Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

tking

Forumowicz
  • Content Count

    446
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

tking last won the day on May 15 2016

tking had the most liked content!

Community Reputation

8 Neutral

About tking

  • Rank
    Średnio obeznany

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Chrzanów

Dodatkowe pola

  • Województwo
    małopolskie
  • Auto
    Vectra C Z19DTH 07 GTS

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Prawdopodobnie był modyfikowany soft silnika (wycinka dpf lub coś innego). W oryginalnym sofcie kontrolka od świec nie miga. Pewnie gdyby wgrać oryginalny soft to jakiś błąd byłby widoczny.
  2. To zależy jak mocno gwiżdże. Podobno to normalne więc ja u siebie gwizdem się nie przejmowałem. Jednak przy okazji uporczywego błędu "nieszczelność w układzie dolotowym" zrobiłem logi dynamiczne silnika i wszyło, że turbina dmucha za mocno. Poszła do regeneracji i dostałem inną zregenerowaną bo moja była mocno rozszczelniona. Po wymianie nie wiem co to gwizd turbiny. Przyczyną błędu nie była turbina ale okazuje się, że została wymieniona w odpowiednim momencie.
  3. To wszystko zależy od stylu jazdy, stanu silnika, rozmiaru opon i "cyklu mieszanego". Ja przy codziennej jeździe do pracy ok. 45 km autostradą + ok. 20 km po Krakowie (w jedną stronę) mam średnie spalanie w okolicach 6,3 l/100km i 900 km na jednym baku spokojnie przejeżdżam. W trasie 5,5 l/100km jest realne ale też trasa trasie nie równa. Przy jeździe autostradą na tempomacie jak najbardziej realne.
  4. U mnie pierwsza wymiana była przy 132 tyś km, zrobione na częściach z aso. Bez żadnego problemu na tym rozrządzie zrobiłem 120 tyś km. Kolejny rozrząd nie jest już z aso, tylko mechanik kupował, przy czym pompa była brana oryginał i następna wymiana ma być po 100 tyś km.
  5. A można było wymienić samą osłonę za 50 zł, a nie jeździć z rozwaloną 2 lata.
  6. A czytałeś choć trochę ten temat? Było tu już chyba 100 razy pisane, że nie trzeba nic wyprogramowywać. Ściąga się cięgno sterujące 3 klapką. Wtedy nie ma żadnych błędów, bo sterownik dalej "myśli", że steruje klapkami i dla kompa jest wszystko ok. Możesz sobie zablokować klapy w pozycji otwartej, a jak będziesz w Polsce to zaślepisz kolektor.
  7. Gwiżdże zazwyczaj turbina albo urwana szpilka na kolektorze wydechowym. Radzę zainteresować się turbiną. U mnie też gwizdała od dłuższego czasu (a ostatnio coraz bardziej). Pojawił się błąd nieszczelność w układzie dolotowym, którego winowajcą był brudny przepływomierz, ale przy okazji wyszło, że turbina dmucha dużo za mocno (więcej w tym temacie: Nieszczelność w układzie dolotowym). Wyciągnięta do regeneracji została wymieniona na inną regenerowaną bo moja okazała się mocno rozszczelniona. Po wymianie turbiny cisza spokój nic już nie gwiżdże.
  8. Moim zdaniem na tej fotce widać cięgno sterujące pracą klap tylko leży sobie odwrócone pod szyną paliwową.
