Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Aspirant

Forumowicz
  • Content Count

    182
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Aspirant last won the day on January 9 2017

Aspirant had the most liked content!

Community Reputation

11 Neutral

About Aspirant

  • Rank
    Średnio obeznany

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    DE + Zielona Góra

Dodatkowe pola

  • Województwo
    lubuskie
  • Auto
    2.8 230 AT GTS Sport LPG

Recent Profile Visitors

713 profile views
  1. Wyglada normalnie. To, ze trzeba sprawdzic w kazdych warunkach i obserwowac napisalem. Jakie sa wytyczne tez.
  2. Wyglada to normalnie, ja nie widze powodu do niepokoju (uwaga: ja nie jestem mechanikiem, ani gaziarzem, ale mialem stycznosc z tematyka, takze w praktyce). Wiec jest mozliwe, ze jednorazowo jakis syf z gazu polecial (przy okazji warto zapamietac, gdzie tankowales...), ew. moze cos sie w instalacji gazowej zacina raz na ruski rok (typu zawor przy butli). Postaraj sie pologowac krotkoterminowe w kazdych warunkach, ew. sprobuj sobie przypomniec jakie byly warunki, co sie dzialo (start ze swiatel, czy inne tego typu detale) jak wtedy straciles moc. Dla banku 2 danych nie odczytasz, bo nie ma, nawet techem. Jeździć, obserwować... PS oczywiscie blad moze byc wywolywany jeszcze inaczej: chwilowe niedomagania sondy o2, ktora tym cyrkiem kreci. To na postawie danych z tej sondy, komp zmienia czasy wtrysku. Summa, summarum ja bym jezdzil i dla swietego spokoju zerkal czasem na trimy.
  3. Tak. Jak komp musi wydluzyc o wiecej niz 25 (%) czas wtrysku (krotkiego), to rzuca bledem ubogiej mieszanki. Obserwuj roznice miedzy benzyna a lpg. Wartosci (dlugie, czyli srednie) do 5 to norma, do 10 jeszcze znosnie, a potem to juz powoli cos nie tak. Oczywiscie wartosci dlugoterminowe bedziesz mial "pomieszane" czyli jedna wartosc, bo komp nie wie, ze raz jezdzisz na pb a raz na lpg. Krotkoterminkwe tez moga skoczyc czasem na ulamek sekundy np na 20, ale chodzi o to czy nie wisi na takich wartosciach po pare sekund.
  4. Skoro az pod butem poczules spadek mocy bez trybu awaryjnego, to moze sie cos przytkalo, jakies paprochy polecialy itd. Ale troche to dziwne, ze byles wczesniej na wymianie filtrow i nagle takie cyrki. Ja sie ostatni raz powtorze, do tej polecanej firmy to ludzie nawet ze Slaska lataja, wiec bym tam pojechal i ogarna wszystko. My nie wiemy ile masz mocy, czy komponenty da do tego odpowiednie itd itd zdalnie wiele wiecej sie nie wymysli.
  5. To dziwne, jesli nie bylo wiecej bledow. Wg mnie lepiej serio umow sie do turbolpg, a do tego czasu na gazie jezdz tylko w trasie na rownych obrotach. Pewnie nic wielkiego sie nie dzieje, ale szkoda auta i nerwow, zeby tak jezdzic. PS jesli wiesz co to sa fuel trimy i jak je odczytac, to moglbys pozwolic sobie na wiecej. Dodatkowo mialbys pewnosc czy to tylko gaz (choc to niemal pewne) i jak duzy jest problem. A jak nie to daj auto specom i do tego czasu to co napisalem powyzej
  6. Co to znaczy stracil moc? Tryb awaryjny? Jak masz czym, to poobserwuj fuel trimy. A jak nie masz, to kupuj jakis gadzecik za paredziesiat zl, zeby sie podlaczyc nawet komorka (polecam torque pro, jesli chodzi o soft).
