Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Bano

Forumowicz
  • Zawartość

    89
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

3 Neutral

O Bano

  • Ranga
    Nowicjusz

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna

Dodatkowe pola

  • Województwo
    małopolskie
  • Auto
    Vectra B x18xe

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Bano

    Skrzynia ma tylko 2 i 5 bieg

    ten fioletowy zatrzask musisz przesunąć, możesz go podważyć małym śrubokrętem i przesuń w lewo lub w prawo nie pamiętam i kostka sama będzie się wypinać
  2. Bano

    Skrzynia ma tylko 2 i 5 bieg

    Sprawdź tą dużą kostkę elektryczną która jest na skrzyni, przeczyść i zalej kontaktem, mi kiedyś pomogło, trzy razy ją rozbierałem ale obyło się bez wymiany skrzyni
  3. Bano

    Vectra B. 1.8 eco nie odpala !

    Gaz do deski i musi odpalić, jeśli nie odpali to uwalony jest czujnik położenia wałka rozrządu bo po odpieciu czujnika wału korb. sygnał awaryjny jest brany z czujnika rozrządu.
  4. Bano

    Vectra B. 1.8 eco nie odpala !

    Tak, będzie dłużej go trzeba pokrecic ale odpali, teraz jeśli ten czujnik jest uszkodzony i wysyła zły sygnał to komputer się gubi a tak wrzuci sobie swoje wartości awaryjne i odpali. Jak Ci znowu nie będzie chciał odpalić to możesz go odpiac i zobaczyć czy wtedy złapie. Zawsze warto spróbować bo wtyczka jest łatwo dostępna a z samym czujnikiem już gorzej.
  5. Bano

    Vectra B. 1.8 eco nie odpala !

    Za odpalanie odpowiada czujnik położenia wału, ja miałem taką przygodę z 3.2 raz paliła dobrze czasem z oporami i kreceniem po 2-5 min, nieraz w ogóle i kończyło się holowaniem, po drodze do tego czujnika wydałem 700zl spalilem komputer silnika, uszczelnialem dolot, kupowałem cewki itp. a w końcu gdy został już tylko on kupiłem uzywke za 30zl i był spokój szkoda że 700zl za późno . Ten czujnik rzadko kiedy wysyła błąd. W x18xe/x20xe można ten czujnik odpiac i ma zapalić będzie dłużej kręcił ale odpali.
  6. Bano

    wymiana uszczelki miski vb 1,8

    Tylko na aucie tego nie utniesz mi szlifierka się nie zmiescila i uciolem go dopiero po wyjęciu miski z auta
  7. Bano

    wymiana uszczelki miski vb 1,8

    A co napisał? "tej dużej" Więc chyba chodzi o duża miskę którego opisu nie ma w tym co podesłałeś.
  8. Bano

    wymiana uszczelki miski vb 1,8

    A co napisał? "tej dużej" Więc chyba chodzi o duża miskę którego opisu nie ma w tym co podesłałeś.
  9. Bano

    wymiana uszczelki miski vb 1,8

    Sanek nie trzeba odkręcać, odkręcasz prawą poduszkę silnika i podnosisz, wystarczy 3-4cm, odkręcasz dwururkę od kolektora a z drugiej strony zależy gdzie masz łączenie czy przed czy za katalizatorem. Trzeba też rozpiąć prawy wahacz ze sworznia i wyciągnąć prawą półoś ze skrzyni potem odkręcić obudowę łożyska tej półosi bo rant miski z nim koliduje i możesz odkręcać miske. Może będziesz miał szczęście i ktoś robiąc wcześniej uszczelkę uciął ten narożnik wtedy odpada wyciąganie półosi, w automacie też nie trzeba bo skrzynia nie koliduje z miską
  10. Bano

    X18XE obrócona panewka

    No i tak kupiłem używany wał + cztery korby z tłokami, ten jeden korbowód z tłokiem wymienie reszta zostanie na zapas, wpadną nowe pierścienie, panewki korbowodowe nowe, główne zastanowię się jak je zobaczę, cały silnik uszczelniony, taka mała kapitalka tylko bez szlifu cylindrów. Jeszcze takie pytanie czy ktoś wie jaki jest moment dokrecania panewek? Jedyne co znalazłem to wpis z innego tematu: ,,Informaje z INFO-TECH Bo u kolegi wyżej tego co Cie interesuje nie zauważyłem Panewka łożyskowa stopy korbowodu Etap 1 - 35(Nm) Etap 2 - 45(stopni) Etap 3 - 15(stopni) Główna panewka łożyska Etap 1 - 50(Nm) Etap 2 - 45(stopni) Etap 3 - 15(stopni)''
  11. Bano

    Czy wymiana czujników pomoże ?

