Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

HDTeam

Forumowicz
  • Zawartość

    148
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

2 Neutral

O HDTeam

  • Ranga
    Średnio obeznany
  • Urodziny 1986.10.23

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Rumia

Dodatkowe pola

  • Województwo
    pomorskie
  • Auto
    Opel Astra G X20DTL
  1. Opymizmem napawa mnie stwierdzenie: drano, w 12 Mar 2011 - 10:58, powiedział: Według instrukcji temperatura pracy silnika miedzy niebieskim a czerwonym polem jest normalna temperatura pracy. Nie mozna moim zdaniem szukac usterki -przy takich wahaniach temp,-80-85-90-95 stopni-Vectry tak mają i trzeba sie z tym pogodzić- i nie ma mowy tutaj o przegrzewaniu silnika. ale już pomijając wszystkie inne kwestie nie daje mi spokoju sam fakt występowania tego falowania tej temperatury w zakresie 89-95 stopni, kiedy jeszcze ze 2 lata temu temp. była wręcz betonowa, nawet przy +30 i derciu pod górkę z przyczepką pustaków.. o ile teraz jeszcze nie jest alarmująco, to obawiam się konsekwencji jakie może to nieść dla samego motoru, bo termostat i tak po tyłku dostaje, skoro po pół roku za każdym razem wyjmuję do w kawałkach..
  2. Próbowałem zarówno same wkłady, jak i komplet z obudową - skutek zawsze był taki sam w postaci termostatu w kawałkach.. Będę chyba próbował teraz wymienić pompę wody, znalazłem gdzieś podobny post w którym to wirnik oddzielił się od obudowy samej pompy i nie było wydolności - chociaż u mnie po zbiorniczku widać, że pompa kręci i strumień jest równomierny - a po przegazowaniu wali jak z karchera.. Hmm.. No to dzisiaj sprawy mają się już inaczej, a mianowicie udało mi się bez większego rozbierania dostać do oporników, zarówno od chłodnicy wody, jak i od klimatyzacji - wyglądają na wyjątkowo zdrowe, i termik i sprężyna są całe.. Wszystko poskładałem jak należy, a zaskoczenie jest takie, że teraz i przy włączonym zapłonie i przy pracującym silniku startują oba wentylatory od razu na drugim biegu - nie zależnie czy klima włączona, czy nie Dzięki temu temperatur już mniej wariuje, ale książkowo nie powinny się włączać - błędów na kompie też brak..
  3. Licznik miałem sprawdzany.. Pokazuje to, co daje z czujnika, a problem musi leżeć jednak gdzieś po stronie mechanicznej, bo średnio co 5/6 miesięcy wkład termostatu nadaje się do wymiany, bo się po prostu rozpada w środku na podzespoły.. Te kilka stopni więcej zabija go mechanicznie..
  4. Witam! Problem u mnie nadal nie rozwiązany.. Szlak nadal mnie trafia.. Rok temu wymieniałem chłodnicę, dałem oryginał GM - żeby nie było, wczoraj wymieniałem dodatkowo termostat, układ wypłukałem specyfikiem, wymyłem, wlałem koncentrat FEBI, wymieniłem zbiorniczek wyrównawczy z korkiem, wszystko szczelne, sprawne, wentylatory też załączają się w odpowienich momentach, czujnik temp. sprawy, przejrzałem całą kablotekę od tego czujnika, nic tam pociąte nie jest - a temp. dalej wariuje - oczywiście w górę.. Każde przyśpieszanie, podjazd pod wzniesienie, tam gdzie to obciążenie tego silnika jest to tak, jak znam ten samochód i ta temp. była zawsze wręcz betonowa, tak teraz idzie w górę momentalnie, ale też wprostproporcjonalnie do chwilowego obciążenia silnika.. Za nic nie mogę sobie tego przetłumaczyć? Faktem jest - że jeszcze pompy wody nie wyciągałem - ale z tego przelewu idącego do zbiorniczna równomiernie leci, także zakładam, że ten wirniczek jednak cały.. Macie jakieś pomysły? Śmiem twierdzić, że jeżeli ta temp. rośnie proporcjonalnie do obciążenia, to któryś z elementów całego układu nie daje rady, ale który jak już chyba wszystko jak nie posprawdzane to powymieniane.. Pozdrawiam, HDTeam!
  5. HDTeam

