Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Tylordurden

Forumowicz
  • Zawartość

    36
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O Tylordurden

  • Ranga
    Nowicjusz

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Złotów

Dodatkowe pola

  • Województwo
    wielkopolskie
  • Auto
    VC GTS 1.9CDTI OPCline

Kontakt

  • GG
    5734710
  1. Tylordurden

    Drżenie VC powyżej 120Km/h

    Witam po dłuższej przerwie. Temat ucichł podobnie jak robota przy Vektrze ponieważ kupiłem już nową furkę, Viki stoi na parkingu z karteczką w tylnej szybie. Mogę jednak opowiedzieć wszystko co się działo od czasu mojego ostatniego wpisu. Drżenie wciąż odczuwalne, chyba coraz bardziej, do tego zauważyłem że również na 5 i 4 biegu pojawia się drżenie dokładnie od tych samych obrotów co na 6, z tym, że ma ono zupełnie inną charakterystykę. Udałem się do specjalisty od skrzyni biegów, który stwierdził że samochód nie będzie nigdy drżał od skrzyni. Jeśli coś jest nie tak z biegami to będzie to czuć na gałce, będzie piszczało/hałasowało ale nigdy drżało. Tłumaczył to tym, że jeśli w skrzyni byłby chociaż najmniejszy luz to ogromne siły działające na zębatki już dawno rozniosłyby skrzynię na drobny mak. To samo powiedział mi inny specjalista od skrzyń, który zajmuje się głownie skrzyniami do Vektr. Tak więc znowu jesteśmy w punkcie wyjścia. ALE... ostatnio moją Viki przejechał się pewien jegomość, któremu sporo samochodów przewinęło się przez garaż i gdy tylko ruszył (a wiedział ile walczyłem z tym problemem) zaczął się śmiać i od razu walnął prostu z mostu że wydymali mnie na dwumasie, pewnie włożyli starą albo nawet nic nie tknęli i że to dwumasa jest przyczyną tego rezonansu (przypomnę że zleciłem wymianę dwumasy razem z rozrządem jak tylko kupiłem Viki). Dlatego tutaj pytanie TRAWQ, jak tam Twoja dwumasa? Była już wymieniana? Moja przygoda z Vekrami już się skończyła, szkoda tylko że w ten sposób, zwłaszcza że fajnie się nią jeździło i kupę szmalu w nią wpakowałem. Cenę opuściłem i jeśli ktoś chce sam się uporać z tym problemem proszę bardzo. Może jak się Tobie uda TRAWQ to podejmę się naprawy, a nóż drożej pójdzie. Edit: Co do pólosi, sprawdzali mi luzy na pólosiach i wszystko w porzadku, rozkrecili kola na 6 biegu na podnosniku i zadnych drzen nie zaobserwowano, wszystko siedzi sztywniutko. Sory za brak polskich znakow, cos mi sie wlasnie pokopalo.
  2. Tylordurden

    Drżenie VC powyżej 120Km/h

    W takim razie daj jeszcze raz do wyważenia, bo to dziwna sprawa że na jednych drży a drugich nie. U mnie nieważne jakie laki założysz, zawsze drży tak samo. Pzdr
  3. Tylordurden

    Drżenie VC powyżej 120Km/h

    Jak drży głównie kiera to raczej koła, zwłaszcza że na zimowych jest OK, wyważ jeszcze raz. Jaki stan opon letnich?
  4. Tylordurden

