Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

yarko

Forumowicz
  • Ilość treści

    358
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

14 Neutral

O yarko

  • Ranga
    Średnio obeznany
  • Urodziny 1973.03.13

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Sosnowiec
  • Zainteresowania
    strzelectwo, motocykle, jachty

Dodatkowe pola

  • Województwo
    śląskie
  • Auto
    signum 3.0 177KM

Kontakt

  • Telefon
    602856333

Ostatnio na profilu byli

770 wyświetleń profilu
  1. trochę tu poczytałem ale i tak jestem zielony. Gdzie w signum 3.0 Y30DT jest przekaźnik pompy paliwa? (w bagażniku go nie ma ), czy można sprawdzić pompę systemem na krótko? bezpiecznik nr10 w bagażniku sprawny, napięcie dochodzi , czy jest dojście do pompy w baku bez ściągania baku ? gdzieś od góry ? juz kiedyś bak zdejmowałem , ale nie pamiętam. Miał ktoś problemy z pompą w sigu ? u mnie poleciała masa między silnikiem a karoserią , od tego czasu silnik nie dostaje paliwa. ktoś pomoże ?
  2. co ustalone... przewód masowy okazało się że był jedyną masą z karoserii na silnik, a jego przekrój (4mm kw) oczywiście był za mały. Poleciał tzn spaliło jedynie izolację, nie przepalił się całkiem , jednak dym z pod maski ostudził moje zapędy do dalszego odpalania. Silnik nie dostaje paliwa, na samostarcie podawanym w kolektor dolotowy łapie, więc jest jasne że chodzi o paliwo. Sprawdzę samą pompę i przewody do niej , myślę że trzeba zacząć od najłatwiejszych i teraz dwa pytania: 1. Nie pamiętam , ale czy jest możliwość, jakieś dojście w sigu do pompy bez ściągania baku? 2. Jeśli to nie pompa to co nią steruje ?
  3. Pacjent Y30DT. Przy odpalaniu poleciał przewód masy z karoserii na silnik. Przewód wymieniony , auto odpaliło na kilka sekund i zgasło. Brak błędów z OpComa. Szukałem na ślepo i po odpięciu przepływki odpalił na kilka sekund, potem już kompletnie nic. Jakieś pomysły ?
  4. prawa czy lewa nie ma znaczenia. jest tam taka sama krótka wiązka. Nie musisz ściągać nadkola! ściągasz koło i masz wszystko przed oczami
  5. u siebie juz temat przerabiałem. Piastę zmieniłem tylko za pierwszym razem, pomogło na jakiś czas, potem już zmieniłem sam czujnik w pieście , winą jednak była utleniona wiązka. To ta krótka wiązka w lewym nadkolu, która z jednej strony ma wtyczkę do której podłączamy czujnik ABS , klocki hamulcowe , IDS i coś tam jeszcze , a druga strona jest jeszcze w nadkolu po prawej stronie kolumny. Warto tą wiązkę sprawdzić choćby omomierzem
  6. masz prawo tak uważać, ale z tego co zaobserwowałem nowy temat = usterka , więc garstka osób jest w stanie założyć więcej tematów na temat niszowego silnika niż ogół w przypadku innej jednostki a mniej awaryjnej. No i faktycznie zakończmy tą spamerkę bo nie jest ona zbyt konstruktywna. Moderatora proszę o ewentualne wyselekcjonowanie kilku postów i usunięcie pozostałych , żeby nie kontynuować kolejnych komentarzy.
  7. chiałbym tu poznać choć jedną osobę która ma Y30DT i jest niezadowolona z jady. Z usterkowością tego silnika, cóż ma mankament z tulejami , dla kogoś kto w tej kwestii musi się podpierać mechanikami to spory wydatek, dla kogoś kto ma pojęcie i jest w stanie sam sobie z tym poradzić to pikuś. Poza tulejami może jeszcze zaworki SCV ale trudno je już przypisać tylko do Y-ka. Sprawa jest jasna że jeśli naprawa Y jest nieopłacalna (jak w przypadku z tematu) to tylko kompletny Z30DT. Zwrócę tylko uwagę na jeden fakt.... Popatrzcie wszyscy na ten "awaryjny" silnik choćby tylko przez pryzmat forum VKP. Ile jest tematów i ile zakłądanych nowych w odniesieniu do wszystkich! innych silników, a ile związanych z 3.0 DT. I w tym miejscu zakończył bym pieprz..e wszystkich którzy mają 1,9 czy 2,0 3,2 itd... No i niech każdy sobie ceni swoje autko tak jak uważa, ja nie sądzę żebym za swojego siga wziął mniejszą wartość z powodu silnika. Tym bardziej, że wszyscy znamy zalety tej jednostki kiedy jest wolna od wady wrodzonej. Pozdrawiam użytkowników vectry bez znaczenia ile ma rur z tyłu i co leje do baku , ale jesli kolega ma problem z Y to nie wciskajmy mu tego co my czyjemy bo zaraz się znajdzie taki który poradzi wcisnąć 1,3 z corsy bo będzie oszczędniej....