    Dziwne zachowanie na zimnym silniku

    Niech mnie ew. zlinczują za pochopność, ale (w zależności jak gubi te obroty) mówie, że to 'jeszcze' lekko przypowietrzający się układ paliwowy i kiedy powietrze dojdzie do silnika to stąd ten skok na obrotach i potem kiedy dawka jest OK, to chodzi już normalnie..
  6. To, że się przegrał to pewne, ale czy przegrzanie wkładu termostatu mogło wpłynąć na niego tak, że stracił swoje właściwości otwierania przy określonej temperaturze? W zimie wszystko było OK, temp. była stabilna, jak teraz przyszło +10/+15 to powyżej 90km/h temp. sunie już tylko w górę..
  7. Witam! Mam problemy z za wysoką temperaturą w X20DTL; mam nową chłodnicę (THERMOTEC - tutaj też są pewne zastrzeżenia, czy to ona czasem nie ma wydolności temperaturowej), nowy korek zbiorniczka wyrównawczego, nowy termostat wraz z obudową WAHLER, płyn nie ucieka, wentylatory teoretycznie sprawne itd. Aczkolwiek 2 dni po założeniu nowego termostatu niestety pękniętym wężem pozbyłem się płynu i przez kolejne kilkanaście minut musiałem jechać niestety 'na sucho'.. Czy jazda bez płynu i tym samym przegrzanie silnika (aczkolwiek na czerowne nie weszło) mogła wpłynąć tak destrykcyjnie na wkład termostatu, że to on wariuje tracąc swoje właściwości otwierania równo przy 92 i robi co chce?? P.S. Nowa pompa wody (gdyby co) już leży w bagażniku.. Pozdrawiam, HDTeam!
  8. Witam! Żeby rzeczywiście stwierdzić powstawanie nieszczelności na uszczelniaczach samej pompy to tak naprawdę trzeba ją wyciągnąc i np. na stole probierczym zadać jej ciśnienie robocze (może nawet i większe)- tak było u mnie (w międzyczasie wymieniłem pół auta) i winowajcą były kompletnie poparciałe wszelakie oringi i uszczelniacze pompy. Po pompie i w żadnym innym miejscu nie leciało, ale powietrze zasysane było do środka.. Pozdrawiam, HDTeam!
  9. HDTeam

    AWARYJNOŚĆ POMPY WTRYSKOWEJ W DIESLU

    ściera i 2.0dti?! daj jakieś foto, jak to wygląda, bo aż ciekaw jestem..
  10. Z własnego doświadczenia powiem -ciesz się chłopie.. Dla zaspokojenia własnej motoryzacyjnej świadomości polecam na tą chwilę technikę TTTM..
  11. Witam! I odświeżam.. Czy jeżeli jest podejrzenie, że ów wspomniany przez kolegę michnik'a wąż popuszcza to ew. jego wymiana tylko na oryginał, czy wystarczy dobrać odpowiedni wymiar wew. i będzie chulać? Pozdrawiam, HDTeam!
  12. Witam! Albo może tak pompowałeś, że w końcu odpompowałeś powietrze, które gdzieś tam zalegało cały ten czas i teraz dawka nie jest poprzerywana.. Albo może tłoczek postanowił się już nie przycinać w obudowie Pozdrawiam, HDTeam!
  13. Witam! W obawie przed ukręceniem świec(y) za mojej kadencji nigdy nie były wymieniane, tylko sprawdzane, czy w ogóle grzeją, a i z odpalaniem ogólnie nie mam problemu, cyk i gada.. Co prawda w bagażniku leżą 4 nowe BERU, ale jest to ale.. Pozdrawiam, HDTeam!
×