    Drżenie VC powyżej 120Km/h

    Uaktualnienie: Wymienione poduszki pod silnikem (przód + tył pod skrzynią) - problem pozostał. Podsumowanie: -zmienione felgi (na nówki) -zmienione opony (na nówki) -ustawiona zbieżność -sprawdzona geometria laserowo (przy okazji wymiana lewego wahacza FABI), wymiana łożyska z piastą (LUK) strona prawa tył- wynik: prawe przednie koło 3mm wysunięte w przód, poza tym wszystko ok, kąty w normie. -nowa dwumasa (LUK) -wymieniony przegub wewnętrzny prawy (na najdroższy dostępny w PL, wzmocniony, fabrycznie nowy zamiennik) -ponowne sprawdzenie zawieszenia, rozciąganie, sprawdzenie półosi, przegubów - wynik: brak luzów, ośki są ok, nie biją, nie wibrują. -wymiana poduszek silnika przód + tył (na fabrycznie nowe GM z salonu Opla) W sumie auto robione w 3 różnych warsztatach. Opinia mechaników gdzie samochód stał ostatnio: "sprawdzone wszystko co się dało, zostaje już tylko dyferencjał albo skrzynia" Mi już ręce opadają, jakaś klątwa nad tą furą wisi. Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły zanim kupię regenerowaną skrzynię? Bo czytałem że naprawa skrzyni nie ma sensu... Ktoś chce odkupić ładną Viki i sobie zrobić?
  5. Tylordurden

    Drżenie VC powyżej 120Km/h

    Ty serio pytasz? Edit: właśnie wróciłem z przejażdżki. Rozpędziłem się do 160, oczywiście drży, wbijam na luz, drżenie ustaje. Zastanawia mnie tylko jedno, jeśli drgania idą od skrzyni, to czy możliwe że trzęsie się cała buda a sama gałka zmiany i pedał sprzęgła praktycznie wcale?
  6. Tylordurden

    Drżenie VC powyżej 120Km/h

    Całe półośki zostały sprawdzone, pod każdym kątem. Napiszę jeszcze raz że koła były wyważane kilka razy, potem zmienione na nowe koła z nowymi oponami, które również były wyważone kilka razy. Dwumasa wymieniona kompletna, to już było pisane kilka razy. Poduchy jeszcze nie były robione, podobno na przedniej (tej za chłodnicą) jest mały luz ale różni mechanicy (wszyscy zgodnie) twierdzą że takie drżenie nigdy od poduchy nie wyjdzie. Jeszcze chyba zaraz bujnę się ponownie na stradę i wybiję bieg przy wyższej prędkości...
  7. No to ja też dodam coś od siebie. Mam ten sam problem co większość piszących w tym temacie - stuki/szarpnięcia przy dodawani i odejmowaniu gazu. Czytając ten temat czułem się jakbym czytał o swoim samochodzie, fajne uczucie. Do konkretów: samego szarpania nie próbowałem jeszcze robić ale naprawiane były rzeczy które tutaj też koledzy podejrzewali jako przyczyna stuków, a mianowicie dwumasa i przegub wewnętrzny prawy. U mnie po wymianie stuki dalej są. Dwumasę robiłem zaraz po kupnie samochodu bo to był już jej czas, przegub wymieniony bo był mały luzik i to mogło być przyczyną drżenia opisanego w moim temacie (http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/166748-drzenie-vc-powyzej-120kmh/page__st__20__gopid__2366982#entry2366982), jak się okazało przegub nie był przyczyną niczego, był niby jakiś luz ale po wymianie nie zmieniło się absolutnie NIC. Dziś odebrałem furę po sprawdzeniu całego samochodu pod kątem drżenia na 5 i 6 biegu, stwierdzono że wszystko jest ok, nic nie jest luźne ani pokrzywione więc pozostaje już tylko skrzynia biegów. Najprawdopodobniej wymienię całą skrzynię i mam nadzieję że razem z drżeniem samochodu znikną również i te nieszczęsne stuki. Zainteresowanych zapraszam do tematu podanego powyżej. Pozdrawiam.
  8. Tylordurden

