Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

synchiushyn

Forumowicz
  • Zawartość

    16
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

1 Neutral

O synchiushyn

  • Ranga
    Nowicjusz
  • Urodziny 1980.01.20

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    NE

Dodatkowe pola

  • Województwo
    warmińsko-mazurskie
  • Auto
    Opel Signum 1,9 CDTi 150KM (Z19DTH)

Kontakt

  • Telefon
    *********

Ostatnio na profilu byli

278 wyświetleń profilu
  1. synchiushyn

    Duże spalanie na postoju

    Witam. U mnie chwilowe spalanie paliwa wygląda następująco silnik ten sam: - na wolnych obrotach z wyłączonymi odbiornikami prądu to 0,5l/h; - na wolnych obrotach z włączonymi światłami mijania, klimatyzacją i podgrzewaniem tylnej szyby to 1,4-1,5l/h. Średnie spalanie na trasie mieszanej z klimatyzacją to 7,3l/100km. Wnioski wyciągnij sam.
  2. Czy rozwiązałeś problem?
  3. Witam szanownych forumowiczów a w szczególności Moderatorów. Przeszukałem forum i nic na ten temat nie znalazłem. Problem polega na tym, że po podłączeniu pod OP-COM i sprawdzeniu obecności sterowników wszystkie sterowniki są „Obecne” poza sterownikiem „ECC klimatyzacja”, a w kolumnie „Stan” pokazuje komunikat „Brak komunikacji”. Po wejściu w sterownik nie ma możliwości podglądu bloków pomiarowych, pomiarów czy programowania, itp. Natomiast po wejściu w moduł „SAC automatyczna regulacja klimatyzacji ACC” i w bloki pomiarowe pokazuje wszystkie parametry klimy. Nadmieniam, że klimatyzacja działa normalnie tzn. załącza się sprężarka, pokazuje ciśnienie w układzie, temperaturę w nawiewach, nastawy pokręteł, itp. Proszę o podpowiedzi w czym może być problem. Pozdrawiam.
  4. Czy problem został rozwiązany?
  5. Witam drogich forumowiczów. Szukałem na forum podobnych problemów ale nie znalazłem tak dokładnie opisanych jak mój. Dzisiaj wsiadłem do samochodu i go odpaliłem. Od razu co mi się rzuciło w oko to, to że kontrolka podgrzewania świec długo się świeciła (pomarańczowa sprężynka) przy temperaturze zewnętrznej 24ºC. Po krótkim czasie podczas jazdy zaświeciła się kontrolka „serwis” (autko z kluczykiem). Ale nie wchodził w tryb awaryjny tzn. nie była odczuwalna zmiana pracy silnika. Silnik pracował normalnie. Więc kontynuowałem jazdę. Podczas jazdy zaświeciła się druga kontrolka „check engine”, ale silnik nadal pracował normalnie. Po jakimś czasie zorientowałem się, że wskazówka od wskaźnika temperatury płynu chłodzącego pokazuje „0”. Po tym dystansie powinna pokazywać już normalną temperaturę, ale kontynuowałem jazdę bo musiałem. Podczas jazdy zacząłem się przyglądać całej sytuacji i zobaczyłem, że wskazówka czasami na milisekundę wskoczy na temp. 110ºC. Myślałem, że mam jakieś przewidzenia. Nie byłem pewny czy to na pewno widziałem. Ale sytuacja powtórzyła się jeszcze kilka razy i już wiedziałem, że jednak nie mam przewidzeń. Wpadłem na genialny pomysł. Wszedłem w ukryte menu wyświetlacza i zobaczyłem, że tam pokazuje temp. 73ºC. Te wskazanie było stałe. Też mnie to martwiło. Nie zmieniało się pomimo pracy silnika w różnych warunkach. Postanowiłem się zatrzymać i wyłączyć silnik bo może faktycznie te 110ºC to poprawne wskazanie i silnik się przegrzał? Po wyłączeniu silnika chodził wiatrak chłodnicy. Odczekałem chwilę sprawdziłem poziom płynu chłodzącego i wszystko było ok. Włączyłem znowu silnik i cała opisana powyżej sytuacja się powtórzyła. Wróciłem do domu i zacząłem drążyć temat. Podłączyłem pod OP-COM i wyskoczyły takie błędy: Source Address: ECM P0115 - Obieg prądowy temperatury płynu chłodzącego silnika - za słabe wejście; Source Address: IPC P0115 - Obwód sensora temperatury cieczy chłodzącej silnika Zakres/Działanie. W OP-COM również pokazywał temperaturę 110ºC na stałe. To są główne błędy, które mnie interesowały bo były jeszcze inne, które były wynikiem tych opisanych powyżej. To tak jak w domino. Jeden zły parametr wpływa na inne parametry i wtedy zaświecają się różne kontrolki (błędy). Krótko mówiąc czegoś jeszcze takiego nie widziałem. Dwa kabelki od wtyczki (na zdjęciu zaznaczone na czerwono) do czujnika temperatury, który jest w obudowie termostatu były pozbawione izolacji. A wężyk giętki osłonowy do wiązki kablowej rozpadł mi się w palcach. Myślę sobie, co tu się k—wa wydarzyło!!! Zaizolowałem przewody i wszystko jest OK. Na razie prowizorycznie bo była sobota godz. 19-30. Przy okazji odkryłem jeszcze, że podobna sytuacja jest jeszcze przy innej wiązce przewodowej. Wiązce, która idzie do układu elektrycznego przepustnicy silnika. Myślałem od czego to się mogło stać. I jedyne co mi przyszło do głowy to,to że przy wymianie oleju w silniku troszkę mi się go rozlało. I widocznie olej dostał się do koszulki i rozpuścił izolację. I to przez kilka takich wymian i lat to doprowadziło do takiego stanu. Szkoda, że nie robiłem zdjęć, ale byłem skupiony na usunięciu usterki. Mam nadzieję, że opis się komuś przyda. Starałem się opisać dokładnie dlatego wyszła mi powieść literacka. Pozdrawiam.
  6. synchiushyn