    Kolego też niedawno kupiłem 96 rok z tym silnikiem, wszystkie przewody mam zrobione zaizolowane, nowe wtyczki kable od samej grodzi, a te które nie były po prostu kruszą się w rekach, opel niestety szukał oszczędności i wiązka jest aluminiowa. Ostatnio wymieniałem dwie ostatnie od przepływomierza i silniczka krokowego to tak jak pisałem izolacja oryginalnych przewodów kruszy się w rekach także polecam ci to najpierw sprawdzić
  12. Witam po długiej nieobecności na forum, po przykrych przeżyciach z signum 3.2 późniejszej rocznej tułaczce matizem znowu wracam do korzeni (chyba nigdy nie uwolnię się od opla haha) tym razem vectra b 1.8 fajny stan fajne wyposażenie nie zgniata tylko obrócona panewka na korbowodzie no i tak się zastanawiam właśnie, pierwsza opcja była założyć nowe panewki, jeździć i zobaczyć co się będzie działo, niestety o ile wał jest w miarę okej to stopa korbowodu jest rozjechana. I teraz taki dylemat pierwsza opcja: kupić wał i korbowód z tłokiem? Trochę szkoda mi góry bo tam jest ładnie wszędzie po 14atm (nie wiem jak z braniem oleju bo już taka kupiłem) a tutaj nie wiadomo jak by było z jednym nowym(używanym) tłokiem, druga opcja: szlif wału i 4 stopy, trzecia opcja kupić silnik i przechodzę do meritum. Pierwsza opcja jest budżetowa koszty jakieś 600zł - 700zł, druga opcja po podliczeniu wszystkich uszczelniaczy to 1500zł i to już by była kapitalka wpadły by nowe pierścienie wszystkie uszczelniacze panewki główne i korbowe uszczelniacze głowicy itp, trzecia to od 600 do 1000zł i nie wiadomo co się trafi, koszty liczę razem ze zrzuceniem głowicy chyba że da się wyjąć i włożyć tłoki dołem? Sam nie próbowałem a nigdzie nie mogę wyczytać dokładnie czy wyjdą dołem wtedy odpadła by mi głowica i nie zastanawiał bym sie tylko kupuje wał korby panewki wkładam i jeźdze . Może ktoś miał taką przygodę i podzieli się jak z tego wybrnął. A na dole smaczek hehe
  13. A tak z ciekawości jaką miał w ogóle kompresje min/max bo cały czas nurtuje mnie pytanie jaką prawidłową ma mieć ten silnik.
  14. Bano

    problem z resetem eku 3.2 benzyna

    Ja miałem tak jak kolega, na wyłączonym czekałem. Zdziwiło mnie tylko że czas sie nie zmienia, ale to jest tylko pokazane na ile sie zablokował a samemu trzeba policzyć o której godzinie to było i kiedy się wyłączy
  15. A spotkał sie ktoś z nagłym wrzucaniem 1 niezależnie od predkości i biegu? Wcześniej skrzynia działa w miarę poprawnie czasem przeciągała zmiany biegów przy szybszej jeździe ale gdy się normalnie jechało to zmieniała poprawnie czasem delikatnie było czuć zmiany, a od jakiegoś tygodnia nie wiadomo czemu zaczęła robić takie cyrki. Jade 80 na 4 nagle ciach jedynka, to tylko przykład bo dzieje sie to na wszystkich biegach i niezależnie od prędkości, nie ma też znaczenia czy jadę na drive czy na tiptroniku. Błędów w komputerze brak innych objawów też, nic nie poprzedza tej nagłej zmiany biegów. Skrzynia af-33
×