    Drżenie VC powyżej 120Km/h

    Aktualizacja Samochód stał 2 dni na diagnozie w warsztacie, sprawdzone zostało zawieszenie i półośki, wszystko ładnie się kręci, nie ma luzów. Diagnoza - skrzynia biegów. Cała reszta została wyeliminowana. Co dokładnie w tej skrzyni jeszcze nie wiadomo, teraz czytam różne tematy, porównuję ceny i zastanawiam się czy zlecać naprawę skrzyni czy od razu kupić regenerowaną z gwarancją. Będę aktualizował gdy cokolwiek ruszy dalej, pozdrawiam wszystkich zainteresowanych.
  9. Tylordurden

    Drżenie VC powyżej 120Km/h

    Panowie, felgi kupiłem nowe, na felgi założyłem opony, również nowe, wyważane było dla pewności 2 razy, wszystko bez zmian. Teraz użyłem tych starych felg jako zimówki, kupiłem nowe opony, drżenie takie samo jak zawsze. To NIE koła. Łożysko podpory niby jest ok (opinia mechanika). Z testowaniem wrzucania na luz mam mieszane uczucia, ciężko to wyczuć, raz wydaje mi się że drży, raz że nie, problem w tym że jak wrzucę na luz to samochód szybko hamuje przez opór i zaraz spadam poniżej 120, wtedy jest cicho. Mogę się jutro albo pojutrze bujnąć tak do 160 i wrzucić luz. Czekaj czekaj panie, coś mi świta, jak wcisnę sprzęgło to skrzynia dalej pracuje prawda? Chyba ja jednak biegu przy tej prędkości to jeszcze nie wybijałem.... zawsze sprzęgłem się bawiłem. To prawda, przedłużki półosi wcale nie musiał wyciągać, mówiłem mu jednak żeby obejrzał wszystko dookoła, twierdzi że wszystko w porządku. A z tym szarpaniem/drżeniem przy mocniejszym przyspieszeniu - występuje ono tylko w obrotach 1650-1850 i im samochód bardziej załadowany i mocniej się depnie, tym wyższa częstotliwość i moc tego drżenia. Jest to zupełnie inne drżenie i dochodzi z innego miejsca niż wibracje powyżej 120...
  10. Tylordurden

    Drżenie VC powyżej 120Km/h

    Nie rozumiem, jak to "odebrałem niesprawne"? Zleciłem wymianę tego i tamtego, okazało się że to nie to więc nic się nie zmieniło, problem został. W tych śniegach co panowały nie było szans by mechanik się tak rozpędził nawet by poczuć o co chodzi, a nawet jakby się rozpędził, to po naszych dziurach i tak g** by wyczuł, dopiero później na autostradzie mogłem to znów sprawdzić. Zostawienie fury na kilka dni nie wchodziło w grę. Półoś była wyciągana przy okazji wymiany przegubu, stwierdzono że wszystko z nią w porządku. Czy lewa półoś też tak nawala jak prawa? Dwumasa jest nowa, pisałem już wcześniej.
  11. Tylordurden

