Jump to content

W dniu dzisiejszym została dodana do menu forum wyszukiwarka google 

Link google

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

rybkins

Forumowicz
  • Content Count

    986
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

rybkins last won the day on October 1 2017

rybkins had the most liked content!

Community Reputation

49 Best

About rybkins

  • Rank
    Obeznany Vectrowicz
  • Birthday 07/24/1989

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Zabrze

Dodatkowe pola

  • Województwo
    śląskie
  • Auto
    Vectra b 1.6 16v 97r. x16xel LPG sekwencja STAG 4

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale otwórz klapkę na podszybiu, tam gdzie jest filtr kabinowy, obok filtra jest zawór sterujący, zobacz czy tam nie powinien być wpięty
  2. Witam, piszę bo już nie wiem gdzie szukać. Zacznę od genezy problemu. Od jakiegoś czasu, po dluższym postoju, aby odpalić Vectrę muszę dłużej kręcić. Sprawdziłem wiele rzeczy i okazało się, że po dłuższym postoju jest brak paliwa na listwie wtryskowej. Kolejna rzecz jaką udało mi się ustalić to pompa paliwa nie załącza się po przekręceniu zapłonu, a wyczytałem, że powinna się załączyć. Niech mnie ktoś w tym utwierdzi. Kolejna rzecz jaką zrobiłem to zmostkowałem przekaźnik pompy paliwa(pin 30 i 87), pompa pracuje normalnie i po tej czynności vectra odpala po dluższym postoju od strzała. Po odpaleniu silnika pompa normalnie pracuję, przekaźnik zwiera piny 30 i 87. Pytanie, dlaczego po załączeniu zapłonu pompa nie działa a po odpaleniu silnika(podczas kręcenia rozrusznikiem) pompa działa? Przekaźnik jest sterowany masą. Są dwa rożne sterowania, jedno od zapłonu, drugie po uruchomieniu? Sterowanie jest ze stacyjki czy z kompa? Co jeszcze mogę sprawdzić? edit: probowałem coś pokombinować i co wyszło. Na przekaźniku na wyłączonym zapłonie jest masa ale nie ma plusa, po załączeniu zapłonu pojawia się plus ale znika masa. Masa pojawia się dopiero przy kręceniu rozrusznikiem. Próbowałem podpiąć stałą masę na przekaźnik prosto z akumulatora aby przekaźnik załączał pompę paliwa zawsze po zaplonie i owszem pompa się załączała ale przy takim rozwiązaniu wywala błąd przekaźnika pompy 0230 a jakoś nie widzi mi się jeżdżenie z palącą się kontrolką więc zaniechałem tego pomysłu. Postanowiłem dołożyć dodatkowy przekaźnik który będzie podpięty w taki sposób że: Masa do cewki przekaźnika styk 85 jak i na styk 30 będzie prosto z akumulatora, plus na cewkę styk 86 wezmę z przekaźnika pompy, który pojawia się po zapłonie no i wyjście z przekaźnika styk 87 podepnę pod masę oryginalnego przekaźnika pompy. W ten sposob masa na przekaźniku pompy będę miał zawsze tylko po zapłonie więc nie powinno wywalać błędu. Przekaźnik będę podpinał na dniach, zobaczymy co z tego wyjdzie edit 2: przy jakimkolwiek podaniu "lewego" napięcia, masy czy to na cewkę przekaźnika czy na pompę paliwa niezależnie od komputera pojawia się błąd 0230. Nie wiem czy tak jest tylko u mnie czy u każdego bo czytałem, że ludzie mostkowali pin 30 i 87 ale nie wiem czy oni mieli bląd
  3. u mnie problemem wysokiej temperatury okazała się różnica w grubości chłodnic. Nie wiem czy u Ciebie przy wymianie nie wsadzili Ci cieńszej chlodnicy przez co mniejszą powierzchnią schladza Ci płyn https://forum.vectraklub.pl/topic/123322-walka-z-wiatrakami-czyli/?do=findComment&comment=3316338
  4. Dzieje się tak na benzynie? na gazie? Przełącza Ci się na gaz zaraz po odpaleniu? Swiece, kable sprawdzałeś?
