Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

matherr

Forumowicz
  • Zawartość

    3 259
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    14

matherr wygrał w ostatnim dniu 13 Lipiec

matherr ma najbardziej lubianą zawartość!

Reputacja

128 Good

1 obserwujący

O matherr

  • Ranga
    Specjalista

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Tarnów

Dodatkowe pola

  • Województwo
    małopolskie
  • Auto
    VC z19dth 07'

Ostatnio na profilu byli

4 014 wyświetleń profilu
  1. olej ten sam, przy wymianie tylko dolewka tego co wyciekło, (wymieniany był jakieś 3 lata temu, ma jakieś 30 tys. km przejechane) na luzie też, wydaje mi się, że bardziej na wciśniętym sprzęgle... Może zbieg okoliczności, że jakaś rolka czy pasek wyje, na zimnym silniku po włączeniu klimy głośność tego cichego wycia lekko rośnie. Skocze do mechanika jak zimno się zrobi, żeby bardziej było słychać i zobaczę co powie.
  2. Co może być przyczyną tego, że po wymianie kpl dm ze sprzęgłem da się teraz usłyszeć ciche 'wycie' przy pewnych obrotach? Na każdym biegu w okolicy 1750 obrotów do ok. 1800 jest ciche wycie, szczególnie na zimno wydaje mi się, że słychać to bardziej. Jakby ktoś nie znał tego auta pewnie nic nie usłyszy jednak jestem wyczulony na wszelkiej maści dźwięki a na poprzednim starym dm tego nie było. na luzie zaraz po odpaleniu auta również jest to słyszalne. Skrzynie wyje przy przebiegu 157tys km? Poziom oleju w skrzyni czy może ten nowy DM może jakieś nowe dźwięki wydawać?
  3. A czy też tak macie, że sprzęgło oprócz tego, że bierze nisko to nagle na samym początku pedał sprzęgła odskakuje tj nie idzie płynnie w całym zakresie lecz na początku szybciej, trochę mnie to denerwuje przy ruszaniu bo nie dość że nisko to jeszcze jest skok. Zrobiłem na razie ok 100km z czego 80 trasa.
  4. Auto już na nowym kpl, jedno co rzuciło mi się w oczy od razu (i mechanikowi też), że kpl ten tj z saaba bardzo nisko "bierze", tj na pedale sprzęgła nie ma żadnego luzu, trzeba się pilnować teraz. Mechanik mój pierwszy raz miał okazję zakładać kpl z saaba do vc, wg jego spostrzeżeń sprzęgło "bierze" podobnie jak w Insignii. Czy jest to związane z tym, że jest zupełnie nowe i trochę się ułoży tj delikatnie wyżej będzie brało po jakimś czasie czy może jest to sprzęgło bardziej 'sportowe' tj pracuje bardziej w systemie jak sportowe auta czyli albo "bierze" albo nie?
  5. matherr

    Dystanse VC

    tzn jak spasować, fjanie można różnie rozumieć nawet i 30mm wejdzie dystans
  6. nie, 996 to VC niby lepsze. Saab 180: DM 415 0407 10, sprzęgło 624 3339 33, śruby 411 0122 10, uszczelniacz 12015763B
  7. zamówiony kpl z saaba, chyba więcej zamówień im spływa bo w tej chwili już kpl sprzęgła z DM + śruby to 2050zł, niecały tydzień temu jeszcze ten sam kpl był ponad 200zł tańszy (ciekawe czy zamówienie przejdzie bo w koszyku miałem dodane po starych cenach)
  8. Co oznacza info przy DM luka do saaba 415 0407 10 " bez łożyska prowadzącego "? Trzeba oprócz śrub dokupić coś jeszcze do tej DM?
  9. matherr

    Felga 18

    proszę Cię, nie kalecz swojego auta takim felgami, zostaw te 17' bo wyglądają 100x lepiej niż te wiejskie 18
  10. matherr

    SPREZYNY

    Jak dokładnie wygląda ten problem, ja mam sprężynyt lesjofors i jest to samo lecz zastanawiam się czy to na pewno ich wina. Dziwne jest to, że przy ruszaniu z miejsca od razu kierownica lekko sama się skręca w prawo o kilka stopni. Trzymając kierownicę prosto auto jedzie prosto lecz puszczając ją ustawia się lekko w prawo.
  11. matherr

    Felgi do Vectry C - ET

    Struktury to chyba 16 masz a nie 17 w 5x110. Czy prostować felgi czy nie to już nie nam decydować, jak ktoś zoabczy felgę kto się tym trudni to Ci powie. Jeśli krzywe to prostuj. Koło wystaje bardziej gdy ET jest niższe a nie wyższe
  12. ta DM ... 996 pasuje do tego samego sprzęgła tj ... 281. Będzie to działało i spasuje do z19dth?
  13. no właśnie zastanawiam się bo (ceny z 25.07 ucando): 1. zestaw SAAB: DM 415 0407 10 + zestaw sprzęgło 624 3339 33 to koszt kolejno 622,72zł + 1180,20 = 1802,92 (plus śruby ew.) 2. zestaw VC z19dth z lepszym DM: DM 2294 000 996 + zestaw sprzęgło 3000 990 281 to koszt kolejno 1022,61zł + 844,32zł = 1866,93zł 3. zestaw zaś z polecany przez sprzedawców (ale niby z 120km wersji) do VC kosztuje praktycznie dokładnie tyle samo co zestaw 2 bo cena 2294 000 296 różni się o kilkadziesiąt groszy w stosunku do 2294 000 996... czyli różnica wynosi 64zł. Może komuś zechce się chwile pomyśleć (a może już to wie) czy cena sprzęgła Luk z saaba wynika z tego, że jest po prostu lepsze bo jest droższe o dokładnie 335,88zł od sprzęgła sachs dedykowanego do VC. Z DM natomiast jest dokładnie odwrotnie tj DM 2294 000 996 do z19dth jest droższy od DM Luk saab 415 0407 10 o 399,89zł. Jeśli brać temat na zdrowy rozum oraz zakładając, że ceny są adekwatne do jakości części to chyba lepiej kupić zestaw drugi ponieważ jest w nim teoretycznie lepsza DM (bo droższa?) a jest to ważniejsze niż gdyby kupić zestaw z saaba gdzie DM jest tańszy (w teorii gorszy) a sprzęgło lepsze (bo droższe...) Byłbym wdzięczny gdyby również np kolega Hapko z prochoice lub xpirat zabrali głos ponieważ jak mniemam mają spore doświadczenie w tej kwestii.
  14. pisałeś kiedys coś jeszcze o luk 624 3171 33 i rozgryzłeś ten temat czy nie drążyłeś dalej
  15. Czy do tego zestawu, który zakupiłeś DM 415 0407 10, sprzęgło 624 3339 33 trzeba coś więcej dokupić tj jest wysprzęglik w zestawie? Dlaczego śrub w zestawie nie ma, to nie jest integralna część przy kupnie? aa i jeszcze jedno bo ktoś pisał, że do DM saaba zakładał sprzęgło Luk LuK 624 3171 09 , to jakie w końcu sprzęgło ma iść do tej DM powyżej? I czzemu to sprzęgło kosztuje ok 600zł a 624 3339 33 drugie tyle... tyle pytań a tak mało odpowiedzi
×