Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Sprite.

Forumowicz
  • Zawartość

    3
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O Sprite.

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna

Dodatkowe pola

  • Województwo
    warmińsko-mazurskie
  • Auto
    Vectra B 1.8 16V 97r
  1. Odgrzebię trochę temat dla tego iż jestem po przekładce kolektora od evandy w swojej viki z silnikiem x18xe. Przełożyć się da, kolektor od strony głowicy pasuje idealnie ale reszta sprawia małe kłopoty, i potrzeba na to trochę czasu i narzędzi. Mianowicie komplet kluczy wraz z dynamometrycznym ( kolektor dokręcamy na 22nm) spawarkę, szlifierkę kontową. Przespawania wymaga rura kolektorowa i w zasadzie wywalamy całą "dwururkę" potrzebna nam będzie nowa flansza (wzór z którego wykonano mi flanszę i namiar na firmę mogę udostępnić meilem) koszt flanszy w moim przypadku 80zł Potrzebować będziemy kilka kształtek 64mm prostkę oraz zwężkę 64 na 50 chyba że mamy inną średnicę oryginalnego wydechu.Mi udało się wykorzystać kolanko 30', 90' kawałek prostki i zwężkę. Całość trzeba solidnie i szczelnie pospawać. Kolejne utrudnienia to odma, najlepiej kupić od leganzy/evandy koszt 18zł. Następna sprawa to bagnet do pomiaru stanu oleju, trzeba wygiąć / wyprofilować całą rurkę, należy jednak uważać żeby zbytnio nie obluzować jej,jest tylko wciskana w blok. Kolejna sprawa to przewód od pompy wspomagania należy go odkręcić od łapy oraz pompy, otwór w pompie zatkać szmatką a miejsce na łapie gdzie była przykręcona ów rurka wyszlifować tak aby zmieścił się nam kolektor i żeby została nie wielka szczelina ( 2,3 mm) przykręcając rurkę z powrotem należy ją ustawić trochę pod kontem tak aby zmieścił się nam kolektor a rurkę od bagnetu i wspomagania skręcić drutem za pomocą cęgów. Małe kłopoty sprawia też dopasowanie osłony kolektora (musi być to oryginalna osłona od nowego kolektora, tej od vectry nie dopasujemy) ale jest to chyba ostatnie utrudnienie. Co do uszczelki pod kolektor to nada się ta od daewoo jest identyczna i tańsza. Po całej operacji efekt jest taki , że gaśnie kontrolka "check engine" problem z sondą lambda nie występuje, auto jest żwawsze i cichsze, nie czuć spalin w kabinie, kolektor od daewoo nie pęka, zrobiłem na nim już kilka tysięcy km i jest wszystko w porządku. Jak będę miał możliwość wykonania zdjęć to dorzucę. Pozdrawiam.
  2. Ten charakterystyczny stukot to może być kończący się przegub wewnętrzny, tak było u mnie. Kupiłem auto właśnie z takim stukotem. Myślałem że to skrzynia ale na jednym ze skrzyżowań okazało się że przegub:P:P Po wymianie stukotu nie ma.
  3. Ciężko chodzi kierownica

    Wymień płyn i śmigaj. Ja to zrobiłem przed chwilą i chula jak nowe. Stary olej z pozoru był ok. (wyciągałem na początku strzykawką ze zbiorniczka) ale jak się uzbierało w butelce po wodzie mineralnej to już było widać że jest w ogóle nie przejrzysty.
×