    Słabnie wspomaganie po rozgrzaniu.

    Miałem podobną sytuację. W czasie jazdy, w różnych sytuacjach ale z tego co zaobserwowałem to zazwyczaj w momencie kiedy wykonywałem obszerne ruchy kierownicą (np. przy parkowaniu) i nie tylko. Zauważyłem też, że częściej kiedy było wilgotno lub mroźny dzień. Zapalała się kontrolka od wspomagania, a chwilę później od kontroli trakcji. Świeciła do czasu wyłączenia silnika. Siła wspomagania się nie zmieniała. Działała normalnie. Wycieków żadnych nie miałem. Gumy w stanie bardzo dobrym. Wszystkie kostki podłączone, nic nie urwane. Przyszło mi do głowy, aby zacząć od rzeczy oczywistych. Od momentu kiedy go kupiłem, nie wymieniałam płynu do wspomagania. Wiec postanowiłem go wymienić i zobaczyć co dalej. Jak ręką odjął !!! Usterka naprawiona. Zrobiłem to tak: Zobaczyłem jaki kolor mam płyn w zbiorniczku ( w tej chwili nie pamiętam bo to trochę czasu temu było). Kupiłem nowy o takim samym kolorze w ilości większej niż była potrzebna. W aptece kupiłem strzykawkę 200ml i wężyk do cewnika. Wyciągnąłem stary płyn (brudny jak cholera) i nalałem nowy. Na odpalonym silniku skręcałem kierownicą lewo-prawo do oporu kilka razy. Znowu wyciągnąłem strzykawką płyn (już czyściejszy). Zalałem nowy do wymaganego poziomu. Powtórka z relaksu lewo-prawo. No i problem z głowy. Odpisz czy pomogło u Ciebie?
  7. synchiushyn

    Vectra C / Signum sedan/hathback

    Vectra C / Signum sedan/hathback
  8. synchiushyn

    Vectra C / Signum sedan/hathback

    Vectra C / Signum sedan/hathback
  9. synchiushyn

    Od czego są te wtyki?

    Auto po fl w wersji Elegance. Wygląda na to, że to są wtyki od grzania tylnej kanapy. Wtyku od Twin Audio nie ma w ogóle. Dzięki za odpowiedzi.
  10. synchiushyn

    Od czego są te wtyki?

    Dziękuję za odpowiedzi i sugestie.
  11. synchiushyn

    Od czego są te wtyki?

    Witam. Podczas wymiany nakładki gniazda mocy (tak to się chyba fachowo nazywa) przy tylnych nawiewach i zdemontowaniu panelu z gniazdem odkryłem jakieś dodatkowe niepodłączone wtyki ( na zdjęciu) w kolorze brązowym i zielonym. Czy ktoś z forumowiczów orientuje się do czego one służą? Proszę o odpowiedz. Pozdrawiam.
×