  7. Jesli na benzynie blad sie nie pojawia (a podejrzewam, ze nie pojawia sie), to jest zla regulacja mieszanki (ew. ktorys z komponentow nie domaga, np parownik. nawet brudne filtry, jesli graty byly wyliczone na styk). Jezdzisz za ubogo i jak nic z tym nie zrobisz, to mozesz zarznac glowice. aha gaziarz moze bredzic, ze niby jest za bogato, ale w w tych silnikach nazewnictwo jest troche na odwrot. nazwe bledu nalezy czytac, bardziej bogato komputer fuel trimow juz nie moze ustawiac, czyli jest za ubogo.
  8. Byc moze jest walniety ECU, jednak nie bylbym taki pewien. Aku masz na pewno w porzadku? Jak 100% tak, to dorzuc dodatkowy kabel masy do ECU z aku. Jak na zdjeciu, drugi koniec do minusa na aku. To bedziesz mial pierwsze 2 tematy odstrzelone. Potem wtyczka na abs (czyszczenie), a potem jeszcze 500 innych mozliwosci. Jak podajesz bledy to nalepiej pisz, ktory modul melduje.
  9. Ev14 to podobno nastepca zlacza ev6 i wyglada na to, ze sa kompatybilne. Technicznie nic nie rozgryzalem, tylko poczytalem kiedys co ogolnie pisza. Jeden Niemiec pisal mi, ze te 550 zalozyl i pojechal bez szalenstw kilkaset km na strojenie i auto nic nie protestowalo.
  10. O yle sie nie myle to nasze to 375. Insi OPC to 440 550 Bosch (nie 525) o ktorych juz kiedys wspominalem - to sa te https://www.eeuroparts.com/Parts/404028/Fuel-Injector-EV14-48mm-550cc-Performance-0280158117/?fbclid=IwAR2m7W1sBmt9U2SHisb53if60VFHKEuwQecfj0V8JnwVvnalLbVjAodlRjo czyli te, bo jak czytalem na amerykanskim forum saaba to sa wtryski do mustanga gt350: https://allegro.pl/oferta/bosch-wtryskiwacz-ford-mustang-06-0280158117-7445588732 Do 450KM podobno obrobia. Jak malo to bierzesz 630cc boscha. Nie wnikalem w temat, ale podobno sie rozchodzi, ze ma byc EV14. PS mam linka do tych 630 https://www.ebay.de/itm/6-NEW-Genuine-Bosch-EV14-60lb-630cc-60-fuel-injectors-Audi-VW-BMW-Toyota-Ford/283234550917?epid=707988876&hash=item41f2184485:g:z5cAAOxyNThTdB-N Mysle, ze ceny sa do przelkniecia. Jesli chodzi o pompe paliwa, to slyszalem wielokrotnie ze jest slaba itd (a tak w ogole to niedostepna w ASO i jak padnie to auto jest uziemione) ALE pewien Szwed ktory sie bawi w bardzo ostry tuning twierdzi, ze ma 650 kunia na seryjnej pompie. Pytanie czy saab 4wd ma te sama pompe co my...
  11. nie wiem czy mozna skrocic drazek, ale niektorzy przy wybieraku montuja inna czesc, ktora skraca droge tego drazka, domyslam sie, ze to chcesz osiagnac
  12. Przy 250kmh mam jakies 265 na blacie, a wlasciwie poza nim. Mysle, ze cala pierwsza gen silnika nie miala kaganca, a 250kmh to kres mozliwosci wersji 230ps. Czyli 250ps moze dobre 255 poleci.
  13. Tez slyszalem, ze 335 km to koniec mozliwosci oryginalnych wtryskow. Ale np. taki dosyc znany na amerykanskiej scenie tunigu saaba Vermonttuning obiecuje na starych wtryskach 360 kunia. Balbym sie jednak troche. http://www.vermonttuning.com/product/saab-9-3-2-8t-stage-1-upgrade/ Potem biora (w Niemczech - tez slyszalem i nie poswiecalem temu zbyt wiele czasu) 550ccm boscha, bo sa chyba "tanie" i popularne, mniejsze tez by np. do 400km wystarczyly, ale chodzi o dostepnosc i cene.
  14. Zaraz napisze do moderatora, ze nie trzymasz sie tematu
  15. To ma 174, przedtem mialem 2.2dti, rozstalem sie z nim przy 398, mam fotke z koncowki. 2.2dti latal na 5w30 gm (wymienialem co 15-20tys) i bylo super (z ciekawosci rozebralismy silnik, w srodku ideal, czysciutko), zalalem ten olej do 2.8 i po 12 tys km zamienil sie w nieciekawa czarna breje i w ogole go dosc szybko ubywalo, bo odparowywal, wtedy sie zaczalem interesowac olejami. tego motula zeszlo 350ml po 4300km (robilem wtedy dolewke, wiec wiem)
×
×
  • Create New...