Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

rataj73

Forumowicz
  • Content Count

    230
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

rataj73 last won the day on February 28 2014

rataj73 had the most liked content!

Community Reputation

16 Neutral

About rataj73

  • Rank
    Średnio obeznany

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Mazury

Dodatkowe pola

  • Województwo
    warmińsko-mazurskie
  • Auto
    Insignia 2.0 CDTI 160 PS automat

Recent Profile Visitors

221 profile views
  1. Żeby automatem zejść poniżej 10l trzeba jeździć dynamicznie aby jak najszybciej przekroczyć 50km/h a potem noga z gazu i utrzymywać powiedzmy 55km/h. Jazda emerycka i powolne rozpędzanie przynosi odwrotny skutek do zamierrzonego. Dzieje się tak dla tego że do magicznej 50-siątki skrzynia działa z prześlizgiem jak klasyczny automat a powyżej tej prędkości następuje shift lock i wtedy już jedziemy jak zwykłym manualem. W insigni poprawiono trochę oprogramowanie i shift lock jest już przy 30km/h.
  2. Ten siłownik na aledrogo można wyrwać za ok 30 zł więc czy opłaca się reanimacja?
  3. Zobacz czy nie grzeje ci się klema + w miejscu gdzie wchodzą w nią przewody. Przewód jest zakuwany i potrafi się utlenić wewnątrz.
  4. Ok. Dzięki za naświetlenie tematu. Nie mam jakiegoś ciśnienia na zmianę konfiguracji iśki, odczyt i kasowanie błędów mi wystarcza chociaż jestem typem człowieka ,który lubi wiedzieć co jak działa i co się z czym je i prędzej czy później będę kombinował wariacji na temat op-com - insigna.
  5. Nie boję się o fejsa bo to nie są jakieś kosmiczne koszty, bardziej się boję żeby mi gnoju w samochodzie nie narobił. A jest jakaś inna rumuńska wersja niż opisywana tu na forum? Nie mówię o tych co przy trasie stoją :-)
  6. Pirat ale ty jesteś tajemniczy. Uchyl rąbka, może być na pw. Próbowałem chińczykiem mój nowy nabytek ( insignię) i w porównaniu do vectry to d*** nie urywa, ale i tak dobrze że błędy czyta. A w zegarach to mogę jedynie scan zrobić, nawet odczytu przebiegu nie ma. Jak rumuńska wersja daje radę to napisz bo jakoś nie mam odwagi jej odpalić.
  7. Osuszacz nie ma nic wspólnego z wilgocią w kabinie. Jego zadanie to osuszanie układu ale wewnątrz tam gdzie jest czynnik. Wilgoć to zatkany odpływ skroplin lub zasyfiony na maxa filtr kabinowy, ewentualnie zatkane odpływy wody z podszybia i po deszczu woda leje się do środka ale to widać gołym okiem.
  8. W wariancie 4 są na pewno światła mijania. Przeciwmgielne są w wariancie 3 o ile pamiętam ale nic prostrzego jak przelecieć po kolei wszystkie warianty pamiętając żeby za każdym kolejnym wariantem przejść przez opcję ,, nie występuje".
  9. Głowica nie ma tu nic do rzeczy, gdyby była pęknięta płyn by znikał szczególnie po zgaszeniu, ale na pewno nie wywali go przez korek bo niby jak? Miałbyś wtedy płyn w oleju bądź w wydechu a co za tym idzie chmurę słodkiej pary z rury zaraz po ruchomieniu. Ogólnie nie powinno gotować płynu, ale cholera wie co tam siedzi? Kiedyś koleś zalał układ samym koncentratem do -88C i wszystko było cacy aż latem nie stał godzinę w korku i zagotował płyn. Po odkręceniu korka okazało się że w zbiorniczku ma kisiel. Potem doczytał że 100% koncentratu się nie nadaje, trzeba rozcieńczać. Spuść cały płyn i zalej ten co ci napisałem, powinno być dobrze.
  10. Jeżeli gotuje ci płyn i wszysko sprawne a z tego co piszesz wynika że tak to pozostaje jeszcze sam płyn. Może lejesz sam koncentrat. Moja rada jest taka zalej płyn Prestona tak jak jest napisane na opakowaniy 70% koncentratu i 30% wody i masz 136C temperaturę wrzenia, nie ma bata że się zagotuje. Koszt ok. 70 zł więc po kilku dolewkach pewnie już zabuliłeś więcej. Moim zdaniem to jedyne słuszne rozwiązanie, chyba że faktycznie jest coś walnięte. 1litr płyny jak wywala to naprawdę dużo.
  11. Jeżeli na odpalonym nic się nie dzieje a dopiero po zgaszeniu to uszczelkę , czy uszkodzoną głowicę bym wykluczył. Co do jakiegoś czujnika, nie prościej jeździć cały czas na klimie? Wentylator chodzi wtedy cały czas. Dużo ci tego płynu wywala? Może warto przed zgaszeniem gorącego silnika niech pochodzi z minutę wtedy wentylator od klimy napewno zbije temperaturę, tylko że to jest półśrodek bo nie po to się kupuje furę żeby jekieś "procedury " gaszenia stosować. A cgo do termostatu, to jak by był zepsuty to by w czasie jazdy gotował a nie na postoju po zgaszeniu.
  12. Prawdopodobnie korek w zbiorniczku nie trzyma ciśnienia. Jak zgasisz silnik to i tak oddaje on ciepło do płynu . Jeżeli temp. jest bliska temp. wrzenia to może się płyn zagotować. Przy sprawnym korku w układzie chłodzenia jest podwyższone ciśnienie co dnosi temp. wrzenia o ok. 20C. Jak korek nie trzyma ciśnienia to płyn wrze dużo wcześniej.
  13. Pompa może działać poprawnie na wolnych obrotach, ale jak ukręci się wirnik na osi to na szybkich obrotach nie będzie miała potrzebnej ( wymaganej) cyrkulacji i silnik będzie się przegrzewał. Sprawdź czy zbiorniczku płyn przelewa się mocniej wraz ze wzrostem obrotów, jeśli tak to pompa powinna być ok. Najlepiej byłoby zmierzyć temperaturę w zbiorniczku zwykłym termometrem i porównać z zegarami.
  14. Otwierasz maskę, i trzeba przeczyścić go jakimś drucikiem. Ja raz w roku używam pianki plaka do dezynfekcji i za pomocą dołączonej do zestawu takiej plastikowej rurki aplikuję właśnie przez ten wężyk, przy okazji go udrażniam. Jest trochę gimnastyki ale da radę to zrobić od góry. Po kilkunastokilometrowej trasie na parkingu pod samochodem jest dość duża plama od skroplin, na oko coś koło 50- 100 ml, na pewno nie kilka kropel.
×
×
  • Create New...