Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Bano

Forumowicz
  • Content Count

    89
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 Neutral

About Bano

  • Rank
    Nowy

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna

Dodatkowe pola

  • Województwo
    małopolskie
  • Auto
    Vectra B x18xe

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. ten fioletowy zatrzask musisz przesunąć, możesz go podważyć małym śrubokrętem i przesuń w lewo lub w prawo nie pamiętam i kostka sama będzie się wypinać
  2. Sprawdź tą dużą kostkę elektryczną która jest na skrzyni, przeczyść i zalej kontaktem, mi kiedyś pomogło, trzy razy ją rozbierałem ale obyło się bez wymiany skrzyni
  3. Gaz do deski i musi odpalić, jeśli nie odpali to uwalony jest czujnik położenia wałka rozrządu bo po odpieciu czujnika wału korb. sygnał awaryjny jest brany z czujnika rozrządu.
  4. Tak, będzie dłużej go trzeba pokrecic ale odpali, teraz jeśli ten czujnik jest uszkodzony i wysyła zły sygnał to komputer się gubi a tak wrzuci sobie swoje wartości awaryjne i odpali. Jak Ci znowu nie będzie chciał odpalić to możesz go odpiac i zobaczyć czy wtedy złapie. Zawsze warto spróbować bo wtyczka jest łatwo dostępna a z samym czujnikiem już gorzej.
  5. Za odpalanie odpowiada czujnik położenia wału, ja miałem taką przygodę z 3.2 raz paliła dobrze czasem z oporami i kreceniem po 2-5 min, nieraz w ogóle i kończyło się holowaniem, po drodze do tego czujnika wydałem 700zl spalilem komputer silnika, uszczelnialem dolot, kupowałem cewki itp. a w końcu gdy został już tylko on kupiłem uzywke za 30zl i był spokój szkoda że 700zl za późno . Ten czujnik rzadko kiedy wysyła błąd. W x18xe/x20xe można ten czujnik odpiac i ma zapalić będzie dłużej kręcił ale odpali.
  6. Tylko na aucie tego nie utniesz mi szlifierka się nie zmiescila i uciolem go dopiero po wyjęciu miski z auta
  7. A co napisał? "tej dużej" Więc chyba chodzi o duża miskę którego opisu nie ma w tym co podesłałeś.
  8. A co napisał? "tej dużej" Więc chyba chodzi o duża miskę którego opisu nie ma w tym co podesłałeś.
  9. Sanek nie trzeba odkręcać, odkręcasz prawą poduszkę silnika i podnosisz, wystarczy 3-4cm, odkręcasz dwururkę od kolektora a z drugiej strony zależy gdzie masz łączenie czy przed czy za katalizatorem. Trzeba też rozpiąć prawy wahacz ze sworznia i wyciągnąć prawą półoś ze skrzyni potem odkręcić obudowę łożyska tej półosi bo rant miski z nim koliduje i możesz odkręcać miske. Może będziesz miał szczęście i ktoś robiąc wcześniej uszczelkę uciął ten narożnik wtedy odpada wyciąganie półosi, w automacie też nie trzeba bo skrzynia nie koliduje z miską
  10. No i tak kupiłem używany wał + cztery korby z tłokami, ten jeden korbowód z tłokiem wymienie reszta zostanie na zapas, wpadną nowe pierścienie, panewki korbowodowe nowe, główne zastanowię się jak je zobaczę, cały silnik uszczelniony, taka mała kapitalka tylko bez szlifu cylindrów. Jeszcze takie pytanie czy ktoś wie jaki jest moment dokrecania panewek? Jedyne co znalazłem to wpis z innego tematu: ,,Informaje z INFO-TECH Bo u kolegi wyżej tego co Cie interesuje nie zauważyłem Panewka łożyskowa stopy korbowodu Etap 1 - 35(Nm) Etap 2 - 45(stopni) Etap 3 - 15(stopni) Główna panewka łożyska Etap 1 - 50(Nm) Etap 2 - 45(stopni) Etap 3 - 15(stopni)''
  11. Kolego też niedawno kupiłem 96 rok z tym silnikiem, wszystkie przewody mam zrobione zaizolowane, nowe wtyczki kable od samej grodzi, a te które nie były po prostu kruszą się w rekach, opel niestety szukał oszczędności i wiązka jest aluminiowa. Ostatnio wymieniałem dwie ostatnie od przepływomierza i silniczka krokowego to tak jak pisałem izolacja oryginalnych przewodów kruszy się w rekach także polecam ci to najpierw sprawdzić
  12. Witam po długiej nieobecności na forum, po przykrych przeżyciach z signum 3.2 późniejszej rocznej tułaczce matizem znowu wracam do korzeni (chyba nigdy nie uwolnię się od opla haha) tym razem vectra b 1.8 fajny stan fajne wyposażenie nie zgniata tylko obrócona panewka na korbowodzie no i tak się zastanawiam właśnie, pierwsza opcja była założyć nowe panewki, jeździć i zobaczyć co się będzie działo, niestety o ile wał jest w miarę okej to stopa korbowodu jest rozjechana. I teraz taki dylemat pierwsza opcja: kupić wał i korbowód z tłokiem? Trochę szkoda mi góry bo tam jest ładnie wszędzie po 14atm (nie wiem jak z braniem oleju bo już taka kupiłem) a tutaj nie wiadomo jak by było z jednym nowym(używanym) tłokiem, druga opcja: szlif wału i 4 stopy, trzecia opcja kupić silnik i przechodzę do meritum. Pierwsza opcja jest budżetowa koszty jakieś 600zł - 700zł, druga opcja po podliczeniu wszystkich uszczelniaczy to 1500zł i to już by była kapitalka wpadły by nowe pierścienie wszystkie uszczelniacze panewki główne i korbowe uszczelniacze głowicy itp, trzecia to od 600 do 1000zł i nie wiadomo co się trafi, koszty liczę razem ze zrzuceniem głowicy chyba że da się wyjąć i włożyć tłoki dołem? Sam nie próbowałem a nigdzie nie mogę wyczytać dokładnie czy wyjdą dołem wtedy odpadła by mi głowica i nie zastanawiał bym sie tylko kupuje wał korby panewki wkładam i jeźdze . Może ktoś miał taką przygodę i podzieli się jak z tego wybrnął. A na dole smaczek hehe
  13. A tak z ciekawości jaką miał w ogóle kompresje min/max bo cały czas nurtuje mnie pytanie jaką prawidłową ma mieć ten silnik.
  14. Ja miałem tak jak kolega, na wyłączonym czekałem. Zdziwiło mnie tylko że czas sie nie zmienia, ale to jest tylko pokazane na ile sie zablokował a samemu trzeba policzyć o której godzinie to było i kiedy się wyłączy
  15. A spotkał sie ktoś z nagłym wrzucaniem 1 niezależnie od predkości i biegu? Wcześniej skrzynia działa w miarę poprawnie czasem przeciągała zmiany biegów przy szybszej jeździe ale gdy się normalnie jechało to zmieniała poprawnie czasem delikatnie było czuć zmiany, a od jakiegoś tygodnia nie wiadomo czemu zaczęła robić takie cyrki. Jade 80 na 4 nagle ciach jedynka, to tylko przykład bo dzieje sie to na wszystkich biegach i niezależnie od prędkości, nie ma też znaczenia czy jadę na drive czy na tiptroniku. Błędów w komputerze brak innych objawów też, nic nie poprzedza tej nagłej zmiany biegów. Skrzynia af-33
×
×
  • Create New...