Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Aspirant

Forumowicz
  • Zawartość

    151
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    2

Aspirant wygrał w ostatnim dniu 9 Styczeń 2017

Aspirant ma najbardziej lubianą zawartość!

Reputacja

9 Neutral

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    DE + Zielona Góra

Dodatkowe pola

  • Województwo
    lubuskie
  • Auto
    2.8 230 AT GTS Sport LPG

Ostatnio na profilu byli

478 wyświetleń profilu
  1. W nazwie tematu podalem u2103 (00) abs - brak komunikacji. Auto 1/2006 PS mam ids+ Wtyczka abs jest na kazdym kole?
  2. Witam, Mam stale pojawiajacy sie przed odpaleniem blad braku komunikacji z abs/esp/tc, ale jak odpale to blad gasnie. ostatnio praktycznie co sie przejade, ale jak bylo chwile troche cieplej, to na krotkich jazdach po mieecie blad przed odpaleniem sie nie pojawial. raz w trasie zapalila sie kontrolka "poslizgu" po zgaszeniu i odpaleniu zgaslo. Podejrzewam problem z jakims "kontaktem". Panowie, gdzie zajrzec, gdzie "psikac". Inne sugestie mile widziane. Pozdrawiam
  3. Hej, jadę w poniedziałek oglądać vectrę (polift), biorę miernik grubości powłoki lakierniczej (za 4 stówki, wiec jest raczej dobry). Czy ktoś się orientuje jaka powinna być grubość lakieru (do wlasnego auta nie mam akurat dostepu, wiec sam nie sprawdze)? Czy na masce grubosc lakieru sie jakos rozni, bo z tego co kojarzę, to maska jest aluminiowa? Jakieś porady odnośnie samego mierzenia? Slyszalem, ze najlepiej wziac "probkę" z dachu (bo raczej nie malowany), a pozniej porownywac reszte. Jakie powinny byc maks odchylki? dzieki i pozdrawiam
  4. amortyzatory - dobór

    Zalozylem te 300 065 (do sprezyn kyb rj6222, czyli tez na zle drogi/duze obciazenia) i ogolnie to jestem zadowolony, ale jest pare spraw, ktorych nie jestem pewien. Po 1 to chyba tyl mi poszedl troche do gory, ale glowy to nie dam. Same amortyzatory sa dluzsze od standardowych KYB, mozliwe, ze to jednak jakos podnosi samochod? Po 2 jest niby troche twardziej, ale w trasie i na autostradzie prawie sie tego nie czuje (im szybciej tym lepiej, ogolnie w trasie jest bardzo stabilnie), wszystko ladnie wybiera, z delikatna informacja, ze ta dziura albo wybrzuszenie jest. Amory sa troche twardsze, ale dlugosc skoku jest moze nawet minimalnie wieksza (?), wiec dziury sa wybierane. No w sumie nie na darmo sa one na zle drogi, jezdzilem po slabym asfalcie i czuc ze jest troche niewygodnie, ale jedzie po tych nierownosciach bardzo solidnie i czuc, ze ma spory zapas zanim by w cos ew. dobilo. Troche ciezko mi to porownywac do tego co bylo wczesniej, bo stare amortyzatory byly juz blisko konca.
  5. amortyzatory - dobór

    Sachs 300 065 na tyl sporo lepiej wykonany od KYB. Nie wiem czy 064 tez tak wyglada, to bylby odpowiednik tej kayaby.
  6. nie chce koledze tom177 psuc tematu, ale skoro pytasz, to powiem, ze gdzies czytalem, ze w takim wypadku, to dobrze jest sie przyjrzec uszczelkom do nagrzewnicy (za takimi kolankami wchodzacymi w sciane grodziowa)
  7. Przebiegi

    sorry, ze troche nie na temat, ale ja z moim traktorkiem ide z kolega leb w leb, mam 391. przy czym ja mam juz pol fury - jak nie 3/4 - wymienone, pewnie dlatego, bo polowa przebiegu to palowanie (a 1/3 to autobahn bez ograniczen predkosci)...
  8. amortyzatory - dobór

