Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

dziabadziump

Forumowicz
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About dziabadziump

  • Rank
    Nowy

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Gliwice

Dodatkowe pola

  • Województwo
    śląskie
  • Auto
    VC 1.8 LPG
  1. "NIE szczególnie mam czas" Myślę o jakimś takim słupku co to by był pewny że działa. I gdyby był w miarę pewny to bym się tak strasznie przebiegiem nie przejmował. Tym bardziej, że wydaje mi się, że przebieg to tak raczej mocno na wiarę w tym przypadku. Widziałem handelek tylko nie wiem z kim tam gadać.
  2. Myślałem o opcji kupienia anglika, ale nie jestem mechanikiem i nie szczególnie mam czas bawić się z tym co zostanie, chociaż przydałoby się kilka innych "drobiazgów". A jest na forum ktoś pewny kto handuje takimi rzeczami? Na allegro silniki pewnie mogą być w stanie "dowolnym".
  3. A ile taka wymiana powinna kosztować ? Bo mechanik mówił że ma możliwość ściągnięcia jakiś silnik co ma 180kkm za 1,5kzł + przezbrojenie wszystkiego = ok 3kzł. Ale jak teraz patrze na allegro to masa silników już 800-900zł - tylko pytanie czy warto to brać ? Rozrząd będzie raczej mój bo 2 lata temu wymieniany. Tyle pasek będzie nowy. Nie wiem też o z gazem - po wymianie pewnie trzebaby to robić jeszcze raz na nowym silniku?
  4. Witam Mam taki problem - w jednym cylindrze ułamał się kawałek tłoka. W efekcie jest do wymiany tłok z pierścieniami. Co więcej podobno cylinder jest owalny i porysowany i trzeba byłoby przeszlifować. Podobno pozostałe cylindry też są owalne na jakieś 0.05. Mechanik twierdzi ze nie ma sensu robić tylko tego jednego bo za chwilę będzie brał olej na pozostałych. Sugeruje szlifowanie wszystkich cylindrów i wymianę wszystkich tłoków z pierścieniami co oczywiście generuje potężne koszty. Jako że z tego co widziałem pierścienie i tak są luźne na tłoku, a w jakimś wątku znalazłem że ktoś owalem 0.05 się nie przejmował, pytanie czy to rzeczywiście jest tak dużo, że będzie żarł olej ? Czy wymiana na nowe pierścienie ale bez rozwiercania cylindrów w tym przypadku nie byłaby wystarczająca? Nie chcę podważać tego co mi mówi mechanik, bo ewidentnie zna się na rzeczy. Ale dziwnym trafem na 6 wizyt podczas których coś robiłem praktycznie zawsze pojawiał się problem z czymś innym czego w ogóle nie miał powodu ruszać. I nie wiem czy to przypadek (samochód ma ok270km) czy może jestem "fajnym" klientem który się nie zna to płaci. Ale teraz koszty są potężne więc prosiłbym opinię praktyków. A i jeszcze jedno - rzeczywiście silniki przedliftowe w Vectrach są dużo wytrzymalsze niż polifty? Będę wdzięczy z info od praktyków.
  5. I miałes rację - nie przyjrzałem się dobrze tej złączce a tam tylko dwa ostatnie piny są zaślepione, i założyłem że jak mam trzy urwane kable to muszą być do tego 3-pinowego gniazda, a to najprawdopodobniej tu była zaślepka i gdzieś się straciła przy uderzeniu. To ESP mnie nakierowało - bo je mam. Jedna poprawka - w tym czarnym to raczej nie zasilanie - bo mam tam 0.17V względem masy podawanej na tej grubej 2-pinowej wiązce. Czy te wtyczki da się rozmontować czy raczej fabrycznie zalewane ? bo widzę 2 plastiki na da się zdjąć ale nie bardzo widzę jak sie dostać do środka żeby podpiąć kabelki.
