju warto poczytać, ale lepiej nie na "zwyklych" forach, bo niemal kazdy ma swoja teoryjke, ale niestety niewiele z tych osob ma jakiekolwiek pojecie.
  8. Bralbym 0W40, te specyfikacje spelniaja tylko dobre (bazowe) oleje, wybor niemaly. Jak Ci potrzebny lepszy rozruch to cSt przy 100C (odpowiadajaca za wartosc po "W") jest bez znaczenia (ale przy jezdzie szybszej niz emerycka jest wg mnie za niski, ale nie znam sie na 2.0t). Dodatki olej, wydaj roznice na... olej bedziesz mial to co w dodatkach i przez kogos przemyslane, a nie zalewanie czegos na pale, z kompletnie niewiadomym efektem.
  9. Aspirant

    Schemat elektryczny Vectra C

    witam, czy ktos moglby pomoc i opisac piny przeplywomierza w 2.8 ?
  10. Aspirant

    Tech woj. Lubuskie

    Tak, polecam Ci go, dlubie przy moich Vectrach od paru lat, zawsze bylo milo i uczciwie, tylko jest zawsze zawalony robota; techa ma oryginalnego.
  11. Aspirant

    Tech woj. Lubuskie

    Jesli masz na mysli mechanika z techem to polecam "mojego": Zielona Gora, Chmielna 8A
  12. Bardzo mozliwe, ze to nie jest lag, tylko na hamowni dawali w palnik od 4k (tak jak na tym slynnym tuningu z holsetem 35), bo mi sie wierzyc nie chce, ze tak pozno wstaje.
  13. Hej, tylko krotko napisze. Po pierwsze to moze z gt30 masz racje, ja badalem to dla siebie i przypomnialem sobie, ze w gre wchodzil automat, czyli ja nawet nie musze/chce miec maks momentu do odciecia. Po drugie, jesli mowa o garrettach to patrz tylko na gtxy. One maja alu wirniki i podobno szybciej wstaja. I masz racje, na 2.8 jakiegos strasznego laga nie bedzie. Ja tego 28 upatrzylem sobie, bo jest natychmiastowa reakcja i 500Nm przy 6k to dla mnie za duzo. Co do moich obaw, to jak widac , ladujemy w 450+PS i nie wiem na ile silnik to na dluzsza mete bez modyfikacji wytrzyma. Jesli nie masz czegos do wyliczen, to polecam ten kalkulator, znalazlem go wzglednie niedawno, fajna sprawa. Moze jakiegos EFRa sobie dobierzesz http://www.turbos.borgwarner.com/aftermarket/matchbot/index.html PS wg mnie troche przesadzili z Volumetric Efficiency, ale z drugiej strony to oni niby sie znaja.
  14. Z tym wachlowaniem, chodzilo mi to wachlowanie biegami, gt30 bedzie sie dluzej rozkrecac i stracisz elastycznosc, trzeba bedzie redukowac... Druga sprawa, ze jak zaprzegniesz do roboty taka sprezarke, to raczej trzeba myslec o trwalosci bebechow silnika. W ogole te garretty to kosmiczne koszta, wydaje mi sie ze że za te 4500 to kupisz srodek, a do tego trzeba jeszcze obudowe za ponad polowe tego co podales i cena sie robi nieciekawa. Szczerze mowiac, jakbym mial na twoim miejscu wydac te pieniadze, to bralbym dyfer i myslal jak zrobic te 330-350 z tego turbo co masz... Przy gt30 bez dyfra tez bedzie lipa, to jest wskoczenie w inna lige, duze koszty sprezarki to tylko poczatek...a z czegos tanszego, to obilo mi sie o uszy (ale moze zle slyszalem), zeby brac jakies wieksze td05 (chyba 20G, ale nie ogladalem jakie tam sa inne opcje i czy takie w ogole istnieje ), na pewno jest gorsze od superduper garretta, ale moze jakas zregenerowana uzywka bedzie 5x tansza, a montaz sobie wystrugasz. Nie wiem jak te najnowsze hybrydy td04, ale ja bym dalej nie meczyl tej konstrukcji _chyba_ .
  15. Ja mysle, ze dalej jeszcze nie udalo mi sie przekazac, co mam na mysli. Jesli chcesz widziec +1bar na czujniku doladowania, ktory jest na rurze dolotu przed kolektorem, to sprezarka musi pracowac na wiecej niz 1+1. Ona musi nadrobic spadek cisnienia w filtrze powietrza (za nim jest nizsze cisnienie niz atmosferyczne) potem na tej nieciekawej rurce do turb, IC i jego orurowanie.To wszystko daje na lajcie 0,2 bara na wyzszych obrotach (im wiekszy przeplyw, tym wiekszy opor, spadek cisnienia) , nie zdziwilbym sie jak 0,33 (przy odcieciu). Dlatego jak widzisz 1bar doladowania (powiedzmy powyzej 5k rpm), to znajdujesz sie na mapie (wykresie) sprezarki na jakis 2.2-2.3PR (tyle ona musi pracowac) i jesli cos planujesz/wybierasz, to wez to pod uwage... PS moj czarny kon to gtx2 2867 (24% wydajniejszy od 19t, a przy tym sporo chlodniejszy), bo patrzac tez na powyzsze, to jest dobrze uszyty (sprawnosc) na 1 bar w dolocie dla 2.5l, styknie do jakis 420 koni (zadyszka od 350), do tego dosc wczesnie wstaje, a w manualu, to chyba fajnie wrzucic 6 bieg i sobie na nim zostac. Ale ja patrzylem tylko teoretycznie (moje powody znasz), koszt jest zacny, chociaz wiem, ze instalacje bys mogl zrobic we wlasnym zakresie. A jak ci sie chce wachlowac, to juz gtx 30, tylko pytanie jak czesto potrzebujesz ponad 350 koni, a jak czesto jezdzisz "normalnie".
×