  8. oj.... czytaj błędy , bo wygląda to poważnie. Olej w interkulerze to turbina, ale gdyby padła to najpierw jest tryb awaryjny a nie gaśnięcie auta. W zbiorniku sachara więc jesli by nagle poszła w tyrbinę to ją wywalisz wydechem, olej wtedy w interkulerze będzie, ale to że kręci bez oporów.... hmmm to znów wskazuje otwarte zawory.... sprawdź jeszcze pasek rozrządu. Brak oleju , przytarte wałki , któryś złapało i pasek poszed w piz..u. Na szybko diagnoza to masz po silniku, ale nie ma siły żeby przy tych usterkach nie było wczesniej czegoś słychać, a na finał powinno jeszcze zdrowo zadzwonić tłokami po zaworach. Coś mi się tu kupy nie trzyma , sprawdzaj!! Narazie to tylko wróżenie z "fusów"
  9. w Y30DT UPG od saaba nie rozwiązuje problemu! Faktem jest , że tuleje opuszczają się tylko raz max 0,1mm , ale było to już opisywane wielokrotnie i nie ma co dublować postów. Znam z własnego doświadczenia , że klienci boją się kosztów i słusznie bo tuleje to nie mały wydatek, ale mam za sobą kilka silników (choć wstyd się przyznać), gdzie kasa spowodowała , że zamiast planować blok silnika wystarczyło przetarcie papierem ściernym na klocku (lekkie planowanie), i o dziwo te silniki śmigają do dziś. Koszt uczelek , planowania głowic (ewentuanie zeg zaworów) to już stosunkowo nie wielkie pieniądze. Nie wiem jednak czemu mechanicy boją się tych silników , ale wiem że niechętnie do nich chcą zaglądać, łatwiej skwitować że ten silnik to "paść" i najlepiej sie go pozbyć. Masakra!!
  10. u siebie zęby na tym zjadłem, jest szansa że nie będzie błędów. Walnięta jest puszka z symbolem 5DF008 704-30. Odpowiada za poziomowanie , doświetlanie zakrętów.
  11. nie prawda że tuleje w "Z" są jednością z blokiem, tuleja jest osadzona dokładnie tak samo jak w Y30DT z tym , że sprawdzałem tą informację , że ASO robiło 3szt Z30DT z opadniętymi tulejami i niestety informacja ta nie została potwierdzona! Model silnika Z30DT jest wolny od wady poprzednika!! Rozbierałem juz kilka Z z podobnymi objawami jak w Y , ale przyczyną zawsze była jedynie UPG
  12. jak poleciała przetwornica to obok masz puszkę od AFL tej lampy i pewnie też została zalana i to na 90%, a to 10% postawię na zimne luty w module głównym AFL (lewa lampa puszka z boku )
  13. LOL!!! , U mnie zaworki SCV wykończyło Austryjackie biopaliwo!! :D
  14. lortt, my już rozmawialiśmy na priv, ale dla ciekawych.... koszt regenerecji to ponad 400 we wrocku więc 350 za regenerowany EGR to okazja! Dobrze żeby był z gwarancją, bo jeśli jej nie ma to regeneracja polega na czyszczeniu
  15. ok mistrzu. Też mam pojęcie o silnikach i mnie by taki swap na pewno zajął nieco więcej czasu niż owe dwa dni. Nie jest dla mnie problemem taka przekładka, ale mam pojęcie z jakimi problemami może się napotkać ktoś , kto tylko chce, a nie wie od czego zaczynać. Nie ma co bić piany, szacun za swapa w dwa dni, ale każdy może wyrazić swoją opinię, ja nadal utrzymuję, że nie warto. Bardziej był bym skłonny wcisnąć ten silnik np.: do corsy , bo to juz coś "wow".Co do "Z" .Silników Y30DT z tulejami już trochę zrobiłem , o Z30DT z problemem tuleji nawet nie słyszałem.
×
×
  • Utwórz nowe...