  6. Miły: jesteś pewien tej kolejności kolorów? Tu http://opelsiewierz....ox/vectra-c.jpg i tu http://sprzedajemy.p...magania,1077596 wygląda że jest dokładnie odwrotnie - od zbiornika oleju zielony-biały/pomarańcz-czarny. U mnie wykorzystywane są 3 wtyczki - tylko ta 5-pinowa całkiem po lewej ma ślepą wtyczkę. Zaryzykowałem jednak ten test szczelności z wodą - bez ciśnienia wygląda że nic nie cieknie. Jutro podłączę pod kabelki i zobaczymy czy silniczek się kręci przy skrętach. Jak tak to suszę wszystko, składam do kupy, podłączam, zalewam olejem i zobaczymy. W razie gdyby jednak nie zadziałała, to czy diesele miały taką samą? Niedaleko mnie jest do wzięcia jedna niezbyt drogo z opisem: OPEL VECTRA C 2.0 2.2 DTI silnik :Y20DTH myślicie żbędzie pasować? Muszę do wtorku się uwinąć - w środę 600km do stolycy i nazad - będzie hardkor test . Chyba profilaktycznie wezmę extra butelkę oleju i zestaw małego uzupełniacza. "kruca bomba, mało casu"
  7. Dobrałem sie wreszcie do tej pompy i okazało sie że w tej części spodniej elektronika i wirnik są mokre od oleju. Z tego by wynikało że przy uderzeniu poszła któraś uszczelka, albo coś się zruszyło. Myślę żeby przemyć to wodą pod ciśnieniem i poczekać z dzień aż wyschnie bo oleju to chyba inaczej nie usunę? mógłbym mu dołożyć promiennik podczerwony tak z pół metra od pompy żeby przyśpieszyć suszenie. Potem zalałbym zbiornik wodą, odstawił na parę godzin i zobaczył czy gdzieś nie cieknie - taki zgrubny test na szczelność potem znowu suszenie i krótkie sprawdzenie czy pompa startuje. Tylko się zastanawiam z której strony są uszczelki w razie gdyby któraś poszła i trzeba by wymienić. Druga rzecz czy po takiej zabawie z wodą tej elektronice nic nie będzie? czy może lepiej ją spryskać jakimś czymś przed zaklejeniem ? I trzecia rzecz - czy jak ją już mam rozebraną to warto przy okazji jeszcze coś zrobić/wymienić profilaktycznie?
  8. Na początku tak myślałem, że wystarczy odkręcić ten koszyk. Ale jak sie przyjrzałem to od spodu jest przynitowany do belki ktora z kolei jest przykręcona do jakiejś wiekszej śruby, która od spodu jest częściowo przysłonięta chyba nadkolem i wygląda dość groźnie - w sensie że jest długa może trzymać coś jeszcze. Jako żem początkujący w temacie to nie wiem co tam jest i wolałbym sobie tego nie spieprzyć. Może i proste ale jak tak patrzę to chyba bez kanału sie nie da przez tą osłonę.
  9. Witam Dzięki jednemu @#@%$# tirowi miałem ostatnio kontakt z barierką w efekcie którego m.in. lekko dostała pompa wspomagania w nadkolu. Wiązka najbardziej od prawej (od przodu ) została urwana i teraz tam wiszą 3 kable - zielony biały i czarny - wie ktoś jak je należy podłączyć ? Wolałbym spróbować sam to poprawić i może zadziała i nie trzeba będzie wymieniać pompy. Czy jeżdżąc bez wspomagania czy wręcz z wymontowaną pompą ryzykuję rozwaleniem sobie czegoś jeszcze np. maglownicy? Przyglądałem sie tej pompie z boku i tak sie zastanawiam jak ją wyjąć - jest zamknięta w takiej klatce, od góry za bardzo nie ma szans - ma ktoś może jakis opis jak ją wymontować? Albo może ktoś juz to robił i mógłby tak mniej lub bardziej ogólnie opisać którędy, co w jakiej kolejności i na co uważać. Dzięki i pozdrawiam
×
×
  • Create New...