Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

marcindd

Forumowicz
  • Content Count

    24
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About marcindd

  • Rank
    Nowy

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Stalowa Wola/Białystok

Dodatkowe pola

  • Województwo
    podkarpackie
  • Auto
    opel vectra c 1.8 z18xe

Recent Profile Visitors

131 profile views
  1. a takie cudo podejdzie ??kod silnika inny ale kod skrzyni się zgadza https://allegro.pl/oferta/skrzynia-biegow-astra-g-bertone-1-8b-00-04-f17c374-7931639775
  2. Jeden powiedział że vectra c ma hydrauliczne wyprzęglanie a te skrzynie od astry g i vectry b nie wiec nie będzie pasować.... już zgłupiałem 🤔
  3. Witam, Chciałbym się dopytać bardziej doświadczonych odnośnie pasującej skrzyni do mojej vectra c 1.8 GTS z18xe 2003 r. Znalazłem na allegro skrzynię od OPEL ASTRA G BERTONE 2001 ROK 1.8 16V Z18XE F17C374 lub VECTRA B LIFT 1.8 16V F17C374. Wszystko się zgadza kod silnika, kod skrzyni , czy mogę ją zamawiać ?? dwóch mechaników dało mi dwie sprzeczne informacje więc proszę o pomoc może ktoś miał podobny problem.
  4. Problem rozwiązany. W moim przypadku wystarczyło zająć się panelem sterowania ( duże pokrętło od prędkości nawiewu). Potraktowałem styki środkiem kontakt i nawiew śmiga bez problemu.
  5. Witam po dłuższej przerwie bezproblemowego użytkowania mojej vectry c gts climatronic. Tak jak w tytule pojawił się u mnie problem z nawiewem. Jakiś czas temu spalił się wentylator który oczywiście został wymieniony na nowy. Wszystko śmigało ślicznie ładnie przez jakieś 3 miesiące aż do wczoraj. Wentylator przestał pracować więc zabrałem się za diagnozę. Podłączony na "ostro" pod akumulator pracuje więc zabrałem się za mierzenie napięcia na kostce ( 4 pin) która łączy się z opornikiem/rezystorem i oczywiście na niej wyskakuje 12,3 V. Po podpięciu do rezystora zmierzyłem napięcie na kostce która idzie już bezpośrednio do silnika wentylatora i wyskoczyła wartość 0 więc niewiele myśląc kupiłem nowy rezystor/opornik wierząc że stary po prostu się uszkodził. Podpiąłem nowy i w początkowej fazie zero reakcji. Silnik nie reaguje na zwiększanie obrotów nawiewu. Załamany zacząłem poprawiać kostki, kable , przekręcać kluczyk wierząc że może to naprawi mój nawiew ;). Po którejś próbie silnik nagle zaczął pracować przez 3-4 sekundy po czym się wyłączył. Przy kolejnych próbach raz na jakiś czas występował podobny objaw z tym że zaobserwowałem że czasem silnik pracując przerywał tak jakby było napięcie nie było i znowu było. Jeśli ktoś ma pomysł gdzie można jeszcze zajrzeć będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam Marcin
  6. Witam panowie, przeczytałem poprzednie wpisy i są one dość pouczające ale ja mam z kolei wydaje mi się inny problem, otóż po dosć długim okresie ok 10 dni i po wymianie akumulatora na nowy pojechałem do sklepu, po kilometrze przy ostrym hamowaniu na oblodzonej jezdni pojawiły się dwie kontrolki abs oraz trakcja, oczywscie po tym abs nie działał, po wjechaniu na rondo i zarzyceniu tyłem auta z okolic lewego przedniego koła wydobywał się dziwny dzwięk jakby abs działał ciągle, (dzwiek podobny do silnika elektrycznego na wysokich obrotach, dość głośny po zrobieniu zakupów wracając wszystko było wporządku do momentu wjechania na to samo rondo, dodam jeszcze że tylne lewe koło cały czas delikatnie hamuje jakby coś z tłoczkiem, ma ktoś jakiś pomysł od czego zacząć, z góry dzieki na odpowiedzi
  7. Ok dzięki bardzo , na weekendzie sprawdzę
  8. nie bardzo kojarzę o co chodzi z tym up....
  9. Witam może ktoś spotkał się z podobnymi objawami u siebie a mianowicie kiedy rano odpalam samochód obroty zaczynają skakać idą do 1500 pożniej spadają na 700 pożniej 1200 i znowu 700 i tak około 40 s. przy czym silnik chodzi wtedy jak by nie na wszystkie cylindry, dodanie gazu powoduje dławienie prawie do zgaśnięciam, dodam jeszcze ze samochód ma instalacje gazową, ale odpalanie jest wiadomo z benzyny, no i oczywiście nie wyświetla żadnego błędu, będe wdzięczny za pomoc, ponieważ przed wizytą u mechanika chciałbym się orientować co nieco (kiedyś jakby to powiedzieć zostałem naciągnięty na wymianę części i teraz jestem bardziej ostrożny Pozdrawiam
  10. Witam, w mojej vectrze 1.8 z18xe również z gazem szarpanie na 1.2.3 biegu przy niskich obrotach spowodowane było zła praca sondy lambda, po wymianie na nową sondę problem ustał. Wcześniej również wymieniałem świece, podmieniałem cewkę, lecz to nic nie dawało. A dodam jeszcze że w moim przypadku wyświetlało błąd sondy lambda.
  11. Od wymiany sondy zrobiłem trasę ok 500 km także chyba trzeba szukac dalej :/
  12. Wkoncu jestem po wymianie sondy. Zakupiłem sondę niby oryginalną GM, ustapiły problemy braku mocy oraz szarpania na niskich obrotach no i oczywiście spalanie się poprawiło ale żeby nie było tak pięknie dalej gdy wcisnę w gaz raptowniej czasami na chwile go przydławi i dopiero po chwili odzyskuje wigor, z rana gdy odpalam samochód obroty zachowują sie dziwnie skacza pod 1500 opadają na 1000 poźniej znowu na 1300 silniek wtedy troche dziwnie pracuje po 20 sek wszystko się stabilizuje i jest ok oprócz wyzej wspomnianem przypadłości, dziś sprawdziłem czy nie bierze lewego powietrza metodą zatkania ręką przewodu od filtra,kiedy przytkałem od razu zgasł, zajrzałem również w przepustnicę jest ona nieco zabrudzona, na wężyku który idzie do kolektora było trochę oleju, i jeszcze jedna rzecz na którą zwróciłem uwagę to to że "łopatki" przepustnicy nie były do konca domkniete, tak jakby trochę uchylone i nie wiem czy tak mam być czy to jakas awaria związana z dławieniem. Jakby ktoś miał jakies pomysły co sprawdzić bedę wdzięczny. Dodam jeszcze ze odkąd sonda została wymieniona nie ma żadnych błędów.
  13. Znalazłem coś takiego http://www.motoakces.pl/sonda-lambda-uniwersalna-ls06-4-przewody-bosch-0-258-986-506-duplikat-1.html http://www.motointegrator.pl/produkty/319476-sonda-lambda-ngk-1952 Co sądzicie o tych dwóch, są o wiele tańsze niż oryginalne
×
×
  • Create New...