Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

nRocco

Forumowicz
  • Zawartość

    23
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O nRocco

  • Ranga
    Nowicjusz

Dodatkowe pola

  • Województwo
    pomorskie
  • Auto
    Vectra C fl Z18XE 122KM
  1. historia jest taka, ze jak kupilem auto mial zalany jakis 5w40 przy 110kkm. Wymieniłem na havoline 5w30 i zużycie oleju było niewielkie. Przy przebiegu ok 175kkm przeszedlem na castrola 5w40 i nic się nie zmieniło. Przy 188kkm zmieniałem w ASO na oplowski 5w30 i zaczęła sie tragedia ww. Dobrze trafiłeś.
  2. Problem rozwiązany. Zmieniłem na castrol 5w40 i spalanie oleju wróciło do ok 0,3L z 1L na 1000km.
  3. Witam. Wymeniłem olej w aso przy przebiegu 188000km z castrola 5w40 na oplowski 5w30. Przed wymianą oleju ubywało nie wiele - musiałem dolewać, ale nie zwracałem uwagi ile ml na 1000km. Teraz po przejechaniu 4000km spalił aż 2.5L. Wycieków nie widać i spaliny ok. Czy to przez to, że zmieniłem na 5w30? Chce teraz wrócić na 5w40 - nie czekać do następnej wymiany - czy to załatwi sprawę? Czy może poczynić jakieś inne kroki ? Dzięki. Pozdrawiam.
  4. Wiem co oznaczają błędy, ale nagle tak wszystko się popsuło? pewnie ze moge kupic kazda cześć i wydac tysiace, a potem sie okaże że to nie to. Dlatego pytam od czego zacząć?
  5. Witam. Vectra B fl x16xel. Jechalem na autostradzie i podczas jazdy silnik nagle zaczął szaleć. Chcę przyśpieszać, a obroty sobie skaczą niezależnie i pojawił się check engine z takimi błedami: 0135, 0130, 0335, 0340, 1405, 1612. Kwestia jest taka, że gdy go odpalam razno i jade do pracy 10km to jedzie normlanie, zadnego check engine, tylko na luzie utrzymuje bardzo wysokie obroty 1,5 - 2,0 tys. Gdy jade w dłuższą trase - ale też nie zawsze - to momentalnie tak z niczego zaczyna szaleć silnik jw. opisane. Jak jest ciepły odpala normalnie, ale jak chcę ruszyć to check engine się zapala i szaleje, ledwo co moge ruszyć. Jak ostygnie, odpala normlanie bez check engine i jade jakby nic. Nie mam pojęcia za co się zabrać najpierw, prosze o pomoc. Dzięki, Pozdrawiam. EDIT tytuł ma jak najprecyzyjniej określać problem z jakim się zmagasz
  6. a moze byc tak, ze to kolektor? bo mialem juz robiony tzn. wymienialem uszczelke i wiem ze niewstawili orginalnej, moze znow przepuszcza? Wtedy przed wymiana podobne objawy byly jak teraz, oprocz tego drzenia. Czy moze jest pekniety i tak sie dzieje? Slyszalem ze lubia pekac w tych silnikach.
  7. kurcze.... to moze inna wskazowke jeszcze podam. gdy rozpedze sie by obroty byly powyzej 4000 i puszcze gaz, to gdy obroty spadaja buczenie nasila sie przy tych 3500. Ale gdy nacisne sprzeglo to buczenie jest delikatne przy tych 3500. caly czas wskazania na przegub, czy moze cos innego? sluchalem teraz na postoju przy otwartej masce, silnik chodzi normlanie. Najwyrazniej tylko podczas jazdy przenosi sie to do kabiny
  8. jest jakas opcja sprawdzenia czy to przegub bez mechanika?
  9. niedrga i niechalasuje, jak wcisne sprzeglo przy 3,5tys to niebo a ziemia w kabinie . w sumie jak jade to do 2tys jest ok, ale powyzej to robi sie nie przyjemnie.
  10. w sumie na luzie to nieczuc, przy tych 3.5tys jakby troszke narastalo, ale nie tak jak podczas jazdy.
  11. Witam. mam taki problem, ze silnik przenosi drgania do kabiny 'delikatnie' - nie wazne jaki bieg - przy prawie calym zakresie obrotow i bardzo przy obrotach rzedu 2.2tys i 3.3 do 3.7tys. do tego dochodzi nieprzyjemne buczenie przy tych obrotach. Najgorzej jest przy okolo 3.5tys. jak jade na dwojce, wydaje mi sie ze cala kabina drga, a najbardziej schowek i dudni niemilosiernie. Myslalem ze to byla wina tlumika wiec wymienilem srodkowy i koncowy, ale to nic niezmienilo. Nie wiem jak sie zabrac za to, a u mechanikow cwaniakow to majatek strace zanim znajda przyczyne. Dzieki za odpowiedzi.
  12. nRocco

    Problem z wyswietlaczem

    No to bida. wlasnie w lato sie zmniejszyly te rozwarstwienia i teraz znow sie powiekszaja. Zapewne zalezne od temeratury. A moze wykrecic wyswietlacz i dac na kaloryfer, bo zapalniczka podgrzac chyba kiepski pomysl ? Teoretycznie powinno sie 'zasklepic' te rozwastwienie skoro latem zmniejsza sie. Moze ktos probowal?
  13. Witam. Mam problem z wyswietlaczem mianowicie taki, ze sie rozwarstwia w taki oto sposob Czy jest jakas rada na to? Teraz jak jest zimno to zaczelo sie powiekszac i troche wkurza to. Psuje to estetyke wspanialego wnetrza Vectry Dziekuje za pomoc.
  14. znowu ja. Niestety niesprawdzilem jeszcze kolektora bo nie mam mozliwosci caly czas, ale zauwazylem, ze gdy mam otwarte okna sprzodu to buczenia silnika wogole nieslychac. Moze jakas sugestia co moze wprowadzac w taki rezonans samochod ze buczy z zamknietymi szybami, a z otwartymi silnika nie slychac?
  15. ok dzieki sprawdze, ze tez opel zamontowal obodowe na sruby, a niemogl zostawic jak w VB na zaczepy ;/ a co do kolektora to jest mozliwosc sprawdzenia bez krecenia?
×