Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Tomek30

Forumowicz
  • Zawartość

    135
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

8 Neutral

O Tomek30

  • Ranga
    Średnio obeznany

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna

Dodatkowe pola

  • Województwo
    wielkopolskie
  • Auto
    Vectra C Z19DTH

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Tomek30

    Wymiana filtra paliwa

    Koledzy w jaki sposób jest sygnalizowana obecność wody w filtrze paliwa w VC 1.9 CDTI? Wiem, że sygnalizuje to kontrolka z kluczykiem, ale w jaki sposób? Mruga podczas pracy silnika? Świeci się ciągle? Pozdrawiam
  2. Tomek30

    Słabe ładowanie

    W regulatorze powinna być fabrycznie zastosowana taka kompensacja temperaturowa, ale niestety dziś wszędzie oszczędności.... Wnekus świetnie to wymyśliłeś, super sposób. Ja się jeszcze zastanawiam nad przeczyszczeniem wyprowadzenia z alternatora, bo tak sobie myśle, że gdy tam nie będzie dobrego styku (wyjście na aku-regulator-przewód) to będą spadki napięć pod obciążeniem. Zobaczę co to da?
  3. Tomek30

    Słabe ładowanie

    No właśnie, gdyby między regulator a wyprowadzenie alternatora (tam jest mierzone napięcie przez reg.) dać diodę prostowniczą w kierunku przewodzenia, wówczas napięcie wyjściowe powinno podnieść się o 0,7 wolta. Ciekawe jak to się sprawdza?
  4. Tomek30

    Słabe ładowanie

    Pochwal się co to za modyfikacja...
  5. Tomek30

    Słabe ładowanie

    Tą charakterystykę regulatorów znam, nie pamiętam skąd. Czy to możliwe, że alternator rozgrzewa się do 90 stopni C?
  6. Tomek30

    Słabe ładowanie

    grzegorz1652 jak usuniesz ten problem z ładowaniem to napisz co było. Zdaje się, że mam podobnie, kiedyś trzymał mi napięcie 14V czy obciążony czy nie. Teraz im cieplej tym gorzej ładuje, a czasami skacze od 13,6 do 13,2 to znów na wyższe wskakuje, tak jak by coś nie łączyło. Dodatkowo zauważłem, że gdy napięcie ładowania jest niskie w granicach 13V to gdy gaszę auto na chwilkę mrugną kontrolki ABS i wspomaganie.
  7. A masz też taki objaw, że im cieplej to głośniej, a jak jest z 30 st to wprost wali?
  8. Tomek30

    dziwne bicie kierownicy pow.110km/h

    Wrzuć na luz jak Ci zacznie drgać, jak sie nie zmieni nic, to nie mechanizm różnicowy. Wogóle zmienia się coś jak przyśpieszasz bądź hamujesz silnikiem?
  9. Tomek30

    dziwne bicie kierownicy pow.110km/h

    też tak miałem czasami, zrobiłem wiele rzeczy, mi: zdemontowałem kołpaki (strukturalne są niewyważone), precyzyjnie wyważełem koła (co do grama), przesmarowałem prowadnice zacisków hamulcowych i ustąpiło. Nie wiem do końca co było przyczyną, bo wszystkie rzeczy zrobiłem na raz, ale myślę, że najbardziej pomogło przesmarowanie prowadnic zacisków. Generalnie widzę, że VC tak ma, układ kierowniczy jest bardzo wrażliwy zużycie. W Astrze nie wiedziałem co to bicie kierownicy, nawet jak koła nie były wyważone.
  10. Ok, właśnie tak myślałem, aby porządnie zaślepić przed syfem i wilgocią. Myślę, też, że zlecę odessanie czynnika i załadowaniu z 10 g, tak aby w układzie nie było próżni. Nie wiem czy dobrze myślę, ale dzięki temu po rozszczelnieniu układ nie zassie mi powietrza. Jeśli chodzi o montaż to oczywiście 45minut próżni na odparowanie wilgoci i dopiero załadunek, ale to dopiero jak sprężarka wróci z regeneracji.
  11. Czyli mówisz, że jak posciągam osłony, to przy pomocy kliku kluczy i kanału wymontuje ją bez problemu?
  12. Chodzi mi o poradę w zakresie demontażu sprężarki Delphi Harison w VC z silnikiem Z19DTH po odessaniu czynnika. Wiadomo, że montaż w kolejności odwrotnej. Jeśli ktoś ma doświadczenie to proszę o podpowiedzi typu uważaj na to, odkręć to i tamto aby mieć dojście.
  13. Zamierzam zdemontować sprężarkę klimatyzacji celem regeneracji. Pacjent to VC silnik Z19DTH. Czynnik zamierzam zdeponować w warsztacie, regenerację zlecę firmie. Montaż i demontaż we własnym zakresie, robił to już ktoś samodzielnie? Proszę o porady/wskazówki, jak najlepiej się do niej dostać i ile trzeba (minimalnie) rozebrać auta aby ją wytargać?
  14. Witam czy dałoby radę odświerzyć zdjęcia z pierwszej strony tego tematu bo się nie wyświetlają?
  15. też mam tak, dodatkowo taki objaw obserwuję jak auto postoi w słońcu w upalny dzień, wówczas też pierwsze wcisniecie stawia wiekszy opór. Szukając w necie info na ten temat widac, że nie tylko VC tak ma, radą na to jest wymiana płynu hamulcowego w obwodzie sprzęgła. Wymień, powinno być ok.
×