Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

michal83h

Forumowicz
  • Zawartość

    9
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O michal83h

  • Ranga
    Nowicjusz

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna

Dodatkowe pola

  • Województwo
    śląskie
  • Auto
    opel vectra c 2.0 turbo GTS 204KM/305Nm LPG

Ostatnio na profilu byli

144 wyświetleń profilu
  1. michal83h

    Lokalizacja odmy w Z20NET

    Witam wszystkich. U mnie sprawa wyglądała tak że też miałem olej w kolektorze ssącym i kropelkę oleju po zimnej stronie turbiny w miejscu gdzie przychodzi rura z filtra powietrza. Przeczytałem wasze spostrzeżenia i zamówiłem takowy zaworek ze sklepu podanego powyżej ponieważ w serwisie opla powiedzieli mi że tego czarnego zaworka już nie produkują i nie ma możliwości żebym go dostał w jakimkolwiek serwisie opla. A więc tak zaworek wymieniłem, oleju już nie mam ani w kolektorze ssącym ani po zimnej stronie turbiny więc mam nadzieję że to tylko to było przyczyną. Mam wrażenie że auto stało się żwawsze, może to tylko moje wrażenie, a stary zaworek rozebrałem na części pierwsze a jest ich aż 3, zaworek był w środku cały zasyfiony przedmuchałem kompresorem wyczyściłem i mam wrażenie że nadawał by się do montażu tylko w nim jest taka mała gumka, która najprawdopodobniej straciła swoją pierwotną elastyczność i moim zdaniem tylko ona może eliminować ten zaworek z dalszego użycia. A samo operacja demontażu wymiany zaworka i poskładania wszystkiego do kupy zajęła mi więcej niż godzinę ale mam w aucie LPG i przy okazji poprzerabiałem sobie trochę bo gazownik się nie wykazał z estetyką i zamontował to po najmniejszej linii oporu więc wszystko leżało na wierzchu a tak to mam teraz aby porządek pod maską. Wiecie co jednak d*** po przejechaniu trasy około 1500 km olej znowu się pojawił po zimnej stronie turbiny i w kolektorze ssącym, turbina już wyciągnięta jutro idzie do regeneracji.
  2. michal83h

    Rozrzad w Z20NET

    No trudno mi powiedzieć ale ja bym zdjął pokrywę rozrządu i tam sprawdził czy wszystko jest na swoim miejscu albo możesz poszukać na yt jak rozebrać i wyczyścić górny napinacz tylko że ja osobiście do demontażu i montażu tego napinacza zdjął bym też pokrywę zaworów bo różnie piszą jedni że trzeba go po montażu odblokować a inni zaś że wystarczy go tylko wkręcić ja znalazłem filmik na yt gdzie jest pokazane jak się to robi koło 12 min. przy okazji zobaczysz sobie jak to wygląda w środku a filmików jest więcej więc zawsze można coś podejrzeć jest też filmik o rozebraniu czyszczeniu i poskładaniu tego napinacza.
  3. michal83h

    Rozrzad w Z20NET

    No niestety nie nagrałem ale silnik chodził normalnie tylko dźwięk tego dzwonienia był taki jak by tam była wrzucona nakrętka czy śrubka. albo coś było by niedokręcone
  4. michal83h

    Rozrzad w Z20NET

    Witam. U mnie też dzwoniło po odpuszczeniu gazu tak jak by tam jakaś nakrętka luźno latała. Działo się tak po prze gazowaniu powyżej 3000 obr. zwłaszcza to było słyszalne na rozgrzanym silniku a po paru dniach nawet w czasie jazdy po zdjęciu nogi z gazu. Dzisiaj rano zdjąłem obudowę rozrządu bo podejrzewałem napinacz łańcucha balansu, po jego wymontowaniu bolec nie ruszył dalej w kierunku napinania po ściśnięciu go parę razy wyskoczył dalej więc zmieniłem go na nowy. A jeszcze dodatkowo okazało się że prawa plastikowa prowadnica łańcucha rozrządu głównego miała luźną dolną śrubkę była lekko wykręcona normalnie palcami dała się ruszać więc ją dokręciłem. Przy okazji sprawdziłem wszystkie inne śruby, trzymały mocno poskładałem auto i pojechałem do pracy puki co cisza
  5. Witam mam pytanie czy w miejscu zaznaczonym na łączeniu turbiny z tą częścią idącą do kolektora jest jakaś uszczelka czy coś takiego czy to jest na ścisk i czy jest możliwe żeby na tym połączeniu wyciekał olej ???
  6. Też tak słyszałem tylko że moja V.C jest po zmianie softu jeszcze u poprzedniego właściciela z Niemiec na 204 KM i ponad 300 Nm no i nie chciałem już w tym grzebać więc wymieniłem tylko czujnik.
  7. A no każdy zrobi jak uważa ja tylko opisałem opinie jednego elektromechanika który, cieszy się dobrą opinią więc wolałem wydać 80 zł niż sprawdzać czy turbina mi zacznie świecić.
  8. A te zaworki to tylko w ASO . Lecz można sobie poradzić w inny sposób. Ja na przykład wymieniłem u siebie już dwa i zastosowałem zaworki zwrotne od przewodów paliwa problem jest jedynie taki że te oryginalne mają dwie różne średnice na końcach ale i to da się ogarnąć w łatwy i szybki sposób. Jeden wymieniłem jakieś dwa lata temu a drugi inny jakieś sześć miesięcy temu i wszystko działa.
  9. Witam miałem podobny problem. Okazało się że winny jest czujnik temperatury spalin jest on wkręcony w katalizator na dole, koszt nowego to około 600 zł. Wyczytałem że podobno w V.C Z20NET po lifcie nie ma tego czujnika ale tego nie wiem, wyczytałem również że można go wyłączyć programowo więc obdzwoniłem kilka warsztatów i wołali za tą operacje od 200 do 500 zł lecz jeden mechanior powiedział że może mi to zrobić ale na moją odpowiedzialność bo można na dwa sposoby jeden jest taki że po podłączeniu kompa będzie pokazywało że coś jest nie tak z tym czujnikiem a drugi jest taki że nawet po podłączeniu kompa nic nie pokaże lecz co najważniejsze OBY DWA SPOSOBY SĄ SZKODLIWE DLA AUTA A ZWŁASZCZA DO TURBO BO TEN CZUJNIK MA ZWIĄZEK ZE STEROWANIEM TURBINY I WŁAŚNIE TURBINA ZACZNIE ŚWIECIĆ NA CZERWONO I SZLAK JĄ TRAFI WIĘC ON RADZI MI WYMIENIĆ TEN CZUJNIK. No więc szukałem w necie i ceny ok. 600 zł nowy, używki do V.C nie znalazłem ale za to znalazłem używki do SAABA 9-3 bo w końcu ten silnik jest SAABOWSKI Z20NEL itp. kupiłem taki używany za około 80 zł i wszystko jest ok.
×