  5. Jeszcze może taka z pozoru błaha rzecz. Jak przykręcacie ten czujnik to z odpowiednim momentem czy na wyczucie. Czujnik spalania stukowego działa na zasadzie czujnika piezoelektrycznego czyli drganie przekształca w sygnał elektryczny(tak po krótce). Za mocno lub za słabo przykręcony nie będzie dzialał prawidłowo, Taie info znalezione w sieci: Dokręcić czujnik 20Nm /po ewentualnym odkręceniu/ Zachować właściwy moment dokręcania gdyż jest to ważne dla właściwego działania czujnika.Zapewnić wzorową czystość podczas wkręcania.Nie stosować podkładek.
  6. Powiem, Ci że zrzucałem miskę jak wymieniałem uszczelkę i nic tam niepokojącego nie widziałem więc tak jeżdżę do dziś i przywykłem do tego stuku Może ktoś kto sie pozbył takiego stukania co było przyczyną.
  7. silnik to x16xel. A czunik to ten zaznaczony na zdjęciu, kostka 2-pinowa
  8. u mnie podobnie stuka, już od 4 lat, jakieś 80 000km i nic się nie pogorszyło ani nie polepszyło, nie wiem co to jest, możliwe, że kolektor wydechowy gdzieś ma nieszczelność ale nie chcialo mi się tego rozbierać ze względu na to, że pewnie jakaś szpilka się urwie i dodatkowa robota. Tutaj masz linka z mojego stukania: https://forum.vectraklub.pl/topic/180635-cykanie-od-spodu-silnika/
  9. Wszystko na to wskazuje, że czujnik zwiera do masy w złym momencie. Czujnik da się wymienić bez rozbierania całego przodu, sam to przerabiałem ostanio u siebie. Dla wygody najlepiej zdemontować wąż z chlodnicy do termostatu i wykręcić górny czujnik
  10. Może komuś się przyda. Od zawsze odkąd mam Vectrę miałem problem z temperaturą, może nie tyle problem co sytuacje, że w cieple dni temperatura potrafiła dojść do 100 stopni. Cały układ miałem nowy wraz z pompą i chłodnicą(2 lata temu wymieniane) i wyczyszczony więc uznałem, że to normalna temperatura silnika. Jednak kilka tygodni temu pojawiła się nieszczelność w miejscu zgrzewu plastiku chłodnicy z gwintem czujnika. Postanowiłem wymienić chłodnicę na nową i jakie było moje zdziwienie, że radiator w nowej chłodnicy jest około dwa razy szerszy, przy poprzedniej wymianie chłodnicy radiatory były tej samej szerokości. Od kilku dni zrobiło się cieplej i temperatura nie przekracza nieco ponad 90 stopni, można uznać że te 92 kiedy otwiera się termostat. Na starej chłodnicy nawet w zimniejsze dni niz te, które mamy teraz temp. podchodziła do 100. Więc wygląda na to, że szerszy radiator przez wiekszą swoją powierzchnie efektywniej wychładza płyn. Poniżej foto starej i nowej chłodnicy
  11. Na chwilę obecną pomogło poprowadzenie dodatkowej masy prosto z akumulatora do rozrusznika
  12. a filtr paliwa też wymieniłeś, jak pompa zassała syf z dna baku to mogła zapchac filtr przez co nie masz odpowiedniego ciśnienia na listwie
  13. Witam, odkąd temperatura spadła do okolic 0 stopni pojawił się problem z moją vectrą. Konkretnie, jak auto postoi przez noc w temperaturze ok 0 stopni to rano ciężko kręci rozrusznik, tak jakby było -20 stopni, odpali normalnie po jednym obrocie silnika ale ewidentnie brak mu siły żeby pokręcić silnikiem. Jak już odpali i zgaszę go po 5 sek i go odpale ponownie to kręci już normalnie. Olej na jakim jeżdżę to 5w50 od 4 lat i jak do tej pory nie miałem takich problemów nawet przy większych mrozach. Może to być rozrusznik, który już nie ma takiej kondycji jaka mieć powinien i przy kręceniu pobiera taki prąd, że aż kontrolki przygasają? Dodam, że akumulator z tamtego roku, dla pewności go podładowałem, podmieniłem z innego samochodu i nic to nie dało. Rozrusznik regenerowany dwa lata temu, wymiana szczotek, szczotkotrzymacza i czyszczenie całości. Jakieś pomysły od czego zacząć? Podmiana rozrusznika? edit: dodam, że wszystkie masy pod maską, które znalazłem przeczyściłem i dokręciłem, przy rozruszniku też
  14. Na pewno odpiąłem wtyczkę z czujnika wału, jeszcze wiem jak wygląda jak nie będzie chciał odpalić kolejnym razem to odepnę go jeszcze raz i zobaczę czy pomoże i dam znać.
×
×
  • Create New...