  9. Porady w stylu jak Cię boli palec to sobie go utnij średnio przypadają mi do gustu Wygląda na to, że u mnie problem ogarnięty a sponsorem błędu był przepływomierz. Po wymianie turbiny na regenerowaną logi się poprawiły (turbina już nie dmucha ponad 3 bary i ciśnienie ładowania prawie idealnie pokrywa się z żądanym ciśnieniem), ale błąd nadal występował (4 bieg, gaz w połowie i rozpędzanie przez dłuższy czas). Po podmianie przepływomierza z innego auta błąd się nie pojawił i logi wyglądały jeszcze lepiej (kształt krzywych przepływomierza i ciśnienia ładowania był bardzo zbliżony, wszelkie piki były widoczne na obydwu krzywych). Następnie mechanik wyczyścił mój przepływomierz (jakimś uniwersalnym środkiem, bo do czyszczenia przepływomierzy akurat mu się skończył) i narazie jest spokój. Przejechałem trasę 200 km autostradą i dzisiejszą drogę do pracy (częściowo również po autostradzie) i błąd się nie pojawił. Poniżej jeszcze 2 wykresy: 1. Mój przepływomierz przed czyszczeniem 2. Podmieniony przepływomierz
  10. Też miałem problem z ABS i TC. Zgasiłem silnik wszystko było ok. Po ok 30 minutach wracam do auta przekręcam kluczyk i kontrolki ABS i TC nie gasły. O dziwo ABS działał ale ESP i TC nie. Po wciśnięciu hamulca słychać było i czuć na pedale, że ABS działa ale auto ściągało na prawo. Po odczytaniu błędów wyszło, że prawe przednie koło przerwa w obwodzie lub za niskie napięcie. Wygląda na to, że ABS działał na 3 kołach a prawe przednie się blokowało i stąd ściąganie na prawo. U mnie pomiar czujnika w piaście omomierzem nic nie wyjaśniał. Na obydwu piastach (prawy i lewy przód) na zakresie do 200 Ohm na chwilę pojawiał się odczyt i szybko OL (poza zakresem), na wyższych zakresach pomiarowych cały czas OL. Pomiar na zakresie diody półprzewodnikowej pokazywał wartości pomiędzy 600 a 700. Po lewej sprawnej stronie po odpięciu wtyczki czujnika w piaście zwarłem żyły kabla, który idzie do pompy ABS. Po przekręceniu kluczyka odczyt błędów i były 3: Lewe koło przód przerwa w obwodzie lub za niskie napięcie - nie występuje, Lewe koło przód zwarcie w obwodzie lub za wysokie napięcie - występuje, Prawe koło przód przerwa w obwodzie lub za niskie napięcie - występuje. Zrobiłem to samo po prawej stronie i był tylko jeden błąd Prawe koło przód przerwa w obwodzie lub za niskie napięcie, czyli czujnik w piaście sprawny trzeba było szukać na kablach. Ten krótki kabel od wtyczki czujnika do wtyczki długiego kabla co idzie do pomby ABS był sprawny (sprawdzony miernikiem). Przerwana okazała się jedna żyła kabla, który idzie do pompy ABS. Ok. 3-4 cm nad wtyczką w nadkolu była przerwa, wyglądało jakby się po prostu utlenił (zielony nalot na obydwu końcówkach przerwanej żyły). Zlutowany, włożony w koszulkę termokurczliwą wtyczki pospinane i po przekręceniu kluczyka kontrolki gasną. Może mój post pomoże komuś w diagnozie - wartości odczytywane na mierniku. Jeżeli jest czym odczytać błędy i powodem jest błąd przerwa w obwodzie lub za niskie napięcie to poprzez zwarcie żył we wtyczce odpiętego kabla można sprawdzić czy problemem jest kabel czy czujnik w piaście.
  11. Ja też borykam się od ponad miesiąca z błędem 2279-5B. Błąd pierwszy raz pojawił się przy mocnym wciśnięciu pedału gazu przy prędkości ok 80 km/h. Najpierw wymieniłem opaskę zaciskową na wężu zaraz za przepływomierzem bo przepuszczała i nie trzymała. Myślałem, że to było to bo na kilka dni pomogło, dopóki nie wjechałem na autostradę. Po wyczyszczeniu EGR'a (łącznie z elektromagnesem) udało się przejechać trasę autostradą z Rzeszowa do Krakowa bez błędu, niestety na obwodnicy Krakowa błąd znowu się pojawił. Błąd początkowo objawiał się tylko zapalaniem pomarańczowej kontrolki silnika na desce