Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

osa061079

Forumowicz
  • Content Count

    64
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About osa061079

  • Rank
    Nowy
  • Birthday 06/10/1979

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Świebodzin

Dodatkowe pola

  • Województwo
    lubuskie
  • Auto
    vectra b 1.8 16V (x18xe1)

Kontakt

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Dzień dobry, Może ktoś z szanownych forumowiczów podpowiedzieć jakiej firmy powinien być założony oryginalny przepływomierz do Vectra B 1.8 16V 85kW 115KM, silnik x18xe1. Proszę również o podanie numerów seryjnych. Szukam używki i znajduję wiele różnych modeli, a w aucie mam zamiennik i niestety nie mam jak sprawdzić jaka byłą oryginalna. Z góry dziękuję za pomoc Mariusz
  2. Witam, Problem nie został rozwiązany. Byłem na adaptacji przepustnicy i nic nie dało się zrobić. Obroty szaleją do góry bardzo mocno. Czasem jak silnik jest rozgrzany to zatrzymują się na 2000 i powoli spadają do wartości wlasciwej. Sterownik wymieniałem w czerwcu lipcu roku. Wyskakuje mi błąd sondy, ale mechanik twierdzi, że napięcie sondy jest ok.
  3. Witam, Czy ktoś z Was przerabiał temat wysokich obrotów? Odpalę auto- obroty wchodzą na ponad 2000, chwilę trzymają i powoli schodzą do 900 Podczas jazy, gdy wcisnę sprzęgło również wchodzą na 1500 do 2000 i po jakimś czasie też powili schodzą do 900. Wszystko raczej jest szczelne, uszczelka pod przepustnicą jest cała więc nie bierze lewego powietrza. Z góry dziękuję za porady. Pozdrawiam
  4. Byłem u mechanika. 1 diagnoza jest taka. Termostat do wymiany. 2 diagnoza, walnięta przepustnica. Pytanie moje czy owa przepustnica ma jakiś czujnik, który się wymienia? Czy trzeba wymienić ją całą? Nowa pewnie trochę kosztuj (orientuje się może ktoś z Was ile?) Opłaca się montować używkę? Używki u mnie na szrocie stoją coś koło 100.
  5. Witam, Zauważyłem, że moje auto dużo pali (wychodzi ponad 20 litrów na 100 w mieście) Dodatkowo, auto dość mocno kopci na biało,nie ma jakiejś wielkiej tragedii, ale wydaje mi się, że kopci troszkę mocniej niż inne auta. W momencie wciśnięcia pedału gazu mocniej z rury wydobywa się czarna chmura (mocniej oznacza ponad 3000 obrotów). Pokazuje mi też błąd sonda lambda poza zakresem, mieszanka za uboga. I teraz pytanie. Objawy podobne do padniętej sondy? Czy nie daj Boże sonda i uszczelka pod głowicą? Naczytałem się tyle tego, że aż strach. A, i jeszcze jedno, silnik mi się nie dogrzewa, mogę zrobić 20 km po mieście, a wskazówka temperatury wody ledwie drgnie. Sprawdzałem węże przed chłodnicą i za nią i wygląda tak jak by był mały obieg (wąż po lewej stronie chłodnicy jest ciepły, a po lewej zimny) ciepły robi się troszkę później. Na bloku silnika, w miejscu uszczelki widać przecieki (wydaje mi się, że wcześniej ich nie było),na korku jest tak jakby ślad "majonezu" ale dość mały- widać to na zdjęciu. I "poci" mi się zaznaczony waż. Wydaje mi się, że płynu z chłodnicy nie ubywa, oleju też....przynajmniej nie w dużych ilościach. Miał ktoś z Was podobny przypadek? Jaki koszt (orientacyjnie oczywiście) jest wymiany uszczelki pod głowicą. We wtorek auto jedzie na warsztat i aż boję się pomyśleć jaka kwota naprawy może być.
  6. Dzień dobry wszystkim, W aucie świeci mi się cały czas check engine, błedy jakie pokazuje komo to nieprawidłowy sygnał z przepływomierza oraz za uboga mieszanka (sonda) generalnie da się jeździć, obroty czasem wariują, ale tragedii nie było. Ostatnio kilka razy przydarzyła mi się taka sytuacja, że podczas jazdy check zgasł i zaczęła się masakra. Obroty szalały jak zwariowane, silnik cały się trząsł i gasł na biegu jałowym lub po wciśnięciu sprzęgła, zero mocy.Po jakimś czasie kontrolka ponownie się zaświecała i wszystko wracało do "normy". Miał ktoś podobną sytuację? Że gasła wam kontrolka chceck, która praktycznie zawsze się świeciła? Za bardzo nie wiem czego szukać i za co się złapać. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.