    Jeszcze podumalem i pogrzebalem w specyfikacjach i obecnie chyba wciagne jednak te 065. Fizycznie musza pasowac, sa zamiennie dla 064 dla roznych nadwozi, glownie kombi, wiec wymiarowo nie powinno byc roznic. Teoretycznie musza byc sporo "twardsze" (jak na zalozenia producenta aut, nie sceny tuningowej) od 064, na tyle zeby Opel, czy tam Sachs, dla limuzyn/GTS ich nie polecal (z malymi wyjatkami). Czyli pewnie cos w stylu bilsteina b6. Osobiscie mam z tylu progresywne sprezyny KYB (rx6222 to z pamieci, normne to rj; albo na odwrot ?) i mysle, ze to szybciej wykonczylo standardowe amory. Dodatkowej twardosci sie az tak nie boje i chyba po prostu sprobuje, w najgorszym przypadku bede 400 w plecy. VC slynie z podsterownosci, wiec zmiana _w kierunku_ nadsteru nie zaszkodzi, szczegolnie, ze mam ciezki przod, esp+ i juz dosyc spory staz z Vectra i jazda we wszelkich warunkach, wiec mysle, ze wlasciwosci jezdne i moje ogarnianie tego przy vmax powinny byc nadal OK (a wlasciwie lepsze, tyle ze ciagle bezpieczne) a twardosc ocenie na drodze, tak sie akurat sklada, ze poruszam sie glownie po b dobrych drogach, tj. Niemcy. Jak wszystko zagra, to amory powinny tez znacznie dluzej wytrzymac, standardowe kayabki zaczely sie robic podejrzane od rownych 100k. Jeszcze jako ciekawostka - na sciezce zdrowia tyl ma 82%, natomiast jak wcisne nadwozie, to buja 2x, a ten pierwszy konkretnie... Po wymianie, za tydzien lub dwa, skrobne nt wrazen.
  9. amortyzatory - dobór

    ok, nie dam sobie glowy uciac, bo moze to moja bledna interpretacja. wklejam screenshota z pdfa sachsa, amory tyl po prawej, wszystkie dla 3.0 cdti GTS
  10. amortyzatory - dobór

    PS sam sobie odpowiem Przejrzalem katalog Sachsa, 065 odpadaja, poniewaz oficjalnie w nieobnizanym zawieszeniu sa wyszczegolnione jedynie dla sportowego (czyli GTS, ale powtarzam - nieobnizony) 3.0cdti przedlift.
  11. amortyzatory - dobór

    jakby kogos interesowalo: moje kayabki z tyłu do zawieszenia standardowego wyzionely ducha (no, dogorywają...) po 105 tys. km. Teraz biorę Sachsa. Zastanawiam sie nad 300 064 lub 300 065, ciekaw jestem czym one sie w praktyce roznia...
  12. Zdjecie/wymiana baku

    ok, zatem tego lata podzialam z kumplem na kanale
  13. Zdjecie/wymiana baku

    Dzieki za informacje a jestes w stanie potwierdzic na 100%, ze w wyjeciu baku nie przeszkodzi jakis wahacz etc?
  14. Zdjecie/wymiana baku

    Witam, Mam walnieta uszczelke u gory baku (to inny temat, poradze sobie), ropa cieknie i rozpuszcza uszczelke (wygluszenie/amortyzacje? nie wiem co to dokladnie jest, jakas duza guma; chyba ze to czesc integralna baku??) pod bakiem, zrobila sie niezla harmonijka pod spodem. Czy ktorys z kolegow wie, czy zrzucenie baku, zeby dol i sam bak (juz jest niezly szlam w srodku) doprowadzic do porzadku, to duza operacja, duzo trzeba rozbierac?
  15. Problem z Vectra

    Mi tez to pachnie powerboxem.
×