i niczym innym. Z czasem przy wystąpieniu błędu pojawiło się chwilowe przymulenie, ale po odpuszczeniu gazu i ponownym wciśnięciu muł mijał. Obecnie jak załapie błąd to odpuszczenie gazu nie zawsze pomaga mija po ok 15-20 sekundach. Błąd występuje tylko przy jeździe po autostradzie przy prędkościach powyżej 90 km/h. Po przeczytaniu tego tematu obczaiłem, że spokojne przyspieszanie na 6 biegu ze 110 do 140 prawie zawsze powoduje błąd. Czasem błąd pojawia się też przy jeździe po autostradzie na tempomacie gdy jest podjazd pod górkę (wtedy rozłącza tempomat). Nie mam żadnych innych objawów uwalonego EGR'a (szarpanie, mulenie na niskich obrotach) stąd wnioskuję, że EGR po czyszczeniu jest sprawny i szczelny. Robiłem test z odpięciem wtyczki od EGR'a i przy jeździe po autostradzie błąd 2279-5B też się pojawił. Zrobiłem logi z parametrów silnika i wyszło, że turbina dmucha ponad 3 bary. Podejrzewałem, że będzie to czujnik ciśnienia doładowania tak jak u @p33t-r. Wymieniłem ten czujnik na nowy i nie pomogło. Przy jeździe po autostradzie 2279-5B nadal się pojawia i z logów wynika, że turbina dalej czasami dmucha ponad 3 bary. Wiem, że teraz muszę skombinować N75 na podmianę a jak to nie pomoże to wyciągnąć turbinę do regeneracji (ma 272 000 km przebiegu i nigdy nie była ruszana). Poniżej zamieszczam 3 wykresy zrobione na podstawie logów silnika. 1. Jazda autostradą i spokojne przyspieszanie ze 110 km/h do 140 km/h - widać, że po dłuższym czasie gdy ciśnienie doładowania jest mniejsze niż odczyty z przepływomierza zapala się check engine. 2. Chwila normalnej jazdy po czym na 3 biegu przy ok. 1500 obr/min gaz w podłogę i tam widać doładowanie poza zakresem. 3. To samo co na 2 wykresie tylko po wymianie czujnika ciśnienia doładowania. Co dziwne błąd 2279-5B jest jedynym jaki występuje, nie ma żadnych błędów o przeładowaniu turbiny (odczytywane także techem przez mechanika)
  12. Nie do końca. Na CD 30 MP3 działa język polski. Ja mam taką konfigurację, że całe menu mam po polsku, tylko zakładka telefonu jest po angielsku. Fakt, że po dodaniu UWA język zmienił się na angielski i polski zniknął z ustawień. Kiedyś zostawiłem samochód u mechanika na wymianę dwumasy i kolektora i wtedy postał dłużej z odłączonym akumulatorem. Po odbiorze samochodu menu miałem po polsku. Zapytałem gościa czy coś ustawiał techem z językiem, powiedział, że nie.
  13. Żadne strzałki nie migają. Przy hamowaniu awaryjnym nie włączają się awaryjne tylko 3 światło stop pulsuje. Jak chcesz się przekonać czy działa to poproś kogoś by popatrzył czy 3 stop pulsuje.
  14. tking

    Czujnik deszczu

    Chyba się komuś coś pomerdało. Edit: Sorki, faktycznie mi się pomerdało. Ma być: XX - czujnik deszczu szyba zwykła EX - czujnik deszczu i zmierzchu szyba zwykła XY- czujnik deszczu szyba solar EY - czujnik deszczu i zmierzchu szyba solar
  15. Moje auto przejeździło 255 tys. km na GM Dexos 2. Nie ma żadnych problemów i od wymiany do wymiany (co 15 tys. km) nie potrzebne są żadne dolewki. Co więcej, niedawno wymieniałem rozrząd i powiedziałem mechanikowi, żeby przyglądnął się na stan turbiny i pozostały osprzęt. Przy odbiorze powiedział, że turbina sucha jak mało, która i przy tym przebiegu sam był zdziwiony. Tak więc silnikowi Z19DTH fabrycznie bez dpf olej GM Dexos 2 jak najbardziej służy.
×
×
  • Create New...