  7. Tak, to padł sterownik i tak jak mówisz. Jak silnik był zimny to auto odpalało, jak się nagrzał to już była lipa, auto gasło i nie szło odpalić. Kupiłem używany sterownik razem z immo i jak na razie działa.
  8. Na kompa nie podjadę bo nie odpala ale drucikami odczytałem błędy. Pokazało: nieprawidłowy sygnał z przepływomierza, usterka sondy lambdy (mieszanka za uboga) oraz usterka położenia biegu jałowego.
  9. Dzień dobry, Wczoraj dopadła mnie kolejna usterka w moim aucie. Po przekręceniu kluczyka, nie zaświeciła się kontrolka Check Engine i nie mogłem odpalić auta, po odłączeniu aku na kilka minut problem ustąpił (nie wiem czy to pomogło) Po dojechaniu do domu i wyłączeniu silnika wróciłem po jakimś czasie aby sprawdzić czy problem nadal występuje. Okazało się, że występuje, Check znowu się nie świecił i nie mogłem odpalić auta, tym razem odpięcie aku nic nie pomogło. Po godzinie wszystko wróciło do normy i auto mogłem normalnie odpalić (check się świecił po włączeniu zapłonu) Rano udało mi się dojechać do pracy bez problemu, ale jak w trakcie roboty wyjechałem do miasta, to zgasł mi na drodze w czasie ruchu i znowu to samo- Check się nie świecił i auta nie odpaliłem, musiało iść na hol. Zauważyłem (nie wiem czy to ma coś wspólnego) że jak Check się nie świeci, to nie działa pompa paliwa, jak Check się zaświeca, to pompa się załącza. Miał ktoś podobny problem? Jest jakieś powiązanie pompy paliwa z w/w kontrolką? Może jakiś przekaźnik pierdyknął? Z góry dziękuję za odpowiedzi i pomoc.
  10. Dzień dobry, Proszę o informację, do czego służy złączka, która znajduje się przy podszybiu w prawym rogu auta od strony kierowcy (stojąc przed autem skierowanym twarz a do silnika) Złączka jest niebieska i są na niej symbole "A" i "B" Z góry dziękuję za pomoc.
  11. Najbardziej zależy mi na informacji odnośnie węży od układu chłodzenia. Są dwa wężyki, i teraz, który gdzie ma być podłączony? Fi tych węży chyba jest taka sama, wiec można pewnie odwrotnie je podpiąć.
  12. Dzień dobry wszystkim, Może ktoś z szanownych kolegów/ koleżanek podesłać jakieś zdjęcie/ schemat prawidłowego podpięcia wężyków do przepustnicy. Silnik X18XE1 (poglądowe zdjęcie w załączeniu) Z góry dziękuję za pomoc.
  13. Muszę odgrzac kotleta. Sciągałem dzisiaj ta obudowę,u mnie była na trzy plastikowe zaczepy, przekrecasz o ćwierć obrotu i wychodzi.Niestety,przy pedale hamulca nie widziałem nic oprócz jakiegoś białego plastiku.Nie ruszalem go,bo nawet nie wiedziałem jak to ściągnąć.Czy ten czujnik może być gdzieś z boku? Widziałem jakieś zdjęcie,na którym czujnik był tak jak by bliżej sprzęgła.Światła raz działają,raz nie.Czasem świecą jak delikatnie dotknę hamulec,czasem trzeba przycisnac mocniej,a czasem nie ma na światła sposobu i nie świecą.Strasznie się jeździ z ta usterka .Chciałem też sprawdzić masę,ale niestety nie mogę odkrecic obudowy w bagażniku,zewnętrzne plastikowe śruby są tak mocno dokrecone,że srubokret niszczy je przy próbie odkrecenia.Jeżeli nie dam rady sam tego zrobić,pojede do mechanika/elektryka,ale też chciałbym jak najwiecej się dowiedzieć jakie mogą być przyczyny tej usterki.Zauwazylem też,że w bagażniku po prawej stronie jest spora wilgoć,tam gdzie jest lewarek itp.idzie tamtędy jakaś wiązka.
  14. Czasem zapala się kontrolka ABS, no i wydaje mi się, że hamulce są jakby trochę twarde, nie zawsze idzie wcisnąć pedał hamulca do końca.
×
×
  • Create New...