    Drżenie VC powyżej 120Km/h

    Ok, urlop dobiegł końca, złotówki zostawione u machanika i.... jak trzęsło tak trzęsie. Teraz w szczegółach: Wymieniony przegub wewnętrzny prawy (podobno luz był), lewy wahacz bo był mały luzik na sworzniu i wymiana była konieczna by ustawić laserowo zbieżność. Do tego wymienione tylne łożysko (z piastą i czujnikiem ABS), dodam tylko nawiasem że na częściach nie oszczędzałem, dlatego tym bardziej jestem zasmucony. Problem pozostał, zauważyłem natomiast coś, czego wcześniej ni cholery nie widziałem, mianowicie na 5-tym biegu to drżenie jest zupełnie inne niż na 6, jest słabsze i ma inną charakterystykę (oczywiście powyżej 120). Wszystkie inne biegi są OK. Czyżby koło zębate 5 i 6 biegu było już wyjechane? Wymieniał ktoś z Was to już kiedyś? Jeśli to pomoże to alleluja, pozostanie w takim razie tylko to drżenie przy mocniejszym przyspieszaniu, no chyba że to też od skrzyni idzie... Wkurzony jestem bo kolejny urlop na to poświęciłem, nie chodzi tu właściwie o kasę, złotówki zawsze się znajdą ale nie mam już po prostu czasu na to by dochodzić co to może być. Mieszkam za granicą i każdy dzień urlopu w PL jest dla mnie na miarę złota. Spróbuję jeszcze raz tu na miejscu u znajomego mechanika coś zdziałać a swoją drogą jak jest ktoś kto by chciał taką Vectrę i ma czas by sobie to naprawić to chętnię opuszczę cenę i baj baj Viki.
  12. Takie przebiegi są jak najbardziej możliwe, kumpel z pracy kupił w 2003 roku 2-letnią astrę z przebiegiejm 25tys. Do tej pory nakręcił do 100tys. Używa jej jedynie do dojazdów do pracy, jest strasznie oszczędny jeśli chodzi o wydatki konieczne. Wydaje mi się jednak że jak ktoś ma furę z tak małym przebiegiem i do tego zadbaną to nie powinien mieć problemu żeby samemu ją sprzedać. Na pewno ktoś ze znajomych lub sąsiadów zna kogoś kto zna kogoś kto chętnie kupi. Może Niemcom wygodniej oddać handlarzowi, nie wiem, nie znam Niemców. Z kolei taka fura od handlarza to już zupełnie inna bajka. "Stan techniczny bardzo dobry zawieszenie bez najmniejszych luzow,hamulce doskonale,silnik nie myty ale bez jakichkolwiek wycieków..." Ten tekst to chyba każdy handlarz działający na allegro ma jako hotkeya pod F1 ustawiony. Rozumiem że zawiechę na szarpakach sprawdzał. Dzwoń do TUV i daj znać co powiedzieli, kto wie, może akurat obway okażą się mylne.
  13. Tylordurden

    Drżenie VC powyżej 120Km/h

    Koła całe zmienione, wszystko opisane w pierwszym poście Podejrzenie padło na przegub, tak radzili niektórzy na forum jak i w kilku warsztatach, sprawdziłem, zgadza się - jest luz na przegubie więc wymieniam, dlatego pytam o opinie na temat tych przegubów. Jeśli to nie pomoże, wtedy będziemy szukać usterki dalej. Wiem że przyczyn może być mnóstwo ale od czegoś trzeba zacząć.
  14. Tylordurden

    Drżenie VC powyżej 120Km/h

    Uaktualnienie: Jestem po wizycie w warsztacie, diagnoza: luz na przegubie wewnętrznym. To już coś. Jestem na etapie poszukiwania samego przegubu, półosie luzów nie mają. Na Alledrogo pojawiło się kilka zamienników, miał już ktoś do czynienia z zamiennikami no-name? Szukałem sporo na forum i innych stronach ale chyba wychodzi na to że te zamienniki to jakaś nowość i nie zdążyły się jeszcze ludziom popsuć, stąd brak nowych tematów i opinii. Ceny są różne, wszystkie wyglądają tak samo a po oprazku i opisie na aukcji nie sposób stwierdzić który wybór będzie najtrafniejszy. Co mi wpadło w oko: http://allegro.pl/przegub-wewnetrzny-opel-vectra-c-2-2-dti-1-9-cdti-i2883713938.html http://allegro.pl/przegub-wewnetrzny-opel-vectra-c-1-9-cdti-2-2dti-i2890040238.html http://polosie.home.pl/pl/p/OPEL-Vectra-C%2C-Signum-Przegub-wewnetrzny-/171 Często bywa tak, że ludzie myślą "im więcej dam tym lepsze mam". Czy i w tym przypadku ma to sens?
  15. Tylordurden

    Większe alufelgi i jakie opony

    Sory za jakość i treść ale nie mam innych w tym momencie. Jak porobię lepsze o założę fototemat.
×